Grappen en grollen

merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Grappen en grollen

Bericht door merel »

Mannetje schreef:Bij een hoodie kan die ook mee in de capuchon ;)

Wat gaat er allemaal mee in de zakken?
De appel zat in de buidel. Recent zat in zijn jaszak ( het is momenteel koud in de kerk) ook een schroevendraaier en twee stuiterballen en een knikker. De ideeën kon ik zelf wel invullen ;) O ja, de tieners moet ik sowieso instrueren dat het niet gepast is om met de capuchon over het hoofd te zitten; thuis, op school en in de kerk.
Laatst gewijzigd door merel op 12 jan 2023, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Grappen en grollen

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:De grap zit hem ook in het "what?". Toen mijn vrouw voor de eerste keer in Nederland met me mee ging naar de kerk was ze compleet verbaasd dat bij het begin van de preek snoep werd aangeboden door de buurvrouw. Dit geeft ook aan dat het schema niet helemaal klopt want mijn vrouw is Nederlands Hervormd opgegroeid, maar dan in Indonesie waar dit gebruik niet aanwezig was.

Ik moet zeggen dat ik vrijwel altijd een rol snoep meeneem naar de kerk, maar deze vrijwel nooit gebruik. Inderdaad als ik echt met slaap vecht neem ik er wel eentje.
Ook geen spekkoek in Indonesie? haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Grappen en grollen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Mannetje schreef:Bij een hoodie kan die ook mee in de capuchon ;)

Wat gaat er allemaal mee in de zakken?
De appel zat in de buidel. Recent zat in zijn jaszak ( het is momenteel koud in de kerk) ook een schroevendraaier en twee stuiterballen en een knikker. De ideeën kon ik zelf wel invullen ;)
Ah, bij ons een aansteker, vuurwerk en een laserlampje.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Grappen en grollen

Bericht door parsifal »

Zeeuw schreef: Opzich, als je de zak met kroepoek 2 weken open laat staan..is dat effect ook wel verdwenen.
Een zak kroepoek die niet binnen een paar dagen leeg is? Ken je echte Indonesiers?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Grappen en grollen

Bericht door Zeeuw »

parsifal schreef:
Zeeuw schreef: Opzich, als je de zak met kroepoek 2 weken open laat staan..is dat effect ook wel verdwenen.
Een zak kroepoek die niet binnen een paar dagen leeg is? Ken je echte Indonesiers?
Haha, ja, ik ken er een aantal. Uitermate fijne keuken.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Grappen en grollen

Bericht door Bourdon16 »

J.C. Philpot schreef:Een massaal gefrommel met papiertjes, en massa's gemeenteleden die hun door toffee's vastgeplakte kaken krampachtig proberen te bewegen, lijkt me niet prettig voor een predikant, en ongewenst.

Discrete perpermunt en dropjessabbelaars zoals Maanenschijn lijken mij geen probleem. Ik stel me zo voor dat het de predikant bijzonder aanmoedigd, als hij de genietende gezichten van fam. Maanenschijn ziet, niet wetende dat het de dropjes zijn die dit veroorzaken.
Als ik geluk heb krijg ik weleens zo'n caramel toffee van een bankgenoot. In zo'n lawaaiige verpakking. Die maak ik snel open als het orgel nog speelt.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Grappen en grollen

Bericht door Mannetje »

Speelt het orgel bij jullie?
-
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Grappen en grollen

Bericht door Herman »

Bourdon16 schreef:Als ik geluk heb krijg ik weleens zo'n caramel toffee van een bankgenoot. In zo'n lawaaiige verpakking. Die maak ik snel open als het orgel nog speelt.
Ik had als organist (achter de coulissen) nog net niet de beschikking over een koffiezetapparaat en een warmhoudplaatje, anders had ik het wel geweten. Boterhammen en koeken gingen er overigens wel in, na de collectezang.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3984
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Grappen en grollen

Bericht door Terri »

Als er veel gezongen wordt is een fris menthol snoepje bijna noodzakelijk voor velen.
Ik vind vooral 's ochtends de 'geurtjes' erg lastig.... :hum
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Grappen en grollen

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef:Speelt het orgel bij jullie?
Krapte op de arbeidsmarkt he...
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Grappen en grollen

Bericht door Bourdon16 »

Mannetje schreef:Speelt het orgel bij jullie?
Ik denk het. Ik kan vanaf mijn plaats in ieder geval geen organist zien spelen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Grappen en grollen

Bericht door Tiberius »

Herman schreef:
Bourdon16 schreef:Als ik geluk heb krijg ik weleens zo'n caramel toffee van een bankgenoot. In zo'n lawaaiige verpakking. Die maak ik snel open als het orgel nog speelt.
Ik had als organist (achter de coulissen) nog net niet de beschikking over een koffiezetapparaat en een warmhoudplaatje, anders had ik het wel geweten. Boterhammen en koeken gingen er overigens wel in, na de collectezang.
Je zou een klein thermoskannetje koffie mee kunnen nemen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Grappen en grollen

Bericht door Ditbenik »

Eloesje schreef:
Ditbenik schreef:Ik kan dat nooit goed begrijpen. Ik zal proberen om met een een voorbeeld duidelijk te maken hoe het op mij overkomt. Hier zijn mensen die vinden dat je niet in een spijkerbroek naar de kerk mag want het is het huis van God. Dan moet je netjes gekleed zijn en eerbiedig. Vervolgens komt hier een hele lijst voorbij om te laten zien wat er allemaal wordt weg gekauwd terwijl iemand namens God tegen je spreekt. Dat je op school in de klas niet mag snoepen vindt iedereen normaal maar in de kerk moet die voorganger niet zeuren. Ik begrijp daar niets van en ik merk dat mensen die nieuw zijn in de kerk daar ook niets van begrijpen.
Het is (hopelijk) niet allemaal even serieus, staat tenslotte in grappen en grollen.
Maar ik begrijp het ook niet, sws, hoeveel er 'gevreten' wordt in de kerk.
Ik hoop inderdaad dat al die berichten over snoep tijdens de dienst niet serieus zijn maar bij wat ik zie in reformatorische kerken vrees ik dat die berichten de werkelijkheid toch redelijk weergeven.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Grappen en grollen

Bericht door Zeeuw »

Ditbenik schreef:
Eloesje schreef:
Ditbenik schreef:Ik kan dat nooit goed begrijpen. Ik zal proberen om met een een voorbeeld duidelijk te maken hoe het op mij overkomt. Hier zijn mensen die vinden dat je niet in een spijkerbroek naar de kerk mag want het is het huis van God. Dan moet je netjes gekleed zijn en eerbiedig. Vervolgens komt hier een hele lijst voorbij om te laten zien wat er allemaal wordt weg gekauwd terwijl iemand namens God tegen je spreekt. Dat je op school in de klas niet mag snoepen vindt iedereen normaal maar in de kerk moet die voorganger niet zeuren. Ik begrijp daar niets van en ik merk dat mensen die nieuw zijn in de kerk daar ook niets van begrijpen.
Het is (hopelijk) niet allemaal even serieus, staat tenslotte in grappen en grollen.
Maar ik begrijp het ook niet, sws, hoeveel er 'gevreten' wordt in de kerk.
Ik hoop inderdaad dat al die berichten over snoep tijdens de dienst niet serieus zijn maar bij wat ik zie in reformatorische kerken vrees ik dat die berichten de werkelijkheid toch redelijk weergeven.
Er gaat bij ons af en toe een snoepje in. Ik zie het probleem niet.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Grappen en grollen

Bericht door HersteldHervormd »

De blanke kapitalist is sowieso altijd de klos Zeeuw hahhaha
Het liefst dus ook nog met een buikje, dan is het cirkeltje weer rond.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie