Vluchtelingenbeleid

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Tiberius »

MGG schreef:
HersteldHervormd schreef:
MGG schreef:https://fd.nl/samenleving/1453962/statu ... j2aa1AMDdw

Weer een typisch voorbeeld van het gefaald vluchtelingenbeleid.
Mwah, dit komt heel sporadisch voor toch?
Dit is ironisch neem ik aan?
Het gaat alleen in Utrecht al om tientallen statushouders. Overigens is 60% van de nieuwkomers met verblijfsvergunning na vijf jaar nog steeds afhankelijk van de bijstand. Het is dus zeldzamer dat ze leven van een salaris, dan dat ze leven op kosten van alle belastingbetalers.
Het blijken drie statushouders te zijn die hun bijbaantje hebben opgezegd: Drie en dus niet tientallen statushouders in Utrecht namen ontslag na krijgen huis https://www.nu.nl/binnenland/6229800/dr ... -huis.html
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door MGG »

Tiberius schreef:
MGG schreef:
HersteldHervormd schreef:
MGG schreef:https://fd.nl/samenleving/1453962/statu ... j2aa1AMDdw

Weer een typisch voorbeeld van het gefaald vluchtelingenbeleid.
Mwah, dit komt heel sporadisch voor toch?
Dit is ironisch neem ik aan?
Het gaat alleen in Utrecht al om tientallen statushouders. Overigens is 60% van de nieuwkomers met verblijfsvergunning na vijf jaar nog steeds afhankelijk van de bijstand. Het is dus zeldzamer dat ze leven van een salaris, dan dat ze leven op kosten van alle belastingbetalers.
Het blijken drie statushouders te zijn die hun bijbaantje hebben opgezegd: Drie en dus niet tientallen statushouders in Utrecht namen ontslag na krijgen huis https://www.nu.nl/binnenland/6229800/dr ... -huis.html
Ik zag inderdaad de update. (Gister heb ik ook een artikel geplaatst waarin de gemeente zei dat het artikel in het fd niet correct was.) Ik ben benieuwd of het fd gaat rectificeren of dat er spraken is van een wethouder die liegt/met getallen goochelt.

Overigens waren het er gister nog zes dus wie weet zijn het er morgen 0 ;). Het zijn er nog steeds drie teveel, maar drie is een stuk beter te overzien dan tientallen.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door DDD »

Ik sluit niet uit dat zulke dingen gebeuren. Maar in het algemeen krijg je geen uitkering als je zelf je baan opzegt. Misschien vonden ze een beter betaalde baan. Dat kan ook.

Overigens woon ik al jaren met veel plezier naast een familie asielzoekers en vader en moeder werken allebei.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door MGG »

DDD schreef:Ik sluit niet uit dat zulke dingen gebeuren. Maar in het algemeen krijg je geen uitkering als je zelf je baan opzegt. Misschien vonden ze een beter betaalde baan. Dat kan ook.

Overigens woon ik al jaren met veel plezier naast een familie asielzoekers en vader en moeder werken allebei.
Bij ontslagen nemen krijg je in beginsel geen ww. Dit wordt vaak voorkomen dmv een vaststellingsovereenkomst. Je kunt wel bijstand aanvragen.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door MGG »

Bevolking eerste negen maanden van 2022 fors gegroeid door immigratie - https://nos.nl/l/2449906

Om direct de discussie over een 'fatsoenlijke rechtse' partij erbij te betrekken. Onder leiding van de VVD gaat de massa immigratie al meer dan 10 jaar door. In mijn ogen is dat de hoofdreden waarom er op rechts ruimte is voor een FVD en JA21. De VVD is op dit punt vooral rechts in de maanden voor de verkiezingen. Zodra ze gaan formeren dat is het punt immigratie niet zo belangrijk meer. Overigens was dit ook een belangrijke reden waarom Wilders de pvv begon.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door parsifal »

MGG schreef:Bevolking eerste negen maanden van 2022 fors gegroeid door immigratie - https://nos.nl/l/2449906

Om direct de discussie over een 'fatsoenlijke rechtse' partij erbij te betrekken. Onder leiding van de VVD gaat de massa immigratie al meer dan 10 jaar door. In mijn ogen is dat de hoofdreden waarom er op rechts ruimte is voor een FVD en JA21. De VVD is op dit punt vooral rechts in de maanden voor de verkiezingen. Zodra ze gaan formeren dat is het punt immigratie niet zo belangrijk meer. Overigens was dit ook een belangrijke reden waarom Wilders de pvv begon.
Ah ik ben in September over gekomen. Ik denk dat ik bij de statistieken sta net als onze kinderen. Mijn vrouw wacht nog op verblijfsvergunning (en mag nu op haar Zweedse visum in Nederland zijn) dus die is waarschijnlijk pas later dit jaar deel van het probleem. Een deel van de migratie zal te doen hebben met het gigantische gebrek aan personeel dat sommige sectoren hebben.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Ditbenik »

MGG schreef:Bevolking eerste negen maanden van 2022 fors gegroeid door immigratie - https://nos.nl/l/2449906

Om direct de discussie over een 'fatsoenlijke rechtse' partij erbij te betrekken. Onder leiding van de VVD gaat de massa immigratie al meer dan 10 jaar door. In mijn ogen is dat de hoofdreden waarom er op rechts ruimte is voor een FVD en JA21. De VVD is op dit punt vooral rechts in de maanden voor de verkiezingen. Zodra ze gaan formeren dat is het punt immigratie niet zo belangrijk meer. Overigens was dit ook een belangrijke reden waarom Wilders de pvv begon.
Ik woon in een stad waar ruim 30% van de inwoners een immigratie-achtergrond heeft. Dat is geen probleem. Ik kom ze overal tegen. Tandarts, apotheek, assistente van de huisarts, achter de kassa in de supermarkt, aan het ziekenhuisbed, enz. Het zou een ramp zijn als ze er niet waren.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door J.C. Philpot »

We kunnen op dit moment (nog) best buitenlandse krachten gebruiken. Al werd deze week bekend dat we over het kantelpunt heen zijn, en in een "milde recessie" terechtgekomen zijn (https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/244978 ... e-recessie).

Wel zou ik wat meer diversiteit wensen. Meer Aziaten en mensen uit India, en wat minder uit de Islamitische wereld. Daar zijn al zeer grote groepen van aanwezig in Nederland.

Wel moeten we echt meer aan het woningtekort doen. Anders loopt de onvrede op van eigen bevolking, die ziet dat andere groepen voor gaan, en hun eigen kinderen geen huis kunnen krijgen. Ik zou een voorstander zijn om ook buiten de randstad de economie, infrastructuur, (hoger)onderwijs en woningbouw te ontwikkelen. Friesland is een mooie provincie, die economisch achterloopt op de randstad. Hetzelfde met Zuid-Limburg. We concentreren ons nu te eenzijdig op de randstad.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:Wel moeten we echt meer aan het woningtekort doen.
Het woningtekort lost bij recessies altijd snel op. Merkwaardig genoeg.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef:Bevolking eerste negen maanden van 2022 fors gegroeid door immigratie - https://nos.nl/l/2449906

Om direct de discussie over een 'fatsoenlijke rechtse' partij erbij te betrekken. Onder leiding van de VVD gaat de massa immigratie al meer dan 10 jaar door. In mijn ogen is dat de hoofdreden waarom er op rechts ruimte is voor een FVD en JA21. De VVD is op dit punt vooral rechts in de maanden voor de verkiezingen. Zodra ze gaan formeren dat is het punt immigratie niet zo belangrijk meer. Overigens was dit ook een belangrijke reden waarom Wilders de pvv begon.
Te veel mensen zijn in de veronderstelling dat Nederland eenzijdig de grenzen kan sluiten voor vluchtelingen. Die veronderstelling is vaak ook gebaseerd op de onzin die Wilders en anderen continu roepen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: Het woningtekort lost bij recessies altijd snel op. Merkwaardig genoeg.
De vraag zal wellicht tijdelijk afnemen, maar het tekort neemt niet af.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef:
MGG schreef:Bevolking eerste negen maanden van 2022 fors gegroeid door immigratie - https://nos.nl/l/2449906

Om direct de discussie over een 'fatsoenlijke rechtse' partij erbij te betrekken. Onder leiding van de VVD gaat de massa immigratie al meer dan 10 jaar door. In mijn ogen is dat de hoofdreden waarom er op rechts ruimte is voor een FVD en JA21. De VVD is op dit punt vooral rechts in de maanden voor de verkiezingen. Zodra ze gaan formeren dat is het punt immigratie niet zo belangrijk meer. Overigens was dit ook een belangrijke reden waarom Wilders de pvv begon.
Te veel mensen zijn in de veronderstelling dat Nederland eenzijdig de grenzen kan sluiten voor vluchtelingen. Die veronderstelling is vaak ook gebaseerd op de onzin die Wilders en anderen continu roepen.
Sluiten is lastig, maar Denemarken weet de migratie sterk te reduceren. Blijkbaar kan het vrij eenvoudig binnen de Europese regels. Dat bijvoorbeeld de VVD er geen prioriteit aan geeft is een ander verhaal.

Natuurlijk heb je ook nog altijd de optie om lak te hebben aan Europese regels en internationale verdragen op te zeggen. Vanuit christelijk oogpunt ben ik daar tegen, maar wie maakt ons wat? Polen kon bijvoorbeeld ook heel ver gaan. Daarbij komt dat Nederland een netto betaler is, dus de EU zou dom bezig zijn als ze ons afknijpen.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door Thea »

Als je het nieuws van 8 uur hebt gehoord, weet je nu dat de bevolkingsgroei maar voor een klein deel komt door vluchtelingen (uitgezonderd Oekraïeners).
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:Wel moeten we echt meer aan het woningtekort doen.
Het woningtekort lost bij recessies altijd snel op. Merkwaardig genoeg.
Dit meen je toch niet echt?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vluchtelingenbeleid

Bericht door HersteldHervormd »

MGG schreef:
Ambtenaar schreef:
MGG schreef:Bevolking eerste negen maanden van 2022 fors gegroeid door immigratie - https://nos.nl/l/2449906

Om direct de discussie over een 'fatsoenlijke rechtse' partij erbij te betrekken. Onder leiding van de VVD gaat de massa immigratie al meer dan 10 jaar door. In mijn ogen is dat de hoofdreden waarom er op rechts ruimte is voor een FVD en JA21. De VVD is op dit punt vooral rechts in de maanden voor de verkiezingen. Zodra ze gaan formeren dat is het punt immigratie niet zo belangrijk meer. Overigens was dit ook een belangrijke reden waarom Wilders de pvv begon.
Te veel mensen zijn in de veronderstelling dat Nederland eenzijdig de grenzen kan sluiten voor vluchtelingen. Die veronderstelling is vaak ook gebaseerd op de onzin die Wilders en anderen continu roepen.
Sluiten is lastig, maar Denemarken weet de migratie sterk te reduceren. Blijkbaar kan het vrij eenvoudig binnen de Europese regels. Dat bijvoorbeeld de VVD er geen prioriteit aan geeft is een ander verhaal.

Natuurlijk heb je ook nog altijd de optie om lak te hebben aan Europese regels en internationale verdragen op te zeggen. Vanuit christelijk oogpunt ben ik daar tegen, maar wie maakt ons wat? Polen kon bijvoorbeeld ook heel ver gaan. Daarbij komt dat Nederland een netto betaler is, dus de EU zou dom bezig zijn als ze ons afknijpen.
Ik denk dat het vooral komt dat Mark Rutte een leuke functie binnen de EU ambieert. Even nog volhouden, daarna is hij geen MP meer.
Ik denk dat het kabinet volgend jaar valt, maar ik acht de kans ook aanwezig dat ze hun tijd uitzitten. Het is even afwachten wat de provinciale verkiezingen gaan doen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie