Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Henk J »

DDD schreef:Dat kan ik wel volgen. Maar ik blijf het erg dubieus vinden. Net zoals ik het dubieus zou vinden als een dokter op refoforum een grapje zou maken over het lostrekken van de kabels en slangetjes op de IC.

Maar dat zal aan mij liggen.
Vind het ook een stevige uitspraak van huisman, je bent niet de enige dus.
Online
merel
Berichten: 9669
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door merel »

Huh, serieus? Ik vind het overduidelijk een grap.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Henk J »

Op Cvandaaag staat een column van ds Hofland uit Emmeloord over de laatste ontwikkelingen in zijn classis. Interessant om te horen hoe de linkerflank ernaar kijkt. Het valt mij op dat bepaalde Bijbelse leerstukken helemaal niet meer van belang zijn. Onenigheid daarover is dan het startpunt van het gesprek waarbij men het ook oneens mag zijn. Een hele andere houding dan ds. De Cock uit Ulrum.
Naar mijn waarneming probeert men de gesprekken dusdanig te rekken tot er een meerderheid is voor vrouwelijke ambtsdragers etc. Daarna de synodale wissels omzetten en als rechts dan vertrekt heeft links daar geen schuld aan.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Henk J »

merel schreef:Huh, serieus? Ik vind het overduidelijk een grap.
Een grap ja, maar wel een harde.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Thea »

Het zegt denk ik niet alleen iets over de grap, maar ook over de maker van de grap. Er zit denk ik een stuk frustratie bij @huisman over Zwolle en dat kun je dmv een 'grap' ontlading aan geven.
Ik ben tegenwoordig ook gevoelig voor zwartgallige grappen over Russen bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door huisman »

Thea schreef:Het zegt denk ik niet alleen iets over de grap, maar ook over de maker van de grap. Er zit denk ik een stuk frustratie bij @huisman over Zwolle en dat kun je dmv een 'grap' ontlading aan geven.
Ik ben tegenwoordig ook gevoelig voor zwartgallige grappen over Russen bijvoorbeeld.

Mooi dat mijn psyche wordt ontleed. Kan er vast wat van leren. Vanavond niet meer want ik ben vrij druk. Oefening bommen gooien staat op het programma. We train as we fight. :garde
Krijg net het oefengebied door. Omgeving Z….. ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
merel
Berichten: 9669
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door merel »

:haha
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Bezorgd »

Henk J schreef:Op Cvandaaag staat een column van ds Hofland uit Emmeloord over de laatste ontwikkelingen in zijn classis. Interessant om te horen hoe de linkerflank ernaar kijkt. Het valt mij op dat bepaalde Bijbelse leerstukken helemaal niet meer van belang zijn. Onenigheid daarover is dan het startpunt van het gesprek waarbij men het ook oneens mag zijn. Een hele andere houding dan ds. De Cock uit Ulrum.
Naar mijn waarneming probeert men de gesprekken dusdanig te rekken tot er een meerderheid is voor vrouwelijke ambtsdragers etc. Daarna de synodale wissels omzetten en als rechts dan vertrekt heeft links daar geen schuld aan.
Die column ja..
Dat soort pulp is pas echt olie op het vuur gooien. Want idd alles wordt uit de kast getrokken, onder de noemer van de zogenaamde liefde, om de zonde goed te praten.
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door DDD »

merel schreef:Huh, serieus? Ik vind het overduidelijk een grap.
Ja maar hoor eens even. Daar heb ik ook geen moment aan getwijfeld. :D

Als dat niet het geval was, dan zou hij minstens geschift zijn. Maar dat is helemaal het punt niet. Ik vind het een ongepaste, grove grap.
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door DDD »

Henk J schreef:Op Cvandaaag staat een column van ds Hofland uit Emmeloord over de laatste ontwikkelingen in zijn classis. Interessant om te horen hoe de linkerflank ernaar kijkt. Het valt mij op dat bepaalde Bijbelse leerstukken helemaal niet meer van belang zijn. Onenigheid daarover is dan het startpunt van het gesprek waarbij men het ook oneens mag zijn. Een hele andere houding dan ds. De Cock uit Ulrum.
Naar mijn waarneming probeert men de gesprekken dusdanig te rekken tot er een meerderheid is voor vrouwelijke ambtsdragers etc. Daarna de synodale wissels omzetten en als rechts dan vertrekt heeft links daar geen schuld aan.
Ik vind het wel een vredelievend artikel. En hij heeft zeker niet gezegd dat bijbelse leerstukken niet van belang zijn. Maar wel dat hij deze bijbelteksten anders leest.

Hij is een CGK-er tot in het derde geslacht. Dat is in ieder geval een argument wat mij zeer aanspreekt. Je kunt toch onmogelijk zeggen dat hij niet in de CGK thuis zou horen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door huisman »

DDD schreef:
Henk J schreef:Op Cvandaaag staat een column van ds Hofland uit Emmeloord over de laatste ontwikkelingen in zijn classis. Interessant om te horen hoe de linkerflank ernaar kijkt. Het valt mij op dat bepaalde Bijbelse leerstukken helemaal niet meer van belang zijn. Onenigheid daarover is dan het startpunt van het gesprek waarbij men het ook oneens mag zijn. Een hele andere houding dan ds. De Cock uit Ulrum.
Naar mijn waarneming probeert men de gesprekken dusdanig te rekken tot er een meerderheid is voor vrouwelijke ambtsdragers etc. Daarna de synodale wissels omzetten en als rechts dan vertrekt heeft links daar geen schuld aan.
Ik vind het wel een vredelievend artikel. En hij heeft zeker niet gezegd dat bijbelse leerstukken niet van belang zijn. Maar wel dat hij deze bijbelteksten anders leest.

Hij is een CGK-er tot in het derde geslacht. Dat is in ieder geval een argument wat mij zeer aanspreekt. Je kunt toch onmogelijk zeggen dat hij niet in de CGK thuis zou horen.
Het is in ieder geval een artikel met zeer veel fake news. De GS besluiten worden een keer terloops genoemd en direct verdacht gemaakt. Tja zo kun je verwarring blijven zaaien.

Hij vraagt wie de echte CGK’er is? Degene die zich aan de besluiten van de meerdere vergadering houdt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Tiberius »

Volgens mij is de echte CGK'er degene die het meest doet wat recht is in zijn eigen ogen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Tiberius »

Classis CGK Zwolle loopt vast, ze roepen de hulp van de synode in.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Bezorgd »

Misschien goed om het linkje even te plaatsen.

https://www.rd.nl/artikel/1009438-class ... -synode-in
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door huisman »

Bezorgd schreef:Misschien goed om het linkje even te plaatsen.

https://www.rd.nl/artikel/1009438-class ... -synode-in

Ze schalen af tot alleen het hoogst noodzakelijk maar de commissie gaat rapporteren op de voorjaarsclassis eind maart. Dus die vergadering gaat wel gewoon door?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie