Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 80

Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Bertiel »

het rechtse karakter van de SGP zit mij ook nog vaak dwars, maar CU is het ook niet meer voor mij, blijft iedere keer een dilema, en dan meestal kom ik toch bij de SGP uit
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw
Berichten: 11627
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef:het rechtse karakter van de SGP zit mij ook nog vaak dwars, maar CU is het ook niet meer voor mij, blijft iedere keer een dilema, en dan meestal kom ik toch bij de SGP uit
Heerlijk conservatief-rechts. Ik stem weer van harte Harry.
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Bertiel »

Ik vind vaak het rentmeesterschap wat op de achtergrond.
De balans slaat dan vaak door naar de economie en dat stuit mij best wel tegen de borst.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw
Berichten: 11627
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef:Ik vind vaak het rentmeesterschap wat op de achtergrond.
De balans slaat dan vaak door naar de economie en dat stuit mij best wel tegen de borst.
Ik ben benieuwd naar je voorbeelden.
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ambtenaar »

Ik ben van het politieke midden met een verschil van 8% tussen nr. 1 en nr. 8:
1 PvdA
2 D66
3 AWP
4 Volt
5 Denk
6 Groenlinks
7 CDA
8 SP
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Maanenschijn »

Ik vind de verschillen maar klein. Ik pas blijkbaar niet duidelijk en overtuigend in een hokje :) .

(voor het gemak heb ik alle plaatselijk/provinciale partijen maar weg gelaten)

JA21 72%
Staatskundig Gereformeerde Partij 71%
VVD 70%
CDA 70%
BBB 68%
50PLUS 66%
PVV 64%
Forum voor Democratie 63%
ChristenUnie 60%
Partij van de Arbeid 59%
Volt 53%
SP 52%
Partij voor de Dieren 48%
GroenLinks 47%
D66 45%
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Herman »

De hoogste: Partij van de Arbeid 66%
De meest vanzelfsprekende: Staatskundig Gereformeerde Partij 58%

Niet echt percentages om fanatiek een rood vakje te gaan inkleuren.
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Henk J »

CDA
50 plus
BBB
VVD
SGP
Een rechts rijtje dus zo ongeveer.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Mannetje »

Geen stemwijzer voor Zeeland beschikbaar. Niet dat de uitslag daarvan mijn keuze zou beïnvloeden.
-
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef:Geen stemwijzer voor Zeeland beschikbaar. Niet dat de uitslag daarvan mijn keuze zou beïnvloeden.
Voor het waterschap wel, voor Provinciale Staten niet
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door J.C. Philpot »

VVD 73%
CDA 69%
SGP 64%
PVV 63%
JA21 61%
50PLUS 61%
FvD 60%
Belang van Nederland (BVNL) 58%
BBB 57%
ChristenUnie 55%
AWP voor water, klimaat en natuur 54%
DENK 52%
GOUD 51%
D66 49%
GroenLinks 49%
Volt 48%
Partij van de Arbeid 48%
Jezus Leeft 47%
SP 43%
Partij voor de Dieren 41%
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Philip
Berichten: 316
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Philip »

Herman schreef:
newton schreef:
Philip schreef:Aangezien SGP-Kamerlid Chris Stoffer vanmorgen in de Tweede Kamer pleitte voor het beperken van de trias politica en daarop werd aangevallen door D66, CDA, GL, PvdA en PvdD kan ik het met mijn geweten niet verenigen om SGP te stemmen.
De ophef betreft deze motie https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2023D04882

https://www.nieuwnieuws.nl/5159278/vide ... ntploffen/
Aha, dat is natuurlijk geen aanval op de trias politica, maar een vraag aan de wetgevende macht om de representativiteit van 3.305a nader in te vullen. De tegenstand komt ook niet partijen die uit rechtsfilosofische motieven bezorgt zijn voor de trias politica, maar die een gemeenschappelijk belang hebben met de stichting Urgenda.
Wat een niveau van argumenteren.
1. Voor de eerste zin ontbreekt elk argument. 2. Er staat niets over 'representativiteit' in art. 3:305a BW. 3. Voor de verdachtmaking in de tweede zin is eveneens geen bewijs.

Chris Stoffer beweerde in het debat het volgende:
Wat ik beoog, is dat wij bepaalde plannen die wij van het kabinet krijgen, toetsen en zeggen hoe we daarmee omgaan, dat het kabinet ze vervolgens uitvoert en dat wij dan als parlement controleren of het kabinet dat goed doet of niet. Dat moet wat mij betreft niet elke keer in een rechtszaal.
Dit is een frontale aanval op de rechterlijke macht. Die heeft immers als taak om toe te zien of de uitvoerende macht (het kabinet) het landsbestuur uitvoert conform wet- en regelgeving.

En het zijn PvdA, GL en D66 die juist die rechtstaat verdedigen. Hun verkiezingsprogramma's staan vol ideeën om die te verbeteren. Zie het rapport van de Nederlandse Orde van Advocaten dat elke keer voor de verkiezingen verschijnt.

En taal als:
Nu staan GroenLinks en PvdA samen, voorzitter, dus ik zou zeggen: laten ze maar even doorgaan. Ik lust ze rauw.
past niet bij de SGP.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door DDD »

Inderdaad. Het lijkt erop dat de algemene werkingen van de heilige Geest daarin node gemist worden. Wat een rare taal.

Ik begrijp niet dat Kees van der Staaij daarin niet iets zinnigs kan zeggen. Die zou zulke flaters toch moeten kunnen voorkomen, tenzij de betrokkenen zo eigenwijs zijn, dat ze zich niet laten gezeggen.

Nu moet je zo'n tekst wel in zijn verband plaatsen. Want het is inderdaad niet goed als alle uitvoeringsproblemen elke keer in de rechtszaal getoetst moeten worden.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door huisman »

DDD schreef:Inderdaad. Het lijkt erop dat de algemene werkingen van de heilige Geest daarin node gemist worden. Wat een rare taal.

Ik begrijp niet dat Kees van der Staaij daarin niet iets zinnigs kan zeggen. Die zou zulke flaters toch moeten kunnen voorkomen, tenzij de betrokkenen zo eigenwijs zijn, dat ze zich niet laten gezeggen.

Nu moet je zo'n tekst wel in zijn verband plaatsen. Want het is inderdaad niet goed als alle uitvoeringsproblemen elke keer in de rechtszaal getoetst moeten worden.
Om die laatste zin ging het dhr Stoffer. Dat is ontzettend doorgeschoten. De rechtbank wordt ge(mis)bruikt voor politieke doeleinden.

Dat in het verband plaatsen kan @Philip duidelijk niet en daarom trekt hij nogal merkwaardige conclusies.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door DDD »

Noem eens een voorbeeld dan? Is mij totaal niet opgevallen.

Het is eerder andersom. De overheid houdt zich niet aan de eigen regels, en rommelt soms maar wat aan. Denk aan de PAS-meldingen en dergelijke gekkigheid meer. Het is maar goed dat de rechter zorgt voor enige rechtszekerheid, anders zou het eind zoek zijn.
Plaats reactie