Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 80

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ad Anker »

Ik zie dat Rutte hier heel negatief neergezet wordt telkens. Ik vind dat een beetje lastig. Ik hoop dat Rutte nog even blijft. Hij is de enige die nog wat stabiliteit bracht de afgelopen jaren. Ik moet toch echt niet denken aan Caroline v.d. Plas als gezicht van ons land.
Ik vind dat vooral Job vandaag aan het lasteren is. Dat hoort niet.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17243
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door huisman »

huisman schreef: 16 mar 2023, 13:37
Bezorgd schreef: 16 mar 2023, 11:57 Een VVD die bijna kritiekloos het programma van D66 uitvoert en vooral samenwerking zoekt op links kun je niet rechts noemen.
Behalve in campagnetijd, dan laat men vaak weer wat rechts geluid horen.
…..en Rutte heeft zich in deze campagne afgezet tegen de linkse wolk. Zou dan toch raar zijn dat hij via die linkse wolk een meerderheid in de eerste kamer gaat zoeken? D66 zal via BBB niet accepteren. Conclusie: Dit jaar gaat dit kabinet vallen. Denk voor de zomer al. De Stikstofwet zal het breekpunt worden.

Reken mij maar af als dit niet gaat gebeuren maar bewierook mij als mijn verwachting uitkomt :garde
https://www.destentor.nl/nijmegen/cda-g ... haring_web

Denk dat mijn verwachting over het vallen van het kabinet steeds meer realiteit gaat worden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Bezorgd »

huisman schreef: 20 mar 2023, 11:40
huisman schreef: 16 mar 2023, 13:37
Bezorgd schreef: 16 mar 2023, 11:57 Een VVD die bijna kritiekloos het programma van D66 uitvoert en vooral samenwerking zoekt op links kun je niet rechts noemen.
Behalve in campagnetijd, dan laat men vaak weer wat rechts geluid horen.
…..en Rutte heeft zich in deze campagne afgezet tegen de linkse wolk. Zou dan toch raar zijn dat hij via die linkse wolk een meerderheid in de eerste kamer gaat zoeken? D66 zal via BBB niet accepteren. Conclusie: Dit jaar gaat dit kabinet vallen. Denk voor de zomer al. De Stikstofwet zal het breekpunt worden.

Reken mij maar af als dit niet gaat gebeuren maar bewierook mij als mijn verwachting uitkomt :garde
https://www.destentor.nl/nijmegen/cda-g ... haring_web

Denk dat mijn verwachting over het vallen van het kabinet steeds meer realiteit gaat worden.

Nu Cees Veerman op Radio1 (Svenop1) - (interessant, hij is mentor van Derk Boswijk) ook hij laat grote twijfels horen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Piet Puk »

huisman schreef: 20 mar 2023, 11:40
huisman schreef: 16 mar 2023, 13:37
Bezorgd schreef: 16 mar 2023, 11:57 Een VVD die bijna kritiekloos het programma van D66 uitvoert en vooral samenwerking zoekt op links kun je niet rechts noemen.
Behalve in campagnetijd, dan laat men vaak weer wat rechts geluid horen.
…..en Rutte heeft zich in deze campagne afgezet tegen de linkse wolk. Zou dan toch raar zijn dat hij via die linkse wolk een meerderheid in de eerste kamer gaat zoeken? D66 zal via BBB niet accepteren. Conclusie: Dit jaar gaat dit kabinet vallen. Denk voor de zomer al. De Stikstofwet zal het breekpunt worden.

Reken mij maar af als dit niet gaat gebeuren maar bewierook mij als mijn verwachting uitkomt :garde
https://www.destentor.nl/nijmegen/cda-g ... haring_web

Denk dat mijn verwachting over het vallen van het kabinet steeds meer realiteit gaat worden.
Ach, dat dit toch niet kwame te gebeuren. Zelfs predikanten hebben we niet te bewieroken, dus Huisman zeker niet :D
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef: 20 mar 2023, 11:28 Ik zie dat Rutte hier heel negatief neergezet wordt telkens. Ik vind dat een beetje lastig. Ik hoop dat Rutte nog even blijft. Hij is de enige die nog wat stabiliteit bracht de afgelopen jaren. Ik moet toch echt niet denken aan Caroline v.d. Plas als gezicht van ons land.
Ik vind dat vooral Job vandaag aan het lasteren is. Dat hoort niet.
Jij hebt toch groene letters of de figuurlijke schaar in handen? Dus begrijp ik nu dat je vind dat het lasteren is, maar je laat het staan?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ad Anker »

Piet Puk schreef: 20 mar 2023, 11:59
Ad Anker schreef: 20 mar 2023, 11:28 Ik zie dat Rutte hier heel negatief neergezet wordt telkens. Ik vind dat een beetje lastig. Ik hoop dat Rutte nog even blijft. Hij is de enige die nog wat stabiliteit bracht de afgelopen jaren. Ik moet toch echt niet denken aan Caroline v.d. Plas als gezicht van ons land.
Ik vind dat vooral Job vandaag aan het lasteren is. Dat hoort niet.
Jij hebt toch groene letters of de figuurlijke schaar in handen? Dus begrijp ik nu dat je vind dat het lasteren is, maar je laat het staan?
Ja. Dat begrijp je goed.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Job »

Ad Anker schreef: 20 mar 2023, 11:28 Ik zie dat Rutte hier heel negatief neergezet wordt telkens. Ik vind dat een beetje lastig. Ik hoop dat Rutte nog even blijft. Hij is de enige die nog wat stabiliteit bracht de afgelopen jaren. Ik moet toch echt niet denken aan Caroline v.d. Plas als gezicht van ons land.
Ik vind dat vooral Job vandaag aan het lasteren is. Dat hoort niet.
Oke, ik zal mijn bijdragen kritisch teruglezen en er waar nodig (voor zover ik kan beoordelen dat ik laster) later op terugkomen. Laat duidelijk zijn dat ik bedoel te zeggen dat ik in zijn stijl van politiek bedrijven niet mee kan komen. Ik vind hem als mens een fascinerende en zeer slimme man. Maar in het landsbelang vind ik zijn stijl niet meer. Mensen voelen zich massaal niet gezien, niet gehoord.

Ik merk dat het verdiepen in politieke stukken, het volgen van Pieter Omtzigt en de laatste weken specifiek de podcast De Spindoctors me eea heeft verduidelijkt over hoe politiek ingevuld wordt, razend boeiend, maar ook ontgoochelend (in zn algemeen, niet alleen vwb Rutte). Zo hoorde ik Julia Wouters zeggen: Rutte is niet zozeer geinteresseerd in oplossingen, maar wel in politieke oplossingen. Eenzelfde element lees ik terug in dit commentaar van Teun van de Keuken:
"Het helpt niet als je jarenlang met een premier zit die als voornaamste doel heeft om premier te blijven. Die (sorry, maar dit moet tot in den treure herhaald worden omdat het relevant is) het slecht vindt om een visie te hebben, die niet de problemen zelf wil aanpakken, maar vooral het beeld van die problemen. Die het meer gaat om zijn reputatie, dan om de issues zelf. "
Ik kan me hierin vinden. Wat herken jij er bijvoorbeeld niet in? Wijs me gerust op m'n blinde vlek. Als je tijd hebt zou ik toch ook De Spindoctors willen aanbevelen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ad Anker »

@Job, ik vind dit wel ver gaan: Het riekt teveel Ruttiaans: niet kijken naar de belangen van het land, maar druk zijn met de beeldvorming.
Je zegt: Rutte kijkt niet naar het landsbelang, hij is alleen voor zichzelf bezig.
Dat is nogal wat.

Enne, Omtzigt moet snel met z'n partij beginnen als er spoedig verkiezingen komen. Hij snoept wel wat bij BBB weg en zo wordt de VVD straks gewoon weer de grootste. En hebben we Rutte V.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Bruna »

Krijgt de SGP de 2e zetel in de eerste kamer of zijn ze dan afhankelijk van anderen? Ik las iets over een restzetel.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Job »

Ad Anker schreef: 20 mar 2023, 12:47 @Job, ik vind dit wel ver gaan: Het riekt teveel Ruttiaans: niet kijken naar de belangen van het land, maar druk zijn met de beeldvorming.
Je zegt: Rutte kijkt niet naar het landsbelang, hij is alleen voor zichzelf bezig.
Dat is nogal wat.

Enne, Omtzigt moet snel met z'n partij beginnen als er spoedig verkiezingen komen. Hij snoept wel wat bij BBB weg en zo wordt de VVD straks gewoon weer de grootste. En hebben we Rutte V.
Ik denk dat wij dan een verschil van inzicht hebben over hoe Rutte zijn ambt invult. Hij werkt hard, is vriendelijk, aimabel, een goede vertegenwoordiger van Nederland, enzovoort. Maar mijns inziens vult hij het ambt wel politiek in.

Wat vind jij dan van de huidige bestuurscultuur?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door refo »

Bruna schreef: 20 mar 2023, 12:59 Krijgt de SGP de 2e zetel in de eerste kamer of zijn ze dan afhankelijk van anderen? Ik las iets over een restzetel.
Ze hebben zelfstandig 1,82 zetel behaald.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Piet Puk »

refo schreef: 20 mar 2023, 13:00
Bruna schreef: 20 mar 2023, 12:59 Krijgt de SGP de 2e zetel in de eerste kamer of zijn ze dan afhankelijk van anderen? Ik las iets over een restzetel.
Ze hebben zelfstandig 1,82 zetel behaald.
Volgens peilingen gaat een eventuele restzetel naar de PVV of SGP. Zo zeker is die 2e zetel voor de SGP nog niet
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door refo »

Piet Puk schreef: 20 mar 2023, 13:02
refo schreef: 20 mar 2023, 13:00
Bruna schreef: 20 mar 2023, 12:59 Krijgt de SGP de 2e zetel in de eerste kamer of zijn ze dan afhankelijk van anderen? Ik las iets over een restzetel.
Ze hebben zelfstandig 1,82 zetel behaald.
Volgens peilingen gaat een eventuele restzetel naar de PVV of SGP. Zo zeker is die 2e zetel voor de SGP nog niet
Op basis van het aantal statenleden staat SGP er beter voor dan PVV. Niet op basis van peilingen. En als het Statenlid van Noord-Brabant SGP stemt zijn het zelfs 2,02 zetels.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Maanenschijn »

Het zijn gewogen stemmen, gerelateerd aan het aantal kiezers (geen inwoneraantllen) per provincie. Het is nog best spannend, die 2e zetel in de EK.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door refo »

Maanenschijn schreef: 20 mar 2023, 13:19 Het zijn gewogen stemmen, gerelateerd aan het aantal kiezers (geen inwoneraantllen) per provincie. Het is nog best spannend, die 2e zetel in de EK.
Nee hoor. Geen twijfel mogelijk. Die aantallen die ik noem zijn gebaseerd op werkelijk aantal statenleden en de juiste wegingen.
Plaats reactie