Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 80

Online
merel
Berichten: 9657
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 21 mar 2023, 09:35
Job schreef: 21 mar 2023, 09:32
GerefGemeente-lid schreef: 21 mar 2023, 09:00
Ad Anker schreef: 21 mar 2023, 08:45

:haha Je maakt mijn dag nu al goed. Geweldig dit.
Lach er maar om. :fouet ;)

Het is een wezenlijk onderdeel van de discussie in dit draadje. Iemand anders van laster beschuldigen en dan vervolgens de discussie op zo'n manier doodslaan, is het ultieme voorbeeld van iemand die de klok heeft horen luiden, maar niet weet wat de klepel hangt.

Schoonmaker, hou je bij je leest!
Toch heeft GerefGemeente-lid een punt. Niet dat ik beledigd ben over je mening dat ik laster, ik neem het serieus op en ik pieker er sinds gisteren over. Het was namelijk niet zo bedoeld. Ik heb niets met mensen die vol op het orgel gaan over "hen die in hoogheid zijn gezeten", maar blijkbaar kwamen mijn uitspraken ook zo over.
Toch, als je vindt dat ik laster en tegelijk mijn argumenten niet wilt onderzoeken, dan gaat er iets scheef.
Daarin heb je gelijk. Ik vind overigens dat je in je mening over onze teflon-MP ook gelijk hebt. Als je na de toeslagenaffaire en Groningen vrijwel niets veranderd, daarop continue als kabinet terecht wordt bevraagd en nog steeds niet met alle kracht probeert deze schrijnende zaken te verbeteren, dan ben je niet bezig voor de bevolking.


De belastingdienst doet juist heel veel om de problemen met de toeslagenaffaire op te lossen. Het probleem is alleen dat inmiddels uit onderzoeken blijkt dat veel ouders terecht gekort zijn. Probeer dat als overheid maar eens op te lossen als de beeldvorming tegen de overheid is.

Tav Groningen speelt mee dat de overheid niet alleen verantwoordelijk is. Ook de Shell, NAM ed (civiele partijen) maken deel uit van het probleem.
Online
merel
Berichten: 9657
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door merel »

Job schreef: 21 mar 2023, 10:02
MGG schreef: 21 mar 2023, 09:38
Eens. Ik las in jouw bericht geen laster. Volgens mij was het woord laster een lasterlijke beschuldiging aan jouw adres ;). Hopelijk kan je het snel achter je laten, want piekeren kan best vermoeiend zijn.
Bedankt, ik vind het niet erg om opgescherpt te worden en heb naar aanleiding van de feedback om vergeving gevraagd en extra hartelijk voor Rutte gebeden gisteravond. Het is nooit verkeerd om je eigen opvattingen en denkrichtingen even kritisch onder de loep te nemen, tenzij het je onterecht gaat belemmeren natuurlijk.
Dat is mooi! Hij durft namelijk niet voor zichzelf te bidden ;)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door parsifal »

Het probleem ligt natuurlijk niet alleen bij Rutte, maar het blijft wel waar dat hij eigenlijk vooral op de winkel past en niet veel systematisch aanpakt. Hij is denk ik geen slecht premier tijdens voorspoed waar weinig hoeft te gebeuren, maar nu lijkt het me beter om een Merkel te hebben (zij had ook haar fouten) of zelfs een daadkrachtige figurenbals Reagan of Thatcher (en ik vind achteraf gezien hun politiek falikant verkeerd) of den Uil.

Het is al jaren duidelijk dat er problemen met het energienet aankomen. De chaos van alle toeslagen en ingewikkeld belastingsysteem, hypotheekrenteaftrek, groeiende inkomensongelijkheid. Het wordt allemaal niet aangepakt en men regeert bij wat mediaaandacht krijgt.

Ik weet niet wie goede bestuurders zouden zijn. Ik heb hoge pet op van Kim Putters van PvdA. Misschien vroeger Hirch Ballin en Donner bij CDA. En bij D66 had je nog de Graaf en Dietrich. Christen Unie is natuurlijk te klein, maar Eppo Bruins en ook Mirjam Bikker heb ik hoog staan. Er zijn vast ook wel goede burgemeesters te vinden die hogerop kunnen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 21 mar 2023, 10:26
Zeeuw schreef: 21 mar 2023, 09:35
Job schreef: 21 mar 2023, 09:32
GerefGemeente-lid schreef: 21 mar 2023, 09:00 Lach er maar om. :fouet ;)

Het is een wezenlijk onderdeel van de discussie in dit draadje. Iemand anders van laster beschuldigen en dan vervolgens de discussie op zo'n manier doodslaan, is het ultieme voorbeeld van iemand die de klok heeft horen luiden, maar niet weet wat de klepel hangt.

Schoonmaker, hou je bij je leest!
Toch heeft GerefGemeente-lid een punt. Niet dat ik beledigd ben over je mening dat ik laster, ik neem het serieus op en ik pieker er sinds gisteren over. Het was namelijk niet zo bedoeld. Ik heb niets met mensen die vol op het orgel gaan over "hen die in hoogheid zijn gezeten", maar blijkbaar kwamen mijn uitspraken ook zo over.
Toch, als je vindt dat ik laster en tegelijk mijn argumenten niet wilt onderzoeken, dan gaat er iets scheef.
Daarin heb je gelijk. Ik vind overigens dat je in je mening over onze teflon-MP ook gelijk hebt. Als je na de toeslagenaffaire en Groningen vrijwel niets veranderd, daarop continue als kabinet terecht wordt bevraagd en nog steeds niet met alle kracht probeert deze schrijnende zaken te verbeteren, dan ben je niet bezig voor de bevolking.


De belastingdienst doet juist heel veel om de problemen met de toeslagenaffaire op te lossen. Het probleem is alleen dat inmiddels uit onderzoeken blijkt dat veel ouders terecht gekort zijn. Probeer dat als overheid maar eens op te lossen als de beeldvorming tegen de overheid is.

Tav Groningen speelt mee dat de overheid niet alleen verantwoordelijk is. Ook de Shell, NAM ed (civiele partijen) maken deel uit van het probleem.
Ja, er zijn veel redenen waarom zaken lastig zijn. Maar het gaat m.i. om leiderschap en uitstralen dat je voor de troepen wil staan en onderdeel van de oplossing en niet het probleem wil zijn.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Job »

Ik begin er toch nog even over, mijn laster over de Minister-President. Naar mijn indruk heb ik nog niet voldoende duidelijk kunnen maken wat ik bedoel. Ben blij met de duidelijke post van @Parsifal, waar ik me in herken.

Toch even een fragmentje van vandaag. Ik denk dat dit Rutte's werkwijze goed samenvat: heel slim, heel politiek, super-doordacht, maar het wordt als onverantwoordelijk ervaren. https://twitter.com/suusonline/status/1 ... Mw&s=19
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Mannetje »

Toch wel een debat
https://www.nu.nl/politiek/6256332/coal ... tslag.html

Heeft het CDA dan een mooie gelegenheid om een flink statement te maken. Als het echt 4 april wordt kunnen ze zich nog twee weken beraden en voorbereiden.
-
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ad Anker »

Job schreef: 21 mar 2023, 19:08 Ik begin er toch nog even over, mijn laster over de Minister-President. Naar mijn indruk heb ik nog niet voldoende duidelijk kunnen maken wat ik bedoel. Ben blij met de duidelijke post van @Parsifal, waar ik me in herken.

Toch even een fragmentje van vandaag. Ik denk dat dit Rutte's werkwijze goed samenvat: heel slim, heel politiek, super-doordacht, maar het wordt als onverantwoordelijk ervaren. https://twitter.com/suusonline/status/1 ... Mw&s=19
Ik denk dat inmiddels heel duidelijk is wat je bedoelt, Job! Ik zou het woord laster wellicht kunnen vervangen in smaad. Laster impliceert een leugen, en daar is geen sprake van, het was immers je mening. Maar ik vond de door mij gewraakte zin wat 'smadelijk' overkomen. Daar zit wel verschil tussen. Dus van mijn kant een beweging richting jou, mijn uitspraak was in die zin te scherp.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef: 21 mar 2023, 19:47 Toch wel een debat
https://www.nu.nl/politiek/6256332/coal ... tslag.html

Heeft het CDA dan een mooie gelegenheid om een flink statement te maken. Als het echt 4 april wordt kunnen ze zich nog twee weken beraden en voorbereiden.
Het is wel de tijdgeest natuurlijk. Caroline v.d. Plas roept het al: zie je wel, ze doen het weer. Daarom zijn de kiezers zo ontevreden.
Een debat over een uitslag is toch een gotspe. Waar moet je het over hebben dan? Fraude bij de verkiezingen? Over de telprocedure?
Je hebt je gewoon neer te leggen bij een uitslag. Geef ze even de tijd (dat krijgen ze nu) maar doe niet zo hijgerig. Het democratisch proces werkt zo dat ze nu gaan onderhandelen in de provincies en dan komt het vanzelf dat de akkoorden niet stroken met het kabinetsbeleid. Dan kun je verder praten. Jesse Klaver vraagt zo'n debat aan, hij is helaas bij lange na samen met Attje Kuiken niet de grootste in de EK, dus hij probeert toch zich te laten horen.

Ik denk wel dat het CDA, huisman noemde dat al, afstand gaat nemen van de stikstofplannen, dus het wordt wel heel lastig. Maar dat heeft even tijd nodig. Rutte wacht even tot iedereen snapt dat alleen D66 zich nog sterk wil maken voor het stikstofbeleid, zodat bij aankomende verkiezingen het CDA en de VVD weer wat kunnen groeien, de groep van BBB iets minder is dan nu in de provincies en VVD een volgende periode weer kan formeren aan Rutte V. En ik hoop dat ook. Een kabinet met CDA, VVD en BBB. Prima hoor!
Online
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef: 22 mar 2023, 08:01
Mannetje schreef: 21 mar 2023, 19:47 Toch wel een debat
https://www.nu.nl/politiek/6256332/coal ... tslag.html

Heeft het CDA dan een mooie gelegenheid om een flink statement te maken. Als het echt 4 april wordt kunnen ze zich nog twee weken beraden en voorbereiden.
Het is wel de tijdgeest natuurlijk. Caroline v.d. Plas roept het al: zie je wel, ze doen het weer. Daarom zijn de kiezers zo ontevreden.
Een debat over een uitslag is toch een gotspe. Waar moet je het over hebben dan? Fraude bij de verkiezingen? Over de telprocedure?
Je hebt je gewoon neer te leggen bij een uitslag
. Geef ze even de tijd (dat krijgen ze nu) maar doe niet zo hijgerig. Het democratisch proces werkt zo dat ze nu gaan onderhandelen in de provincies en dan komt het vanzelf dat de akkoorden niet stroken met het kabinetsbeleid. Dan kun je verder praten. Jesse Klaver vraagt zo'n debat aan, hij is helaas bij lange na samen met Attje Kuiken niet de grootste in de EK, dus hij probeert toch zich te laten horen.

Ik denk wel dat het CDA, huisman noemde dat al, afstand gaat nemen van de stikstofplannen, dus het wordt wel heel lastig. Maar dat heeft even tijd nodig. Rutte wacht even tot iedereen snapt dat alleen D66 zich nog sterk wil maken voor het stikstofbeleid, zodat bij aankomende verkiezingen het CDA en de VVD weer wat kunnen groeien, de groep van BBB iets minder is dan nu in de provincies en VVD een volgende periode weer kan formeren aan Rutte V. En ik hoop dat ook. Een kabinet met CDA, VVD en BBB. Prima hoor!
Juist. Laat de provincie gewoon eens even het proces doorlopen.
elbert
Berichten: 1332
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door elbert »

Ad Anker schreef: 22 mar 2023, 08:01Een debat over een uitslag is toch een gotspe. Waar moet je het over hebben dan?
Over de mogelijke gevolgen voor het kabinetsbeleid. Want de kans dat de voorgenomen wetswijziging over de stikstofdoelen nu door de Eerste Kamer komt, is een heel stuk geslonken. Dus is de vraag aan het kabinet: gaan jullie door met dit beleid, of komen er aanpassingen? Dat lijkt me een heel valide onderwerp om het over te hebben.
Online
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Henk J »

Ik vind een debat over de uitslag ook onnodig. Natuurlijk gaat het kabinet dealen met deze uitslag maar dat zien we vanzelf tijdens volgende debatten rondom stikstof etc. Een debat over de uitslag levert vast vuurwerk op maar inhoudelijk heb je er weinig aan. Kost alleen maar tijd, zijn genoeg onderwerpen waar de kamer zich over druk kan maken. Valt me dan ook tegen dat de SGP en Omtzigt dit steunen.
Maar je ziet nu bij Rutte IV wel vaker kabinet versus de rest, de verhoudingen in de kamer zijn niet zo goed.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Job »

Ad Anker schreef: 22 mar 2023, 07:53
Job schreef: 21 mar 2023, 19:08 Ik begin er toch nog even over, mijn laster over de Minister-President. Naar mijn indruk heb ik nog niet voldoende duidelijk kunnen maken wat ik bedoel. Ben blij met de duidelijke post van @Parsifal, waar ik me in herken.

Toch even een fragmentje van vandaag. Ik denk dat dit Rutte's werkwijze goed samenvat: heel slim, heel politiek, super-doordacht, maar het wordt als onverantwoordelijk ervaren. https://twitter.com/suusonline/status/1 ... Mw&s=19
Ik denk dat inmiddels heel duidelijk is wat je bedoelt, Job! Ik zou het woord laster wellicht kunnen vervangen in smaad. Laster impliceert een leugen, en daar is geen sprake van, het was immers je mening. Maar ik vond de door mij gewraakte zin wat 'smadelijk' overkomen. Daar zit wel verschil tussen. Dus van mijn kant een beweging richting jou, mijn uitspraak was in die zin te scherp.
Dank voor je reactie. Wikipedia over smaad:

Smaad is de aantasting van de eer, goede naam of het aanzien van iemand anders. Van Dale omschrijft smaad als 'be­je­ge­ning die ie­mands eer, goe­de naam of aan­zien aan­tast, op­zet­te­lij­ke grie­ven­de be­le­di­ging'.

Akkoord, ik sprak lelijk over Rutte. Ik heb daarmee blijkbaar niet duidelijk genoeg gemaakt dat het me gaat om zijn bestuursstijl (daar blijf ik bij), en niet om de persoon, al ligt e.e.a. soms natuurlijk dicht bij elkaar. Maar in principe kennen we de persoon Rutte niet echt, we zien hem alleen in de uitvoering van zijn ambt.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ambtenaar »

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/03/24/de ... n-a4160396

Interessant interview met deze VVD senator
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef: 25 mar 2023, 08:53 https://www.nrc.nl/nieuws/2023/03/24/de ... n-a4160396

Interessant interview met deze VVD senator
Inderdaad en mooi dat hij ook kritisch is op zijn eigen partij.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door DDD »

Ik ben vooral geschokt door wat hij zegt over de onderlinge verbanden en dat veel topfiguren binnen de VVD en het CDA dat niet zouden begrijpen. Ik kan mij dat vrijwel niet voorstellen. Ik lees afgezien daarvan weinig nieuws in dit interview en heb -als absolute leek- hierover een jaar geleden al een korte lezing gegeven. Dat was in het kader van het vertrouwen in de instituties en de rol van plaatselijke vrijwillig in stand gehouden voorzieningen daarbij, en het belang van een goede samenwerking met de (in dit geval plaatselijke) overheid. Je moet toch wel onnozel zijn om de opkomst van FvD (BBB was toen voor mij nog niet echt een thema geloof ik, dat weet ik niet zo goed meer,wat ik dan achteraf wel dom vind van mezelf) en het onbehagen over covid en Zwarte Piet en stikstof niet in onderling verband te zien als een wantrouwen in de instituties, en meer specifiek, in de als gebrekkig ervaren responsiviteit van de bestuurlijke elite en van de volksvertegenwoordiging.
Plaats reactie