Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 80

Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door merel »

Henk J schreef: 17 mar 2023, 09:57
Herman schreef: 17 mar 2023, 08:27 Ik vind Hoekstra wel een sympathieke figuur. Je kunt deze nederlaag hem persoonlijk niet aanrekenen. Het CDA ziet de noodzaak in van het sluiten van een compromis en een groot deel van de samenleving ziet dat niet in. Die stemmen dus BBB.
BBB ziet ook wel in dat ze hier niet alleen de dienst uitmaken. Maar het CDA is qua stikstof volledig meegegaan met de wensen van D66, ipv het compromis van het vorige kabinet vast te houden. Dat was onverstandig.
De BBB denkt dat regeren uit stikstof bestaat. Ik lees nu hun programma in de Trouw en het is bedroevend. Allemaal makkelijke leuzen, maar op voorhand niet haalbaar. BBB vergeet dat we op veel vlakken niets te willen hebben en afhankelijk zijn van de gemaakte afspraken in Europa. Ben heel benieuwd hoe Caroline zich daar uit gaat redden.
Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 17 mar 2023, 10:18
Bezorgd schreef: 17 mar 2023, 09:10 Dit verlies Hoekstra toerekenen is unfair. CDA heeft gesmeekt of hij partijleider wilde worden. Een plek die hij zelf nooit heeft geambieerd.
Dat Hoekstra partijleider is, werkt niet in het voordeel van het CDA. Het CDA heeft gekozen voor Hugo de Jonge, en die moest helaas die positie opgeven. Je kunt veel van De Jonge zeggen, maar hij is veel meer een mensenmens dan Hoekstra. Dat is toch een wat meer afstandelijke figuur.
Hoekstra had nooit partijleider moeten worden en Hugo heeft inmiddels de schijn tegen. Wie het wel binnen het CDA moet worden, weet ik ook niet.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef: 17 mar 2023, 09:12
elbert schreef: 17 mar 2023, 07:31
Bezorgd schreef: 16 mar 2023, 10:51Daar zit het probleem. Omtzigt is geen leider.
Een dossiertijger en het beste kamerlid. Dat zou hij moeten blijven doen.
Maar ik begrijp ook dat hij dat hij dan een stapje hogerop zou willen.
Rutte is ook geen leider en daar hebben we ook al 12 jaar mee te maken. Want zodra er iets verkeerd gaat, krijgen we niet iemand die verantwoordelijkheid neemt, maar een gelikt verhaal over hoe dat zo gelopen is, met af en toe de opmerking: "ja, dat had misschien beter gemoeten", maar vaker de opmerking (zoals bij de toeslagenaffaire): "ja, wat verschrikkelijk he?", alsof de premier een toeschouwer is.
Dus het is niet erg als er een aflossing van de wacht komt. Dat wordt voor onze democratie waar elke minister en ook de premier een voorbijganger hoort te zijn, ook wel tijd.
Kritiek richting Rutte begrijp ik. Maar een leider is hij echt wel.
Het is een gave om in zo'n versplinterd politieklandschap toch steeds weer coalities bij elkaar te houden. Dat is leiderschap. Zonder twijfel.
Eens hoor Bezorgd, ondanks dat ik hem persoonlijk als mens graag mag denk ik wel dat zijn politieke houdbaarheid al even op is. Het wijzen naar anderen is een kwaliteit van veel Nederlanders.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Bezorgd »

pierre27 schreef: 17 mar 2023, 10:53

Eens hoor Bezorgd, ondanks dat ik hem persoonlijk als mens graag mag denk ik wel dat zijn politieke houdbaarheid al even op is. Het wijzen naar anderen is een kwaliteit van veel Nederlanders.
Eens.
Probleem is dat VVD geen opvolger voor Rutte heeft.
Er is er één die ik kan bedenken en dat is Klaas Dijkhof.
Maar zover ik weet wil die niet.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Bourdon16 »

merel schreef: 17 mar 2023, 10:49
Henk J schreef: 17 mar 2023, 09:57
Herman schreef: 17 mar 2023, 08:27 Ik vind Hoekstra wel een sympathieke figuur. Je kunt deze nederlaag hem persoonlijk niet aanrekenen. Het CDA ziet de noodzaak in van het sluiten van een compromis en een groot deel van de samenleving ziet dat niet in. Die stemmen dus BBB.
BBB ziet ook wel in dat ze hier niet alleen de dienst uitmaken. Maar het CDA is qua stikstof volledig meegegaan met de wensen van D66, ipv het compromis van het vorige kabinet vast te houden. Dat was onverstandig.
De BBB denkt dat regeren uit stikstof bestaat. Ik lees nu hun programma in de Trouw en het is bedroevend. Allemaal makkelijke leuzen, maar op voorhand niet haalbaar. BBB vergeet dat we op veel vlakken niets te willen hebben en afhankelijk zijn van de gemaakte afspraken in Europa. Ben heel benieuwd hoe Caroline zich daar uit gaat redden.
Je kan ook gaan proberen om in Brussel wat te veranderen. Die wil proef ik helemaal niet bij bijvoorbeeld de VVD.
Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door merel »

Bezorgd schreef: 17 mar 2023, 10:56
pierre27 schreef: 17 mar 2023, 10:53

Eens hoor Bezorgd, ondanks dat ik hem persoonlijk als mens graag mag denk ik wel dat zijn politieke houdbaarheid al even op is. Het wijzen naar anderen is een kwaliteit van veel Nederlanders.
Eens.
Probleem is dat VVD geen opvolger voor Rutte heeft.
Er is er één die ik kan bedenken en dat is Klaas Dijkhof.
Maar zover ik weet wil die niet.
Klaas Dijkhof zou inderdaad de juiste man zijn. Net zoals Aboutaleb dat voor de PvdA zou zijn. Al vraag ik mij bij de laatste af of het ook geen bestuurder is in plaats van een politicus.
MGG
Berichten: 3460
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door MGG »

Bezorgd schreef: 17 mar 2023, 10:56
pierre27 schreef: 17 mar 2023, 10:53

Eens hoor Bezorgd, ondanks dat ik hem persoonlijk als mens graag mag denk ik wel dat zijn politieke houdbaarheid al even op is. Het wijzen naar anderen is een kwaliteit van veel Nederlanders.
Eens.
Probleem is dat VVD geen opvolger voor Rutte heeft.
Er is er één die ik kan bedenken en dat is Klaas Dijkhof.
Maar zover ik weet wil die niet.
Klaas Dijkhof kan het denk ik niet. Hij is (of deed) te grappig, bij de hand en hing de gezellige politici uit. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat hij in Brussel net zo serieus genomen wordt als Rutte. Persoonlijk vond ik Dijkhof in debatten regelmatig erg flauw of ronduit kinderachtig. Ik denk dat Edith Schippers een prima opvolger is. De laatste tijd heeft ze wel wat steken laten vallen.
Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door merel »

Bourdon16 schreef: 17 mar 2023, 10:58
merel schreef: 17 mar 2023, 10:49
Henk J schreef: 17 mar 2023, 09:57
Herman schreef: 17 mar 2023, 08:27 Ik vind Hoekstra wel een sympathieke figuur. Je kunt deze nederlaag hem persoonlijk niet aanrekenen. Het CDA ziet de noodzaak in van het sluiten van een compromis en een groot deel van de samenleving ziet dat niet in. Die stemmen dus BBB.
BBB ziet ook wel in dat ze hier niet alleen de dienst uitmaken. Maar het CDA is qua stikstof volledig meegegaan met de wensen van D66, ipv het compromis van het vorige kabinet vast te houden. Dat was onverstandig.
De BBB denkt dat regeren uit stikstof bestaat. Ik lees nu hun programma in de Trouw en het is bedroevend. Allemaal makkelijke leuzen, maar op voorhand niet haalbaar. BBB vergeet dat we op veel vlakken niets te willen hebben en afhankelijk zijn van de gemaakte afspraken in Europa. Ben heel benieuwd hoe Caroline zich daar uit gaat redden.
Je kan ook gaan proberen om in Brussel wat te veranderen. Die wil proef ik helemaal niet bij bijvoorbeeld de VVD.
Je vergeet dat de huidige coalitie dat inzake mestuitrijden heeft geprobeerd. Idem het vorige kabinet met pulsvissen. Is ook niet gelukt. De boeren juichen, maar de problemen zijn niet opgelost.

Ik lees dat BBB binnen de huidige kernen van dorpen en steden wil gaan bouwen. Natuur moet natuur blijven. Klinkt mooi, maar weer niet haalbaar. De meeste kernen zijn namelijk al volgebouwd.

Tav bereikbaarheid van dorpen en gehuchten hebben ze het plan om het OV uit te breiden. Klinkt ook heel goed. Iedereen zou dat willen. Van welk geld? En welk personeel?

Zorg
BBB wil meer handen aan het bed. Top plan. Iedereen is voor. Afgelopen week las ik dat de instroom op de verpleegopleiding met 8% is gedaald.

Enz. Enz. Enz. Ik ben bang dat veel mensen van een koude kermis thuiskomen. Besturen is namelijk wat anders dan van de zijlijn roepen.
Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door merel »

MGG schreef: 17 mar 2023, 11:04
Bezorgd schreef: 17 mar 2023, 10:56
pierre27 schreef: 17 mar 2023, 10:53

Eens hoor Bezorgd, ondanks dat ik hem persoonlijk als mens graag mag denk ik wel dat zijn politieke houdbaarheid al even op is. Het wijzen naar anderen is een kwaliteit van veel Nederlanders.
Eens.
Probleem is dat VVD geen opvolger voor Rutte heeft.
Er is er één die ik kan bedenken en dat is Klaas Dijkhof.
Maar zover ik weet wil die niet.
Klaas Dijkhof kan het denk ik niet. Hij is (of deed) te grappig, bij de hand en hing de gezellige politici uit. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat hij in Brussel net zo serieus genomen wordt als Rutte. Persoonlijk vond ik Dijkhof in debatten regelmatig erg flauw of ronduit kinderachtig. Ik denk dat Edith Schippers een prima opvolger is. De laatste tijd heeft ze wel wat steken laten vallen.
Edith Schippers barst bij elke ingewikkelde vraag in huilen uit. Dat deed ze namelijk ook als minister van gezondheid bij debatten.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Herman »

merel schreef: 17 mar 2023, 11:12Besturen is namelijk wat anders dan van de zijlijn roepen.
Volgens mij zijn de doelstellingen prima te realiseren door daar beleidsmatige keuzes voor te maken. Je zou bijvoorbeeld hoogbouw kunnen toestaan in kernen (maar dat zal wel ingaan tegen de gemiddelde BBB'er die daar woont). Je kunt het vak van verpleegkundige aantrekkelijker maken door de salariëring marktconformer te maken. Je kunt de bureaucratie proberen in te perken in overheidsberoepen door dat te vergaand te automatiseren. Dat zijn beleidsmatige en budgettaire keuzes en die worden momenteel niet gemaakt. Ik zie niet in waarom hier geen ander beleid top gevoerd kan worden. De hele rampspoed in de GGZ is toch vooral een probleem van bezuinigingen? Draai die terug en het zal (op termijn) herstellen.
Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door merel »

Herman schreef: 17 mar 2023, 11:20
merel schreef: 17 mar 2023, 11:12Besturen is namelijk wat anders dan van de zijlijn roepen.
Volgens mij zijn de doelstellingen prima te realiseren door daar beleidsmatige keuzes voor te maken. Je zou bijvoorbeeld hoogbouw kunnen toestaan in kernen (maar dat zal wel ingaan tegen de gemiddelde BBB'er die daar woont). Je kunt het vak van verpleegkundige aantrekkelijker maken door de salariëring marktconformer te maken. Je kunt de bureaucratie proberen in te perken in overheidsberoepen door dat te vergaand te automatiseren. Dat zijn beleidsmatige en budgettaire keuzes en die worden momenteel niet gemaakt. Ik zie niet in waarom hier geen ander beleid top gevoerd kan worden. De hele rampspoed in de GGZ is toch vooral een probleem van bezuinigingen? Draai die terug en het zal (op termijn) herstellen.
De huizen worden momenteel al smaller en hoger gebouwd. Daarnaast zijn de meeste kernen al volgebouwd. Juist buiten de kernen is ruimte.

De salarissen van verpleegkundigen zijn marktconform. Daar is niets mis mee. Dat zzp-ers meer verdienen, wil niet zeggen dat het salaris slecht is. In mijn huidige functie zou ik als zzp-er ook het meervoudige kunnen verdienen. Terwijl mijn huidige salaris ook prima is.

Mijn punt is dat er momenteel van alles misloopt in de maatschappij en dat zij ook hier niet de oplossing voor zal hebben.
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Henk J »

merel schreef: 17 mar 2023, 11:12 Je vergeet dat de huidige coalitie dat inzake mestuitrijden heeft geprobeerd. Idem het vorige kabinet met pulsvissen. Is ook niet gelukt. De boeren juichen, maar de problemen zijn niet opgelost.
Enz. Enz. Enz. Ik ben bang dat veel mensen van een koude kermis thuiskomen. Besturen is namelijk wat anders dan van de zijlijn roepen.
Ik denk daar toch anders over, hoe kan het dat op Vlaanderen na zo ongeveer heel Europa anders omgaat dan ons met de Habitat richtlijn? Geen enkel land hanteert zo streng de KDW. En de uiterste consequentie van het hanteren van de KDW is zo ongeveer het leegvegen van heel Gelderland t.b.v. de Veluwe.... Ja, Nederland zal moeten reduceren maar dat hoeft niet op deze manier.
En wie is er in Brussel geweest? Een stikstofminister die inhoudelijk al achter het huidige beleid staat, Staghouwer was toen niet mee(niet dat ik daar wat van verwachtte) en verder De Jonge die voor de woningbouw gaat, Jetten die op klimaat zit en Harbers die op infrastructuur zit. Dan vind ik het niet gek dat de landbouw dan de boeman is.
Natuurlijk is besturen iets anders dan roepen en geen enkele partij kan zijn verkiezingsprogramma helemaal omzetten in beleid. Maar mijns inziens is dat geen argument om dan maar altijd op een gevestigde partij te stemmen. En vergeet niet dat heel veel ex-VVD'ers en ex-CDA'ers betrokken zijn bij BBB. Dus het is niet helemaal zonder ervaring.
Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door merel »

We zullen de komende jaren zien of de partij niet door ruzies uiteen spat. Ik heb er nog weinig fiducie in.
Geytenbeekje
Berichten: 8244
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Geytenbeekje »

Henk J schreef: 17 mar 2023, 11:40
merel schreef: 17 mar 2023, 11:12 Je vergeet dat de huidige coalitie dat inzake mestuitrijden heeft geprobeerd. Idem het vorige kabinet met pulsvissen. Is ook niet gelukt. De boeren juichen, maar de problemen zijn niet opgelost.
Enz. Enz. Enz. Ik ben bang dat veel mensen van een koude kermis thuiskomen. Besturen is namelijk wat anders dan van de zijlijn roepen.
Ik denk daar toch anders over, hoe kan het dat op Vlaanderen na zo ongeveer heel Europa anders omgaat dan ons met de Habitat richtlijn? Geen enkel land hanteert zo streng de KDW. En de uiterste consequentie van het hanteren van de KDW is zo ongeveer het leegvegen van heel Gelderland t.b.v. de Veluwe.... Ja, Nederland zal moeten reduceren maar dat hoeft niet op deze manier.
En wie is er in Brussel geweest? Een stikstofminister die inhoudelijk al achter het huidige beleid staat, Staghouwer was toen niet mee(niet dat ik daar wat van verwachtte) en verder De Jonge die voor de woningbouw gaat, Jetten die op klimaat zit en Harbers die op infrastructuur zit. Dan vind ik het niet gek dat de landbouw dan de boeman is.
Natuurlijk is besturen iets anders dan roepen en geen enkele partij kan zijn verkiezingsprogramma helemaal omzetten in beleid. Maar mijns inziens is dat geen argument om dan maar altijd op een gevestigde partij te stemmen. En vergeet niet dat heel veel ex-VVD'ers en ex-CDA'ers betrokken zijn bij BBB. Dus het is niet helemaal zonder ervaring.
Omdat wij per m2 een veel grotere stikstofuitstoot hebben. Daarnaast krijgt de natuur steeds meer te maken met een kaalslag.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef: 17 mar 2023, 10:56
pierre27 schreef: 17 mar 2023, 10:53

Eens hoor Bezorgd, ondanks dat ik hem persoonlijk als mens graag mag denk ik wel dat zijn politieke houdbaarheid al even op is. Het wijzen naar anderen is een kwaliteit van veel Nederlanders.
Eens.
Probleem is dat VVD geen opvolger voor Rutte heeft.
Er is er één die ik kan bedenken en dat is Klaas Dijkhof.
Maar zover ik weet wil die niet.
Ik ken de VVD onvoldoende om geschikte kandidaten aan te wijzen. Wellicht vanuit de jonkies iemand benoemen....
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie