Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 80

deschpin
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door deschpin »

parsifal schreef: 04 apr 2023, 10:42 Ben het met @deschpin eens wat Rutte betreft. Ook wat energienet betreft komen er nog wel problemen en dat vooral door een politiek van dingen pas aanpakken als uitstel echt niet meer mogelijk is.
Die vergat ik zelfs nog ja, aantal jaren terug zat ik wat dichter bij het vuur toen kolencentrales werden uitgekocht. Bizar hoeveel geld dit de samenleving al heeft gekost(zowel direct als indirect) en wat de transitie nog gaat kosten.

Baudet zat er met 1000 miljard wel naast, het wordt namelijk nog veel meer.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9232
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door parsifal »

deschpin schreef: 04 apr 2023, 12:10
parsifal schreef: 04 apr 2023, 10:42 Ben het met @deschpin eens wat Rutte betreft. Ook wat energienet betreft komen er nog wel problemen en dat vooral door een politiek van dingen pas aanpakken als uitstel echt niet meer mogelijk is.
Die vergat ik zelfs nog ja, aantal jaren terug zat ik wat dichter bij het vuur toen kolencentrales werden uitgekocht. Bizar hoeveel geld dit de samenleving al heeft gekost(zowel direct als indirect) en wat de transitie nog gaat kosten.

Baudet zat er met 1000 miljard wel naast, het wordt namelijk nog veel meer.
Het voorbeeld dat je noemt is er nu wel een van handelen. Weten dat er een capaciteitsgebrek aan komt voor stroomnet en niets doen is ander verhaal. Men kon veel om internet op te vangen jaren terug. Nu laat men het eerst uit de hand lopen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3010
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Job »

Ad Anker schreef: 04 apr 2023, 09:35
deschpin schreef: 04 apr 2023, 09:31
Ad Anker schreef: 03 apr 2023, 12:15
Job schreef: 03 apr 2023, 11:21 Op een dienblaadje voor @AdAnker: https://www.rd.nl/artikel/1015141-rutte ... urscultuur
Een analyse die ik had kunnen schrijven. RD, beetje dieper mag wel hoor!
Dieper op welk vlak?

Persoonlijk dicht ik sinds een jaar of 7 mensen een ruttegraat toe.
(dan hebben ze geen principes, geen visie en geen slagkracht)
Fijn voor je dat je zo'n mooie woordgrap hebt bedacht! Volgens mij is het ook een hoop afgunst: een langstzittende premier, een economische crisis, een gezondheidscrisis, een natuurcrisis, een oorlog dichtbij en in Nederland hebben we het erg goed tot nu toe. En dat allemaal onder 1 premier.
Het is de tijdgeest om personen aan te vallen en in diskrediet te brengen. Ik doe daar niet aan mee. Het RD wel. Dat mogen ze zelf weten. Wellicht dat er lezers zijn die er van smullen.
Enerzijds benijd ik je om je gezagsgetrouwheid. Maar vraag me nog weer een keer af: zie je het politieke spel niet?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6628
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Sommige mensen zien dat niet of willen dat niet zien. Een soort struisvogels zijn dat.

Je ziet dat in de geschiedenis van ons land ook. Ik vind het ontzettend gevaarlijk en naïef.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3010
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Job »

GerefGemeente-lid schreef: 04 apr 2023, 20:31 Sommige mensen zien dat niet of willen dat niet zien. Een soort struisvogels zijn dat.

Je ziet dat in de geschiedenis van ons land ook. Ik vind het ontzettend gevaarlijk en naïef.
Nou, gevaarlijk vind ik het niet. Ik vind het onder- of overschatten van Rutte niet gevaarlijk. Daarmee is gelijk best veel gezegd over deze regering. Niet levensgevaarlijk - althans, als je de obsessie van D66 met de dood buiten beschouwing laat. Maar mijns inziens is het kabinet gelijk ook niksig en konkelig. En dat lijdt op langere termijn wel tot schade, al was het alleen maar qua vertrouwen.

Maar nogmaals: ik benijd Ad ook wel een klein beetje. Hij leidt kennelijk een gerust en stil leven onder de huidige regering. Gefeliciteerd, zeg ik dan maar.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18743
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door helma »

Je kan je vraagtekens/uitroeptekens hebben en toch respectvol blijven spreken over deze gezagsdragers...

We lezen nu aan tafel de geschiedenis van David en Saul. Altijd weer opmerkelijk hoe respectvol David (tegen)over Saul blijft.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1808
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ararat »

Inderdaad. Iets met "alle eer, liefde en trouw bewijzen". Dit wordt soms tamelijk selectief gebruikt, zo te zien.

Ik haast me alvast maar te zeggen dat ik geen Rutte-fan ben, maar vraag me wel af:
Als er vandaag verkiezingen waren, wat zou er gebeuren en wie zou dan - realistisch gezien- de nieuwe, betere premier zijn?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
merel
Berichten: 9910
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door merel »

Niemand en ik mis bij veel.partijej de wil om samen de schouders eronder te zetten. Men brengt liever een ander in diskrediet.
MGG
Berichten: 3584
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door MGG »

Ararat schreef: 04 apr 2023, 21:39 Inderdaad. Iets met "alle eer, liefde en trouw bewijzen". Dit wordt soms tamelijk selectief gebruikt, zo te zien.

Ik haast me alvast maar te zeggen dat ik geen Rutte-fan ben, maar vraag me wel af:
Als er vandaag verkiezingen waren, wat zou er gebeuren en wie zou dan - realistisch gezien- de nieuwe, betere premier zijn?
Het vervelende is dat veel goede bestuurders geen goede politici zijn (en andersom). Het blijft bizar dat zelfs in de VS (ruim 330 miljoen inwoners!) mensen zoals Trump en Biden als president gekozen worden. Hoekstra was in mijn ogen een uistekende minister, maar voor zijn rol als partijleider lijkt hij ongeschikt.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10612
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ad Anker »

Job schreef: 04 apr 2023, 21:07
GerefGemeente-lid schreef: 04 apr 2023, 20:31 Sommige mensen zien dat niet of willen dat niet zien. Een soort struisvogels zijn dat.

Je ziet dat in de geschiedenis van ons land ook. Ik vind het ontzettend gevaarlijk en naïef.
Nou, gevaarlijk vind ik het niet. Ik vind het onder- of overschatten van Rutte niet gevaarlijk. Daarmee is gelijk best veel gezegd over deze regering. Niet levensgevaarlijk - althans, als je de obsessie van D66 met de dood buiten beschouwing laat. Maar mijns inziens is het kabinet gelijk ook niksig en konkelig. En dat lijdt op langere termijn wel tot schade, al was het alleen maar qua vertrouwen.

Maar nogmaals: ik benijd Ad ook wel een klein beetje. Hij leidt kennelijk een gerust en stil leven onder de huidige regering. Gefeliciteerd, zeg ik dan maar.
Klopt. Je laatste zin vind ik echt mooi. Net als de bijdrage van helma. Het is ook echt wonderlijk dat de Heere ons nog zoveel geeft in Nederland, ondanks al onze zonden. Nee, niet de zonden van Amsterdam en D66 maar onze zonden. Dan krijgt de deugd lankmoedigheid een diepe betekenis.

Van de flodders van GGlid word ik een beetje moe. Wat is hij in staat om hier door inhoudsloze postings mijn irritatie op te wekken.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6628
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Goed, zullen wij eens wat mensen bezoeken samen? Ik stel voor: een slachtoffer van de toeslagenaffaire, een boer met 140 koeien, een milieuactivist en een Groninger wiens huis op instorten staat... En laten we die Uddeler die te kampen heeft met geluidsoverlast en zich niet serieus genomen voelt als afsluiter ook nog maar een hart onder de riem steken...

Wordt het dan niet eens tijd voor een nieuwe premier? Moet daar geen maximale termijn aanhangen (inclusief politieke partij)?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10612
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Ad Anker »

Je bent leuk. Je praat de NOS (je linkse oprispingen) en het RD (De Uddeler klucht) na.

Ik leid een stil en gerust leven onder de huidige regering. Voel me een gezegend mens terwijl ik me terdege besef dat ik dit niet verdien. Ik weet me op grond van de Bijbel geroepen om de overheid te eerbiedigen. Zo sta ik erin.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3010
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Job »

Ad Anker schreef: 04 apr 2023, 22:28 Je bent leuk. Je praat de NOS (je linkse oprispingen) en het RD (De Uddeler klucht) na.

Ik leid een stil en gerust leven onder de huidige regering. Voel me een gezegend mens terwijl ik me terdege besef dat ik dit niet verdien. Ik weet me op grond van de Bijbel geroepen om de overheid te eerbiedigen. Zo sta ik erin.
Ben ik jaloers op en het houdt me wel een spiegel voor. Ik voel me wat onwillig om erin te kijken, dat moet ik eerlijk toegeven. Toch bedankt.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6628
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef: 04 apr 2023, 22:28 Je bent leuk. Je praat de NOS (je linkse oprispingen) en het RD (De Uddeler klucht) na.

Ik leid een stil en gerust leven onder de huidige regering. Voel me een gezegend mens terwijl ik me terdege besef dat ik dit niet verdien. Ik weet me op grond van de Bijbel geroepen om de overheid te eerbiedigen. Zo sta ik erin.
Misschien moet je eens met je broer afspreken. Ik geloof niet dat die net zo stil en gerust is als jij bent (zelfs daar heb ik overigens mijn twijfels over). Je mag je hier niet beter voordoen als in de werkelijkheid hé?

Maar je eerste zin streelt mijn gemoed. :yahoo

Overigens heb je geen antwoord gegeven. Zou je dat nog willen doen? Graag met argumentatie.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17431
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door huisman »

GerefGemeente-lid schreef: 04 apr 2023, 22:20 Goed, zullen wij eens wat mensen bezoeken samen? Ik stel voor: een slachtoffer van de toeslagenaffaire, een boer met 140 koeien, een milieuactivist en een Groninger wiens huis op instorten staat... En laten we die Uddeler die te kampen heeft met geluidsoverlast en zich niet serieus genomen voelt als afsluiter ook nog maar een hart onder de riem steken...

Wordt het dan niet eens tijd voor een nieuwe premier? Moet daar geen maximale termijn aanhangen (inclusief politieke partij)?
Deze Uddeler heeft een dreigmail gestuurd en met een wapen gericht op mensen. Ik kan daar niets christelijks in ontdekken. Jij wil blijkbaar militairen ongetraind op uitzending sturen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie