Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 80

Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 19:54
Zeeuw schreef: 30 mei 2023, 18:54
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 18:44
Zeeuw schreef: 30 mei 2023, 18:38 Bid en werk Piet. Geen bid en doe verder niks.
Hoeveel bidden zou er nog geweest zijn, nadat achter de 'schermen' de 2e zetel gefixt is?
Misschien is er wel heel erg veel voor gebeden dat het fixen zou mogen lukken.
Soms kun je een antwoord op een post in gedachten al bijna invullen, dat was met jou antwoord ook het geval. En toch: mijn bedoeling met m'n post is te benadrukken het zoveel mogelijk afhankelijk te laten zijn van God.
Je bedoeling is helder. Maar je drijft door.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Piet Puk »

Evangelist schreef: 30 mei 2023, 20:00
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 19:51
MGG schreef: 30 mei 2023, 18:57
Het SGP hokje rood maken bij de verkiezingen is ook mensenwerk.
Dat snap ik, maar daarbij kun je niet onderling de uitslag in zetels beïnvloeden. Dat gebeurt hier wel.
Nee! Voor de verkiezingen was sl de afspraak gemaakt dat 1/3 van de stemwaarde van de Brabantse CU-zetel naar de SGP zou gaan. Dat is terecht eant 1/3 van die zetel komt van SGP’ers. Je maakt echt vrome drukte om niks.
Mag ik ergens ook gewoon een mening over hebben, zonder dat mijn mening deze betiteling krijgt? Dankjewel....
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef: 30 mei 2023, 20:04
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 19:54
Zeeuw schreef: 30 mei 2023, 18:54
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 18:44

Hoeveel bidden zou er nog geweest zijn, nadat achter de 'schermen' de 2e zetel gefixt is?
Misschien is er wel heel erg veel voor gebeden dat het fixen zou mogen lukken.
Soms kun je een antwoord op een post in gedachten al bijna invullen, dat was met jou antwoord ook het geval. En toch: mijn bedoeling met m'n post is te benadrukken het zoveel mogelijk afhankelijk te laten zijn van God.
Je bedoeling is helder. Maar je drijft door.
Op dit punt verschillen we van mening blijkbaar.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Tiberius »

Evangelist schreef: 30 mei 2023, 20:00
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 19:51
MGG schreef: 30 mei 2023, 18:57
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 18:09

Het maakt me niet uit hoe ze een 2e zetel krijgen (of niet), maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat er 'mensenwerk' toe nodig is geweest en niet vanuit gelovig verwachten. Ik zou als SGP-er nooit een andere partij kunnen stemmen. Die staan immers voor andere waarden.
Het SGP hokje rood maken bij de verkiezingen is ook mensenwerk.
Dat snap ik, maar daarbij kun je niet onderling de uitslag in zetels beïnvloeden. Dat gebeurt hier wel.
Nee! Voor de verkiezingen was sl de afspraak gemaakt dat 1/3 van de stemwaarde van de Brabantse CU-zetel naar de SGP zou gaan. Dat is terecht eant 1/3 van die zetel komt van SGP’ers. Je maakt echt vrome drukte om niks.
Eens. Dat was in ieder geval bij de Brabantse kiezers bekend, waarvan ik er een ben. Wij konden niet op SGP kiezen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 18:44
Zeeuw schreef: 30 mei 2023, 18:38
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 18:09 Het maakt me niet uit hoe ze een 2e zetel krijgen (of niet), maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat er 'mensenwerk' toe nodig is geweest en niet vanuit gelovig verwachten. Ik zou als SGP-er nooit een andere partij kunnen stemmen. Die staan immers voor andere waarden.
Bid en werk Piet. Geen bid en doe verder niks.
Hoeveel bidden zou er nog geweest zijn, nadat achter de 'schermen' de 2e zetel gefixt is?
Misschien is er wel heel erg veel voor gebeden dat het fixen zou mogen lukken.
Het is niet zo moeilijk. In Noord-Brabant kan de fractie (de gezamenlijke CU/SGP) fractie een keuze uit twee maken. Doorgaans heeft de fractie daar een CU lid als fractielid. De tegenhanger is dat dan de senator een SGP’er is.

Dus geen bijzondere afspraken, gefix, handjeklap of koehandel. Meer een keuze om in een gedeelde fractie beide partijen tot recht te laten komen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 20:21
Zeeuw schreef: 30 mei 2023, 20:04
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 19:54
Zeeuw schreef: 30 mei 2023, 18:54 Misschien is er wel heel erg veel voor gebeden dat het fixen zou mogen lukken.
Soms kun je een antwoord op een post in gedachten al bijna invullen, dat was met jou antwoord ook het geval. En toch: mijn bedoeling met m'n post is te benadrukken het zoveel mogelijk afhankelijk te laten zijn van God.
Je bedoeling is helder. Maar je drijft door.
Op dit punt verschillen we van mening blijkbaar.
Mijn ervaring is dat, wanneer je met veel mensen van mening verschilt, het wel eens aan je mening kan liggen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 20:21 Op dit punt verschillen we van mening blijkbaar.
Je maakt vandaag voor de tweede keer een vrij bizarre opmerking in het licht van Zondag 10.

Misschien moet je eerst eens je post overdenken, voordat je deze plaatst. Ik heb er oprecht grote moeite mee. En volgens mij ben ik niet de enige hier.

Wat een menselijk geredeneer. Stop daar toch mee!!!
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Piet Puk »

GerefGemeente-lid schreef: 30 mei 2023, 20:44
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 20:21 Op dit punt verschillen we van mening blijkbaar.
Je maakt vandaag voor de tweede keer een vrij bizarre opmerking in het licht van Zondag 10.

Misschien moet je eerst eens je post overdenken, voordat je deze plaatst. Ik heb er oprecht grote moeite mee. En volgens mij ben ik niet de enige hier.

Wat een menselijk geredeneer. Stop daar toch mee!!!
Het is nu al de 3e keer dat je over 'zondag 10' begint en volgens mij zonder concreet aan te geven waar je pijnpunt van mijn opmerking ligt. Als je het niet heel erg vind, neem ik je daarom op dit punt niet heel serieus meer.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef: 30 mei 2023, 20:33
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 20:21
Zeeuw schreef: 30 mei 2023, 20:04 Je bedoeling is helder. Maar je drijft door.
Op dit punt verschillen we van mening blijkbaar.
Mijn ervaring is dat, wanneer je met veel mensen van mening verschilt, het wel eens aan je mening kan liggen.
Of een heel afwijkende mening hebt van de meerderheid.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 20:55
GerefGemeente-lid schreef: 30 mei 2023, 20:44
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 20:21 Op dit punt verschillen we van mening blijkbaar.
Je maakt vandaag voor de tweede keer een vrij bizarre opmerking in het licht van Zondag 10.

Misschien moet je eerst eens je post overdenken, voordat je deze plaatst. Ik heb er oprecht grote moeite mee. En volgens mij ben ik niet de enige hier.

Wat een menselijk geredeneer. Stop daar toch mee!!!
Het is nu al de 3e keer dat je over 'zondag 10' begint en volgens mij zonder concreet aan te geven waar je pijnpunt van mijn opmerking ligt. Als je het niet heel erg vind, neem ik je daarom op dit punt niet heel serieus meer.
Je redeneert veel te menselijk. Bovendien klopt het feitelijk niet wat je zegt, omdat in Zeeland en Noord-Brabant de CU op de SGP heeft gestemd en er dus niemand van de SGP vandaag op een andere partij heeft gestemd.

Ik beschouw deze uitkomst binnen het voorzienig beleid van God als een wonder temidden van alle zonden in ons vaderland. En als jij dit dan op een, in mijn ogen, wetticistische manier in twijfel probeert te trekken als een menselijke optelsom, vind ik dat in- en intriest. Je gaat daarmee, mijns inziens, voorbij aan de betekenis van Zondag 10.

Misschien ben ik nu wat scherp, maar goed, dat hoor ik dan wel van de mods.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 20:56
Zeeuw schreef: 30 mei 2023, 20:33
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 20:21
Zeeuw schreef: 30 mei 2023, 20:04 Je bedoeling is helder. Maar je drijft door.
Op dit punt verschillen we van mening blijkbaar.
Mijn ervaring is dat, wanneer je met veel mensen van mening verschilt, het wel eens aan je mening kan liggen.
Of een heel afwijkende mening hebt van de meerderheid.
Het ene sluit het andere niet uit :)
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Piet Puk »

GerefGemeente-lid schreef: 30 mei 2023, 21:01
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 20:55
GerefGemeente-lid schreef: 30 mei 2023, 20:44 Je maakt vandaag voor de tweede keer een vrij bizarre opmerking in het licht van Zondag 10.

Misschien moet je eerst eens je post overdenken, voordat je deze plaatst. Ik heb er oprecht grote moeite mee. En volgens mij ben ik niet de enige hier.

Wat een menselijk geredeneer. Stop daar toch mee!!!
Het is nu al de 3e keer dat je over 'zondag 10' begint en volgens mij zonder concreet aan te geven waar je pijnpunt van mijn opmerking ligt. Als je het niet heel erg vind, neem ik je daarom op dit punt niet heel serieus meer.
Je redeneert veel te menselijk. Bovendien klopt het feitelijk niet wat je zegt, omdat in Zeeland en Noord-Brabant de CU op de SGP heeft gestemd en er dus niemand van de SGP vandaag op een andere partij heeft gestemd.

Ik beschouw deze uitkomst binnen het voorzienig beleid van God als een wonder temidden van alle zonden in ons vaderland. En als jij dit dan op een, in mijn ogen, wetticistische manier in twijfel probeert te trekken als een menselijke optelsom, vind ik dat in- en intriest. Je gaat daarmee, mijns inziens, voorbij aan de betekenis van Zondag 10.

Misschien ben ik nu wat scherp, maar goed, dat hoor ik dan wel van de mods.
Je bent in ieder geval duidelijk. Vanmiddag hoorde ik Peter Schalk melden dat ze uit meerdere provincies meer SGP-stemmen hadden gekregen dan ze zelf statenleden hadden. Op basis daarvan heb ik 'koeienhandel' gebruikt. Naar ik nu begrijp is dit echter enkel dan geweest om het stemdeel van Noord -Brabant te compenseren. Kan ik mee leven. Volgens mij heb ik juist aangegeven om juist niets van mensen te verwachten, maar op God in vertrouwen te hopen. Dat dit niet zou rijmen met zondag 10 begrijp ik niet
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef: 30 mei 2023, 21:04
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 20:56
Zeeuw schreef: 30 mei 2023, 20:33 Mijn ervaring is dat, wanneer je met veel mensen van mening verschilt, het wel eens aan je mening kan liggen.
Of een heel afwijkende mening hebt van de meerderheid.
Het ene sluit het andere niet uit :)
Daar heb je groot gelijk in.
Online
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 21:08
GerefGemeente-lid schreef: 30 mei 2023, 21:01
Piet Puk schreef: 30 mei 2023, 20:55
GerefGemeente-lid schreef: 30 mei 2023, 20:44 Je maakt vandaag voor de tweede keer een vrij bizarre opmerking in het licht van Zondag 10.

Misschien moet je eerst eens je post overdenken, voordat je deze plaatst. Ik heb er oprecht grote moeite mee. En volgens mij ben ik niet de enige hier.

Wat een menselijk geredeneer. Stop daar toch mee!!!
Het is nu al de 3e keer dat je over 'zondag 10' begint en volgens mij zonder concreet aan te geven waar je pijnpunt van mijn opmerking ligt. Als je het niet heel erg vind, neem ik je daarom op dit punt niet heel serieus meer.
Je redeneert veel te menselijk. Bovendien klopt het feitelijk niet wat je zegt, omdat in Zeeland en Noord-Brabant de CU op de SGP heeft gestemd en er dus niemand van de SGP vandaag op een andere partij heeft gestemd.

Ik beschouw deze uitkomst binnen het voorzienig beleid van God als een wonder temidden van alle zonden in ons vaderland. En als jij dit dan op een, in mijn ogen, wetticistische manier in twijfel probeert te trekken als een menselijke optelsom, vind ik dat in- en intriest. Je gaat daarmee, mijns inziens, voorbij aan de betekenis van Zondag 10.

Misschien ben ik nu wat scherp, maar goed, dat hoor ik dan wel van de mods.
Je bent in ieder geval duidelijk. Vanmiddag hoorde ik Peter Schalk melden dat ze uit meerdere provincies meer SGP-stemmen hadden gekregen dan ze zelf statenleden hadden. Op basis daarvan heb ik 'koeienhandel' gebruikt. Naar ik nu begrijp is dit echter enkel dan geweest om het stemdeel van Noord -Brabant te compenseren. Kan ik mee leven. Volgens mij heb ik juist aangegeven om juist niets van mensen te verwachten, maar op God in vertrouwen te hopen. Dat dit niet zou rijmen met zondag 10 begrijp ik niet
Klopt. Ik zou eerder denken dat je zondag 10 wel heel scherp uitlegt, maar er tegenin gaan, dat doe je zeker niet.
Evangelist
Berichten: 490
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Evangelist »

Piet Puk schreef:Mag ik ergens ook gewoon een mening over hebben, zonder dat mijn mening deze betiteling krijgt? Dankjewel....
Ja, dat mag. Maar het was niet slechts een mening; er lag ook een oordeel in besloten op grond van jouw toepassing van de verhouding tussen bidden en werken. Daar heb ik een paar problemen mee:
- Je mening was niet gebaseerd op feiten; je hebt Schalk niet goed beluisterd. Die zei dat de SGP meer stemmen had gekregen dan er op grond van de zetels verwacht mocht worden. Meer niet. Dat klopt feitelijk ook. Bovendien weet je uiteraard dat elke stem door een PS-lid stemwaardes kent. Een Brabantse stem had vandaag de waarde van 478 stemmen bij de toedeling van de zetels. Een Zeeuwse stem had de waarde 100. Die stemwaarde was al voldoende om het effect van de afspraak met de CU in Brabant gestand te doen.
- Je gebruikte het woordje ‘koehandel’, terwijl iedereen weet dat het puur gaat om het proberen het aantal stemmers zo maximaal mogelijk ten voordele van de eigen partij te laten komen. (Net zoals een verkiezingscampagne eigenlijk. Of ben je daar ook op tegen?) Je oordeel over de SGP was op z’n minst negatief te noemen.
- De manier waarop je bidden en werken tegen elkaar uitspeelde, is anders dan beleden wordt in Zondag 10 en NGB 13. Het lijkt vroom, maar het is een soort noodlotsgedachte onder de benaming ‘afhankelijkheid’. Door dit alles was je oordeel overde SGP op z’n minst negatief te noemen.
Dit bij elkaar noemde ik ‘vrome drukte maken om niks’, en dat houd ik ook staande. Het zou je sieren om het terug te nemen.
Hartelijke groet,
Evangelist
Plaats reactie