Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Orchidee »

Ik maak graag schoon maar werken bij iemand anders vind ik toch vaak lastig!
Diegene verwacht meestal gewoon teveel van me in een korte tijd en dat vind ik dan toch jammer!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Posthoorn »

Ik heb tegenwoordig een glazenwasser voor de buitenboel. Bevalt me prima. Hoef je het zelf alleen maar beetje bij te houden. :)
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door DDD »

Orchidee schreef: 31 aug 2023, 00:19 Ik maak graag schoon maar werken bij iemand anders vind ik toch vaak lastig!
Diegene verwacht meestal gewoon teveel van me in een korte tijd en dat vind ik dan toch jammer!
Dat zou ik dan bespreken. Want dat is heel vervelend werken. Maar dat kan gewoon niet. Je kunt niet in drie uur per week een heel huis bijhouden. Dat is bij zes uur per week al een uitdaging, en zeker als het een heel gezin is.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door merel »

DDD schreef: 31 aug 2023, 09:00
Orchidee schreef: 31 aug 2023, 00:19 Ik maak graag schoon maar werken bij iemand anders vind ik toch vaak lastig!
Diegene verwacht meestal gewoon teveel van me in een korte tijd en dat vind ik dan toch jammer!
Dat zou ik dan bespreken. Want dat is heel vervelend werken. Maar dat kan gewoon niet. Je kunt niet in drie uur per week een heel huis bijhouden. Dat is bij zes uur per week al een uitdaging, en zeker als het een heel gezin is.
Dat ben ik met je eens. Dat verwacht ik ook niet eens van een hulp. Ik wilde altijd dat ze, of boven of beneden schoonmaakten in 3 uur tijd. En dan wel graag overal achter en onder schoonmaken. Ik vind alleen dat de meeste hulpen zich er met een 'Jantje van Leiden' vanaf maken. Dan doen ze de grote lijnen, maar komen nergens achter of onder.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Posthoorn »

Dat klopt. Dat zie ik wel bij mijn buurman die thuishulp heeft. Om van te klappertanden soms.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door merel »

Posthoorn schreef: 31 aug 2023, 10:33 Dat klopt. Dat zie ik wel bij mijn buurman die thuishulp heeft. Om van te klappertanden soms.
Klopt en dat kan best een keer, maar niet structureel. Daarom ben ik nog steeds zoekende naar een goede en betrouwbare hulp.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Orchidee »

merel schreef:
DDD schreef: 31 aug 2023, 09:00
Orchidee schreef: 31 aug 2023, 00:19 Ik maak graag schoon maar werken bij iemand anders vind ik toch vaak lastig!
Diegene verwacht meestal gewoon teveel van me in een korte tijd en dat vind ik dan toch jammer!
Dat zou ik dan bespreken. Want dat is heel vervelend werken. Maar dat kan gewoon niet. Je kunt niet in drie uur per week een heel huis bijhouden. Dat is bij zes uur per week al een uitdaging, en zeker als het een heel gezin is.
Dat ben ik met je eens. Dat verwacht ik ook niet eens van een hulp. Ik wilde altijd dat ze, of boven of beneden schoonmaakten in 3 uur tijd. En dan wel graag overal achter en onder schoonmaken. Ik vind alleen dat de meeste hulpen zich er met een 'Jantje van Leiden' vanaf maken. Dan doen ze de grote lijnen, maar komen nergens achter of onder.
Hoe jij wil dat er gewerkt word @merel is bijna niet te doen in 3 uur weet ik door véél ervaring.
Het lukt wél, 1 verdieping per keer maar ook dan niet alles grondig, zeker niet als je er ook de badkamer bij moet doen.
Mijn eigen standaard ligt nog steeds hoog (niet meer zoals 20 jaar geleden)
(Gelukkig!Afbeelding)
Maar een werkadresje waar iemand wil dat ik en het hele huis stofzuigt én dweilt én toilet ruimte én de badkamer en de keuken onderhoud in 3 uur min kwartiertje koffiepauze doe ik echt niet meer.
(Ben altijd nog verwonderd eigenlijk dat ik lichamelijk nog weer zoveel heb kunnen doen de afgelopen jaren dus moet ik van mezelf, man en kinderen mezelf af en iets meer in acht nemen Afbeelding)
Maar m'n hart en hoofd zou er gek genoeg voor zijn om nog meer mensen te helpen...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door DDD »

Eens hoor. De badkamer grondig doen is ook zo drie kwartier.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef: 31 aug 2023, 20:14 Eens hoor. De badkamer grondig doen is ook zo drie kwartier.
3 kwartier?!?! :oO Dan is het douchebad toch wel gelijk aan een balzaal...?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3982
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Terri »

Het klopt wat Orchidee zegt.
Je kunt niet in 3 uur een heel huis doen, iig niet goed.
Mijn hulp komt 1x in de 14 dagen voor de benedenverdieping en heeft haar 3 uur hard nodig.
Daarom doen wij zelf ook regelmatig e.e.a. en zij doet dan elke keer één extra klusje.
Maar alles van de kant, ramen zemen, buitenboel (+houtwerk) , af en toe een koelkast enz enz. Er komt gewoon veel kijken om een huis spik en span te houden, zeker met een gezin.
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef: 31 aug 2023, 20:14 Eens hoor. De badkamer grondig doen is ook zo drie kwartier.
So, daar ga ik met mn 10 minuten. En we hebben best een grote badkamer.
CvdW
Berichten: 2951
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door CvdW »

Zeeuw schreef: 31 aug 2023, 21:02
DDD schreef: 31 aug 2023, 20:14 Eens hoor. De badkamer grondig doen is ook zo drie kwartier.
So, daar ga ik met mn 10 minuten. En we hebben best een grote badkamer.
Ha, ha, op camping Schoolzicht gebruiken ze een hogedruk spuit. Jij ook?
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Zeeuw »

CvdW schreef: 31 aug 2023, 21:07
Zeeuw schreef: 31 aug 2023, 21:02
DDD schreef: 31 aug 2023, 20:14 Eens hoor. De badkamer grondig doen is ook zo drie kwartier.
So, daar ga ik met mn 10 minuten. En we hebben best een grote badkamer.
Ha, ha, op camping Schoolzicht gebruiken ze een hogedruk spuit. Jij ook?
Binnenkort gaan we de badkamer vernieuwen. Dit is inderdaad misschien het juiste moment om dat eens te proberen :-)
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door merel »

DDD schreef: 31 aug 2023, 20:14 Eens hoor. De badkamer grondig doen is ook zo drie kwartier.
Mee eens. Wij hebben geen grote badkamer, maar schoonmaken kost rustig 3 kwartier.
Orchidee schreef: 31 aug 2023, 19:58
merel schreef:
DDD schreef: 31 aug 2023, 09:00
Orchidee schreef: 31 aug 2023, 00:19 Ik maak graag schoon maar werken bij iemand anders vind ik toch vaak lastig!
Diegene verwacht meestal gewoon teveel van me in een korte tijd en dat vind ik dan toch jammer!
Dat zou ik dan bespreken. Want dat is heel vervelend werken. Maar dat kan gewoon niet. Je kunt niet in drie uur per week een heel huis bijhouden. Dat is bij zes uur per week al een uitdaging, en zeker als het een heel gezin is.
Dat ben ik met je eens. Dat verwacht ik ook niet eens van een hulp. Ik wilde altijd dat ze, of boven of beneden schoonmaakten in 3 uur tijd. En dan wel graag overal achter en onder schoonmaken. Ik vind alleen dat de meeste hulpen zich er met een 'Jantje van Leiden' vanaf maken. Dan doen ze de grote lijnen, maar komen nergens achter of onder.
Hoe jij wil dat er gewerkt word @merel is bijna niet te doen in 3 uur weet ik door véél ervaring.
Het lukt wél, 1 verdieping per keer maar ook dan niet alles grondig, zeker niet als je er ook de badkamer bij moet doen.
Mijn eigen standaard ligt nog steeds hoog (niet meer zoals 20 jaar geleden)
(Gelukkig!Afbeelding)
Maar een werkadresje waar iemand wil dat ik en het hele huis stofzuigt én dweilt én toilet ruimte én de badkamer en de keuken onderhoud in 3 uur min kwartiertje koffiepauze doe ik echt niet meer.
(Ben altijd nog verwonderd eigenlijk dat ik lichamelijk nog weer zoveel heb kunnen doen de afgelopen jaren dus moet ik van mezelf, man en kinderen mezelf af en iets meer in acht nemen Afbeelding)
Maar m'n hart en hoofd zou er gek genoeg voor zijn om nog meer mensen te helpen...
Ik verwacht zeker niet dat het hele huis in drie uur schoongemaakt wordt. Dat is onmogelijk. Bij het schoonmaken verwacht ik dat de planken ook zoveel mogelijk meegenomen worden inclusief plinten en dergelijk. Alles zoveel mogelijk afnemen en dan stofzuigen en dweilen. De ene keer neem je ook een boekenplank mee en een andere keer zuig je bijvoorbeeld een kledingkast extra uit.

In ons vorige huis lukte de bovenverdieping wel in 3 uur, maar in mijn huidige huis niet. Al denk ik wel dat je met een uurtje meer een eind komt. Dan heb je echt geen tijd voor de benedenverdieping. Ik denk dat dat ook 3-4 uur tijd kost. De keuken kost al minimaal een uur. Elke keer neem ik een paar keukenkastjes mee. Als alle ramen meegenomen worden nog minimaal anderhalf uur extra.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Maanenschijn »

Ik heb het hier eens nagevraagd: mijn vrouw is een dik uur bezig met onze badkamer (de grootste van de 2). Heeft het formaat van een flinke slaapkamer en wordt door 6 personen gebruikt. Bad, douche, toilet en dubbele wastafels. Grote inbouwkast en twee toegangsdeuren. En een groot raam met roedeverdeling.

En mijn vrouw kan hard werken :) .

Ik dacht, ik laat het ook even weten.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie