Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door J.C. Philpot »

Terri schreef:Ik verdedig niks of iemand, maar hier word ik toch echt treurig van.
Is het niet mogelijk om met je kinderen in gesprek te gaan?
Kinderen reageren sowieso op alles wat 'anders' is. Iemand zonder hoed, een vrouw met broek, een man met lang haar enz enz.
Zonder dat je dan alles goedkeur of ze laat 'wennen' moeten we deze mensen toch niet 'doodzwijgen' of 'uitgummen' alsof ze besmettelijk zijn?
Ik vind het oprecht ook heel lastig, maar moeten ze dan in een apart hokje ergens achter in de kerk?.....
Het gaat hier wel over fundamentele zaken. Het uitwissen, veranderen en vervagen van het geslacht, is een oorlog tegen Gods scheppingsorde. Ik ben het helemal eens met ds. C. Trueman:

Transgender people are much stronger in their pursuit of emancipation than homosexuals, Carl Trueman says. Gays have never denied the difference between male and female. But transgenders do. They also press others to go along with them. They contradict the biological distinction that the Creator has devised, according to Trueman.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ararat »

J.C. Philpot schreef:
GGotK schreef:
CvdW schreef:Laten we eens op een andere manier naar de situatie kijken.
Je zit in de kerk en een bank voor je zit een gezinnetje (man, vrouw en kinderen). Op een gegeven moment zie je dat de betreffende man in vrouwenkleren naar de kerk komt (met hoed, jurk, aangezette lippen), dus nu is het gezin voor je ineens uiterlijk twee vrouwen met kinderen. Kan ik dan nog met stichting in de kerk zitten?
De Bijbel is heel duidelijk en ik kies er dan voor om zelf thuis te blijven.
Als er een bijbelse prediking is, is thuis blijven niet goed. Je moet sowieso niet teveel om je heen kijken in de kerk, dat leidt alleen maar af.
Toch snap ik CvdW wel. Met dat soort zaken in de kerk, kun je met kleine kinderen al hemaal niet daar achter gaan zitten in verband met de opvoeding. Kinderen moeten dat soort zaken niet door gewenning (zelfs al in de kerk) normaal gaan vinden.
knip, niet op de persoon graag
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ditbenik »

J.C. Philpot schreef:
Terri schreef:Ik verdedig niks of iemand, maar hier word ik toch echt treurig van.
Is het niet mogelijk om met je kinderen in gesprek te gaan?
Kinderen reageren sowieso op alles wat 'anders' is. Iemand zonder hoed, een vrouw met broek, een man met lang haar enz enz.
Zonder dat je dan alles goedkeur of ze laat 'wennen' moeten we deze mensen toch niet 'doodzwijgen' of 'uitgummen' alsof ze besmettelijk zijn?
Ik vind het oprecht ook heel lastig, maar moeten ze dan in een apart hokje ergens achter in de kerk?.....
Het gaat hier wel over fundamentele zaken. Het uitwissen, veranderen en vervagen van het geslacht, is een oorlog tegen Gods scheppingsorde. Ik ben het helemal eens met ds. C. Trueman:

Transgender people are much stronger in their pursuit of emancipation than homosexuals, Carl Trueman says. Gays have never denied the difference between male and female. But transgenders do. They also press others to go along with them. They contradict the biological distinction that the Creator has devised, according to Trueman.
Daar is wat mij betreft ook discussie over. Wel of je die mensen dan op voorhand moet buiten sluiten van de verkondiging van het evangelie. Vijanden worden met God verzoend. En dat geldt niet alleen voor nette kerkmensen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door J.C. Philpot »

Ditbenik schreef:Dat klinkt alsof de kerk er niet kan zijn voor zondaren. Bij mij zingt dan al snel dat liedje over die boer uit Zwitserland door m'n hoofd. Het maakt ook nogal een verschil of iemand van buiten komt of dat iemand van binnen voor de zonde kiest. Voor dat laatste hebben we de Bijbelse tucht. Maar als iemand van buiten komt, is het m.i. onmogelijk om die weer buiten te zetten omdat het anders niet aan de kinderen uit te leggen zou zijn.
De casus de ik heb genoemd, en waar CvdG en vervolgens ik weer op reageer, ging het naar ik meen over een kerklid.

Iemand die van buiten komt wijs je uiteraard niet zomaar de deur. Al kunt je mijns inziens als iemand vaker komt, en zich in de kerkdienst misdraagd, dit op een tactische manier proberen te bespreken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door J.C. Philpot »

Ararat schreef:Ik dank U Heere, dat ik niet ben zoals die mensen die voor me zitten...
Ik neem aanstoot aan deze onrespectvolle manier van discusseren, en meld deze posting.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
GGotK
Berichten: 2178
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door GGotK »

J.C. Philpot schreef:
GGotK schreef:
CvdW schreef:Laten we eens op een andere manier naar de situatie kijken.
Je zit in de kerk en een bank voor je zit een gezinnetje (man, vrouw en kinderen). Op een gegeven moment zie je dat de betreffende man in vrouwenkleren naar de kerk komt (met hoed, jurk, aangezette lippen), dus nu is het gezin voor je ineens uiterlijk twee vrouwen met kinderen. Kan ik dan nog met stichting in de kerk zitten?
De Bijbel is heel duidelijk en ik kies er dan voor om zelf thuis te blijven.
Als er een bijbelse prediking is, is thuis blijven niet goed. Je moet sowieso niet teveel om je heen kijken in de kerk, dat leidt alleen maar af.
Toch snap ik CvdW wel. Met dat soort zaken in de kerk, kun je met kleine kinderen al hemaal niet daar achter gaan zitten in verband met de opvoeding. Kinderen moeten dat soort zaken niet door gewenning (zelfs al in de kerk) normaal gaan vinden.
Met zo'n strategie kom je uiteindelijk in het voorgestoelte terecht en of dat bijbels gezien de beste plaats is. Het zal ongetwijfeld beter zijn dan je plaats te verzaken.
Afgezien van het feit dat ik het een vrij theoretische casus vind, zou het groot zijn als je er eens naast geplaatst mag worden.
CvdW
Berichten: 2920
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door CvdW »

Ik dacht het voorzichtig te formuleren en niet een ander iets op te leggen. Ik kies er dan voor om zelf thuis te blijven. Inderdaad er zitten alleen maar zondigende mensen in de kerk. Het was niet mijn bedoeling om mij boven een ander te verheffen.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Simon0612 »

Bourdon16 schreef:
-DIA- schreef:
Bourdon16 schreef: Niet op de Brabantse klei hoor..
En je hebt ook nog een keurig stukje op het zand.
Dat zou dan zomaar ergens rond Loon (op Zand) kunnen zijn... Dat lijkt me wel een keurig stukje op het zand.
Op die omgeving doelde ik inderdaad. Sprang, Loon, 's Grevelduin.
Wij zitten hier wel weer op klei. Hele zware begreep ik wel.. Ik hoor die man die het gazon bij de buren moest aanleggen nog klagen. Alhoewel hij bijna met pensioen was had hij nog niet eerder zulke klei meegemaakt. Hij kwam van de Veluwe en daar zijn ze natuurlijk een stuk lichter..
Vergelijkbaar met Zeeland dan? Daar hebben we ook plekken met zeer zware kleigrond. Soms zijn dat net van die plakken die je vroeger op school kreeg, van die grijs/blauwe massa.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

J.C. Philpot schreef:
Ararat schreef:Ik dank U Heere, dat ik niet ben zoals die mensen die voor me zitten...
Ik neem aanstoot aan deze onrespectvolle manier van discusseren, en meld deze posting.
Waarom? Ik vind jouw bijdragen hierboven veel aanstootgevender. Dat komt natuurlijk omdat ik het daar niet mee eens ben. Het is het hele idee van een forum dat je met elkaar van mening kunt verschillen.

Met jouw manier van redeneren zou je een homostel dat naar de kerk komt ook de deur moeten wijzen. Dat is echt niet gereformeerd, mijns inziens.
Laatst gewijzigd door DDD op 04 jan 2023, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door J.C. Philpot »

GGotK schreef:Afgezien van het feit dat ik het een vrij theoretische casus vind, zou het groot zijn als je er eens naast geplaatst mag worden.
Ik heb het over de opvoeding van kinderen. Vervolgens suggereer je net als Ararat dat ik me beter voel. Dat is een oordeel over mijn binnenste.

Ik neem daar serieus aanstoot aan.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ditbenik »

J.C. Philpot schreef:
Ditbenik schreef:Dat klinkt alsof de kerk er niet kan zijn voor zondaren. Bij mij zingt dan al snel dat liedje over die boer uit Zwitserland door m'n hoofd. Het maakt ook nogal een verschil of iemand van buiten komt of dat iemand van binnen voor de zonde kiest. Voor dat laatste hebben we de Bijbelse tucht. Maar als iemand van buiten komt, is het m.i. onmogelijk om die weer buiten te zetten omdat het anders niet aan de kinderen uit te leggen zou zijn.
De casus de ik heb genoemd, en waar CvdG en vervolgens ik weer op reageer, ging het naar ik meen over een kerklid.

Iemand die van buiten komt wijs je uiteraard niet zomaar de deur. Al kunt je mijns inziens als iemand vaker komt, en zich in de kerkdienst misdraagd, dit op een tactische manier proberen te bespreken.
Daar werd een casus vanuit een HHG aan toegevoegd. Een casus die actueel is en die ik ken. Hij misdraagt zich trouwens totaal niet maar is wel als vrouw gekleed. Daarom hecht ik eraan om het onderscheid te blijven maken tussen kerkmensen die voor de zonde kiezen en zondaren die van buiten binnen komen. Ook daar kom je dan met je kinderen achter te zitten.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef:
J.C. Philpot schreef:
Ararat schreef:Ik dank U Heere, dat ik niet ben zoals die mensen die voor me zitten...
Ik neem aanstoot aan deze onrespectvolle manier van discusseren, en meld deze posting.
Waarom? Ik vind jouw bijdragen hierboven veel aanstootgevender. Dat komt natuurlijk omdat ik het daar niet mee eens ben. Het is het hele idee van een forum dat je met elkaar van mening kunt verschillen.

Met jouw manier van redeneren zou je een homostel dat naar de kerk komt ook de deur moeten wijzen. Dat is echt niet gereformeerd, mijns inziens.
Op een discussieforum verschil je regelmatig van mening. Maar dat is wat anders als iemand voor farizeeer uitmaken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Geytenbeekje »

Ararat schreef:
J.C. Philpot schreef:
GGotK schreef:
CvdW schreef:Laten we eens op een andere manier naar de situatie kijken.
Je zit in de kerk en een bank voor je zit een gezinnetje (man, vrouw en kinderen). Op een gegeven moment zie je dat de betreffende man in vrouwenkleren naar de kerk komt (met hoed, jurk, aangezette lippen), dus nu is het gezin voor je ineens uiterlijk twee vrouwen met kinderen. Kan ik dan nog met stichting in de kerk zitten?
De Bijbel is heel duidelijk en ik kies er dan voor om zelf thuis te blijven.
Als er een bijbelse prediking is, is thuis blijven niet goed. Je moet sowieso niet teveel om je heen kijken in de kerk, dat leidt alleen maar af.
Toch snap ik CvdW wel. Met dat soort zaken in de kerk, kun je met kleine kinderen al hemaal niet daar achter gaan zitten in verband met de opvoeding. Kinderen moeten dat soort zaken niet door gewenning (zelfs al in de kerk) normaal gaan vinden.
Ik dank U Heere, dat ik niet ben zoals die mensen die voor me zitten...
Iemand mag dus levenslang naar de kerk gaan zonder een verandering te hoeven ondergaan wat betreft kleding?
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

In welk geval zou je dan wél naar deze gelijkenis mogen verwijzen?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef:In welk geval zou je dan wél naar deze gelijkenis mogen verwijzen?
De gelijkenis is niet bedoelt om te suggereren dat anderen met een nauwer geweten of die wat strenger in de leer zijn, farizeeers zijn. Dan loop je het risico om te bidden: dank U dat ik niet zo ben als die farizeeer.

De gelijkenis is om jezelf te toetsen. Niet anderen mee voor de oren te slaan, die hun kinderen in alle gebrek naar Gods Woord proberen op te voeden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie