Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Dodo »

Soms denk je dat de grenzen van gekkigheid wel bereikt zijn, maar nee, het kan altijd nog gekker. Een bekende Nederlander die voor de rechter betoogt dat hij zich twintig jaar jonger voelt dan hij is, en daarom graag zijn geboortedatum aangepast wil zien. Hij lijdt onder zijn leeftijd, zegt hij. Ik heb het idee dat er nog wel wat meer speelt in zijn hersenpan :bobo
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door J.C. Philpot »

Dodo schreef:Soms denk je dat de grenzen van gekkigheid wel bereikt zijn, maar nee, het kan altijd nog gekker. Een bekende Nederlander die voor de rechter betoogt dat hij zich twintig jaar jonger voelt dan hij is, en daarom graag zijn geboortedatum aangepast wil zien. Hij lijdt onder zijn leeftijd, zegt hij. Ik heb het idee dat er nog wel wat meer speelt in zijn hersenpan :bobo
Dat is wel een logisch gevolg van de tendens in de genderdiscussies, dat je als je je een ander geslacht voelt dus kunt laten aanpassen. Waarom je geslacht wel, en je leeftijd niet?

Het laat ook wel zien hoever onze samenleving zich verwijderd heeft van God.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Daar kon je op wachten.
Ik voel me tegenwoordig vaak 20 jaar ouder. (als ik dat voor elkaar kan krijgen kan ik eerder met pensioen :huhu )

Zou het serieus zijn, of iemand die door deze actie het onzinnige wil laten zien van zulje verzoeken?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Wandelende »

Ik snap de (dwaze) redenering van Emile Ratelband wel.. De hele genderdiscussie heeft uiteindelijk er toe geleid dat bepalingen niet meer worden gedaan op basis van objectieve metingen (man/vrouw), maar op subjectiviteit (ik voel mij man/vrouw/allebei). Als je in die tendens door gaat redeneren dan hoeft leeftijd ook niet meer objectief vastgesteld te worden. Eén van de vragen die in het vervolg hiervan ook gesteld zou kunnen worden waarom je bij leven nog geen bewijs van overlijden kan krijgen. Het zijn bizarre gevolgen van het maakbaarheidsdenken anno 2018.
Laatst gewijzigd door Wandelende op 05 nov 2018, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
(~)
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mannetje »

Wandelende schreef:Ik snap de redenering van Emile Ratelband wel. De hele genderdiscussie heeft uiteindelijk er toe geleid dat bepalingen niet meer worden gedaan op basis van objectieve metingen (man/vrouw), maar op subjectiviteit (ik voel mij man/vrouw/allebei). Als je in die tendens door gaat redeneren dan hoeft leeftijd ook niet meer objectief vastgesteld te worden. Eén van de vragen die in het vervolg hiervan ook gesteld zou kunnen worden waarom je bij leven nog geen bewijs van overlijden kan krijgen. Het zijn bizarre gevolgen van het maakbaarheidsdenken anno 2018.
Hoe bedoel je? Dat je je ook dood mag voelen?
Ik hoorde dat na de Nijmeegse vierdaagse zeggen op de vraag hoe iemand zich voelde. "Helemaal dood," was het antwoord.
-
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Zita »

Als Ratelband in het gelijk wordt gesteld, kan ik nu aangeven dat ik 67 wil zijn en daarmee recht heb op AOW en pensioen.
Gaat niet gebeuren.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Wandelende »

Mannetje schreef:
Wandelende schreef:Ik snap de redenering van Emile Ratelband wel. De hele genderdiscussie heeft uiteindelijk er toe geleid dat bepalingen niet meer worden gedaan op basis van objectieve metingen (man/vrouw), maar op subjectiviteit (ik voel mij man/vrouw/allebei). Als je in die tendens door gaat redeneren dan hoeft leeftijd ook niet meer objectief vastgesteld te worden. Eén van de vragen die in het vervolg hiervan ook gesteld zou kunnen worden waarom je bij leven nog geen bewijs van overlijden kan krijgen. Het zijn bizarre gevolgen van het maakbaarheidsdenken anno 2018.
Hoe bedoel je? Dat je je ook dood mag voelen?
Ik hoorde dat na de Nijmeegse vierdaagse zeggen op de vraag hoe iemand zich voelde. "Helemaal dood," was het antwoord.
Ja, hoezo zou ik mij wel vrouw mogen voelen (als man) en uit die 'geslachtsbepaling' ook juridische rechten en plichten in Nederland ontvangen maar niet dood mogen voelen? Ik bepleit niet dat er zo geredeneerd moet/mag worden, maar dat zijn wel mogelijke vervolgvragen die kunnen ontstaan. Zie de gevolgen van de gedachtegang van Emile Ratelband (verzoek aanpassing geboortedatum).
(~)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

helma schreef: Zou het serieus zijn, of iemand die door deze actie het onzinnige wil laten zien van zulje verzoeken?
Tuurlijk is dit niet serieus, de man is een droeftoeter.
Hij is altijd in het nieuws met rechtzaken, scheidingen, slechte band met zijn kinderen.
Jarenlang probeerde hij mensen te resetten en hersenpoelen, door ze over de gloeiende kolen te laten lopen.
En je moet geloven in je zelf en daarbij op je borst slaan.
Dus meneer Ratelband, een advies van mij aan u: leeftijd is maar een getal, een datum in je paspoort.
Enne, het advies is gratis.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Wandelende »

Zita schreef:Als Ratelband in het gelijk wordt gesteld, kan ik nu aangeven dat ik 67 wil zijn en daarmee recht heb op AOW en pensioen.
Gaat niet gebeuren.
Zou je dat echt willen?
Ik kan het niet geloven.
(~)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Mara schreef:Tuurlijk is dit niet serieus, de man is een droeftoeter.
Hij is altijd in het nieuws met rechtzaken, scheidingen, slechte band met zijn kinderen.
Jarenlang probeerde hij mensen te resetten en hersenpoelen, door ze over de gloeiende kolen te laten lopen.
En je moet geloven in je zelf en daarbij op je borst slaan.
Dus meneer Ratelband, een advies van mij aan u: leeftijd is maar een getal, een datum in je paspoort.
Enne, het advies is gratis.
Als je 69 bent, gaat het al opschieten volgens de Bijbel:
Aangaande de dagen onzer jaren, daarin zijn zeventig jaren, of, zo wij zeer sterk zijn, tachtig jaren; en het uitnemendste van die is moeite en verdriet; want het wordt snellijk afgesneden, en wij vliegen daarheen.
Ik wens meneer Ratelband toe dat hij op goede gronden blij wordt van het feit dat het al gaat opschieten.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Ik vind het wel een leuk statement. Je kunt wel van geslacht veranderen, tenslotte. Ik zeg niet dat ik daarop tegen ben, maar ik snap wel dat iemand met zoiets wil laten zien dat er grenzen zijn aan de maakbaarheid van ons leven.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Ik vind het wel een leuk statement. Je kunt wel van geslacht veranderen, tenslotte. Ik zeg niet dat ik daarop tegen ben, maar ik snap wel dat iemand met zoiets wil laten zien dat er grenzen zijn aan de maakbaarheid van ons leven.
Wat bedoel je met 'daarop'?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Dat is toch duidelijk? Het ging over van geslacht veranderen, als ik mij niet vergis?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Lilian1975 »

DDD schreef:Dat is toch duidelijk? Het ging over van geslacht veranderen, als ik mij niet vergis?

Dus jij hebt geen bijbels bezwaar tegen geslachtsverandering? Excuses als ik je niet goed interpreteer. Maar het woordje dat en de reactie daarop kan voor verwarring scheppen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Inderdaad. Bovendien wil de heer Ratelband zijn geslacht niet veranderen, maar zijn leeftijd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie