Grote vreugden

Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Grote vreugden

Bericht door Eloesje »

refo schreef: 09 mar 2023, 13:19 In Gouda krijg je netjes het taxatierapport erbij. Met verkopen van vergelijkbare woningen. Volgens mij moet elke gemeente zoiets aanleveren.

Je moet je eigen wozwaarde niet met vorig jaar vergelijken, maar met transacties van vergelijkbare woningen. Als er een aantal woningen voor de hoofdprijs verkocht worden in je straat, ben je de sigaar. En rond de peildatum 1-1-2022 gebeurden absurde dingen op de woningmarkt.
Hier ook een taxatie verslag. De huizen waarmee ze de mijne hebben vergeleken zijn alleen niet vergelijkbaar. Ruim 200m2 meer grond en 10-15 jaar jonger. Dat vind ik dan wel heel vreemd, daar let je toch op lijkt me
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Grote vreugden

Bericht door Eloesje »

merel schreef: 09 mar 2023, 13:31
Ik heb eens ons adres ingetikt op google en dan kom je o.a. op sites uit zoals huispedia. Op deze sites wordt ook inschatting gedaan van de waarde van het huis. Ook deze inschatting ligt ver ( tot wel 5 ton )boven de marktwaarde van onze woning.
Bij ons is het bedrag van huispedia lager dan de woz van de gemeente. En ik denk ook niet dat ik op 1-1-2022 mijn huis voor dat bedrag had kunnen verkopen in de huidige staat van (heel veel achterstallig) onderhoud
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Grote vreugden

Bericht door Marck »

Na al die berichten vandaag over jongeren die benaderd worden door de drugswereld ben ik erg blij dat dit mijn kinderen bespaard is gebleven tijdens hun schooljaren. Hoop en bid dat de kleinkinderen er ook aan voorbij gaan.
De financiële zorgen in huishoudens, waar ook over gesproken is in het nieuws zijn dan wel wat meer bekend onder hen.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Grote vreugden

Bericht door KDD »

Eerste kleinzoon geboren vandaag :love
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Grote vreugden

Bericht door Bertiel »

Van harte gefeliciteerd
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Grote vreugden

Bericht door merel »

Marck schreef: 09 mar 2023, 21:33 Na al die berichten vandaag over jongeren die benaderd worden door de drugswereld ben ik erg blij dat dit mijn kinderen bespaard is gebleven tijdens hun schooljaren. Hoop en bid dat de kleinkinderen er ook aan voorbij gaan.
De financiële zorgen in huishoudens, waar ook over gesproken is in het nieuws zijn dan wel wat meer bekend onder hen.
Veel met hen over spreken en de gevaren uitleggen. Mijn kinderen zitten op een stadsschool in Rotterdam en kennen diverse mensen die benaderd zijn. Waar wij vroeger bij wijze van spreken op onze slippers veilig en stevig de tienertijd doorliepen, hebben onze kinderen stevige bergschoenen nodig en dan nog is het wankel.
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Grote vreugden

Bericht door merel »

KDD schreef: 13 mar 2023, 22:16 Eerste kleinzoon geboren vandaag :love
Gefeliciteerd! Vandaag bewonderen?
Laatst gewijzigd door merel op 14 mar 2023, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Grote vreugden

Bericht door Zeeuw »

KDD schreef: 13 mar 2023, 22:16 Eerste kleinzoon geboren vandaag :love
Gefeliciteerd.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Grote vreugden

Bericht door huisman »

KDD schreef: 13 mar 2023, 22:16 Eerste kleinzoon geboren vandaag :love
Van harte gefeliciteerd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Grote vreugden

Bericht door helma »

KDD schreef:Eerste kleinzoon geboren vandaag :love
Gefeliciteerd K! Ook voor je vrouw.
De God van het voorgeslacht zegene ook dit kindje en zijn ouders.


Jehovah's truth will stand forever,
His covenant-bonds He will not sever;
The word of grace which He commands
To thousand generations stands;
The covenant made in days of old
With Abraham He doth uphold.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Grote vreugden

Bericht door KDD »

Bedankt allemaal. Weer reden voor dankbarheid.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Grote vreugden

Bericht door KDD »

helma schreef: 14 mar 2023, 10:22
KDD schreef:Eerste kleinzoon geboren vandaag :love
Gefeliciteerd K! Ook voor je vrouw.
De God van het voorgeslacht zegene ook dit kindje en zijn ouders.


Jehovah's truth will stand forever,
His covenant-bonds He will not sever;
The word of grace which He commands
To thousand generations stands;
The covenant made in days of old
With Abraham He doth uphold.
Bedankt Helma. Altijd een bemoedigend psalter.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Grote vreugden

Bericht door Mannetje »

Vandaag voor het eerst dit jaar weer eens een eind gefietst. Nu hopen dat er volgende week weer een mogelijkheid is om een heen en weertje naar het werk te doen.

Ter verduidelijking: ik loop al een poos te tobben met artritis-klachten, huidige diagnose is artritis psoriatica. Kou en vocht verdragen mijn gewrichten en pezen niet zo lekker. Pas een keer gewoon 3 km door de vrieskou gefietst met alle gevolgen van dien...
Hopelijk heb ik morgen geen spijt van mijn actie van vanmiddag, maar dat zien we dan wel weer.
-
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Grote vreugden

Bericht door Maanenschijn »

Mannetje schreef:Vandaag voor het eerst dit jaar weer eens een eind gefietst. Nu hopen dat er volgende week weer een mogelijkheid is om een heen en weertje naar het werk te doen.

Ter verduidelijking: ik loop al een poos te tobben met artritis-klachten, huidige diagnose is artritis psoriatica. Kou en vocht verdragen mijn gewrichten en pezen niet zo lekker. Pas een keer gewoon 3 km door de vrieskou gefietst met alle gevolgen van dien...
Hopelijk heb ik morgen geen spijt van mijn actie van vanmiddag, maar dat zien we dan wel weer.
Welkom bij de club. Ik ben (helaas) ervaringsdeskundige met deze diagnose.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Grote vreugden

Bericht door Mannetje »

Dank je.
Probleem bij mij is dat sinds kort de psoriasis dan echt is vastgesteld, maar dat de artritis net wat minder duidelijk ligt. Pijn is er voldoende, maar ontstekingen echt in gewrichten zijn heel gering, ontstekingen in pezen en aanhechtingen komen wel regelmatig voor.

Maarrum, vandaag was dus mijn vreugde dat ik weer eens zo'n 29 km gefietst heb op de speedpedelec. En dat beviel tot nu toe nog wel zo goed dat ik volgende week dus hopelijk weer eens naar het werk kan fietsen :)
-
Plaats reactie