J.F. van der Poel

P.Paape

Bericht door P.Paape »

Bedankt voor jullie reacties. Alhoewel... bedankt? Ik ben nog niet warm gemaakt voor een boek van deze Van der Poel :! .

Zijn er ook nog oprecht POSITIEVE meningen over deze schrijver en meer nog, zijn boeken? Ik hoor ze graag!

P.Paape
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Geef mij maar die kerkbladmeditaties van de oud gereformeerde dominee Joh. van de Poel!
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

Toen ik het eerste boek van hem las, dacht ik: "He wel leuk". Maar bij het tweede boek dat ik las, werd het al wat minder.... en nu pak ik die boeken niet eens meer....
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Waarom niet, orthodoxer? Er zal toch een reden voor zijn.

P.Paape
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

1. Als je er een gelezen heb, dan heb je ze allemaal gelezen.
2. Het niveau van het geschrevene is nog lager dan laag
3. Alles loopt goed af en iedereen is op het eind bekeerd
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Dergelijk spul lees ik niet.

Misschien dat Aapje een andere aanvulling heeft die me lekker kan maken?

Peet
Adje

Bericht door Adje »

Zijn er ook nog oprecht POSITIEVE meningen over deze schrijver en meer nog, zijn boeken? Ik hoor ze graag!
NEE, er zijn geen positieve meningen over deze schrijver en zijn boeken mogelijk. :P
P.Paape

Bericht door P.Paape »

NEE, er zijn geen positieve meningen over deze schrijver en zijn boeken mogelijk. :P
Over zijn boeken, allée, daar kom ik in... ('k heb in de boekhandel maar eens een cover beschouwd...:, )
Over ieder mens zijn positieve dingen te melden, dus vast ook over deze mijnheer.
Maar daar het in dit topic niet om mijnheer zelf, doch om zijn boeken draait, lijkt het er sterk op dat dit topic een negatief vervolg gaat krijgen...:)

- zo leert de ervaring -

Groet, Peet
Ge@

Bericht door Ge@ »

Origineel geplaatst door de orthodoxer
1. Als je er een gelezen heb, dan heb je ze allemaal gelezen.
2. Het niveau van het geschrevene is nog lager dan laag
3. Alles loopt goed af en iedereen is op het eind bekeerd
Misschien nog een kleine aanvulling: Er sterft altijd wel iemand. Op welke manier dan ook: door ongeluk, ziekte of zelfmoord. Dat is meestal degene die met de grootste problemen zit (= dus het probleem opgelost).
:?
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: J.F. van der Poel

Bericht door henriët »

Kwam dit topic tegen,
hoe vinden wij anno 2010 deze boeken?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: J.F. van der Poel

Bericht door Mister »

henriët schreef:Kwam dit topic tegen,
hoe vinden wij anno 2010 deze boeken?
Mag ik eens een keer heel onomwonden eerlijk zijn?
Bagger!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: J.F. van der Poel

Bericht door huisman »

Mister schreef:
henriët schreef:Kwam dit topic tegen,
hoe vinden wij anno 2010 deze boeken?
Mag ik eens een keer heel onomwonden eerlijk zijn?
Bagger!
Mee eens ,alleen mijn dochtertjes vonden Dolfi wel leuk tot deel 7 nu komt geloofik dl 100.098 of zo uit
(hoezo veelschrijver)
Hopelijk komen er nog eens uit de refo kring goede schrijvers van jeugdboeken zoals Eveline Bergwerff
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refoma
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jul 2010, 14:37

Re: J.F. van der Poel

Bericht door refoma »

De boeken van Van de Poel vind ik ook echt helemaal niks! Het is zo overdreven allemaal, op de eerste blz hebben ze vaak al grote problemen, als het boek als hoofdonderwerp bijvoorbeeld drugs heeft, komen daar nog tig andere onderwerpen bij (incest, psych.problemen, alcohol, diefstal bijv.) Het is gewoon allemaal té. Als je 1 boek gelezen hebt, weet je meteen hoe de lijn in de andere boeken gaat. Hij herschrijft zijn boeken maar dan steeds met andere hoofdpersonen en onderwerpen lijkt het wel. En dan moeten de grootste problemen ineens de laatste twee bladzijden zijn opgelost, het is zo onlogisch en niet natuurgetrouw weergegeven, allemaal!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: J.F. van der Poel

Bericht door Mara »

Ik heb 1 boek van hem gelezen en vond het reuze irritant dat namen door elkaar gehaald werden.
Ik zat te lezen over Els, die even later Marieke werd genoemd (ik weet de namen niet eens meer)
In de boeken van Overeem gebeurde dat ook.
Niet dat ik die zelf las, maar hoorde dat van andere mensen.
Die man schreef zoveel boeken, hoe kan dat nou ?
Maar dat is dus niet alleen een fout van de schrijver, maar zeker ook van de redacteur.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: J.F. van der Poel

Bericht door MarthaMartha »

Mister schreef:
henriët schreef:Kwam dit topic tegen,
hoe vinden wij anno 2010 deze boeken?
Mag ik eens een keer heel onomwonden eerlijk zijn?
Bagger!
mee eens, een schrijver moet niet denken dat ie overal verstand van heeft en lukraak over tig problematieken gaan schrijven.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gesloten