Vakantie

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4130
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vakantie

Bericht door Maanenschijn »

J.C. Philpot schreef:Met name richting Verviers vind ik het lastig. Je verwacht bijvoorbeeld niet dat er opeens haaientanden op een snelweg staan, en je moet stoppen om voorrang te verlenen. Of dat je voor bepaalde richtingen links moet uitvoegen in plaats van rechts op het rotonde gedeelte. En de afslag naar Verviers die niet van te voren staat aangegeven, maar pas bij het uitvoegstrookje van enkele meters.

Maar ik heb een aantal keer geoefend met Streetview, dus het gaat wel goedkomen :)
:) komt inderdaad vast goed, en anders zie je een stukje België wat je anders niet gezien zou hebben.

Fijne vakantie en tot weerziens!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw
Berichten: 11658
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

J.C. Philpot schreef:
Zeeuw schreef:Wel eens door Parijs gereden?
Alleen de Periferique, verder gelukkig geen ervaring mee. Mijn dieptepunt was Boedapest in de spits, 20 jaar geleden (nog met Oostblok kraters en opgekruld asfalt en kamikaze trabantjes of iets dergelijks). Zal nu wel een stuk beter zijn. Daarna was ik mijn angst om te rijden in de Nederlandse steden kwijt.

Maar Parijs zal wel veel erger zijn.
Wij reden vorige zomer echt naar de Eiffeltoren. Dat zou jou een gruwel geweest zijn denk ik:-)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Er zijn ook mensen die het al eng vinden om door de Maastunnel in Rotterdam te rijden.
-DIA-
Berichten: 32774
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Maanenschijn schreef:
J.C. Philpot schreef:Met name richting Verviers vind ik het lastig. Je verwacht bijvoorbeeld niet dat er opeens haaientanden op een snelweg staan, en je moet stoppen om voorrang te verlenen. Of dat je voor bepaalde richtingen links moet uitvoegen in plaats van rechts op het rotonde gedeelte. En de afslag naar Verviers die niet van te voren staat aangegeven, maar pas bij het uitvoegstrookje van enkele meters.

Maar ik heb een aantal keer geoefend met Streetview, dus het gaat wel goedkomen :)
:) komt inderdaad vast goed, en anders zie je een stukje België wat je anders niet gezien zou hebben.

Fijne vakantie en tot weerziens!
Verviers is wellicht wel de meest vieze, vuile, stinkende en rommeligste stad in Belgique. Althans die indruk heeft die stad op mij achtergelaten. Hoewel, er er daar in dat land ook meerder plaatsen, steden en dorpen zijn, die kunnen wedijveren met deze rommelige industriestad aan de Maas. Kom nu eens in Duitsland, en vergelijk: De Properheid (sorry voor het Belgische woord) straalt je tegemoet. Ik heb de conclusie meerdere malen getrokken: Hoe zuidelijker hoe rommeliger, en, opmerkelijk: Deze lijn loopt vrijwel parallel met waar eens de lijn protestant/rooms liep. In grote lijnen dan, want er zijn ook Propere Steden en Dorpen die in meerderheid de Roomse Religie waren toegedaan, maar die beïnvloedt door de Protestantse Omgeving een redelijk Nette, Opgeruimde, en Goed Verzorgde indruk maken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11658
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Er zijn ook mensen die het al eng vinden om door de Maastunnel in Rotterdam te rijden.
Amsterdammers zeker?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Er zijn ook mensen die het al eng vinden om door de Maastunnel in Rotterdam te rijden.
Amsterdammers zeker?
Niet persé hoor. Ik ken ook mensen uit Hendrik-Ido-Ambacht en Zwijndrecht die dat vinden en altijd over de Brienenoordbrug gaan als ze naar het Erasmus MC moeten.
Zeeuw
Berichten: 11658
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:
Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Er zijn ook mensen die het al eng vinden om door de Maastunnel in Rotterdam te rijden.
Amsterdammers zeker?
Niet persé hoor. Ik ken ook mensen uit Hendrik-Ido-Ambacht en Zwijndrecht die dat vinden en altijd over de Brienenoordbrug gaan als ze naar het Erasmus MC moeten.
Ok. Ik vind het een leuke tunnel. Je hebt er tegenwoordig zelfs bereik met je autoradio. Maar het is, bv vergeleken met de Westerschelde- en de Ketheltunnel wel een krappe.
merel
Berichten: 9929
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Tiberius schreef:
Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Er zijn ook mensen die het al eng vinden om door de Maastunnel in Rotterdam te rijden.
Amsterdammers zeker?
Niet persé hoor. Ik ken ook mensen uit Hendrik-Ido-Ambacht en Zwijndrecht die dat vinden en altijd over de Brienenoordbrug gaan als ze naar het Erasmus MC moeten.
Best herkenbaar. Ik houd ook niet van rijden in smalle tunnels en drukke steden waar ik de weg niet ken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33337
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:
Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Er zijn ook mensen die het al eng vinden om door de Maastunnel in Rotterdam te rijden.
Amsterdammers zeker?
Niet persé hoor. Ik ken ook mensen uit Hendrik-Ido-Ambacht en Zwijndrecht die dat vinden en altijd over de Brienenoordbrug gaan als ze naar het Erasmus MC moeten.
Ok. Ik vind het een leuke tunnel. Je hebt er tegenwoordig zelfs bereik met je autoradio. Maar het is, bv vergeleken met de Westerschelde- en de Ketheltunnel wel een krappe.
Het is een van de oudste tunnels van Nederland: in de tweede wereldoorlog afgerond.
Het is ook leuk om er doorheen te fietsen (door de fietstunnel dan, anders moet je toch behoorlijk doortrappen).
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1525
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vakantie

Bericht door Bourdon16 »

Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:
Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:Er zijn ook mensen die het al eng vinden om door de Maastunnel in Rotterdam te rijden.
Amsterdammers zeker?
Niet persé hoor. Ik ken ook mensen uit Hendrik-Ido-Ambacht en Zwijndrecht die dat vinden en altijd over de Brienenoordbrug gaan als ze naar het Erasmus MC moeten.
Ok. Ik vind het een leuke tunnel. Je hebt er tegenwoordig zelfs bereik met je autoradio. Maar het is, bv vergeleken met de Westerschelde- en de Ketheltunnel wel een krappe.
Ik ken weer mensen die misselijk worden als ze door de Arenatunnel rijden. Al komen die meestal uit Rotterdam...
Ambtenaar
Berichten: 9300
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Ok. Ik vind het een leuke tunnel. Je hebt er tegenwoordig zelfs bereik met je autoradio. Maar het is, bv vergeleken met de Westerschelde- en de Ketheltunnel wel een krappe.
De tunnel is dan ook al 80 jaar oud.
KDD
Berichten: 1542
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Vakantie

Bericht door KDD »

Als je ooit de kans krijg dan is de Chesapeake Bay Bridge–Tunnel in Virginia een prachtige rit. Een paar jaar geleden doorheen gereden. 19 km brug en meer dan 3 km tunnel.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3068
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Lilian1975 »

Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:
Zeeuw schreef:Wel eens door Parijs gereden?
Alleen de Periferique, verder gelukkig geen ervaring mee. Mijn dieptepunt was Boedapest in de spits, 20 jaar geleden (nog met Oostblok kraters en opgekruld asfalt en kamikaze trabantjes of iets dergelijks). Zal nu wel een stuk beter zijn. Daarna was ik mijn angst om te rijden in de Nederlandse steden kwijt.

Maar Parijs zal wel veel erger zijn.
Wij reden vorige zomer echt naar de Eiffeltoren. Dat zou jou een gruwel geweest zijn denk ik:-)
Eh ja van de periferique krijg ik wel wat buikpijn. En op de Eifeltoren zit ik helemaal niet te wachten....En ben naarstig op zoek naar een alternatief. Wij rijden op woensdag. Er zijn mensen die zeggen je moet de n104 nemen. (Eh welke borden moet je dan aanhouden ? etc.) Heb je dan ook geen milieusticker nodig? Andere mensen zeggen je moet Amiens aanhouden en dan richting Chartres. Bij beide routes vraag ik me dan weer af. Hoeveel extra reistijd gaat dat geven? Jij bent toch al een keer die kant (la Bonne Source) gereden? Kijk de route de Soleil dat was een eitje. Wat is volgens jou een fijne route? We rijden met vouwwagen en willen ook nog zonder overnachten rijden. Zodat we rond uurtje of half 5 aankomen. Wagen uitklappen.... etc.
Zeeuw
Berichten: 11658
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Lilian1975 schreef:
Zeeuw schreef:
J.C. Philpot schreef:
Zeeuw schreef:Wel eens door Parijs gereden?
Alleen de Periferique, verder gelukkig geen ervaring mee. Mijn dieptepunt was Boedapest in de spits, 20 jaar geleden (nog met Oostblok kraters en opgekruld asfalt en kamikaze trabantjes of iets dergelijks). Zal nu wel een stuk beter zijn. Daarna was ik mijn angst om te rijden in de Nederlandse steden kwijt.

Maar Parijs zal wel veel erger zijn.
Wij reden vorige zomer echt naar de Eiffeltoren. Dat zou jou een gruwel geweest zijn denk ik:-)
Eh ja van de periferique krijg ik wel wat buikpijn. En op de Eifeltoren zit ik helemaal niet te wachten....En ben naarstig op zoek naar een alternatief. Wij rijden op woensdag. Er zijn mensen die zeggen je moet de n104 nemen. (Eh welke borden moet je dan aanhouden ? etc.) Heb je dan ook geen milieusticker nodig? Andere mensen zeggen je moet Amiens aanhouden en dan richting Chartres. Bij beide routes vraag ik me dan weer af. Hoeveel extra reistijd gaat dat geven? Jij bent toch al een keer die kant (la Bonne Source) gereden? Kijk de route de Soleil dat was een eitje. Wat is volgens jou een fijne route? We rijden met vouwwagen en willen ook nog zonder overnachten rijden. Zodat we rond uurtje of half 5 aankomen. Wagen uitklappen.... etc.
Tsja, wij rijden echt wel de route door Parijs. Die is op woensdag wel te doen hoor. Niks anders dan gewoon rechtdoor rijden en lekker je baan houden. Beste de middelste. Wij gaan half augustus weer naar de goede bron.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3068
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vakantie

Bericht door Lilian1975 »

Wij hebben knoop doorgehakt. We maken kleine omweg. Is 30 km meer en sat op de hele reis? We gaan via de A104 en N104. Gewoon iets rustiger. Wij minder stress.

Ik denk dat we elkaar dan precies aflossen. Rond 16 augustus ;)
Plaats reactie