Vakantie

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:
Bezorgd schreef:Bijzonder.
Ik zou mijn dochter niet in een rokje laten volleyballen met al die mannen langs de lijn.
Met legging kan dat wel hoor. Dat zal dan ook wel een tussenoplossing zijn, vermoed ik.
Ah, ja dank voor de tip.
Als een legging mag uiteraard.
Ik vermoed van wel.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Die zondagse nette kleding hanteren wel meer mensen de hele week.
Als ik op maandag tussen de middag de kinderen van school haalde stonden er genoeg vrouwen (huismoeders) in zulke deftige kleding bij school dat ik me weleens afvroeg: heb jij je nu snel verkleed of heb jij zo vanmorgen de plee geboend, gestofzuigd en de was opgehangen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bruna »

DDD schreef:Staat expliciet op de website dat je met een korte broek mag lopen? Dat ga ik onmiddellijk bekijken.

Dat staat er inderdaad. Heel tactisch verwoord. Je mag er zelfs niet vliegeren op zondag, maar wel met een korte broek lopen. En niet naar het strand op zondag. Het zou interessant zijn om een poll te houden over de regels op Schoolzicht.

Ik fiets geregeld op zondag naar mijn familie, dan kom ik langs verschillende reformatorische dorpen, en dan kom ik veel fietsende en wandelende geloofsgenoten tegen. Maar in Zeeland mag dat dan weer niet, terwijl Zeeland van oorsprong tot de gematigde flank behoort.
Waar lees je dat dit in Zeeland niet zou mogen?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3983
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vakantie

Bericht door Terri »

Tiberius schreef:
J.C. Philpot schreef:Mail van Vakanz ontvangen. Ze adviseren de reservering naar ons specifieke vakantiepark ongedaan te maken, en om te zetten in een voucher.

Als we dat niet doen en we kunnen door overheidsmaatregelen niet gaan, krijgen we via de partij in Belgie slechts 50% terug.
Hier ook.
Wij gaan voor de voucher.
Wij kregen een herinnering om het restant te betalen.
Ook met de gewoon standaard zin.

Het meest verbaasd zijn wij over deze zin;
Indien u vragen heeft over de coronaviruscrisis, weet dan dat uw verblijf momenteel niet wordt beïnvloed door de maatregelen die de autoriteiten hebben genomen

Iedereen weet dat België op slot zit.
Wij weten nu niet goed wat we moeten doen, want in 'veel gestelde vragen staat dit:

De algemene voorwaarden zijn dus van toepassing op uw boeking en indien u het saldo niet tijdig voldoet, zijn wij genoodzaakt om de boeking te annuleren en verliest u uw voorschot.


Bovenstaand baseren ze op het feit dat onze vakantie na 7 juni valt, tot die tijd noemen ze het lockdownperiode, daarna gelden weer de algemene voorwaarden.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Staat expliciet op de website dat je met een korte broek mag lopen? Dat ga ik onmiddellijk bekijken.

Dat staat er inderdaad. Heel tactisch verwoord. Je mag er zelfs niet vliegeren op zondag, maar wel met een korte broek lopen. En niet naar het strand op zondag. Het zou interessant zijn om een poll te houden over de regels op Schoolzicht.

Ik fiets geregeld op zondag naar mijn familie, dan kom ik langs verschillende reformatorische dorpen, en dan kom ik veel fietsende en wandelende geloofsgenoten tegen. Maar in Zeeland mag dat dan weer niet, terwijl Zeeland van oorsprong tot de gematigde flank behoort.
Omdat je de reactie later hebt aangepast, zag ik deze reactie over het hoofd.

Ik vind het hele normale regels. Ik ga op zondag nooit buitenshuis, enkel naar de kerkdiensten. Lopen in het bos is er al helemaal niet bij, laat staan het strand. Familie bezoek ik op zondag ook niet. Waarom jij daar een poll over zou willen houden, is mij dan ook volkomen onduidelijk. Maar ik ben zeer benieuwd.

En verder is het op Walcheren waarschijnlijk alleen hier op het dorp een gewoonte om op zondag door de natuur te lopen. Op de andere twee kerkelijke dorpen wordt dat niet gedaan. En ik doe dat dus ook niet. Ik heb dat enige tijd geleden al uitvoerig uit de doeken gedaan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Nasrani »

DDD schreef:Staat expliciet op de website dat je met een korte broek mag lopen? Dat ga ik onmiddellijk bekijken.

Dat staat er inderdaad. Heel tactisch verwoord. Je mag er zelfs niet vliegeren op zondag, maar wel met een korte broek lopen. En niet naar het strand op zondag. Het zou interessant zijn om een poll te houden over de regels op Schoolzicht.

Ik fiets geregeld op zondag naar mijn familie, dan kom ik langs verschillende reformatorische dorpen, en dan kom ik veel fietsende en wandelende geloofsgenoten tegen. Maar in Zeeland mag dat dan weer niet, terwijl Zeeland van oorsprong tot de gematigde flank behoort.
Kom op zondag dan maar eens naar Zeeland om je beeld bij te stellen...

Verstuurd vanaf mijn SM-J330FN met Tapatalk
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

Gebeurt dat op Zuid-Beveland ook?

Ik kan me er niets bij voorstellen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Bruna schreef:
Tiberius schreef:
J.C. Philpot schreef:Mail van Vakanz ontvangen. Ze adviseren de reservering naar ons specifieke vakantiepark ongedaan te maken, en om te zetten in een voucher.

Als we dat niet doen en we kunnen door overheidsmaatregelen niet gaan, krijgen we via de partij in Belgie slechts 50% terug.
Hier ook.
Wij gaan voor de voucher.
Voor België of Frankrijk?
Wij hebben Duitsland opstaan. Kregen mail dat af zou hangen van het feit of Duitsland vakantiegangers toelaat.
Verder opties met voucher, annuleren etc.
Zelf annuleren kost nogal wat.
Wij ook Duitsland.
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bruna »

Tiberius schreef:
Bruna schreef:
Tiberius schreef:
J.C. Philpot schreef:Mail van Vakanz ontvangen. Ze adviseren de reservering naar ons specifieke vakantiepark ongedaan te maken, en om te zetten in een voucher.

Als we dat niet doen en we kunnen door overheidsmaatregelen niet gaan, krijgen we via de partij in Belgie slechts 50% terug.
Hier ook.
Wij gaan voor de voucher.
Voor België of Frankrijk?
Wij hebben Duitsland opstaan. Kregen mail dat af zou hangen van het feit of Duitsland vakantiegangers toelaat.
Verder opties met voucher, annuleren etc.
Zelf annuleren kost nogal wat.
Wij ook Duitsland.
Ha. Bij ons was er geen advies om te annuleren.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Ik verwacht ook wel dat Duitsland open gaat.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Vakantie

Bericht door Hollander »

Terri schreef:Wij kregen een herinnering om het restant te betalen.
Ook met de gewoon standaard zin.

Het meest verbaasd zijn wij over deze zin;
Indien u vragen heeft over de coronaviruscrisis, weet dan dat uw verblijf momenteel niet wordt beïnvloed door de maatregelen die de autoriteiten hebben genomen

Iedereen weet dat België op slot zit.
Wij weten nu niet goed wat we moeten doen, want in 'veel gestelde vragen staat dit:

De algemene voorwaarden zijn dus van toepassing op uw boeking en indien u het saldo niet tijdig voldoet, zijn wij genoodzaakt om de boeking te annuleren en verliest u uw voorschot.


Bovenstaand baseren ze op het feit dat onze vakantie na 7 juni valt, tot die tijd noemen ze het lockdownperiode, daarna gelden weer de algemene voorwaarden.
Wachten tot na 20 mei, volgens mij doet België dan ook weer uitspraken over de periode ná 1 juni. Overigens mag je niet na één herinnering de boeking al annuleren en het voorschot laten verliezen. Daar zijn wel meer herinneringen voor nodig, zo niet een aanmaning. Tegen die tijd is er vast meer duidelijkheid over de komende maand. ;)
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Vakantie

Bericht door FlyingEagle »

Wij hebben het geluk dat m’n ouders een vakantiehuisje hebben, daar gaan we heen deze zomer. Nee niet in Zeeland
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Jantje »

Ik begreep dat Zeeland inmiddels al voor de hele zomer zit volgeboekt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vakantie

Bericht door huisman »

Wij hebben een best wel duur en groot huis geboekt in Normandië. 60% aanbetaald. Als Frankrijk op slot gaat voor toeristen uit het buitenland dan verwacht ik mijn geld terug.
Eind mei maakt de Franse overheid bekend wat ze gaan doen in het vakantieseizoen. Iedereen verwacht dat ze op slot blijven voor buitenlandse gasten.

Thuisblijven is voor ons trouwens echt geen straf.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

huisman schreef:Wij hebben een best wel duur en groot huis geboekt in Normandië. 60% aanbetaald. Als Frankrijk op slot gaat voor toeristen uit het buitenland dan verwacht ik mijn geld terug.
Eind mei maakt de Franse overheid bekend wat ze gaan doen in het vakantieseizoen. Iedereen verwacht dat ze op slot blijven voor buitenlandse gasten.

Thuisblijven is voor ons trouwens echt geen straf.
Reken maar niet op alles terug.
-
Plaats reactie