Vakantie

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vakantie

Bericht door J.C. Philpot »

CvdW schreef: 22 feb 2024, 11:37Op camping Schoolzicht val ik uit de toon, omdat ik niet bij de kliek hoor. Loop niet hele dagen op z'n zondags.
Ik ben uitgesproken positief over deze camping. Dit heeft alles te maken dat er geen zwembad op de camping is. Eigenaar houdt van een nette camping en ik ook.
Dat zou misschien ook mijn ervaring zijn, als ik er heen zou gaan. Ik kleed me vrij conservatief, ook door de week (als de temperaturen hoog zijn een polo), maar zou op de camping niet op zijn zondags of zwart-wit gekleed gaan.

Maar is het echt zo dat de goegemeente op deze camping op zijn zondags loopt door de week? Er lopen dus geen mannen met een korte broek en polo aan?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Vakantie

Bericht door Hendrien »

merel schreef: 22 feb 2024, 13:20
Ad Anker schreef: 22 feb 2024, 12:30 Beetje overtrokken reactie van Anselmus. Als je jezelf gedraagt zal het best meevallen. Al zal ik niet snel naar Schoolzicht gaan. De Verborgen Hoek, iets soortgelijks denk ik, vind ik reuze-aardig.
Het probleem is alleen dat men snel vindt dat iemand zich misdraagt. Het is überhaupt al bizar dat een camping oplegt welke kleding iemand aan moet en aan welke (zond)dagbesteding je je dient te houden.

Het zou mijn/ onze camping ook niet zijn.
Waarom zou dat bizar zijn? Je hebt ook campings voor nudisten… op je eigen camping mag je je eigen regels laten gelden. Maar ik houd zelf meer van een natuurhuisje.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Zeker, maar ik kan mij voorstellen dat je je daar vanwege de regels niet thuisvoelt.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef: 22 feb 2024, 14:05 Zeker, maar ik kan mij voorstellen dat je je daar vanwege de regels niet thuisvoelt.
En dat is prima, ik zou het persoonlijk zelf ook niet doen. Ik vind de rust op een vakantie juist heerlijk.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vakantie

Bericht door Zita »

J.C. Philpot schreef: 22 feb 2024, 13:24
CvdW schreef: 22 feb 2024, 11:37Op camping Schoolzicht val ik uit de toon, omdat ik niet bij de kliek hoor. Loop niet hele dagen op z'n zondags.
Ik ben uitgesproken positief over deze camping. Dit heeft alles te maken dat er geen zwembad op de camping is. Eigenaar houdt van een nette camping en ik ook.
Dat zou misschien ook mijn ervaring zijn, als ik er heen zou gaan. Ik kleed me vrij conservatief, ook door de week (als de temperaturen hoog zijn een polo), maar zou op de camping niet op zijn zondags of zwart-wit gekleed gaan.

Maar is het echt zo dat de goegemeente op deze camping op zijn zondags loopt door de week? Er lopen dus geen mannen met een korte broek en polo aan?
Ik heb net even op de site wat foto's bekeken. Ik had me wellicht teveel verheugd. Iedereen zag er reuze normaal uit. En ja, de dames dragen rok/jurk, maar dat is het zo ongeveer wel. Geen zwarte pakken, geen stropdas bij de pingpongtafel, geen hoed bij de afwasgebouwen, niks van dat alles.
Zelfs poloshirts en korte broeken bij de heren en mouwloze jurkjes bij de dames.

Desalniettemin lijkt het mij helemaal niks. Op zo'n camping moet je onafgebroken socializen. 't Is één groot groepsgevoel, en dat vind ik nou net niks. Maar t lijkt me heel relaxed als je daar wel van houdt en een jong gezin hebt.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vakantie

Bericht door J.C. Philpot »

Zita schreef: 22 feb 2024, 15:14Iedereen zag er reuze normaal uit. En ja, de dames dragen rok/jurk, maar dat is het zo ongeveer wel. Geen zwarte pakken, geen stropdas bij de pingpongtafel, geen hoed bij de afwasgebouwen, niks van dat alles.
Zelfs poloshirts en korte broeken bij de heren en mouwloze jurkjes bij de dames.
Dan lijkt het allemaal heel erg mee te vallen :)
Zita schreef: 22 feb 2024, 15:14Op zo'n camping moet je onafgebroken socializen. 't Is één groot groepsgevoel
Ik denk echt dat dat ook dit heel erg meevalt. Ik hoor dat ook weleens van Vakanz, dat mensen dat denken. Maar als ik met Vakanz meegaat zijn het de kinderen die socializen. Maar niemand kijkt mij eropaan dat ik mijn eigen gang ga. Niemand verwacht van mij dat ik met iets mee doe, of met veel anderen praat.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 309
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Vakantie

Bericht door Edelweiss »

Ik kan mij persoonlijk niet herinneren dat er doordeweeks veel mensen 'op zijn zondags' rondliepen. Er waren er een paar, maar dat was hooguit een handjevol. De rest liep gewoon in zomers goed, inclusief korte broeken voor de heren, heel normaal dus.

De sociale controle die ik ervoer, was dat toen we aankwamen (mijn toenmalige beste vriendin en ik, we waren net meerderjarig) de rest van het veld (we zaten in een caravan van familie van mijn vriendin) kwam vragen van welke kerk we waren en wie we precies waren. Juist die volgorde vond ik toen best een beetje raar, en eerlijk gezegd nog steeds.
Op zondag gingen we 's ochtends naar de Gereformeerde Gemeente maar 's middags naar een Hersteld Hervormde kerk, en daar kwamen na de dienst terug op de camping heel nare opmerkingen over. En zo heb ik nog meer voorbeelden, die op zich zelf staand best klein waren, maar bij elkaar opgeteld niet prettig waren, en echt zijn blijven hangen. Ondanks dat een prima vakantie gehad, met fijne middagen aan zee, en zo prefereer ik er ook aan terug te denken.

De keuze voor geen zwembad op de camping begrijp ik overigens heel goed, en dat het met een jong gezin heerlijk kan zijn.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vakantie

Bericht door J.C. Philpot »

Edelweiss schreef: 22 feb 2024, 15:35Kwam vragen van welke kerk we waren en wie we precies waren. Juist die volgorde vond ik toen best een beetje raar, en eerlijk gezegd nog steeds.
Dat is inderdaad wel een beetje vreemd.

Dat doet me denken aan de keer dat ik in Duitsland in de buurt van een Amerikaanse basis bij een Independent Fundamental Baptist Church was. De dominee vroeg ons na een minuut al "weten jullie zeker dat jullie wederboren zijn, en dat jullie zonden vergeven zijn door het bloed van Christus?".

Die directheid zijn we niet zo gewend (ik ook niet), maar dat zijn wel betere vragen om elkaar te stellen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

parsifal schreef: 21 feb 2024, 11:11 Wij slaan waarschijnlijk over dit jaar.
Onze oudste is nu 5, wat het lastig maakt om buiten seizoen te gaan. Vorig jaar zijn we twee keer een paar dagen naar Molenwaard bij Ottoland geweest (dicht bij familie en echt leuk voor de kinderen), maar dat is in de vakantieperiodes echt heel duur nu.

Even verder sparen voor een reis naar familie in Indonesie.
Camping Mast op Terschelling is fantastisch voor jongere kinderen. Wij zijn daar meerdere keren geweest. Je kan op Terschelling voor relatief weinig een tent huren en die wordt voordat je komt op de camping naar keuze voor je opgezet en als je weggaat weer afgebroken.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1788
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Vakantie

Bericht door Ararat »

J.C. Philpot schreef: 22 feb 2024, 11:09
Anselmus schreef: 21 feb 2024, 21:30Nee dank u :). De eerste nacht die ik daar ooit doorbracht was meteen mijn laatste als het aan mij ligt. Wat een afschuwelijke sociale controle.
Het maakt me wel nieuwsgierig welke sociale controle je hebt ervaren :)

Werd je aangesproken op je kleding of haardracht, of merkte je dat er werd surveilled rond jouw caravan? Of is het zo dat de kleding en gewoonten van de andere bezoeker je het gevoel gaven er "niet bij te horen"?

Ik ken de camping persoonlijk niet. Alleen van verhalen, die opvallend genoeg uitgesproken positief of uitgesproken negatief zijn.
Anselmus had geen hoedje op bij de toiletgang? :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vakantie

Bericht door Ad Anker »

:haha ik denk een pyjamabroek.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Ad Anker schreef: 22 feb 2024, 17:44 :haha ik denk een pyjamabroek.
Met een capuchon op. Ja dat kan natuurlijk niet. :D

Ik ben ooit een keer op de Meulenbarg geweest in Elspeet. Daar ben ik erachter gekomen dat ik niet van kamperen hou. Ik huur liever een huisje in the middle of nowhere.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Vakantie

Bericht door Anselmus »

Edelweiss schreef: 22 feb 2024, 15:35 Ik kan mij persoonlijk niet herinneren dat er doordeweeks veel mensen 'op zijn zondags' rondliepen. Er waren er een paar, maar dat was hooguit een handjevol. De rest liep gewoon in zomers goed, inclusief korte broeken voor de heren, heel normaal dus.

De sociale controle die ik ervoer, was dat toen we aankwamen (mijn toenmalige beste vriendin en ik, we waren net meerderjarig) de rest van het veld (we zaten in een caravan van familie van mijn vriendin) kwam vragen van welke kerk we waren en wie we precies waren. Juist die volgorde vond ik toen best een beetje raar, en eerlijk gezegd nog steeds.
Op zondag gingen we 's ochtends naar de Gereformeerde Gemeente maar 's middags naar een Hersteld Hervormde kerk, en daar kwamen na de dienst terug op de camping heel nare opmerkingen over. En zo heb ik nog meer voorbeelden, die op zich zelf staand best klein waren, maar bij elkaar opgeteld niet prettig waren, en echt zijn blijven hangen. Ondanks dat een prima vakantie gehad, met fijne middagen aan zee, en zo prefereer ik er ook aan terug te denken.

De keuze voor geen zwembad op de camping begrijp ik overigens heel goed, en dat het met een jong gezin heerlijk kan zijn.
Dit dus. Iedereen gaapt je aan, kijkt recht in je tent, zeker bij aankomst. Allemaal nieuwsgierige vragen die ik niet wil beantwoorden. Of toen we 's avonds een beetje in het donker zaten dat mensen voor de plek stopten en zeiden: hier zit die en die, woont daar, zat vanmiddag nog met die te praten. Toen dacht ik echt: serieus? En inderdaad, lekker in m'n pyjamabroek naar het toilet sloffen doe ik liever in Frankrijk dan op Schoolzicht. En inderdaad dat groepsgevoel. Hoeft van mij helemaal niet. Liever met een wereldvreemde in een buitenlandse kerk een goed gesprek dan dat OSM-groepsgevoel. En iedereen zo lyrisch over hoe eendrachtelijk de zondag altijd is een kon dat thuis ook maar en thuis gaan we weer verder met hoe het was, glas, plas.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Vakantie

Bericht door Anselmus »

refo schreef: 21 feb 2024, 23:38
Anselmus schreef: 21 feb 2024, 19:19
Mister schreef: 21 feb 2024, 13:38
parsifal schreef: 21 feb 2024, 11:11 Wij slaan waarschijnlijk over dit jaar.
Onze oudste is nu 5, wat het lastig maakt om buiten seizoen te gaan. Vorig jaar zijn we twee keer een paar dagen naar Molenwaard bij Ottoland geweest (dicht bij familie en echt leuk voor de kinderen), maar dat is in de vakantieperiodes echt heel duur nu.

Even verder sparen voor een reis naar familie in Indonesie.
Bij een rondje 'kijken wat leuk is' viel me dit ook op. Wat is er veel heel erg duur geworden.
Dat is de reden dat wij vorig jaar een caravan gekocht hebben. Het beviel gelijk goed. Eerste keer dat hij dit jaar uit de stalling mag is in mei voor het JV-weekend. Vorig jaar in een tentje met een lek luchtbed, nu een lekker bed en een voortent voor als het gaat regenen. We hebben er weer veel zin in!

Voor de zomer weten we het nog niet zo goed. We wilden naar Portugal, maar dat is naast ver rijden toch wat minder mooi dan we dachten. Algarve is mooi, maar niet alles is goed bereikbaar zonder vierwielaandrijving. Alles staat nog open nu. Nog tips?
Een caravan is al met al ook best een duur geval. Afschrijven, stallen, onderhoud, meer brandstof, campingkosten.
Een caravan is niet gratis, maar met 5-7 jaar hebben we hem eruit hebben we onze tweedehands eruit. We stallen vrij goedkoop denk ik en we zoeken niet al te dure plekken. We rijden diesel, dus met 2-3 tanken en wat tolkosten zijn we er, dat haalt het lang niet bij een vliegticket. Uiteraard is alles duurder dan thuisblijven. Het is waar je het mee vergelijkt.
Fides Quaerens Intellectum
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vakantie

Bericht door Maanenschijn »

Wij zijn ook wel caravanmensen. Dubbele luifel er voor.

Onze caravan is ouder, niet al te duur gekocht 8 jaar geleden. Ik kan hem thuis binnen stallen. En af en toe koop je eens wat bij. Twee jaar geleden een fijne dubbele luifel gekocht die eenvoudig met twee personen is op te zetten (boogstok).


Ik ga ook graag met mijn vrouw er even tussenuit, zomaar een weekeindje. Dan nemen we ook graag de caravan mee. Heerlijk, eigen spulletjes. Caravan kan -37 aan, volgens het boekje. Voorzien van CV, warm water, warme voetjes en verdere gemakken. ‘T is een Zweed, past ook mooi achter mijn auto :) .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie