Afscheid en intrede [2]

-DIA-
Berichten: 32750
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef: 07 sep 2023, 19:12
MePaul schreef: 07 sep 2023, 08:52 Ik schrik van deze uitspraak "die het zo makkelijk schijnen te kunnen pakken". Als we geloven dat de Heilige Geest het geloof werkt dan weten we toch dat de Heilige Geest op 100% zekerheid aanstuurt. God doet geen half werk en als we in Hem gaan geloven dan kan het niet anders dan dat er zekerheid ontstaat en dat we gaan getuigen van de hoop die in ons is. God is almachtig en zou het niet zo zijn als Hij in ons zondige bestaan werkt dat we dat dan zeker gaan weten en ook gaan uitdragen? Op aarde mogen we al zeker weten dat we door genade kinderen van God zijn geworden door de werking van de Heilige Geest. Dat onderscheidt het christendom van de islam waar altijd onzekerheid blijft. Het is zeer egoïstisch en onBijbels om altijd te blijven twijfelen aan je geloof, want dan gaat het alleen maar om je eigen geloof. Als je gelooft wordt je geroepen aan de de tafel des Heeren (doe dat tot Mijn gedachtenis) en om verantwoording af te leggen van de hoop die in je is en het Evangelie blijmoedig uit te dragen (Gaat dan henen, onderwijst al de volken en wat verder volgt en en wees altijd bereid tot verantwoording aan ieder die u rekenschap vraagt).
Ik kan op bovenstaande niet nader ingaan. Maar ik dacht dat een ieder geacht wordt de leer te kennen die onder ander in de (O)GG(iN) en daarbuiten in de NHK en de CGK, wordt of werd geleerd, die ook overeenkomt met onze oudvaders, puriteinen en piëtisten. Ik meen dat ik het lang genoeg heb volgehouden deze oude leer te verdedigen tegen allerlei dwalingen. Uit de reactie lijkt dat dit onbekend is. Omdat het mijn 15-jarige ervaring is op dit forum lijkt het me nu nutteloos om nog verder te strijden. Ik roep hierbij degenen, die het nog wel weten, tot getuige dat deze leer de leer is die onder ons reformatorisch erfdeel gekend en toegestemd is. Nu dit blijkbaar niet meer kan, dat lijkt me te begrijpen, moest ik besluiten niet meer te posten. Het werd me te zwaar. Laat dit dan hierbij bekend zijn. Ik roep dan de belijders van de oude reformatorische leer op of ze iets in het door mij aangehaalde zien wat strijdt met deze leer.

Een hartelijke groet,
Uw moegestreden oud-medeforummer


Afgelopen woensdag ging onze predikant voor in de plaatselijke OGGiN.
Voor hen die deze waarheid nog kennen is er veel onderwijs in deze preek
Overigens ook voor hen die het niet meer kennen.
https://kerkdienstgemist.nl/stations/26 ... 1990002672
Heeft iemand de preek van ds. Huijser gehoord? Valt die onder de doelgroep van dit forum? Maar dan zeker wel een hele kleine minderheid? Of valt het nog mee? Ik was er wel wat benieuwd naar, want dit is toch fundamenteel anders dan de nieuwere refo's, of niet dan? Ben ik hierin mis?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Zita »

Dit topic gaat over afscheid en intrede. Ontopic, aub. Voor het bespreken van preken zijn andere topics geschikt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Tiberius »

Zita schreef: 07 sep 2023, 23:32 Dit topic gaat over afscheid en intrede. Ontopic, aub. Voor het bespreken van preken zijn andere topics geschikt.
Moderatoraanwijzingen opvolgen a.u.b.
Anders volgen er sancties.
Daarom heb ik hier een aantal berichten geknipt.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Weet iemand waarom ds. Hoogerbrug bij zijn intrededienst in Krimpen aan den IJssel is toegesproken door ds. Joosse en niet door ds. Baan? Ds. Baan was bij de intrede van ds. De Heer in IJsselmonde aan de beurt om de toespraak namens de classis Rotterdam te doen, maar doen deed ds. Joosse het ook al. Of is er geen speciaal beleid dat dit bij toerbeurt gebeurt?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door windorgel »

GerefGemeente-lid schreef:Weet iemand waarom ds. Hoogerbrug bij zijn intrededienst in Krimpen aan den IJssel is toegesproken door ds. Joosse en niet door ds. Baan? Ds. Baan was bij de intrede van ds. De Heer in IJsselmonde aan de beurt om de toespraak namens de classis Rotterdam te doen, maar doen deed ds. Joosse het ook al. Of is er geen speciaal beleid dat dit bij toerbeurt gebeurt?
Wellicht omdat hij consulent is van Krimpen en IJsselmonde.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Job »

GerefGemeente-lid schreef: 25 sep 2023, 21:00 Weet iemand waarom ds. Hoogerbrug bij zijn intrededienst in Krimpen aan den IJssel is toegesproken door ds. Joosse en niet door ds. Baan? Ds. Baan was bij de intrede van ds. De Heer in IJsselmonde aan de beurt om de toespraak namens de classis Rotterdam te doen, maar doen deed ds. Joosse het ook al. Of is er geen speciaal beleid dat dit bij toerbeurt gebeurt?
Wat ben je toch elke keer in de weer met het al dan niet toespreken door ds. Baan. Je vermoedt (of hoopt?) frictie in de classis Rotterdam, welnu, dat ga je langs deze weg niet vernemen. Doeii ::bye
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Job »

Geert en Lianne de Korte werden gisteren uitgezonden naar Israël vanuit de PKN van Dordrecht, maar met de ambtsbroeders van de Gereformeerde Gemeente prominent in de voorste bankjes en ds. Zondag die toesprak: https://www.youtube.com/live/3Y6xI6BhZds?feature=shared
HHR
Berichten: 990
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door HHR »

Job schreef: 25 sep 2023, 22:20 Geert en Lianne de Korte werden gisteren uitgezonden naar Israël vanuit de PKN van Dordrecht, maar met de ambtsbroeders van de Gereformeerde Gemeente prominent in de voorste bankjes en ds. Zondag die toesprak: https://www.youtube.com/live/3Y6xI6BhZds?feature=shared
Mooi!
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Bruna »

GerefGemeente-lid schreef: 25 sep 2023, 21:00 Weet iemand waarom ds. Hoogerbrug bij zijn intrededienst in Krimpen aan den IJssel is toegesproken door ds. Joosse en niet door ds. Baan? Ds. Baan was bij de intrede van ds. De Heer in IJsselmonde aan de beurt om de toespraak namens de classis Rotterdam te doen, maar doen deed ds. Joosse het ook al. Of is er geen speciaal beleid dat dit bij toerbeurt gebeurt?
.
Laatst gewijzigd door Bruna op 26 sep 2023, 07:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Maanenschijn »

Job schreef:
GerefGemeente-lid schreef: 25 sep 2023, 21:00 Weet iemand waarom ds. Hoogerbrug bij zijn intrededienst in Krimpen aan den IJssel is toegesproken door ds. Joosse en niet door ds. Baan? Ds. Baan was bij de intrede van ds. De Heer in IJsselmonde aan de beurt om de toespraak namens de classis Rotterdam te doen, maar doen deed ds. Joosse het ook al. Of is er geen speciaal beleid dat dit bij toerbeurt gebeurt?
Wat ben je toch elke keer in de weer met het al dan niet toespreken door ds. Baan. Je vermoedt (of hoopt?) frictie in de classis Rotterdam, welnu, dat ga je langs deze weg niet vernemen. Doeii ::bye
Does lief.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door MGG »

GerefGemeente-lid schreef: 25 sep 2023, 21:00 Weet iemand waarom ds. Hoogerbrug bij zijn intrededienst in Krimpen aan den IJssel is toegesproken door ds. Joosse en niet door ds. Baan? Ds. Baan was bij de intrede van ds. De Heer in IJsselmonde aan de beurt om de toespraak namens de classis Rotterdam te doen, maar doen deed ds. Joosse het ook al. Of is er geen speciaal beleid dat dit bij toerbeurt gebeurt?
Volgensmij kon ds. Baan niet op 29 maart.
Ik heb de bevestiging en intrede van ds. Hoogerbrug gemist. Ik neem aan dat het de moeite waard is om terug te luisteren?
Laatst gewijzigd door MGG op 25 sep 2023, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Job »

Maanenschijn schreef: 25 sep 2023, 22:27
Job schreef:
GerefGemeente-lid schreef: 25 sep 2023, 21:00 Weet iemand waarom ds. Hoogerbrug bij zijn intrededienst in Krimpen aan den IJssel is toegesproken door ds. Joosse en niet door ds. Baan? Ds. Baan was bij de intrede van ds. De Heer in IJsselmonde aan de beurt om de toespraak namens de classis Rotterdam te doen, maar doen deed ds. Joosse het ook al. Of is er geen speciaal beleid dat dit bij toerbeurt gebeurt?
Wat ben je toch elke keer in de weer met het al dan niet toespreken door ds. Baan. Je vermoedt (of hoopt?) frictie in de classis Rotterdam, welnu, dat ga je langs deze weg niet vernemen. Doeii ::bye
Does lief.
Dit heeft een voorgeschiedenis. GGL heeft hier in het verleden al eens iets zeer akeligs over getypt op dit forum, wat terecht weg is gemodereerd.
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

Job schreef: 25 sep 2023, 22:20 Geert en Lianne de Korte werden gisteren uitgezonden naar Israël vanuit de PKN van Dordrecht, maar met de ambtsbroeders van de Gereformeerde Gemeente prominent in de voorste bankjes en ds. Zondag die toesprak: https://www.youtube.com/live/3Y6xI6BhZds?feature=shared
Dank voor het delen. Ik ben blij dat dat dat nog steeds kan. Bij de uitzending van de vorige familie voor hetzelfde doel, was dat volgens mij niet zo.
HHR
Berichten: 990
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door HHR »

DDD schreef: 25 sep 2023, 23:39
Job schreef: 25 sep 2023, 22:20 Geert en Lianne de Korte werden gisteren uitgezonden naar Israël vanuit de PKN van Dordrecht, maar met de ambtsbroeders van de Gereformeerde Gemeente prominent in de voorste bankjes en ds. Zondag die toesprak: https://www.youtube.com/live/3Y6xI6BhZds?feature=shared
Dank voor het delen. Ik ben blij dat dat dat nog steeds kan. Bij de uitzending van de vorige familie voor hetzelfde doel, was dat volgens mij niet zo.
Het is kerkrechtelijk een heel puzzelstuk geweest heb ik begrepen.
Maar dat kun je wel aan de Dordtse GG predikant overlaten.
Bevestiging binnen de GG bleek lastig te liggen en is er zo voor deze mooie oplossing gekozen.
Inwoner
Berichten: 407
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Inwoner »

GerefGemeente-lid schreef: 25 sep 2023, 21:00 Weet iemand waarom ds. Hoogerbrug bij zijn intrededienst in Krimpen aan den IJssel is toegesproken door ds. Joosse en niet door ds. Baan? Ds. Baan was bij de intrede van ds. De Heer in IJsselmonde aan de beurt om de toespraak namens de classis Rotterdam te doen, maar doen deed ds. Joosse het ook al. Of is er geen speciaal beleid dat dit bij toerbeurt gebeurt?
Waarom zou je dat willen weten?
Plaats reactie