Positief topic over de GGIN

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Luther »

2011 schreef:
Luther schreef:Ik vind De Wachter Sions vaak een mooi blad om te lezen.
Verder ben ik de laatste jaren positiever over de GGiN gaan denken, ook door preken van ds. Roos en ds. Weststrate.
Als je een keer tijd en gelegenheid heb beluister dan ook ds van der tang dan eens..
Als je een website met downloadbare preken noemt, zal ik dat zeker doen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
anti-synodaal
Verbannen
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 okt 2016, 16:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door anti-synodaal »

2011 schreef:
Luther schreef:Ik vind De Wachter Sions vaak een mooi blad om te lezen.
Verder ben ik de laatste jaren positiever over de GGiN gaan denken, ook door preken van ds. Roos en ds. Weststrate.
Als je een keer tijd en gelegenheid heb beluister dan ook ds van der tang dan eens..
Of ds.A van Voorden
Geloof jij het van mij , dan geloof ik het van jou.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door eilander »

Ik heb een tweetal berichten hier weggehaald omdat ze niet constructief, niet onderbouwd en deels ook zonder het hier gevraagde respect voor predikanten waren.
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door ejvl »

anti-synodaal schreef:
2011 schreef:
Luther schreef:Ik vind De Wachter Sions vaak een mooi blad om te lezen.
Verder ben ik de laatste jaren positiever over de GGiN gaan denken, ook door preken van ds. Roos en ds. Weststrate.
Als je een keer tijd en gelegenheid heb beluister dan ook ds van der tang dan eens..
Of ds.A van Voorden
Youtube links mogen niet geplaats worden, maar als je op Youtube zoekt naar ds van Voorden, staat er een preek van hem op.
Helaas heeft hij de minder fijne eigenschap om een preektoon te gebruiken in plaats van gewoon normaal op toon praten, maar dat moet je dan maar even proberen te vergeten.
Ook staat er een preek van ds Weststrate en van ds Roos op.

Lees niet de reacties op de preek, die staan vol met vijandschap, het gaat om de preek zelf.
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door GJdeBruijn »

Schriftuurlijk , bevindelijk en praktisch
zoekterm in YT: B53IjJWMndY
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Ambtenaar »

[knip]Commentaar op moderatorbeleid graag alleen per PB.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door JCRyle »

Tegenwoordig is er ook het account "Zuivere Waarheid" - Preken van Ds. Lamain, Ds. Venema, Ds. van Dijk, Ds. Caberet enz. enz. En preken van Ds. G. van de Breevaart zijn ook op YT te vinden. :livre
anti-synodaal
Verbannen
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 okt 2016, 16:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door anti-synodaal »

ejvl schreef:
anti-synodaal schreef:
2011 schreef:
Luther schreef:Ik vind De Wachter Sions vaak een mooi blad om te lezen.
Verder ben ik de laatste jaren positiever over de GGiN gaan denken, ook door preken van ds. Roos en ds. Weststrate.
Als je een keer tijd en gelegenheid heb beluister dan ook ds van der tang dan eens..
Of ds.A van Voorden
Youtube links mogen niet geplaats worden, maar als je op Youtube zoekt naar ds van Voorden, staat er een preek van hem op.
Helaas heeft hij de minder fijne eigenschap om een preektoon te gebruiken in plaats van gewoon normaal op toon praten, maar dat moet je dan maar even proberen te vergeten.
Ook staat er een preek van ds Weststrate en van ds Roos op.

Lees niet de reacties op de preek, die staan vol met vijandschap, het gaat om de preek zelf.
Dit komt omdat hij een spraak gebrek heeft. Door op deze manier te praten stottert hij niet
Geloof jij het van mij , dan geloof ik het van jou.
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Ambtenaar »

anti-synodaal schreef: Dit komt omdat hij een spraak gebrek heeft. Door op deze manier te praten stottert hij niet
Een curieuze toelichting op de gehanteerde preektoon.
anti-synodaal
Verbannen
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 okt 2016, 16:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door anti-synodaal »

Ambtenaar schreef:
anti-synodaal schreef: Dit komt omdat hij een spraak gebrek heeft. Door op deze manier te praten stottert hij niet
Een curieuze toelichting op de gehanteerde preektoon.
Geloof jij het van mij dan geloof ik het jou
Geloof jij het van mij , dan geloof ik het van jou.
anti-synodaal
Verbannen
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 okt 2016, 16:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door anti-synodaal »

Het is in ieder geval een goede dominee ook al praat hij misschien wat apart
Geloof jij het van mij , dan geloof ik het van jou.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door JCRyle »

anti-synodaal schreef:Het is in ieder geval een goede dominee ook al praat hij misschien wat apart
Goede dominees hebben we teveel in de kerken!
Wim Anker
Berichten: 3897
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Wim Anker »

Ds. van Voorden bevindt zich mef Mozes en Paulis.in goed gezelschap.
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Ambtenaar »

Wim Anker schreef:Ds. van Voorden bevindt zich mef Mozes en Paulis.in goed gezelschap.
Op basis waarvan denk jij dat Paulus een spraakgebrek had? Iemand die de Grieken wist te boeien in de Areopagus had geen spraakgebrek.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef:
Wim Anker schreef:Ds. van Voorden bevindt zich mef Mozes en Paulis.in goed gezelschap.
Op basis waarvan denk jij dat Paulus een spraakgebrek had? Iemand die de Grieken wist te boeien in de Areopagus had geen spraakgebrek.
In een van zijn brieven schrijft hij dat hij (ik weet de tekst niet uit mijn hoofd) zal even kijken... even wachten...
Hier heb ik het:
2 Korithe 10:
Ziet gij aan wat voor ogen is? Indien iemand bij zichzelven betrouwt, dat hij van Christus is, die denke dit wederom uit zichzelven, dat gelijkerwijs hij van Christus is, alzo ook wij van Christus zijn.
8 Want indien ik ook iets overvloediger zou roemen van onze macht, welke de Heere ons gegeven heeft tot stichting, en niet tot uw nederwerping, zo zal ik niet beschaamd worden;
9 Opdat ik niet zou schijnen, alsof ik u door de brieven wilde verschrikken.
10 Want de brieven (zeggen zij) zijn wel gewichtig en krachtig; maar de tegenwoordigheid des lichaams is zwak, en de rede is verachtelijk.
11 Dezulke bedenke dit, dat hoedanigen wij zijn in het woord door brieven, als wij afwezig zijn, wij ook zodanigen zijn inderdaad, als wij tegenwoordig zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie