Voortbestaan TUA

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17243
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door huisman »

merel schreef:@ddd Dank voor je uitleg!

@ huisman
Dat je het niet met DDD eens bent, begrijp ik vanuit jouw optiek. Iemand om deze standpunten egocentrisch noemen, lijkt mij niet bevorderlijk voor de discussie.
Toch blijf ik bij mijn stelling. DDD komt met zijn beschuldiging dat mensen die het wel tegen vrouw in het ambt zijn maar niet spreken over vlechtingen van het haar aan willekeurig bijbeluitleg doen. Bizarre redenering natuurlijk daarom verwees ik ook naar een kanttekening.
Daarna zegt DDD: Ik durf wel te stellen dat ik ........ een mooi begin van een egocentrische redenatie. :hum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Luther »

Heel goed artikel van ouderling W. Zeeders als reactie op het artikel van Stefan Paas over de GTU:

https://www.rd.nl/opinie/cgk-zijn-wel-b ... -1.1439687
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
s1051952
Berichten: 125
Lid geworden op: 20 okt 2012, 13:04

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door s1051952 »

Luther schreef:Heel goed artikel van ouderling W. Zeeders als reactie op het artikel van Stefan Paas over de GTU:

https://www.rd.nl/opinie/cgk-zijn-wel-b ... -1.1439687
Een goede reactie inderdaad. Toch doet hij met dit (korte) artikel ook weer niet helemaal recht aan Paas. Wat is btw een CGK-hart? Bestaan er ook GG/GKv/PKNHHK-harten?
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Herman »

s1051952 schreef:
Luther schreef:Heel goed artikel van ouderling W. Zeeders als reactie op het artikel van Stefan Paas over de GTU:

https://www.rd.nl/opinie/cgk-zijn-wel-b ... -1.1439687
Een goede reactie inderdaad. Toch doet hij met dit (korte) artikel ook weer niet helemaal recht aan Paas. Wat is btw een CGK-hart? Bestaan er ook GG/GKv/PKNHHK-harten?
Natuurlijk. Als je je hele leven bij een kerkverband hoort, dan ben je daar hartelijk mee verbonden.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Luther »

s1051952 schreef:
Luther schreef:Heel goed artikel van ouderling W. Zeeders als reactie op het artikel van Stefan Paas over de GTU:

https://www.rd.nl/opinie/cgk-zijn-wel-b ... -1.1439687
Een goede reactie inderdaad. Toch doet hij met dit (korte) artikel ook weer niet helemaal recht aan Paas. Wat is btw een CGK-hart? Bestaan er ook GG/GKv/PKNHHK-harten?
Een CGK-hart heeft een linkerflank en een rechterpand.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door -DIA- »

Bij wat zoeken stuitte ik op een brochure waarin eerst de Kanselboodschap van 1953 is opgenomen, en daaropvolgend een bezinning in het licht daarop. Ik denk dat ons dit vandaag meer dan ooit veel te zeggen heeft.
Wie kent prof. G. Wisse nog? We hebben vandaag zo onze twijfels over deze prediker, als ik dat zo af en toe openbaar hoor. Waarom? Was hij een volmaakt prediker? Dat zou hij zelf het beste kunnen vertellen als hij op zijn plekje was.
Neem en lees met aandacht, en toets het: WAT IS CHRISTELIJKE GEREFORMEERDE PREDIKING?
https://www.bewaarhetpand.nl/index.php/ ... -prediking
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Herman »

-DIA- schreef:Wie kent prof. G. Wisse nog?
Ik.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door -DIA- »

Herman schreef:
-DIA- schreef:Wie kent prof. G. Wisse nog?
Ik.
Dat is dan heel mooi. Maar zien we ook wat hij zag in zijn kerkverband? En echt niet alleen in de CGK, hetzelfde geldt voor de Geref. Gemeenten of bv. de Geref. Bond in de PKN.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Hoopvol »

-DIA- schreef:
Herman schreef:
-DIA- schreef:Wie kent prof. G. Wisse nog?
Ik.
Dat is dan heel mooi. Maar zien we ook wat hij zag in zijn kerkverband? En echt niet alleen in de CGK, hetzelfde geldt voor de Geref. Gemeenten of bv. de Geref. Bond in de PKN.
En in de rest van de kerkverbanden. Uiteindelijk is het volledig mis in ons eigen hart. Zolang het eigen hart niet vernieuwd is kunnen we ons volledig blind staren op allerlei dwalingen in diverse kerkverbanden maar onze eigen dwaling blijft de ergste.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17243
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door huisman »

-DIA- schreef:Bij wat zoeken stuitte ik op een brochure waarin eerst de Kanselboodschap van 1953 is opgenomen, en daaropvolgend een bezinning in het licht daarop. Ik denk dat ons dit vandaag meer dan ooit veel te zeggen heeft.
Wie kent prof. G. Wisse nog? We hebben vandaag zo onze twijfels over deze prediker, als ik dat zo af en toe openbaar hoor. Waarom? Was hij een volmaakt prediker? Dat zou hij zelf het beste kunnen vertellen als hij op zijn plekje was.
Neem en lees met aandacht, en toets het: WAT IS CHRISTELIJKE GEREFORMEERDE PREDIKING?
https://www.bewaarhetpand.nl/index.php/ ... -prediking
Brochure, kanselboodschap en prof.G. Wisse zijn mij zeer bekent. Ik heb denk ik ongeveer al zijn boeken en brochures.

Voor degenen die zijn werk niet kennen hier 5 boeken die ik zeer aanbeveel. Getrouw aan Gods Woord en Schriftuurlijk bevindelijk.

1. De droefheid naar God
2. Uit het zielenleven
3. Uit de verbondsschat
4. De zeven kruiswoorden
5. De drie ambten van Christus
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door -DIA- »

huisman schreef:
-DIA- schreef:Bij wat zoeken stuitte ik op een brochure waarin eerst de Kanselboodschap van 1953 is opgenomen, en daaropvolgend een bezinning in het licht daarop. Ik denk dat ons dit vandaag meer dan ooit veel te zeggen heeft.
Wie kent prof. G. Wisse nog? We hebben vandaag zo onze twijfels over deze prediker, als ik dat zo af en toe openbaar hoor. Waarom? Was hij een volmaakt prediker? Dat zou hij zelf het beste kunnen vertellen als hij op zijn plekje was.
Neem en lees met aandacht, en toets het: WAT IS CHRISTELIJKE GEREFORMEERDE PREDIKING?
https://www.bewaarhetpand.nl/index.php/ ... -prediking
Brochure, kanselboodschap en prof.G. Wisse zijn mij zeer bekent. Ik heb denk ik ongeveer al zijn boeken en brochures.

Voor degenen die zijn werk niet kennen hier 5 boeken die ik zeer aanbeveel. Getrouw aan Gods Woord en Schriftuurlijk bevindelijk.

1. De droefheid naar God
2. Uit het zielenleven
3. Uit de verbondsschat
4. De zeven kruiswoorden
5. De drie ambten van Christus
Het eerste boekje heb ik. De rest zal ook lezenswaardig zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door helma »

Het boekje van de zeven kruiswoorden is erg indrukwekkend
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Tiberius »

Juist die heb ik niet, de andere 4 wel; zal er eens achteraan gaan.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6453
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Posthoorn »

Ik heb eveneens de andere vier, en verder In het heiligdom des lijdens Christi, De heilsfeiten, en dan nog twee bloemlezingen, waarvan een met een korte levensbeschrijving.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door -DIA- »

Ik bedoelde eigenlijk met de kanselboodschap te zeggen: het lijkt wel of de kerken het niet ter harte hebben genomen, veeleer zien we een verder afglijden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie