Homoseksualiteit

Profesto
Berichten: 755
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Profesto »

Ik vraag me af of de plotselinge behoefte van sommigen aan inclusiviteit van de herdenking voortkomt uit homofobie.

Ook de behoefte om extreem rechtlijnig te zijn ('er is niemand dood gegaan') komt daar denk ik uit voort.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Homoseksualiteit

Bericht door GerefGemeente-lid »

Profesto schreef: 24 mar 2023, 10:02 Ik vraag me af of de plotselinge behoefte van sommigen aan inclusiviteit van de herdenking voortkomt uit homofobie.

Ook de behoefte om extreem rechtlijnig te zijn ('er is niemand dood gegaan') komt daar denk ik uit voort.
Je draaft weer flink door. Ik vind het niet echt getuigen van een christelijke houding om je medegesprekspartners te beschuldigen van homofobie, terwijl aantoonbaar onjuist is dat dit gebeurt.

Volgens mij is Zondag 43 van de Heidelbergse Catechismus daar heel duidelijk over.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef: 24 mar 2023, 10:13
Profesto schreef: 24 mar 2023, 10:02 Ik vraag me af of de plotselinge behoefte van sommigen aan inclusiviteit van de herdenking voortkomt uit homofobie.

Ook de behoefte om extreem rechtlijnig te zijn ('er is niemand dood gegaan') komt daar denk ik uit voort.
Je draaft weer flink door. Ik vind het niet echt getuigen van een christelijke houding om je medegesprekspartners te beschuldigen van homofobie, terwijl aantoonbaar onjuist is dat dit gebeurt.

Volgens mij is Zondag 43 van de Heidelbergse Catechismus daar heel duidelijk over.
Had je anders verwacht dan? Profesto is ook een activist.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Homoseksualiteit

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef: 24 mar 2023, 10:19
GerefGemeente-lid schreef: 24 mar 2023, 10:13
Profesto schreef: 24 mar 2023, 10:02 Ik vraag me af of de plotselinge behoefte van sommigen aan inclusiviteit van de herdenking voortkomt uit homofobie.

Ook de behoefte om extreem rechtlijnig te zijn ('er is niemand dood gegaan') komt daar denk ik uit voort.
Je draaft weer flink door. Ik vind het niet echt getuigen van een christelijke houding om je medegesprekspartners te beschuldigen van homofobie, terwijl aantoonbaar onjuist is dat dit gebeurt.

Volgens mij is Zondag 43 van de Heidelbergse Catechismus daar heel duidelijk over.
Had je anders verwacht dan? Profesto is ook een activist.
Ik hoop dat hij excuses aanbiedt voor zijn valse beschuldigingen. Anders ga ik het melden als 'op de persoon'.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Geytenbeekje »

Herman schreef: 24 mar 2023, 09:06
Geytenbeekje schreef: 24 mar 2023, 08:39 Als een bepaalde groep een krans of bloemen wil leggen laat hen dat toch gewoon doen. Ze zullen echt een drag-act of een ander LHBT- feestje gaan geven.
Nee, het gaat om een gezamenlijk en gedeelde herinnering. Dan moeten niet de 21e eeuwse emoties, maar de historische feiten spreken.

Verder zal ik inderdaad niemand verbieden om een roze krans te gaan leggen bij een daartoe opgericht monument. Maar een gezamenlijke herdenking moet uitgaan van een gezamenlijke grondslag.
Ik las er zelf uit dat verschillende groepen een krans zouden leggen. Anders had de organisatie toch wel vermeld dat 1 groep een krans zou leggen.
Bij de nationale herdenking is het ook zo dat van verschillende groepen kransen worden gelegd.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Homoseksualiteit

Bericht door refo »

Geytenbeekje schreef: 24 mar 2023, 10:54
Herman schreef: 24 mar 2023, 09:06
Geytenbeekje schreef: 24 mar 2023, 08:39 Als een bepaalde groep een krans of bloemen wil leggen laat hen dat toch gewoon doen. Ze zullen echt een drag-act of een ander LHBT- feestje gaan geven.
Nee, het gaat om een gezamenlijk en gedeelde herinnering. Dan moeten niet de 21e eeuwse emoties, maar de historische feiten spreken.

Verder zal ik inderdaad niemand verbieden om een roze krans te gaan leggen bij een daartoe opgericht monument. Maar een gezamenlijke herdenking moet uitgaan van een gezamenlijke grondslag.
Ik las er zelf uit dat verschillende groepen een krans zouden leggen. Anders had de organisatie toch wel vermeld dat 1 groep een krans zou leggen.
Bij de nationale herdenking is het ook zo dat van verschillende groepen kransen worden gelegd.
In Gouda ook jarenlang door de COC en de Roma.
Het zijn namelijk groepen geweest die het onder de Nazi's ook hun leven niet zeker waren vanwege hun homo- of Roma-zijn, net als de joden.
De laatste jaren is het aantal kransen beperkter en worden ze gelegd ter herdenking van 'allen die vervolgd werden' o.i.d.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Homoseksualiteit

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef: 24 mar 2023, 10:19
GerefGemeente-lid schreef: 24 mar 2023, 10:13
Profesto schreef: 24 mar 2023, 10:02 Ik vraag me af of de plotselinge behoefte van sommigen aan inclusiviteit van de herdenking voortkomt uit homofobie.

Ook de behoefte om extreem rechtlijnig te zijn ('er is niemand dood gegaan') komt daar denk ik uit voort.
Je draaft weer flink door. Ik vind het niet echt getuigen van een christelijke houding om je medegesprekspartners te beschuldigen van homofobie, terwijl aantoonbaar onjuist is dat dit gebeurt.

Volgens mij is Zondag 43 van de Heidelbergse Catechismus daar heel duidelijk over.
Had je anders verwacht dan? Profesto is ook een activist.
En ik denk hij hier niet alleen als het om dit punt gaat.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
GGotK
Berichten: 2178
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Homoseksualiteit

Bericht door GGotK »

Geytenbeekje schreef: 24 mar 2023, 00:22
Ad Anker schreef: 23 mar 2023, 12:09 Heel naar dat deze club in Nieuwe Tonge een krans wil leggen voor niet-omgekomenen.
Dapper dat de organisatie daar wat van vond, politiek correct dat de burgemeester daar verdrietig om wordt.

Het is wel tekenend: waren de homoseksuelen in WOII vogelvrij, nu worden ze aan alle kanten als bijzonder omarmd en een podium gegeven. Je moet dat ook wel willen, natuurlijk.
Ook homoseksuelen zijn omgekomen in de 2e wereldoorlog. Die kregen een roze driehoek.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Roze_driehoek
Ik vind het heel treurig dat er weinig begrip is. Voelt erg preuts en onderbuik-sentimenterig van degene die erop tegen zijn aan.
Ik ben sowieso tegen alle kransleggingen, dus ik heb nergens begrip voor.
Maar om nu zomaar te durven roepen dat homo's heden ten dage aan alle kanten bijzonder omarmd en een podium gegeven wordt, is wel eenzijdig. Als je nu op een willekeurig schoolplein of waar dan ook je oor te luister legt, hoor je als scheldwoorden toch wel erg vaak het 'k- woord' aangevuld met het woord homo of jood.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Bezorgd »

pierre27 schreef: 24 mar 2023, 12:55

En ik denk hij hier niet alleen als het om dit punt gaat.

Het wordt nog veel erger.
Onze gezindte moet en zal buigen voor de LHBTI afgod. Koste wat het kost.
Lukt het niet door de maatschappelijke druk extern, dan wel door intern activisme.
Wat dat aangaat ben ik somber. Je ziet het om je heen gebeuren.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

Ik ben dan vast ook zo'n activist.

Ik vind het een weinig overtuigende manier van denken, maar dat zal aan mij liggen.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef: 24 mar 2023, 13:56 Ik ben dan vast ook zo'n activist.

Ik vind het een weinig overtuigende manier van denken, maar dat zal aan mij liggen.
+1
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Zita »

Alhier een reeks offtopicberichten verwijderd. Het gaat hier over homoseksualiteit, niet over hoe weilanden ingezet kunnen worden voor biodiversiteit. ::please
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homoseksualiteit

Bericht door DDD »

https://www.trouw.nl/binnenland/gay-op- ... ~b889a6de/

Het blijft intrigerend dat het artikel niet weet te achterhalen wat nu de bezwaren waren. Maar de foto ziet er niet uit alsof mevrouw erg rebels is.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef: 25 mar 2023, 00:07 https://www.trouw.nl/binnenland/gay-op- ... ~b889a6de/

Het blijft intrigerend dat het artikel niet weet te achterhalen wat nu de bezwaren waren. Maar de foto ziet er niet uit alsof mevrouw erg rebels is.
Bij het horen van het woord gay schiet RefoNL al in de slof
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Homoseksualiteit

Bericht door Ambtenaar »

Geytenbeekje schreef: 25 mar 2023, 07:56

Bij het horen van het woord gay schiet RefoNL al in de slof
In de schulp en uit de slof.
Plaats reactie