Wat vind u van een bijbel-app?

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat vind u van een bijbel-app?

Bericht door helma »

Na de update van de Youversion Bible app staat Het Boek als standaardvertaling ingesteld.
Bij tekst van de dag, maar ook de Bijbel zelf.
De HSV en de SV kan ik verwijderen maar Het Boek niet. Dat heb ik al geprobeerd. Nu zie ik mijn markeringen ook niet meer, of ik moet specifiek een andere vertaling openen.
Weet iemand hoe ik gewoon weer terug kan naar SV of HSV? Ik wissel altijd tussen deze 2 .
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4089
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat vind u van een bijbel-app?

Bericht door Maanenschijn »

helma schreef:Na de update van de Youversion Bible app staat Het Boek als standaardvertaling ingesteld.
Bij tekst van de dag, maar ook de Bijbel zelf.
De HSV en de SV kan ik verwijderen maar Het Boek niet. Dat heb ik al geprobeerd. Nu zie ik mijn markeringen ook niet meer, of ik moet specifiek een andere vertaling openen.
Weet iemand hoe ik gewoon weer terug kan naar SV of HSV? Ik wissel altijd tussen deze 2 .
Bij mij is na de update de gebruikte vertaling blijven staan en niet gewijzigd. Maar als je bij het tabje Bijbel rechtsboven op het wereldbolletje klikt kun je de vertaling selecteren. Ik heb in meerdere vertalingen ook de markeringen nog zichtbaar.

De dagtekst volgt de ingestelde vertaling.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat vind u van een bijbel-app?

Bericht door helma »

Gelukt, dank je!
Ik gebruik SV/HSV en KJV. En soms voor vergelijk ook andere vertalingen. Maar heel apart dat vanuit het niets ineens Het Boek standaard stond ingesteld.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat vind u van een bijbel-app?

Bericht door helma »

En vanmorgen is de standaardvertaling weer HTB...
Ik snap er niks van.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4089
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat vind u van een bijbel-app?

Bericht door Maanenschijn »

helma schreef:En vanmorgen is de standaardvertaling weer HTB...
Ik snap er niks van.
Ben je ingelogd? Zo nee, zit daar misschien het probleem.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat vind u van een bijbel-app?

Bericht door J.C. Philpot »

helma schreef: 11 okt 2023, 08:45 En vanmorgen is de standaardvertaling weer HTB...
Ik snap er niks van.
Je zou deze als alternatief kunnen gebruiken:
https://play.google.com/store/apps/deta ... .app.teloz

Heeft alleen geen dagelijkse bijbeltekst, maar verder heel stabiel.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat vind u van een bijbel-app?

Bericht door Tiberius »

Of deze: https://play.google.com/store/search?q= ... app&c=apps
Dan heb je ook de Psalmen, formulieren, enz. Tot zelfs inclusief de landkaartjes.

Maar het zou kunnen zijn, wat Maanenschijn zegt, dat je eerst moet inloggen.
Of anders de app helemaal verwijderen en dan weer op nieuw installeren en inloggen.
Ik kreeg deze week ook 1 keer de vraag om een bijbelvertaling te selecteren; daarna niet meer. Het kan zijn dat je daar per ongeluk op de verkeerde hebt gedrukt.
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Wat vind u van een bijbel-app?

Bericht door Hoopvol »

Tiberius schreef: 11 okt 2023, 09:08 Of deze: https://play.google.com/store/search?q= ... app&c=apps
Dan heb je ook de Psalmen, formulieren, enz. Tot zelfs inclusief de landkaartjes.
Dit is sowieso al een betere app dan ik had. Ik had de GBS Bijbel Digitaal. Maar dat is een draak van een app, die werkt echt niet. Deze app lijkt op het eerste gezicht een grote verbetering.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wat vind u van een bijbel-app?

Bericht door FlyingEagle »

Tiberius schreef:Of deze: https://play.google.com/store/search?q= ... app&c=apps
Dan heb je ook de Psalmen, formulieren, enz. Tot zelfs inclusief de landkaartjes.
Zou mooi zijn, in de GBS app wisselen tussen de SV en de HSV. Ik denk dat Helma dan toch een andere moet hebben
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat vind u van een bijbel-app?

Bericht door helma »

Maanenschijn schreef:
helma schreef:En vanmorgen is de standaardvertaling weer HTB...
Ik snap er niks van.
Ben je ingelogd? Zo nee, zit daar misschien het probleem.
Ja, ik ben ingelogd. En een andere app bij voorkeur niet, want ik heb in deze app markeringen en aantekeningen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat vind u van een bijbel-app?

Bericht door helma »

Ok, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Maar nu is dus wel alles weg want ik heb dat andere mailadres niet meer.
Nou ja. Pech. Nieuwe start dan maar.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat vind u van een bijbel-app?

Bericht door helma »

Oh, gelukkig, het was gelinkt aan mijn Facebook. Dus ik heb het weer terug.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat vind u van een bijbel-app?

Bericht door Tiberius »

Hoopvol schreef: 11 okt 2023, 09:22
Tiberius schreef: 11 okt 2023, 09:08 Of deze: https://play.google.com/store/search?q= ... app&c=apps
Dan heb je ook de Psalmen, formulieren, enz. Tot zelfs inclusief de landkaartjes.
Dit is sowieso al een betere app dan ik had. Ik had de GBS Bijbel Digitaal. Maar dat is een draak van een app, die werkt echt niet. Deze app lijkt op het eerste gezicht een grote verbetering.
Absoluut, ik gebruik hem al maanden, sinds hij uit is.
Het is eigenlijk de GBS bijbel met kanttekeningen, psalmen met formulieren, in één app.
Daarnaast nog de psalmberijming van Datheen, het vragenboekje van Hellenbroek uitgebreid en hertaald, en het vragenboekje van Ledeboer.
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Wat vind u van een bijbel-app?

Bericht door Hoopvol »

Tiberius schreef: 11 okt 2023, 10:27
Hoopvol schreef: 11 okt 2023, 09:22
Tiberius schreef: 11 okt 2023, 09:08 Of deze: https://play.google.com/store/search?q= ... app&c=apps
Dan heb je ook de Psalmen, formulieren, enz. Tot zelfs inclusief de landkaartjes.
Dit is sowieso al een betere app dan ik had. Ik had de GBS Bijbel Digitaal. Maar dat is een draak van een app, die werkt echt niet. Deze app lijkt op het eerste gezicht een grote verbetering.
Absoluut, ik gebruik hem al maanden, sinds hij uit is.
Het is eigenlijk de GBS bijbel met kanttekeningen, psalmen met formulieren, in één app.
Daarnaast nog de psalmberijming van Datheen, het vragenboekje van Hellenbroek uitgebreid en hertaald, en het vragenboekje van Ledeboer.
Ja. De meest mooie app die ik gezien heb is de StudieBijbel app. Maar die kost €1550,- en dat vind ik wel heel veel geld.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat vind u van een bijbel-app?

Bericht door Tiberius »

Die is toch gebaseerd op een maandbedrag? Tenminste, die heb ik; of bedoel je een andere?
Plaats reactie