Synode preek ggin

Plaats reactie
2012
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 dec 2011, 18:45

Synode preek ggin

Bericht door 2012 »

Heeft iemand een link om morgen mee te kunnen luisteren naar de synodepreek in Barneveld?
Al vast bedankt.
Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: Synode preek ggin

Bericht door Curie »

2012 schreef:Heeft iemand een link om morgen mee te kunnen luisteren naar de synodepreek in Barneveld?
Al vast bedankt.
Live: Vellerselaan 1 in Barneveld.

Volgens mij heeft dit kerkgebouw een inbelsysteem als kerktelefoon.
Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: Synode preek ggin

Bericht door Curie »

In het RD vandaag een verslag van de synodepreek door ds. J. Roos gisteravond.

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... e_1_917995
Eveline de Pater
Berichten: 283
Lid geworden op: 02 okt 2009, 10:37

Re: Synode preek ggin

Bericht door Eveline de Pater »

Kan iemand het verslag van de synode hier plaatsen? Of een link naar het complete verslag?
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Synode preek ggin

Bericht door Curatorium »

Ik ben ook wel benieuwd wat er verder nog besloten is, behalve die cathechisatiemethode?
Waarvan ik me overigens afvraag of dat een goede ontwikkeling is voor het geheel van de GG, als de GGiN zich hier nog mee gaat bemoeien.
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Synode preek ggin

Bericht door DDD »

Nou, de vraag stellen is haar beantwoorden. Dat is een heel slecht teken, en daarmee wil ik nadrukkelijk niets ten nadele van de GGiN zeggen. Want de synodeleden zijn gewoon nuchter en eerlijk, en zien geen verschil. Ik vrees dat dat terecht is.

Dit is al eerder begonnen, met het ongelukkige plan van de commissie om niet van de taalkundig herziene versie van Hellenbroek uit te gaan.

De synode dacht slim te zijn door de zware broeders het project te laten leiden. Maar dat heeft ongedachte neveneffecten.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Synode preek ggin

Bericht door Auto »

DDD schreef:Nou, de vraag stellen is haar beantwoorden. Dat is een heel slecht teken, en daarmee wil ik nadrukkelijk niets ten nadele van de GGiN zeggen. Want de synodeleden zijn gewoon nuchter en eerlijk, en zien geen verschil. Ik vrees dat dat terecht is.

Dit is al eerder begonnen, met het ongelukkige plan van de commissie om niet van de taalkundig herziene versie van Hellenbroek uit te gaan.

De synode dacht slim te zijn door de zware broeders het project te laten leiden. Maar dat heeft ongedachte neveneffecten.
Waar slaat dit op??????? Heb je wel eens wat van die methode gezien?
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Synode preek ggin

Bericht door Curatorium »

Ik heb de voorlopige versie gezien. Is heel mooi. Maar grote kans dat de inhoud nu nog wat veranderd zal worden.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Synode preek ggin

Bericht door Auto »

Curatorium schreef:Ik heb de voorlopige versie gezien. Is heel mooi. Maar grote kans dat de inhoud nu nog wat veranderd zal worden.
Ik geloof niet dat er veel veranderd aan zal worden. Want de eerste lichting is in gebruik en diverse discussie ronden hebben al plaatsgevonden. CGK predikanten hebben ook interesse om de Hellenbroek of de HC versie te gaan gebruiken.
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Synode preek ggin

Bericht door DDD »

Auto schreef:
DDD schreef:Nou, de vraag stellen is haar beantwoorden. Dat is een heel slecht teken, en daarmee wil ik nadrukkelijk niets ten nadele van de GGiN zeggen. Want de synodeleden zijn gewoon nuchter en eerlijk, en zien geen verschil. Ik vrees dat dat terecht is.

Dit is al eerder begonnen, met het ongelukkige plan van de commissie om niet van de taalkundig herziene versie van Hellenbroek uit te gaan.

De synode dacht slim te zijn door de zware broeders het project te laten leiden. Maar dat heeft ongedachte neveneffecten.
Waar slaat dit op??????? Heb je wel eens wat van die methode gezien?
Nee. Ik heb er in de Saambinder over gelezen, en dat stelde mij in het geheel niet gerust. Maar ik twijfel er niet aan of het wordt een prachtig product. En ik hoop natuurlijk dat ik geheel ongelijk krijg.
Plaats reactie