Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

De Haas
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 feb 2011, 11:37

Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door De Haas »

De komende week (van maandag 18 tot en met woensdag 20 mei) hoopt het Curatorium van de Gereformeerde Gemeenten te vergaderen.

Vorige jaren leidden deze vergaderingen tot zeer veel discussie over nut en noodzaak van een curatorium. Ik hoop dat er dit jaar minder gediscussieerd zal worden en dat er in de tijd die daardoor vrij valt te meer gebeden wordt voor de mannen met de onmogelijke taak te beslissen over de toelating tot het hoge ambt van predikant en voor hen die gehoord worden.

De HEERE geve dat er van deze dagen mocht gelden:
Op uw noodgeschrei
Deed ik grote wond'ren.


De eerste drie dagen van juni zullen de tentamens en examens worden gehouden.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015

Bericht door henriët »

De Haas schreef:De komende week (van maandag 18 tot en met woensdag 20 mei) hoopt het Curatorium van de Gereformeerde Gemeenten te vergaderen.

Vorige jaren leidden deze vergaderingen tot zeer veel discussie over nut en noodzaak van een curatorium. Ik hoop dat er dit jaar minder gediscussieerd zal worden en dat er in de tijd die daardoor vrij valt te meer gebeden wordt voor de mannen met de onmogelijke taak te beslissen over de toelating tot het hoge ambt van predikant en voor hen die gehoord worden.

De HEERE geve dat er van deze dagen mocht gelden:
Op uw noodgeschrei
Deed ik grote wond'ren.


De eerste drie dagen van juni zullen de tentamens en examens worden gehouden.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, toch?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015

Bericht door Mannetje »

Ds. IJsselstein heeft speciaal met het oog op deze vergaderingen een preek geschreven:
http://www.leespreken.nl/preek/leespree ... uratorium/

Wellicht is hij gisteren op diverse plaatsen gelezen.
-
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015

Bericht door claus »

Graag alleen feitelijke berichten doorgeven. Alleen als er toegelaten worden, die personen noemen met naam en plaatsnaam waar ze vandaan komen. Meer niet toestaan! Was vorig jaar ook zo. Toen waren er m.i. twee curatorium-stukken. Eén voor kritiek e.d. en één voor feitelijke informatie. Daar hebben we veruit het meeste aan!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015

Bericht door Luther »

claus schreef:Graag alleen feitelijke berichten doorgeven. Alleen als er toegelaten worden, die personen noemen met naam en plaatsnaam waar ze vandaan komen. Meer niet toestaan! Was vorig jaar ook zo. Toen waren er m.i. twee curatorium-stukken. Eén voor kritiek e.d. en één voor feitelijke informatie. Daar hebben we veruit het meeste aan!
Donderdag staat het in de krant, claus!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015

Bericht door Auto »

Luther schreef:
claus schreef:Graag alleen feitelijke berichten doorgeven. Alleen als er toegelaten worden, die personen noemen met naam en plaatsnaam waar ze vandaan komen. Meer niet toestaan! Was vorig jaar ook zo. Toen waren er m.i. twee curatorium-stukken. Eén voor kritiek e.d. en één voor feitelijke informatie. Daar hebben we veruit het meeste aan!
Donderdag staat het in de krant, claus!
Of volg twitter dat is nog de snelste nieuwsbron
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door freek »

Het blijft een wonderlijk gebeuren, dat hele curatorium. Het bestaan, de discussie, het functioneren, de euforie, de teleurstelling. Alles.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015

Bericht door Tiberius »

claus schreef:Graag alleen feitelijke berichten doorgeven. Alleen als er toegelaten worden, die personen noemen met naam en plaatsnaam waar ze vandaan komen. Meer niet toestaan! Was vorig jaar ook zo. Toen waren er m.i. twee curatorium-stukken. Eén voor kritiek e.d. en één voor feitelijke informatie. Daar hebben we veruit het meeste aan!
Prima.
Ik heb nu een extra topic aangemaakt voor feitelijke info, namelijk: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 39&t=12321
Dan kan de discussie in dit topic.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Auto »

freek schreef:Het blijft een wonderlijk gebeuren, dat hele curatorium. Het bestaan, de discussie, het functioneren, de euforie, de teleurstelling. Alles.
Je bedoeld het gebeuren rond het Curatorium van de GG?

....... rond Curatoriumdagen van de CGK speelt dit totaal niet.
Diederik de GG-er
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mei 2015, 10:51
Locatie: plaats in Nederland
Contacteer:

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Diederik de GG-er »

Kan iemand mij vertellen wanneer ongeveer het bekend wordt of er iemand is toegelaten?
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Tiberius »

Diederik de GG-er schreef:Kan iemand mij vertellen wanneer ongeveer het bekend wordt of er iemand is toegelaten?
Ongeveer 1 minuut later.
GGBeroopingswerk
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 jun 2008, 13:55

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door GGBeroopingswerk »

Luther schreef:
claus schreef:Graag alleen feitelijke berichten doorgeven. Alleen als er toegelaten worden, die personen noemen met naam en plaatsnaam waar ze vandaan komen. Meer niet toestaan! Was vorig jaar ook zo. Toen waren er m.i. twee curatorium-stukken. Eén voor kritiek e.d. en één voor feitelijke informatie. Daar hebben we veruit het meeste aan!
Donderdag staat het in de krant, claus!
Sinds vorig jaar staat er per dag een artikel in de krant. ;)
Diederik de GG-er
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mei 2015, 10:51
Locatie: plaats in Nederland
Contacteer:

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Diederik de GG-er »

Tiberius schreef:
Diederik de GG-er schreef:Kan iemand mij vertellen wanneer ongeveer het bekend wordt of er iemand is toegelaten?
Ongeveer 1 minuut later.
Ik bedoel wanneer ongeveer qua tijd; dus of het over een half uur al bekend kan zijn of pas om 16.00 uur.
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Diederik de GG-er schreef:Kan iemand mij vertellen wanneer ongeveer het bekend wordt of er iemand is toegelaten?
Ongeveer 1 minuut later.
:blabla :haha
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Luther »

Diederik de GG-er schreef:
Tiberius schreef:
Diederik de GG-er schreef:Kan iemand mij vertellen wanneer ongeveer het bekend wordt of er iemand is toegelaten?
Ongeveer 1 minuut later.
Ik bedoel wanneer ongeveer qua tijd; dus of het over een half uur al bekend kan zijn of pas om 16.00 uur.
Waarom wil je dat weten?
Donderdag heb je een compleet beeld.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gesloten