Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Tot Christus geleid (Oorspronkelijke titel: A Pastor 's Sketches, or conversations with anxouis enquirers respecting the way of salvation)
Ichabod Smith Spencer (1797 - 1854)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Bertiel »

Hij is opgestaan - ds. J.T. Doornenbal
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door ZWP »

Bertiel schreef: 01 apr 2023, 20:18 Hij is opgestaan - ds. J.T. Doornenbal
In Europa - Geert Mak
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door helma »

Gister uitgelezen.
Ds. Dick Langhenkel. Leven wij in de dagen van Noach?

Een boek om over na te (blijven) denken.
Hij heeft voor Christenen voor Israël een paar lezingen gehouden over dit thema; dat maakte me nieuwsgierig naar het boek.


-Jezus zei duidelijk dat de dagen van Noach zich zullen herhalen tegen de tijd dat Hij terugkomt (Mattheüs 24:37-39). Zou het kunnen dat we inderdaad in die dagen van Noach leven? Wat houdt dat dan in? Wat zeggen de Bijbelse profetieën over het einde der tijden en wat zien we daarvan plaatsvinden in onze tijd? Het boek is vragenderwijs geschreven in de hoop dat de lezer zich in die vragen herkent en geprikkeld wordt om samen met de auteur naar antwoorden te zoeken-

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door parsifal »

Net begonnen in Rubicon van Tom Holland. Hoop dat het zo goed wegleest als Dominion.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door huisman »

parsifal schreef: 04 apr 2023, 11:01 Net begonnen in Rubicon van Tom Holland. Hoop dat het zo goed wegleest als Dominion.
Rubicon is geweldig. Dynastie en Perzisch vuur van deze auteur zijn ook aan te bevelen. Lees jij ze in het Engels?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Herman »

Iain Murray, Jonathan Edwards
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door parsifal »

huisman schreef: 04 apr 2023, 11:27
parsifal schreef: 04 apr 2023, 11:01 Net begonnen in Rubicon van Tom Holland. Hoop dat het zo goed wegleest als Dominion.
Rubicon is geweldig. Dynastie en Perzisch vuur van deze auteur zijn ook aan te bevelen. Lees jij ze in het Engels?
Ik lees ze inderdaad in het Engels. Ik luister veel naar "The Rest is History" podcast die gepresenteerd wordt door Tom Holland en Dominic Sandbrook en zo raakte ik geinteresseerd in die boeken. Persian Fire wil ik ook nog lezen. Het is echt verbazingwekkend hoe wij zo geobserdeerd zijn door de Griekse beschaving terwijl Griekenland lang maar een onbeduidend grensgebied was voor de Perzen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Anselmus »

Ararat schreef:
Anselmus schreef:Dat boek staat ook al een poosje op mijn lijstje. Ik kom een paar levens te kort voor alle boeken die ik nog zou willen lezen :) .
Ik adviseer je 'm een paar plekjes hoger in de stapel te leggen :)
Ik heb het boek gelezen. Inderdaad de moeite waard. Mooi hoe hij zijn zoektocht beschrijft en hoe hij consequenties verbindt aan wat hij vindt. Prachtig hoe hij zijn zoektocht heeft beschreven, wat heerlijk dat hij nu juicht voor Gods troon terwijl zijn boek na zijn dood wellicht nog tot zegen is. Het heeft mij veel geleerd over wat het een moslim kost om het christendom te aanvaarden en dat een langdurige vriendschap daarom houvast kan geven.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door parsifal »

parsifal schreef: 04 apr 2023, 13:34
huisman schreef: 04 apr 2023, 11:27
parsifal schreef: 04 apr 2023, 11:01 Net begonnen in Rubicon van Tom Holland. Hoop dat het zo goed wegleest als Dominion.
Rubicon is geweldig. Dynastie en Perzisch vuur van deze auteur zijn ook aan te bevelen. Lees jij ze in het Engels?
Ik lees ze inderdaad in het Engels. Ik luister veel naar "The Rest is History" podcast die gepresenteerd wordt door Tom Holland en Dominic Sandbrook en zo raakte ik geinteresseerd in die boeken. Persian Fire wil ik ook nog lezen. Het is echt verbazingwekkend hoe wij zo geobserdeerd zijn door de Griekse beschaving terwijl Griekenland lang maar een onbeduidend grensgebied was voor de Perzen.
Ik zag trouwens vandaag dat in juli zijn boek "Pax" uitkomt, het vervolg op Rubicon en Dynasty.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door huisman »

parsifal schreef: 06 apr 2023, 21:31
parsifal schreef: 04 apr 2023, 13:34
huisman schreef: 04 apr 2023, 11:27
parsifal schreef: 04 apr 2023, 11:01 Net begonnen in Rubicon van Tom Holland. Hoop dat het zo goed wegleest als Dominion.
Rubicon is geweldig. Dynastie en Perzisch vuur van deze auteur zijn ook aan te bevelen. Lees jij ze in het Engels?
Ik lees ze inderdaad in het Engels. Ik luister veel naar "The Rest is History" podcast die gepresenteerd wordt door Tom Holland en Dominic Sandbrook en zo raakte ik geinteresseerd in die boeken. Persian Fire wil ik ook nog lezen. Het is echt verbazingwekkend hoe wij zo geobserdeerd zijn door de Griekse beschaving terwijl Griekenland lang maar een onbeduidend grensgebied was voor de Perzen.
Ik zag trouwens vandaag dat in juli zijn boek "Pax" uitkomt, het vervolg op Rubicon en Dynasty.
Bedankt. …..en gevonden. https://www.bruna.nl/boeken/pax-9789025316488
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Het Heilige der Heilige - Dertien stichtelijke beschouwingen (preken) over de lijdensgeschiedenis - F.W. Krummacher
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Job »

Leven toevoegen aan de dagen van longarts Sander de Hosson en Els Quaegebeur. "Voor iedereen die doodgaat", zegt de bladzijde na het titelblad.
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door margrietha »

Job schreef: 07 apr 2023, 21:39 Leven toevoegen aan de dagen van longarts Sander de Hosson en Els Quaegebeur. "Voor iedereen die doodgaat", zegt de bladzijde na het titelblad.
Ik ben er ook in bezig, zijn vorige boek : Lotgenoten, ligt ook klaar.
Het is geen boek om aan 1 stuk door te lezen, al vind het wel een interessant boek.
Plaats reactie