Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Charles »

Lijkt inderdaad een erg mooi boek. Ik kom ook recente uitgave tegen met de titel 'Niemand dan Christus, en de weg tot Hem'. Is dat hetzelfde boek? Want die ondertitel staat niet bij de versie van theologienet.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Charles schreef: 24 apr 2023, 16:33 Lijkt inderdaad een erg mooi boek. Ik kom ook recente uitgave tegen met de titel 'Niemand dan Christus, en de weg tot Hem'. Is dat hetzelfde boek? Want die ondertitel staat niet bij de versie van theologienet.
Dat moet hetzelfde boek zijn.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Mannetje »

Joannes Beukelman - Mij zal niets ontbreken
-
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Bertiel »

Gisteren uitgelezen: Ewald Mackay - het grote huis achter de Dijk

begonnen aan Narnia
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

Jesus-believing Israelis – Exploring Messianic Fellowships

Survey by David Serner & Alexander Goldberg

A modern-day snapshot of the Messianic fellowships in Israel. It is a comprehensive study of Jesus-believing Israelis, more commonly known as Messianic Jews. The book covers numerous issues ranging from demographics, theological and identity issues involving complex questions about what it means to be Jewish, to be Israeli and to be followers of Yeshua (Jesus).

This book is the follow-up to the 1999 survey “Facts & Myths About the Messianic Congregations in Israel” by Dr. Kai Kjær-Hansen and Bodil Skjøtt. This book goes even deeper, judiciously reflecting on the current, as well as the previous, findings.

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door parsifal »

Meer aan het luisteren:

Een negentiende eeuws boek over een Mercedes :modo
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Christus kennen.
Mark Jones
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door helma »

https://www.debanier.nl/een-lied-tussen-de-doornen

Een lied tussen de doornen

Hanneke Stark- ten Voorde


April 1940. De zussen Janna en Lenie Vos hebben een kindertehuis waar ze onderdak bieden aan longpatiëntjes die vanwege hun gezondheid in de rijke boslucht van Driebergen moeten herstellen. Alles lijkt vredig, maar op de achtergrond komt de dreiging van de oorlog steeds dichterbij. De situatie blijkt onveilig te zijn voor de kinderen en daarom worden ze door hun ouders weer naar huis gehaald. De zussen besluiten om hun huis en hart open te stellen voor Joodse kinderen. Maar is dat niet te riskant? Mogen ze vertrouwen op de wetenschap dat ze hiertoe door God geroepen zijn?


Een indrukwekkend boek. Ik moest er in het begin een beetje inkomen maar het is een boek wat je 'grijpt'.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Bertiel »

Bertiel schreef: 08 mei 2023, 11:22 begonnen aan Narnia
Wat een heerlijk boek! Voorgelezen maar voor dedame van 21 maanden was het net te pittig. Hoop toch zo dat ze dit ooit een keer gaat lezen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door huisman »

Rechtvaardig in Christus - Thomas Goodwin
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

Sommigen lezen romans zo het lijkt. Ik weet dat we vroeger vaak werden gewaarschuwd om geen romans te lezen. Ik hoor het niet meer vanaf de kansel.
Ik wil hier geen punt van maken, maar het valt me gewoon wel op. Ik denk dat ik vroeger ook enkele romans heb gelezen. Ja eerst kinderboeken, Ouwe Bram, Bengels in het bos, enz, maar ook de eerste feuilletons in Terdege en De Schakel. Zo herinner ik me nog: "De eerkroon", "Als grote grote kinderen groter worden" en het vervolg "Op eigen benen" Daarna ben ik gestopt met het lezen van feuilletons of romans.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Job »

-DIA- schreef: 20 mei 2023, 10:26 Sommigen lezen romans zo het lijkt. Ik weet dat we vroeger vaak werden gewaarschuwd om geen romans te lezen. Ik hoor het niet meer vanaf de kansel.
Ik wil hier geen punt van maken, maar het valt me gewoon wel op. Ik denk dat ik vroeger ook enkele romans heb gelezen. Ja eerst kinderboeken, Ouwe Bram, Bengels in het bos, enz, maar ook de eerste feuilletons in Terdege en De Schakel. Zo herinner ik me nog: "De eerkroon", "Als grote grote kinderen groter worden" en het vervolg "Op eigen benen" Daarna ben ik gestopt met het lezen van feuilletons of romans.
Ik hoor die waarschuwing nog van tijd tot tijd door een predikant uit de buurt. Sterker: ik ken er ook één die ze bespreekbaar maakt wanneer hij ze tijdens pastorale bezoeken bij mensen in de kast ziet staan. Ook mogen de vrije vertellingen tijdens kerstvieringen voor kinderen bij ons geen verzonnen verhalen zijn.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

huisman schreef: 20 mei 2023, 10:08 Rechtvaardig in Christus - Thomas Goodwin
Ik zou zeggen goed lezen, u kunt er zeker nog iets van leren.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door huisman »

Johann Gottfried Walther schreef: 20 mei 2023, 13:58
huisman schreef: 20 mei 2023, 10:08 Rechtvaardig in Christus - Thomas Goodwin
Ik zou zeggen goed lezen, u kunt er zeker nog iets van leren.
Zeker, levenslang leerling!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Geytenbeekje »

Job schreef: 20 mei 2023, 13:57
-DIA- schreef: 20 mei 2023, 10:26 Sommigen lezen romans zo het lijkt. Ik weet dat we vroeger vaak werden gewaarschuwd om geen romans te lezen. Ik hoor het niet meer vanaf de kansel.
Ik wil hier geen punt van maken, maar het valt me gewoon wel op. Ik denk dat ik vroeger ook enkele romans heb gelezen. Ja eerst kinderboeken, Ouwe Bram, Bengels in het bos, enz, maar ook de eerste feuilletons in Terdege en De Schakel. Zo herinner ik me nog: "De eerkroon", "Als grote grote kinderen groter worden" en het vervolg "Op eigen benen" Daarna ben ik gestopt met het lezen van feuilletons of romans.
Ik hoor die waarschuwing nog van tijd tot tijd door een predikant uit de buurt. Sterker: ik ken er ook één die ze bespreekbaar maakt wanneer hij ze tijdens pastorale bezoeken bij mensen in de kast ziet staan. Ook mogen de vrije vertellingen tijdens kerstvieringen voor kinderen bij ons geen verzonnen verhalen zijn.
De dominee leest nooit iets anders dan theologie? Vindt het wel erg ver gezocht.
Plaats reactie