Welke muziek beluister je nu?

Online
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Henk J »

parsifal schreef:https://www.youtube.com/watch?v=cwBtUVl9FEw

"The day thou gavest, Lord, is ended"
Een heel mooie hymn, ook in de Nederlandse variant van Jacqueline van der Waals.
Ik vind het ook mooi dat dit werd gezongen bij de begrafenis van koningin Elizabeth (en vele andere begrafenissen). Waar gezegd wordt dat de zon nooit onder gaat in het Britse rijk (of waar Elizabeth koningin was), houdt haar koninkrijk toch op. Hetzelfde beeld komt terug in deze hymn, maar dan gaat het werkelijk over een rijk waar geen einde aan komt.
Prachtig inderdaad, en dan in het laatste vers met het koor en de trompetten erbij. Die Engelsen weten wel hoe ze de samenzang mooi moeten krijgen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door J.C. Philpot »

Antonín Dvorák - Piano Concerto in G Minor, Op. 33, B. 63: I. Allegro agitato

Nippend aan een automaten-cappuccino, in een donkere kamer in een nog leeg gebouw. Met als ik het raam uitkijk 50 meter van mij vandaan auto's die over de A[-KNIP- ter bescherming van de privacy] zoeven.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:Antonín Dvorák - Piano Concerto in G Minor, Op. 33, B. 63: I. Allegro agitato

Nippend aan een automaten-cappuccino, in een donkere kamer in een nog leeg gebouw.
Kan je hem mooi over de intercom laten schallen.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Charles »

J.C. Philpot schreef:Oude Kruidvat cd van de zolder omgezet naar MP3, en nu aan.

Waar is die tijd van de Kruitvat-boxen voor een prikkie toch gebleven...

Afbeelding
Die liggen allemaal bij de kringlopen. Heb mijn complete Mozart editie ook weggedaan en complete Bach editie volgt wellicht ook.
Briljant Classics bestaat nog steeds maar ligt alleen niet meer bij het Kruidvat en het is ook geen 3 euro per schijfje meer.
Tegenwoordig koop ik mijn cd's bij de kringloop. A-labels met A-artiesten liggen daar voor 50 cent terwijl ik voor diezelfde cd vroeger een hele zaterdag moest werken.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:Antonín Dvorák - Piano Concerto in G Minor, Op. 33, B. 63: I. Allegro agitato

Nippend aan een automaten-cappuccino, in een donkere kamer in een nog leeg gebouw.
Kan je hem mooi over de intercom laten schallen.
Haha. Ik beperk het tot de kamer, waar ik al een slechte reputatie heb vanwege mijn (volgens mijn collega's verschrikkelijke) klassieke muziek :)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef:Die liggen allemaal bij de kringlopen. Heb mijn complete Mozart editie ook weggedaan en complete Bach editie volgt wellicht ook.
Briljant Classics bestaat nog steeds maar ligt alleen niet meer bij het Kruidvat en het is ook geen 3 euro per schijfje meer.
Tegenwoordig koop ik mijn cd's bij de kringloop. A-labels met A-artiesten liggen daar voor 50 cent terwijl ik voor diezelfde cd vroeger een hele zaterdag moest werken.
Goeie tip. Ik zal eens kijken bij de diverse kringlopen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Maanenschijn »

J.C. Philpot schreef:
Charles schreef:Die liggen allemaal bij de kringlopen. Heb mijn complete Mozart editie ook weggedaan en complete Bach editie volgt wellicht ook.
Briljant Classics bestaat nog steeds maar ligt alleen niet meer bij het Kruidvat en het is ook geen 3 euro per schijfje meer.
Tegenwoordig koop ik mijn cd's bij de kringloop. A-labels met A-artiesten liggen daar voor 50 cent terwijl ik voor diezelfde cd vroeger een hele zaterdag moest werken.
Goeie tip. Ik zal eens kijken bij de diverse kringlopen.
Is een streamingdienst als Spotify een drempel voor je? Het is net als Youtube een open riool, waar je alles kunt vinden. Maar ook echte pareltjes. Zoals dit album, waar ik gisteren van genoten heb in de auto:

https://open.spotify.com/track/1iABtvkC ... BNLCtW1jCg
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door J.C. Philpot »

Maanenschijn schreef:Is een streamingdienst als Spotify een drempel voor je? Het is net als Youtube een open riool, waar je alles kunt vinden. Maar ook echte pareltjes. Zoals dit album, waar ik gisteren van genoten heb in de auto:

https://open.spotify.com/track/1iABtvkC ... BNLCtW1jCg
Ik gebruik Spotify weleens. Ik wil alleen de abonnementskosten niet betalen (ik heb al familystream voor de kinderen voor 13 euro per maand voor de verantwoorde luisterboeken), en irriteer me daarom aan de steeds herhaalde reclames (die dan opeens een stuk harder staan).

Maar ik zal het aanbevolen album eens luisteren. Dank voor de tip.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door J.C. Philpot »

J.C. Philpot schreef:
Maanenschijn schreef:Is een streamingdienst als Spotify een drempel voor je? Het is net als Youtube een open riool, waar je alles kunt vinden. Maar ook echte pareltjes. Zoals dit album, waar ik gisteren van genoten heb in de auto:

https://open.spotify.com/track/1iABtvkC ... BNLCtW1jCg
Ik gebruik Spotify weleens. Ik wil alleen de abonnementskosten niet betalen (ik heb al familystream voor de kinderen voor 13 euro per maand voor de verantwoorde luisterboeken), en irriteer me daarom aan de steeds herhaalde reclames (die dan opeens een stuk harder staan).

Maar ik zal het aanbevolen album eens luisteren. Dank voor de tip.
Overigens zet ik de CD's wel om naar MP3, en gebruik ik Navidrome. Een soort Spotify achtige interface om mijn eigen mp3's te beluisteren. Er zijn ook Apps compatible, zodat ik ook op mijn telefoon kan luisteren.

Afbeelding

Nu op mijn laptop, maar ik denk er aan om hier een Raspberry PI voor te kopen, zodat mijn laptop niet aan hoeft te staan hiervoor.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Bourdon16 »

Wat een techneuten allemaal.. Ik was zojuist op marktplaats nog op zoek naar een voordelig cassetespelertje in de buurt. Valt nog niet mee, is vintage tegenwoordig.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Charles »

Ik zag pas dat ze bij een kringloop iets van 2,50 per cassettebandje vroegen. :oO
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Bourdon16 »

Charles schreef:Ik zag pas dat ze bij een kringloop iets van 2,50 per cassettebandje vroegen. :oO
Dan had ik mijn cd's nog een stukje voordeliger. Die zijn nog niet hip/oud genoeg wellicht. De cassettebandjes heb ik nog, nu het spelertje nog. En dan hoop ik dat onze kinderen er net zoveel plezier van hebben als wij vroeger.
Ik probeer het online gebeuren nog even uit te stellen.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Ararat »

Is het iemand eens gelukt om Simeon ten Holt - Canto Ostinato (on)afgebroken uit te luisteren?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Zeeuw »

Ararat schreef:Is het iemand eens gelukt om Simeon ten Holt - Canto Ostinato (on)afgebroken uit te luisteren?
Als achtergrondmuziek of echt aandachtig?
Online
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door Henk J »

Ararat schreef:Is het iemand eens gelukt om Simeon ten Holt - Canto Ostinato (on)afgebroken uit te luisteren?
Als achtergrond sowieso. En ik heb wel eens een concert bezocht van Toon Hagen in Zwolle met canto ostinato. Voor mijn gevoel was dat in no-time voorbij, een fantastisch concert. Dit stuk hoor ik trouwens wel liever op orgel dan op piano, op piano wordt ik, als ik aandachtig luister, op een gegeven moment horendol van het gepingel, en op orgel kun je veel meer variëren met verschillende klanken.
Plaats reactie