Beroepbaarstelling kandidaten/studenten (uit beroepingswerk)

GGBeroopingswerk
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 jun 2008, 13:55

Beroepbaarstelling kandidaten/studenten (uit beroepingswerk)

Bericht door GGBeroopingswerk »

HHKtE schreef:Geref Gem
Tweetal op Urk Ds A H Verhoef en Stud H A van Zetten
Tweetal te Vlissingen Ds W Harinck en Stud H A van Zetten
Gergeminfo.nl Meldt dat op Urk stud. De Haan de tegenkandidaat is van ds. A.H. Verhoef.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Beroepingswerk [10]

Bericht door helma »

Komen er 2 studenten af?
De Haas
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 feb 2011, 11:37

Re: Beroepingswerk [10]

Bericht door De Haas »

helma schreef:Komen er 2 studenten af?
Gezien het feit dat er twee studenten in het vierde leerjaar zitten, valt dit te verwachten. Tenzij er bijzonderheden zijn, waardoor er iemand uit de derde klas beroepbaar gesteld kan worden (in tijden van bijzondere nood gebeurde dat vroeger weleens) of dat er iemand niet beroepbaar gesteld kan worden van de vierde klas (zoals vorig jaar gebeurd is).
Gebruikersavatar
Bettler
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 apr 2014, 22:07

Re: Beroepingswerk [10]

Bericht door Bettler »

HHKtE schreef: Bijzonder voorstel van de kerkenraad van ZWaagwesteinde.
Een predikant die al 65 jaar is geworden en toch weer beroepen..
Zeer bijzonder. Des te meer als je bedenkt dat deze gemeente nog geen 4 maanden geleden kandidaat Oosterbroek hebben beroepen, voor deeltijd....
aafke
Berichten: 333
Lid geworden op: 04 mei 2009, 07:53

Re: Beroepingswerk [10]

Bericht door aafke »

Christ Geref Kerk
Tweetal te Alphen aan den Rijn C.P. de Boer te Urk en A. Hoekman te Rotterdam-Kralingen.

Bron: www.dominees.nl/beroepen.php
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Beroepingswerk [10]

Bericht door Luther »

GGBeroopingswerk schreef:
HHKtE schreef:Geref Gem
Tweetal op Urk Ds A H Verhoef en Stud H A van Zetten
Tweetal te Vlissingen Ds W Harinck en Stud H A van Zetten
Gergeminfo.nl Meldt dat op Urk stud. De Haan de tegenkandidaat is van ds. A.H. Verhoef.
Op Urk heeft men afgelopen zaterdag al gestemd. Het is ds. Verhoef geworden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Yesenaer
Berichten: 451
Lid geworden op: 16 mei 2011, 17:14

Re: Beroepingswerk [10]

Bericht door Yesenaer »

Ik vraag me af of kerkenraden de Saambinder toch wel goed lezen.
De kandidaten mogen pas PER 10 JUNI beroepen worden.
Waarom,Waarom, moeten veel gemeenten het toch eerder doen?? vanaf maandag 9 juni vind ik vroeg genoeg!
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Beroepingswerk [10]

Bericht door Auto »

Yesenaer schreef:Ik vraag me af of kerkenraden de Saambinder toch wel goed lezen.
De kandidaten mogen pas PER 10 JUNI beroepen worden.
Waarom,Waarom, moeten veel gemeenten het toch eerder doen?? vanaf maandag 9 juni vind ik vroeg genoeg!
Is het nou zo moeilijk te begrijpen? Er worden stemmingen gehouden en uit de stemming komt de kandidaat die beroepen gaat worden en DV per 9 juni gaat de beroepingsbrief eruit .......... (staat nergens in de kerkorde dat je niet een stemmingsvergadering zou mogen beleggen voordat ze beroepbaar zijn)
Gebruikersavatar
Reformer
Berichten: 295
Lid geworden op: 06 nov 2007, 22:07
Locatie: land van de schaduw van de dood

Re: Beroepingswerk [10]

Bericht door Reformer »

Auto schreef:
Yesenaer schreef:Ik vraag me af of kerkenraden de Saambinder toch wel goed lezen.
De kandidaten mogen pas PER 10 JUNI beroepen worden.
Waarom,Waarom, moeten veel gemeenten het toch eerder doen?? vanaf maandag 9 juni vind ik vroeg genoeg!
Is het nou zo moeilijk te begrijpen? Er worden stemmingen gehouden en uit de stemming komt de kandidaat die beroepen gaat worden en DV per 9 juni gaat de beroepingsbrief eruit .......... (staat nergens in de kerkorde dat je niet een stemmingsvergadering zou mogen beleggen voordat ze beroepbaar zijn)
Kan een curatorium nog wel een eerlijk besluit nemen als er een kandidaat tegenover hen zit die al de nodige beroepen 'op zak heeft'?
Maar aan de andere kant, er is geloof ik nog nooit een student gezakt voor een examen....... Dat zegt of iets over de kwaliteit van de studenten of iets over de kwaliteit van de examens.......
En de zaligheid is in geen Ander; want er is ook onder de hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig worden.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Beroepingswerk [10]

Bericht door Auto »

Reformer schreef:
Auto schreef:
Yesenaer schreef:Ik vraag me af of kerkenraden de Saambinder toch wel goed lezen.
De kandidaten mogen pas PER 10 JUNI beroepen worden.
Waarom,Waarom, moeten veel gemeenten het toch eerder doen?? vanaf maandag 9 juni vind ik vroeg genoeg!
Is het nou zo moeilijk te begrijpen? Er worden stemmingen gehouden en uit de stemming komt de kandidaat die beroepen gaat worden en DV per 9 juni gaat de beroepingsbrief eruit .......... (staat nergens in de kerkorde dat je niet een stemmingsvergadering zou mogen beleggen voordat ze beroepbaar zijn)
Kan een curatorium nog wel een eerlijk besluit nemen als er een kandidaat tegenover hen zit die al de nodige beroepen 'op zak heeft'?
Maar aan de andere kant, er is geloof ik nog nooit een student gezakt voor een examen....... Dat zegt of iets over de kwaliteit van de studenten of iets over de kwaliteit van de examens.......
Hij heeft geen beroep op zak, want hij heeft nog niks ontvangen en mocht hij op 1 of andere manier niet beroepbaar gesteld worden, dan verstuurt de kerkenraad beroepingsbrief niet.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Beroepingswerk [10]

Bericht door Luther »

Yesenaer schreef:Ik vraag me af of kerkenraden de Saambinder toch wel goed lezen.
De kandidaten mogen pas PER 10 JUNI beroepen worden.
Waarom,Waarom, moeten veel gemeenten het toch eerder doen?? vanaf maandag 9 juni vind ik vroeg genoeg!
Heeft er ook alles mee te maken dat het de afgelopen tientallen jaren bijna standaard was dat GG-kandidaten ongelofelijk snel een beroep aannemen. Ik vraag me af of dat verstandig is. Ik sprak onlnags een emeritus-predikant. Hij zei: Als ik wist dat ik een beroep moest aannemen, dan nam ik voor mezelf en voor de Heere dat besluit en liet het een week liggen om het te beproeven. Was de rust die ik meende te ervaren blijvend, dan nam ik het daarna aan.
Ik vond dat verstandige woorden.

(Voorkom je ook die run die inderdaad nu weer zichtbaar is.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Beroepingswerk [10]

Bericht door refo »

Studenten op tweetal zetten kan helemaal niet.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Beroepingswerk [10]

Bericht door Luther »

refo schreef:Studenten op tweetal zetten kan helemaal niet.
Sja... het is toch gebeurd. Urk heeft zelfs al gestemd; in Vlissingen vanavond... En de eindexamens moeten nog starten.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Beroepingswerk [10]

Bericht door Curatorium »

Zolang de beroepsbrieven de deur nog niet uitgaan maakt dat toch niks uit?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Beroepingswerk [10]

Bericht door Luther »

Curatorium schreef:Zolang de beroepsbrieven de deur nog niet uitgaan maakt dat toch niks uit?
Klopt kerkrechtelijk geheel. De vraag is of het moreel wenselijk is.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie