Curatorium GGiN 2014

1907
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2014, 18:47
Contacteer:

Re: Curatorium GGiN 2014

Bericht door 1907 »

Weet iemand wanneer het examen van student Van der Tang is?
Mannetje
Berichten: 7783
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Curatorium GGiN 2014

Bericht door Mannetje »

Jammer, dat er niemand toegelaten is!
-
GGBeroopingswerk
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 jun 2008, 13:55

Re: Curatorium GGiN 2014

Bericht door GGBeroopingswerk »

1907 schreef:Weet iemand wanneer het examen van student Van der Tang is?
Ik wil je z'n mailadres wel PB-en, dan zou je het hem kunnen vragen.
Hendrik de 3de
Inactief
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 mei 2012, 12:58
Locatie: Onder de rook van de Havenstad

Re: Curatorium GGiN 2014

Bericht door Hendrik de 3de »

Groot op de voorpagina: Curatorium GGiN laat geen student toe

Triest, triest, ja intriest! Een kerkverband waar de nóód zó groot is ...
Zowel qua predikantstekort, als in leer en leven!
Maar om heel eerlijk te zijn, had ik ook niets anders verwacht.
Het is droevig dit te moeten neer zetten en ik hoop dat de moderators het ook laten staan.
Want ik meen het echt uit de grond van mijn hart en met alle respect voor de GGiN:
Maar ik gun ze van harte een prediker die de Christus der Schriften in alle deugden ten volle mag verkondigen.
Dat het mag zijn: Jezus alleen & anders geen! Dat Hij onvoorwaardelijk aan iedereen aangeboden mag worden.
Niet om de GGiN af te branden, maar van mijzelf weet ik dat ik ook richting deze groepering neigde.
Maar als je er dan achter komt dat het een hoop geredeneer is en veel dode wetsletters, maar geen Christus ...
Ja dan gaat de GGiN mij aan het hart. Mijn wens en bede is dat ze terug mogen keren naar de Waarheid: de Heere Jezus Christus!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23860
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Curatorium GGiN 2014

Bericht door refo »

Heb jij de krant van morgen al?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Curatorium GGiN 2014

Bericht door Luther »

Hendrik de 3de schreef:Groot op de voorpagina: Curatorium GGiN laat geen student toe

Triest, triest, ja intriest! Een kerkverband waar de nóód zó groot is ...
Zowel qua predikantstekort, als in leer en leven!
Maar om heel eerlijk te zijn, had ik ook niets anders verwacht.
Het is droevig dit te moeten neer zetten en ik hoop dat de moderators het ook laten staan.
Want ik meen het echt uit de grond van mijn hart en met alle respect voor de GGiN:
Maar ik gun ze van harte een prediker die de Christus der Schriften in alle deugden ten volle mag verkondigen.
Dat het mag zijn: Jezus alleen & anders geen! Dat Hij onvoorwaardelijk aan iedereen aangeboden mag worden.
Niet om de GGiN af te branden, maar van mijzelf weet ik dat ik ook richting deze groepering neigde.
Maar als je er dan achter komt dat het een hoop geredeneer is en veel dode wetsletters, maar geen Christus ...
Ja dan gaat de GGiN mij aan het hart. Mijn wens en bede is dat ze terug mogen keren naar de Waarheid: de Heere Jezus Christus!
Maar begrijp ik nou goed dat je bovenstaande allemaal niet had gevonden, als er vandaag wel iemand zou zijn toegelaten?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Curatorium GGiN 2014

Bericht door Luther »

.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Curatorium GGiN 2014

Bericht door sirdanilot »

Ben het met Hendrik eens. Als Jezus Alleen hier gepredikt wordt, hoe zou het dan kunnen dat er geen enkele nieuwe predikant aantreedt?
Gebruikersavatar
Gerson
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 nov 2012, 12:52

Re: Curatorium GGiN 2014

Bericht door Gerson »

sirdanilot schreef:Ben het met Hendrik eens. Als Jezus Alleen hier gepredikt wordt, hoe zou het dan kunnen dat er geen enkele nieuwe predikant aantreedt?
:quoi
1907
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2014, 18:47
Contacteer:

Re: Curatorium GGiN 2014

Bericht door 1907 »

GGBeroopingswerk schreef:
1907 schreef:Weet iemand wanneer het examen van student Van der Tang is?
Ik wil je z'n mailadres wel PB-en, dan zou je het hem kunnen vragen.
Nee hoor, het was gewoon belangstelling, maar het zal binnenkort wel in DWS verschijnen. In ieder geval bedankt!
Mannetje
Berichten: 7783
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Curatorium GGiN 2014

Bericht door Mannetje »

Vanwaar de ongelijkheid in de topics over de GG (daar moet de discussie in een ander topic) en de GGiN (daar mag alles in één topic)?
-
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16754
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Curatorium GGiN 2014

Bericht door Hendrikus »

Mannetje schreef:Vanwaar de ongelijkheid in de topics over de GG (daar moet de discussie in een ander topic) en de GGiN (daar mag alles in één topic)?
GG heeft hier altijd een streepje voor :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23860
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Curatorium GGiN 2014

Bericht door refo »

Hendrikus schreef:
Mannetje schreef:Vanwaar de ongelijkheid in de topics over de GG (daar moet de discussie in een ander topic) en de GGiN (daar mag alles in één topic)?
GG heeft hier altijd een streepje voor :huhu
Het gevaar dat er personen besproken gaan worden is hier ook minder groot.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33322
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Curatorium GGiN 2014

Bericht door Tiberius »

Mannetje schreef:Vanwaar de ongelijkheid in de topics over de GG (daar moet de discussie in een ander topic) en de GGiN (daar mag alles in één topic)?
Dat heeft te maken met het grote aantal gasten die meelezen tijdens curatoriumzitting van de GG. Op Refoforum wordt meestal als eerste gemeld als er iemand is aangenomen. Daar is men nogal nieuwsgierig naar.
Door een apart topic te maken met feitelijke info (degenen die aangenomen zijn) en een topic met discussie hoeven de gasten niet eerst allerlei discussies door te worstelen om te kijken of er iemand aangenomen is.
Gemak voor de gasten dus.

Tijdens de curatoriumzitting van andere kerkverbanden (GG of CGK) zijn er hier geen extra gasten (althans niet merkbaar).
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Curatorium GGiN 2014

Bericht door freek »

Hendrik de 3de schreef:Groot op de voorpagina: Curatorium GGiN laat geen student toe

Triest, triest, ja intriest! Een kerkverband waar de nóód zó groot is ...
Zowel qua predikantstekort, als in leer en leven!
Maar om heel eerlijk te zijn, had ik ook niets anders verwacht.
Het is droevig dit te moeten neer zetten en ik hoop dat de moderators het ook laten staan.
Want ik meen het echt uit de grond van mijn hart en met alle respect voor de GGiN:
Maar ik gun ze van harte een prediker die de Christus der Schriften in alle deugden ten volle mag verkondigen.
Dat het mag zijn: Jezus alleen & anders geen! Dat Hij onvoorwaardelijk aan iedereen aangeboden mag worden.
Niet om de GGiN af te branden, maar van mijzelf weet ik dat ik ook richting deze groepering neigde.
Maar als je er dan achter komt dat het een hoop geredeneer is en veel dode wetsletters, maar geen Christus ...
Ja dan gaat de GGiN mij aan het hart. Mijn wens en bede is dat ze terug mogen keren naar de Waarheid: de Heere Jezus Christus!
Ahum, ik proef wat tegenstrijdigheid met eerdere postings van je :bobo
Hendrik de 3de, in een ander topic schreef:Wat denken we toch allemaal weer menselijk, mensen.
Bid en smeek of de Heere arbeiders wil uitstoten in de wijngaard i.p.v. hier onze grieven te uiten over het niet goed handelen (VOLGENS ONS) van het curatorium. Laten we toch in onze achterhoofd houden dat de Heere arbeiders uitstoot in de wijngaard tot wie Hij wil en wanneer Hij wil.
Om het dan zo van de Koning der kerk te mogen verwachten. Verwachting van een grote God die nog in Zijn gunst en genade naar ons heeft omgezien. Nóg is de kandelaar niet weggenomen, want nóg worden er mannenbroeders geroepen tot het ambt. Dan mogen we toch dankbaar zijn voor wat de Heere tot nu toe heeft gegeven voor de Gereformeerde Gemeente? En de afgewezen mannen gedenken in het gebed om het feit dat ze het mogen verwerken.
Hendrik de 3e, in een ander topic schreef: Als er studenten aangenomen is geen bewijs van wat dan ook? Oh nee? Waar is je geloof, refo?
Hierin mogen we het verwachten van de Allerhoogste. Wij hoeven niet te oordelen of het curatorium wel of niet zijn werk goed doet.
Wij hoeven niet te oordelen als mensen of het wel of geen roeping is, maar alles geschied onder de leiding van de Almachtige.
Het is mensenwerk, maar wel mensenwerk door God bestuurd. Of is dat te ver en te vroom geredeneerd? Is dat te zwaar?
De Heere heeft tot nu toe aan de Gereformeerde Gemeente drie nieuwe studenten gegeven. Daar mogen we dankbaar voor zijn.
En voor mij is dat het bewijs dat de Heere doorgaat met Zijn Kerkvergaderend werk. Voor mij is het eveneens het bewijs dat de Heere, ondanks al onze tekortkomingen en al onze schuld (ja persoonlijk, maar ook kerkelijk), nog aan ons in genade en gunst wilt gedenken. #SDG
Plaats reactie