Vraag (algemeen)

Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Piet Puk »

MGG schreef:
Tiberius schreef:
MGG schreef:Mogelijk zoek ik niet goed, maar volgens mij is mijn vraag nog niet besproken.
Zien juliie het als een vrijblijvend iets of je wel of niet naar de ledenvergadering gaat? De ambstdragers worden toch wel herkozen en als er een vacature is, dan heb ik zelden een sterke voorkeur voor een van de kandidaten. De jaarvergadering doet soms pijn aan mijn oren, omdat sommige broeders zulke domme/onwetende of irrelevante vragen stellen. Vaak zijn het dezelfde broeders die een detail willen opmerken of blijk geven van hun onkunde op bijvoorbeeld het gebied van financiële verslaggeving. Al met al vind ik meestal alleen de inleiding nuttig.
Ik zie het als een plicht, maar geen Goddelijke plicht. Het kan zijn dat je wat anders hebt, dan zal je prioriteiten moeten stellen.
Ik zou zeggen: in principe ga je naar de ledenvergadering, tenzij je zwaarwegende redenen hebt om niet te gaan.

En wat die vragen betreft: tja, ik ben zelf niet zo'n financieel genie, dus ik vraag ook wel eens wat; wat een ander waarschijnlijk van onkunde vindt getuigen. Soms ben ik het antwoord een paar jaar later weer vergeten, dus dan vraag ik het maar weer.
Het verbaast mij dat mensen zich daar aan ergeren.
Het gaat mij niet om een incidentele vraag. Maar het wekt bij mij wel irritatie als punten 3 vergaderingen op rij aan bod komen, terwijl de situatie niks veranderd is. (Mogelijk is irritatie een groot woord, maar ik heb dan zoiets van daar gaan we weer jammer van de tijd.)
Dan zeg je toch: Voorzitter, deze vraag heb ik nu al 3x voorbij horen komen, kunnen jullie dit niet onderling bespreken?
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:
MGG schreef:Mogelijk zoek ik niet goed, maar volgens mij is mijn vraag nog niet besproken.
Zien juliie het als een vrijblijvend iets of je wel of niet naar de ledenvergadering gaat? De ambstdragers worden toch wel herkozen en als er een vacature is, dan heb ik zelden een sterke voorkeur voor een van de kandidaten. De jaarvergadering doet soms pijn aan mijn oren, omdat sommige broeders zulke domme/onwetende of irrelevante vragen stellen. Vaak zijn het dezelfde broeders die een detail willen opmerken of blijk geven van hun onkunde op bijvoorbeeld het gebied van financiële verslaggeving. Al met al vind ik meestal alleen de inleiding nuttig.
Ik zie het als een plicht, maar geen Goddelijke plicht. Het kan zijn dat je wat anders hebt, dan zal je prioriteiten moeten stellen.
Ik zou zeggen: in principe ga je naar de ledenvergadering, tenzij je zwaarwegende redenen hebt om niet te gaan.

En wat die vragen betreft: tja, ik ben zelf niet zo'n financieel genie, dus ik vraag ook wel eens wat; wat een ander waarschijnlijk van onkunde vindt getuigen. Soms ben ik het antwoord een paar jaar later weer vergeten, dus dan vraag ik het maar weer.
Het verbaast mij dat mensen zich daar aan ergeren.
Ik vind het juist altijd wel fijn als er wat vragen worden gesteld. Geeft m.i. blijk van belangstelling en als penningmeester/secretaris is het soms wel fijn als je wat uitleg kan geven.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door MGG »

Piet Puk schreef:
MGG schreef:
Tiberius schreef:
MGG schreef:Mogelijk zoek ik niet goed, maar volgens mij is mijn vraag nog niet besproken.
Zien juliie het als een vrijblijvend iets of je wel of niet naar de ledenvergadering gaat? De ambstdragers worden toch wel herkozen en als er een vacature is, dan heb ik zelden een sterke voorkeur voor een van de kandidaten. De jaarvergadering doet soms pijn aan mijn oren, omdat sommige broeders zulke domme/onwetende of irrelevante vragen stellen. Vaak zijn het dezelfde broeders die een detail willen opmerken of blijk geven van hun onkunde op bijvoorbeeld het gebied van financiële verslaggeving. Al met al vind ik meestal alleen de inleiding nuttig.
Ik zie het als een plicht, maar geen Goddelijke plicht. Het kan zijn dat je wat anders hebt, dan zal je prioriteiten moeten stellen.
Ik zou zeggen: in principe ga je naar de ledenvergadering, tenzij je zwaarwegende redenen hebt om niet te gaan.

En wat die vragen betreft: tja, ik ben zelf niet zo'n financieel genie, dus ik vraag ook wel eens wat; wat een ander waarschijnlijk van onkunde vindt getuigen. Soms ben ik het antwoord een paar jaar later weer vergeten, dus dan vraag ik het maar weer.
Het verbaast mij dat mensen zich daar aan ergeren.
Het gaat mij niet om een incidentele vraag. Maar het wekt bij mij wel irritatie als punten 3 vergaderingen op rij aan bod komen, terwijl de situatie niks veranderd is. (Mogelijk is irritatie een groot woord, maar ik heb dan zoiets van daar gaan we weer jammer van de tijd.)
Dan zeg je toch: Voorzitter, deze vraag heb ik nu al 3x voorbij horen komen, kunnen jullie dit niet onderling bespreken?

Er wordt regelmatig verwezen naar eerdere vergaderingen en/of besluiten. Ik vind het wel fatsoenlijk dat de voorzitter of penningmeester de vraag alsnog kort beantwoord. Het is ook niet dat ik ervan wakker lig of mezelf op zit te eten. Ik heb alleen zoiets van waar kom ik eigenlijk voor. Overigens bedankt voor je reactie. Ik ben het met je eens dat het is goed is om er toch heen te gaan. Ik ga de knop omzetten en mezelf en relax de tijd uitzitten ipv denken dat is al de 3e keer.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Herman »

MGG schreef:Ik ga de knop omzetten en mezelf en relax de tijd uitzitten ipv denken dat is al de 3e keer.
Je kunt toch zelf ook meedoen aan de vraagstelling en/of discussie?
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Piet Puk »

MGG schreef:
Piet Puk schreef:
MGG schreef:
Het gaat mij niet om een incidentele vraag. Maar het wekt bij mij wel irritatie als punten 3 vergaderingen op rij aan bod komen, terwijl de situatie niks veranderd is. (Mogelijk is irritatie een groot woord, maar ik heb dan zoiets van daar gaan we weer jammer van de tijd.)
Dan zeg je toch: Voorzitter, deze vraag heb ik nu al 3x voorbij horen komen, kunnen jullie dit niet onderling bespreken?

Er wordt regelmatig verwezen naar eerdere vergaderingen en/of besluiten. Ik vind het wel fatsoenlijk dat de voorzitter of penningmeester de vraag alsnog kort beantwoord. Het is ook niet dat ik ervan wakker lig of mezelf op zit te eten. Ik heb alleen zoiets van waar kom ik eigenlijk voor. Overigens bedankt voor je reactie. Ik ben het met je eens dat het is goed is om er toch heen te gaan. Ik ga de knop omzetten en mezelf en relax de tijd uitzitten ipv denken dat is al de 3e keer.
En misschien kun je ook gewoon in de pauze vertrekken.... Althans bij ons vinden de stemmingen plaats voor een pauze, de rondvraag na de pauze.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door MGG »

Herman schreef:
MGG schreef:Ik ga de knop omzetten en mezelf en relax de tijd uitzitten ipv denken dat is al de 3e keer.
Je kunt toch zelf ook meedoen aan de vraagstelling en/of discussie?
De penningmeester/voorzitter kunnen de vragen (meestal) prima beantwoorden. Mogelijk moet ik de vaste vraagstellers een avondje financiële verslaggeving cadeau doen ;). Dan kan ik o.a. uitgebreid de tijd nemen om uit te leggen wat het verschil tussen kosten en uitgaven is. Overigens heb ik weinig toe te voegen, gezien we diverse accountants en andere financiële professionals in de gemeente hebben.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Herman »

MGG schreef:De penningmeester/voorzitter kunnen de vragen (meestal) prima beantwoorden. Mogelijk moet ik de vaste vraagstellers een avondje financiële verslaggeving cadeau doen ;). Dan kan ik o.a. uitgebreid de tijd nemen om uit te leggen wat het verschil tussen kosten en uitgaven is. Overigens heb ik weinig toe te voegen, gezien we diverse accountants en andere financiële professionals in de gemeente hebben.
Dat zijn inderdaad niet de meest uitdagende avonden. Wel handig is gewoon een overzicht van inkomsten en uitgaven te presenteren en daar bijvoorbeeld je aflossingen in te presenteren in plaats van een resultatenrekening. Een slimme penningmeester kan zulke vragen voorzien bij een ongeletterd publiek.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door MGG »

Herman schreef:
MGG schreef:De penningmeester/voorzitter kunnen de vragen (meestal) prima beantwoorden. Mogelijk moet ik de vaste vraagstellers een avondje financiële verslaggeving cadeau doen ;). Dan kan ik o.a. uitgebreid de tijd nemen om uit te leggen wat het verschil tussen kosten en uitgaven is. Overigens heb ik weinig toe te voegen, gezien we diverse accountants en andere financiële professionals in de gemeente hebben.
Dat zijn inderdaad niet de meest uitdagende avonden. Wel handig is gewoon een overzicht van inkomsten en uitgaven te presenteren en daar bijvoorbeeld je aflossingen in te presenteren in plaats van een resultatenrekening. Een slimme penningmeester kan zulke vragen voorzien bij een ongeletterd publiek.
Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. In een gesprekje met een van de ambstdragers heb ik aangeboden om toelichtingen te schrijven en een kasstroomoverzicht op te stellen. Ik begreep dat de administrateur en de controleurs extra toelichtingen gaan opnemen. Hopelijk komt er ook een paragraaf met uitleg over het onderhoudsplan en dan zijn er veel vragen ondervangen.
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Als gast hier »

Heeft iemand nog een mooi kerstverhaal om voor te lezen of te vertellen?
Zo ja, wil je het per PB sturen? Alvast ieder bedankt voor het meedenken.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door HersteldHervormd »

Als gast hier schreef:Heeft iemand nog een mooi kerstverhaal om voor te lezen of te vertellen?
Zo ja, wil je het per PB sturen? Alvast ieder bedankt voor het meedenken.
Misschien is het je ontgaan, maar de PB functie is verpest door een aantal andere mede-forummers.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef:
Als gast hier schreef:Heeft iemand nog een mooi kerstverhaal om voor te lezen of te vertellen?
Zo ja, wil je het per PB sturen? Alvast ieder bedankt voor het meedenken.
Misschien is het je ontgaan, maar de PB functie is verpest door een aantal andere mede-forummers.
A: ‘als gast hier’ is nog niet zo lang actief;
B: de PB functie is door niemand verpest;
C: iedereen kan aan iedereen een persoonlijk bericht sturen via refoforum. Ik heb her heel wat gehad, de afgelopen twee weken ;) .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef:
HersteldHervormd schreef:
Als gast hier schreef:Heeft iemand nog een mooi kerstverhaal om voor te lezen of te vertellen?
Zo ja, wil je het per PB sturen? Alvast ieder bedankt voor het meedenken.
Misschien is het je ontgaan, maar de PB functie is verpest door een aantal andere mede-forummers.
A: ‘als gast hier’ is nog niet zo lang actief;
B: de PB functie is door niemand verpest;
C: iedereen kan aan iedereen een persoonlijk bericht sturen via refoforum. Ik heb her heel wat gehad, de afgelopen twee weken ;) .
A: Hoe weet hij dan überhaupt van een PB functie af?
B: Waarom is de functie er dan niet meer? Volgens mij was dit behoorlijk duidelijk;
C: Dat is gewoon via een email, en niet via RF.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bourdon16 »

Als gast hier schreef:Heeft iemand nog een mooi kerstverhaal om voor te lezen of te vertellen?
Zo ja, wil je het per PB sturen? Alvast ieder bedankt voor het meedenken.
Voor welke leeftijd ongeveer?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef:
Maanenschijn schreef:
HersteldHervormd schreef:
Als gast hier schreef:Heeft iemand nog een mooi kerstverhaal om voor te lezen of te vertellen?
Zo ja, wil je het per PB sturen? Alvast ieder bedankt voor het meedenken.
Misschien is het je ontgaan, maar de PB functie is verpest door een aantal andere mede-forummers.
A: ‘als gast hier’ is nog niet zo lang actief;
B: de PB functie is door niemand verpest;
C: iedereen kan aan iedereen een persoonlijk bericht sturen via refoforum. Ik heb her heel wat gehad, de afgelopen twee weken ;) .
A: Hoe weet hij dan überhaupt van een PB functie af?
B: Waarom is de functie er dan niet meer? Volgens mij was dit behoorlijk duidelijk;
C: Dat is gewoon via een email, en niet via RF.
‘T is een beetje nutteloze discussie, maar:

A: PB is niet meer dan een persoonlijk bericht, op wat voor manier dan ook. Als Gast Hier zal dat prima begrijpen.
B: De functie werd te pas en te onpas gebruikt. En er ontstond een soort schaduwforum achter de schermen die voor de schermen voor onduidelijkheid zorgde. Ik vind ‘door sommigen verpest’ dan wat sterk uitgedrukt.
C: Refoforum stuurt mij een mail met het bericht van een forummer door. In de definitie is dat een persoonlijk bericht: PB. Terug reageren gaat niet via RF, maar rechtstreeks naar het mailadres.

Ik sloeg even aan op het woord ‘verpest’. Dit zijn die woorden waar mijns inziens het forum niet beter van wordt en een beetje een zuur van gaat smaken. Maar, ik besef dat ik niet de moraalridder uit moet hangen ;) .

I rest my case.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Als gast hier »

Sorry, was me niet helder.
Plaats reactie