Vraag (algemeen)

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door refo »

Ik haal dit uit "ALGEMENE BEPALINGEN HUUROVEREENKOMST KANTOORRUIMTE en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7: 230a BW":
[...]
11.5 Ter verduidelijking dan wel in afwijking of in aanvulling op artikel 11.2 zijn voor rekening van Huurder:
a. het uitwendig onderhoud indien en voor zover het werkzaamheden betreft die moeten worden beschouwd
als kleine herstellingen waaronder begrepen gering en dagelijks onderhoud in de zin van de wet, alsmede
inwendig onderhoud niet zijnde onderhoud als bedoeld in artikel 11.4 een en ander onverminderd het hier
verder bepaalde;
b. onderhoud, herstel en vernieuwing van schakelaars, lampen, verlichting (inclusief armaturen), accu's,
binnenschilderwerk, stopcontacten, hang- en sluitwerk, beglazing en glasdeuren, spiegel-, venster- en
andere ruiten;
c. onderhoud en herstel van rolluiken, jaloezieën, markiezen en andere zonwering;
d. onderhoud en herstel van het systeemplafond inclusief armaturen, belinstallaties, gootstenen,
pantryinrichting, sanitair;
e. onderhoud en herstel van leidingen en kranen van gas, water en elektriciteit, brand-, braak- en
diefstalpreventieve voorzieningen met al wat daartoe behoort;
f. onderhoud en herstel van erfafscheidingen, tuin en erf waaronder de bestrating;
[...etc...]
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zita »

t Was geen systeemplafond (als ik daar tenminste het juiste beeld bij heb). Er ligt een vracht verbrokkeld gips/stucwerk op de grond, en we kijken nu tegen houten latten aan.
Maar de verhuurder kennende, zal hij ook dit wel hebben uitgesloten van zijn verantwoordelijkheden.
Dank voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4009
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Maanenschijn »

Inderdaad maakte ik dat op uit jouw post. Niet dat er een plaatje naar beneden is gevallen, maar een stuk plafond.

@refo heeft al een deel uit de algemene bepalingen (die veel gebruikt worden) weer gegeven. Ook is het zo dat er sprake van een casco huur kan zijn en alle afwerking eigendom is van de huurder (huurdersinvesteringen).

De algemene regel is wel: als er bouwkundige gebreken ontstaan (zoals het vallen van een stuk stucplafond) is de verhuurder aan zet. Maar het is een grijs gebied. Daar leven juristen van :). Ik heb zelf regelmatig geprocedeerd (beroepsmatig) binnen het pachtrecht. Daar waren onderhoudskwesties regelmatig aan de orde. Het huurrecht (ook nog afhankelijk van wat voor pand) is op sommige vlakken iets anders.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Piet Puk »

Is ds. W.J. van den Brink familie van (ik durf z'n naam eigenlijk niet meer te noemen)?
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef: 20 mar 2023, 23:18 Is ds. W.J. van den Brink familie van (ik durf z'n naam eigenlijk niet meer te noemen)?
Ik dacht dat het zijn broer was. Waarom?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door GerefGemeente-lid »

Geytenbeekje schreef: 20 mar 2023, 23:25
Piet Puk schreef: 20 mar 2023, 23:18 Is ds. W.J. van den Brink familie van (ik durf z'n naam eigenlijk niet meer te noemen)?
Ik dacht dat het zijn broer was. Waarom?
Er is ook nog een ds. C.A. van den Brink uit Oosterwolde.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5377
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door pierre27 »

Geytenbeekje schreef: 20 mar 2023, 23:25
Piet Puk schreef: 20 mar 2023, 23:18 Is ds. W.J. van den Brink familie van (ik durf z'n naam eigenlijk niet meer te noemen)?
Ik dacht dat het zijn broer was. Waarom?
Yes is zijn broer, lijken qua karakter redelijk op elkaar. Vind ik:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Piet Puk »

M'n vrouw las in een blad over ds. W.J. en vroeg of dit de beruchte predikant was. Nou, dat wist ik dan wel dat hij dat niet was, maar vroeg me toen wel af of er familiebetrekkingen lagen. Dus bij deze de achtergrond van m'n vraag.
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 21 mar 2023, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Geytenbeekje »

GerefGemeente-lid schreef: 20 mar 2023, 23:58
Geytenbeekje schreef: 20 mar 2023, 23:25
Piet Puk schreef: 20 mar 2023, 23:18 Is ds. W.J. van den Brink familie van (ik durf z'n naam eigenlijk niet meer te noemen)?
Ik dacht dat het zijn broer was. Waarom?
Er is ook nog een ds. C.A. van den Brink uit Oosterwolde.
Die is van de andere kant van t spectrum. Geen idee of hij fam is.
Ph W H Eskes
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:50

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Ph W H Eskes »

Ds. C.A. v/d Brink uit Oosterwolde is geen familie van de genoemde broers.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ph W H Eskes schreef: 21 mar 2023, 07:36 Ds. C.A. v/d Brink uit Oosterwolde is geen familie van de genoemde broers.
Nee. Dat dacht ik al wel.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11395
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Mister »

Piet Puk schreef: 20 mar 2023, 23:18 Is ds. W.J. van den Brink familie van (ik durf z'n naam eigenlijk niet meer te noemen)?
En waarom durf je zijn naam niet te noemen? Zo'n opmerking is overbodig en riekt naar stemmingmakerij.
Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Piet Puk »

Mister schreef: 21 mar 2023, 08:25
Piet Puk schreef: 20 mar 2023, 23:18 Is ds. W.J. van den Brink familie van (ik durf z'n naam eigenlijk niet meer te noemen)?
En waarom durf je zijn naam niet te noemen? Zo'n opmerking is overbodig en riekt naar stemmingmakerij.
Omdat eerder door Tiberius al gevraagd werd of ik bijna in elk topic waar ik een reactie plaatste een discussie over deze predikant op gang wilde brengen. Nou, het tegendeel is waar.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Tiberius »

Je hebt nu een andere manier bedacht, bedoel je.
Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef: 21 mar 2023, 08:59 Je hebt nu een andere manier bedacht, bedoel je.
Nee
Plaats reactie