Vraag (algemeen)

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:Ik heb een paar keer bij 'de boer' rauwe melk gekocht. Heel lekker. Je krijgt er zo een soort 'plastic jerrycan'. Zo eentje met een handvatje en een niet al te groot gat vanboven. Ik wil die vaker hergebruiken, maar na 3 keer krijg ik het echt bijna niet meer schoon. Iemand goede tips?
De beste boer heeft waarschijnlijk een blauwe bus met spul waarmee hij het inwendige van de melkapparatuur mee reinigt. Vraag of je met een beetje van dat spul je bus mag spoelen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door MGG »

https://www.rd.nl/artikel/1029047-herst ... n-t-visnet

Het valt mij op dat deze gemeente een kerk huurt. Weet iemand of dit in reformatorische kerken vaker voorkomt?
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Geytenbeekje »

MGG schreef: 25 jul 2023, 17:58 https://www.rd.nl/artikel/1029047-herst ... n-t-visnet

Het valt mij op dat deze gemeente een kerk huurt. Weet iemand of dit in reformatorische kerken vaker voorkomt?
HHG Haarlem huurt de mooi uitziende Remonstrantse kerk. Daarnaast heb je gemeenten die de kerkgebouw voor een symbolisch gebouw hebben gekocht/ in erfpacht hebben.
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Wet en Evangelie »

Kent iemand de uitgave De vissers aan de evangeliewateren? Is dit een brochure of een (ingenaaid) boek? Zou het nog verkrijgbaar zijn?
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door MGG »

Van Daniel staan volgens mij geen zonden in de Bijbel. Ook van Mozes (zachtmoediger dan alle mensen op aarde) en Job (niemand was zo godvrezend) lezen we bijna uitsluitend positieve dingen.

Weten jullie nog meer markante Bijbelse figuren waar we (bijna) uitsluitend positieve dingen lezen?
Bertiel
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bertiel »

Gelukkig niet.
Heb niet zo veel op met heiligen.
En de geschiedenissen van grote gelovigen die ook zondigen, maken juist de Bijbel zo sterk ten opzichte van andere geloven en kunnen ook tot troost zijn. En bovenal schittert juist achter die geschiedenissen Gods goedheid
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door -DIA- »

Bertiel schreef: 05 aug 2023, 22:33 Gelukkig niet.
Heb niet zo veel op met heiligen.
En de geschiedenissen van grote gelovigen die ook zondigen, maken juist de Bijbel zo sterk ten opzichte van andere geloven en kunnen ook tot troost zijn. En bovenal schittert juist achter die geschiedenissen Gods goedheid
Heb het niet zo op heiligen... wat een uitspraak! Ik hoop dat je bedoelt degenen die zichzelf heiliger dan een ander roemen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bertiel
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bertiel »

Ik bedoel met name hen die als zijnde een heilige gemaakt worden.
Dat gebeurt in de RK en in veel hagiografieën die ze dan bekeringsgeschiedenissen noemen.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door -DIA- »

Bertiel schreef: 05 aug 2023, 22:46 Ik bedoel met name hen die als zijnde een heilige gemaakt worden.
Dat gebeurt in de RK en in veel hagiografieën die ze dan bekeringsgeschiedenissen noemen.
Dat is goed, maar tegenwoordig worden ook bekeringsgeschiedenissen gewantrouwd. En wel uit een onverdachte hoek. Men noemt het dan mystiek enz. Nu is het waar dat we niet bekeringsgeschiedenissen aanbevelen, tenminste niet zomaar een paar. Je leest ze niet of je leest er veel, zodat er onderscheiden kan worden gelezen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Mannetje »

MGG schreef: 05 aug 2023, 22:27 Van Daniel staan volgens mij geen zonden in de Bijbel. Ook van Mozes (zachtmoediger dan alle mensen op aarde) en Job (niemand was zo godvrezend) lezen we bijna uitsluitend positieve dingen.

Weten jullie nog meer markante Bijbelse figuren waar we (bijna) uitsluitend positieve dingen lezen?
Henoch

En bij Daniël is het zo opvallend dat hij in Daniël 9 zichzelf helemaal insluit bij het zondige volk, terwijl zijn vijanden geen misstapje kunnen vinden.
-
refomart
Inactief
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 dec 2022, 10:33

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door refomart »

Ik kan een aantal berichten van mij niet vinden. Is er een probleem met de zoekfunctie van het forum? Of zijn deze berichten verwijderd zonder bericht of vermelding?
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zeeuw »

refomart schreef: 08 aug 2023, 10:54 Ik kan een aantal berichten van mij niet vinden. Is er een probleem met de zoekfunctie van het forum? Of zijn deze berichten verwijderd zonder bericht of vermelding?
Wellicht staan ze in een topic in moderatie?
refomart
Inactief
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 dec 2022, 10:33

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door refomart »

Zeeuw schreef: 08 aug 2023, 11:52
refomart schreef: 08 aug 2023, 10:54 Ik kan een aantal berichten van mij niet vinden. Is er een probleem met de zoekfunctie van het forum? Of zijn deze berichten verwijderd zonder bericht of vermelding?
Wellicht staan ze in een topic in moderatie?
Blijkt inderdaad het geval. Maar dat werd pas om 11.16 uur duidelijk. Dus nadat ik dit signaal had afgegeven.
Piet Puk
Berichten: 5460
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Piet Puk »

refomart schreef: 08 aug 2023, 15:23
Zeeuw schreef: 08 aug 2023, 11:52
refomart schreef: 08 aug 2023, 10:54 Ik kan een aantal berichten van mij niet vinden. Is er een probleem met de zoekfunctie van het forum? Of zijn deze berichten verwijderd zonder bericht of vermelding?
Wellicht staan ze in een topic in moderatie?
Blijkt inderdaad het geval. Maar dat werd pas om 11.16 uur duidelijk. Dus nadat ik dit signaal had afgegeven.
'Het is vakantietijd, dus modereren gaat iets langzamer. We vertrouwen op jullie geduld'.
Bron: Ad Anker
😂

viewtopic.php?p=1105362#p1105362
Mauries06
Berichten: 83
Lid geworden op: 06 sep 2022, 00:59

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Mauries06 »

Ik vroeg me af of er door dominees nog steeds deze zegengroet wordt gebruikt tegenwoordig:

Genade, barmhartigheid en vrede worde u bij de aanvang geschonken of bij de voortgang rijkelijk vermenigvuldigd van God de Vader, en van Jezus Christus in de gemeenschap des Heiligen Geestes."

Wordt dezezegengroet nog gebruikt of gebruiken de dominees vooral alleen deze:

Genade zij u en vrede van Hem Die is, en Die was, en Die komen zal; en van de zeven Geesten, Die voor Zijn troon zijn; en van Jezus Christus, Die de getrouwe Getuige is, de Eerstgeborene uit de doden, en de Overste van de Koningen der aarde."

Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk

Plaats reactie