Vraag (algemeen)

CvdW
Berichten: 2961
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vraagje

Bericht door CvdW »

Dodo schreef:Waarom vouwen caissières bij de supermarkt altijd de kassabon twee of drie keer samen, voor ze die overhandigen? Ik begrijp dat nooit zo. Het kost meerdere seconden, en tijd is heel belangrijk voor de klantafhandeling. De koopzegels worden ook opgevouwen of opgerold. Heel vreemd. En in deze tijden is het risico van handcontact groter als ze iets kleins overhandigen, dan wanneer ze een groter voorwerp aanreiken.
Klanten die geen tijd hebben bestellen online en komen het ophalen bij een onpersoonlijk rolluik.
Andere mensen hebben wel tijd en maken ook nog een praatje met de kassamedewerkster. In zomermaanden met ijsjes in karretje heb ik minder praatjes. Net als in de kerk, het winterseizoen is begonnen. Persoonlijk contact in een winkel is belangrijker dan klantafhandeling.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Dat begrijp ik echt niet. Het meisje maakt geen praatje. Het is haar werk de klanten zo snel mogelijk de winkel door te helpen, zodat ze zoveel mogelijk klanten met zo weinig mogelijk personeel kunnen helpen. Daar is alles op gericht, bijvoorbeeld ook de zelfscankassa's. Ze betalen die meisjes echt geen salaris om te kunnen kletsen met klanten.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Waarom vouwen caissières bij de supermarkt altijd de kassabon twee of drie keer samen, voor ze die overhandigen? Ik begrijp dat nooit zo. Het kost meerdere seconden, en tijd is heel belangrijk voor de klantafhandeling. De koopzegels worden ook opgevouwen of opgerold. Heel vreemd. En in deze tijden is het risico van handcontact groter als ze iets kleins overhandigen, dan wanneer ze een groter voorwerp aanreiken.
Bij AH en bij sommige andere supermarkten, vragen ze of je de kassabon wil. Zeg je ja, kun je hem zelf pakken uit het apparaat dat voor het scherm staat en hem uitprint.
Voor die tijd kreeg ik inderdaad vaak een hele administratie. Koopzegels, kassabon, plaatjes, stickers...
Toen ik mijn zegelboekje vol had, heb ik meteen de app gedownload. Het gaat nu automatisch.
Uitbetaling gaat met een code die 30 seconden zou moeten aanhouden, maar dat deed ie nu al tweemaal niet. Hij ververst voordat de medewerkster deze in kan typen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
CvdW
Berichten: 2961
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vraagje

Bericht door CvdW »

Dodo schreef:Dat begrijp ik echt niet. Het meisje maakt geen praatje. Het is haar werk de klanten zo snel mogelijk de winkel door te helpen, zodat ze zoveel mogelijk klanten met zo weinig mogelijk personeel kunnen helpen. Daar is alles op gericht, bijvoorbeeld ook de zelfscankassa's. Ze betalen die meisjes echt geen salaris om te kunnen kletsen met klanten.
Dit begrijp ik dan niet, maar dit komt misschien door verschil tussen een stad en een dorp.
U overdrijft natuurlijk wel door te zeggen 'kletsen met klanten'. Wellicht is er een gulden middenweg. Klanten bindt je niet met zegels, maar met persoonlijk contact. een saggerijnig gezicht achter de kassa verkoopt slechter dan een enthousiaste kassamedewerkster. Ik wil ook niet door iedere kassamedewerkster geholpen worden. Ik kijk dus in welke rij ik ga staan.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Ik woon in een dorp. Wij hebben niet eens een afhaalluik voor online bestellingen.
Chagrijnig is iets anders dan zakelijk, efficiënt een klant weghelpen.
Chrisje72
Berichten: 1487
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Vraagje

Bericht door Chrisje72 »

Hoe moet ik dit probleem oplossen?
(het is weer terug, en hardnekkiger dan eerst)
Tapatalk heeft me (geen idee waarom) uitgelogd. Als ik wil inloggen krijg ik de melding dat ik ook de captcha "hieronder" moet oplossen. "Hieronder" staat niets in tapatalk.
Via de website ben en blijf ik ingelogd. Wil wel een screenshots bijvoegen maar dat is zonder tapatalk ook weer zo lastig.
Hoe kom ik er op tapatalk weer in?
Chrisje72
Berichten: 1487
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Vraagje

Bericht door Chrisje72 »

Pff en nu weer zonder problemen ingelogd. Ik snap er niks van
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Tiberius schreef:
Dodo schreef:Waarom vouwen caissières bij de supermarkt altijd de kassabon twee of drie keer samen, voor ze die overhandigen? Ik begrijp dat nooit zo. Het kost meerdere seconden, en tijd is heel belangrijk voor de klantafhandeling. De koopzegels worden ook opgevouwen of opgerold. Heel vreemd. En in deze tijden is het risico van handcontact groter als ze iets kleins overhandigen, dan wanneer ze een groter voorwerp aanreiken.
Waarom vraag je het hen niet gewoon?
Ik heb het gevraagd in de Jumbo. Het meisje zei: ja, dat is zo'n gewoonte. En een meisje daar vlak bij zei: maar als het een grote kassabon is, doe je het omdat het dan makkelijker geeft. Anders is het zo'n slap lang stuk papier.
En ik heb het aan mijn zoon gevraagd, die lang bij Kruidvat heeft gewerkt. Hij begon te lachen en zei: dat is bijna dwangmatig. Dat doe je gewoon.

Toch wel leuk om het er eens over te hebben met ze.
Bertiel
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Bertiel »

Vraagje over het woord "woord" in het Johannes evangelie.
Is dat overal logos?
Johannes 1 is de verwijzing naar Christus, maar in b.v. Joh 17:14 gaat het om de bijbel
Is daar verschil in de grondtaal te vinden?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32763
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vraagje

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Dodo schreef:Waarom vouwen caissières bij de supermarkt altijd de kassabon twee of drie keer samen, voor ze die overhandigen? Ik begrijp dat nooit zo. Het kost meerdere seconden, en tijd is heel belangrijk voor de klantafhandeling. De koopzegels worden ook opgevouwen of opgerold. Heel vreemd. En in deze tijden is het risico van handcontact groter als ze iets kleins overhandigen, dan wanneer ze een groter voorwerp aanreiken.
Bij AH en bij sommige andere supermarkten, vragen ze of je de kassabon wil. Zeg je ja, kun je hem zelf pakken uit het apparaat dat voor het scherm staat en hem uitprint.
Voor die tijd kreeg ik inderdaad vaak een hele administratie. Koopzegels, kassabon, plaatjes, stickers...
Toen ik mijn zegelboekje vol had, heb ik meteen de app gedownload. Het gaat nu automatisch.
Uitbetaling gaat met een code die 30 seconden zou moeten aanhouden, maar dat deed ie nu al tweemaal niet. Hij ververst voordat de medewerkster deze in kan typen.
Hier is men (althans plaatselijk) op teruggekomen. Hier krijg je weer gewoon menselijk de kassabon overhandigd. Wel gaan er weer 'oude maatregelen' ingevoerd worden als het ontsmetten van winkelwagentjes. Wat ik ook opmerk: Het mooie (voor wie het althans mooi vond) van het winkelen, gaat verloren. De ontspanning van het rustig winkelen verdwijnt zo.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Geven jullie gemeentes een bandje, cd of usb-stick bij rouw-, trouw-, doop- of belijdenisdiensten?
Wij geven een dvd maar dat schijnt al weer ouderwets te zijn.
ejvl
Berichten: 5755
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door ejvl »

Dodo schreef:Geven jullie gemeentes een bandje, cd of usb-stick bij rouw-, trouw-, doop- of belijdenisdiensten?
Wij geven een dvd maar dat schijnt al weer ouderwets te zijn.
Usb is het meest gangbaar. Ik heb bijvoorbeeld geen cassettespeler, cd of dvd speler. Ook niet in de laptop. Wel een usb-speler in geval van nood.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Dodo »

Geven ze die usb dan terug (als ze de dienst op hun eigen pc hebben gezet) of houden ze die?
Bertiel
Berichten: 4648
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraagje

Bericht door Bertiel »

Dodo schreef:Geven jullie gemeentes een bandje, cd of usb-stick bij rouw-, trouw-, doop- of belijdenisdiensten?
Wij geven een dvd maar dat schijnt al weer ouderwets te zijn.
Wij kregen een YouTube link van onze trouw.
Daar hebben we een download van op diverse usb / harde schijf gezet.

De dienst was in tegenstelling tot normale diensten niet meer na te zien na afloop
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Vraagje

Bericht door windorgel »

Dodo schreef:Geven ze die usb dan terug (als ze de dienst op hun eigen pc hebben gezet) of houden ze die?
Dodo schreef:Geven jullie gemeentes een bandje, cd of usb-stick bij rouw-, trouw-, doop- of belijdenisdiensten?
Wij geven een dvd maar dat schijnt al weer ouderwets te zijn.
Bestand toezenden via we-transfer oid lijkt me het meest handig.
Plaats reactie