Wist je dat...

merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wist je dat...

Bericht door merel »

Herman schreef:Het meest ontluisterende is dat ook christenen geen verweer meer kennen tegen de macht van de dood.

En daarom gaan we zonder commentaar mee in het wereldse gedachtegoed die vakantie als ultiem geluk naast vakantieongevallen plaatst als het hoogste ongeluk.

Een waar christen vindt zijn geluk in God en leeft bij het perspectief van een eeuwig leven.
Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt. Wie plaatst vakantieongevallen als hoogste ongeluk? Dat heb ik nog nergens gehoord.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11933
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wist je dat...

Bericht door Herman »

merel schreef:Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt. Wie plaatst vakantieongevallen als hoogste ongeluk? Dat heb ik nog nergens gehoord.
Het gaat om zowel de manier waarop de media deze berichten plaatst als de redactie die daarna volgt. Ik schreef dit bijvoorbeeld nadat ik net een artikel langs zag komen over een sfeerimpressie over rouw in een dorp.
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Wist je dat...

Bericht door Als gast hier »

...er nog steeds niets bekend is over her beroepingswerk rond ds.Brugge?
Piet Puk
Berichten: 5412
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wist je dat...

Bericht door Piet Puk »

Als gast hier schreef:...er nog steeds niets bekend is over her beroepingswerk rond ds.Brugge?
Echt wel. Genoeg bekend.

1. Er is nog geen beslissing genomen
2. Er is een beslissing genomen, maar nog niet gedeeld met de beroepen gemeente
3. Er is een beslissing genomen, gedeeld met de beroepen gemeente, maar nog niet op de openbare kanalen gepubliceerd
4. Er is uitstel gevraagd op het ontvangen beroep.
5. Andere mogelijke opties

Welke optie het is, mag jij bepalen.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1439
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wist je dat...

Bericht door Bourdon16 »

Als gast hier schreef:...er nog steeds niets bekend is over her beroepingswerk rond ds.Brugge?
Dan zal het je wel niks aangaan wellicht?
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Wist je dat...

Bericht door Job »

Waarom zo stekelig? Het mag onze aandacht zeker hebben. In spanning zal er uitgekeken worden naar een beslissing in Nieuwerkerk. En we weten het niet (ik althans), maar het ligt voor de hand dat er in het hart en gezin van ds. Brugge heel wat afgestreden wordt: hoe gaat onze toekomst eruit zien? Komen er nog meer beroepen? Je zult menselijk gesproken maar afhankelijk zijn van een beroep voor je toekomst. En dan een beroep krijgen maar blijkbaar niet díe duidelijkheid hebben dat je in de eerste weken al een beslissing kunt nemen. Daarnaast is er het nodige wat verwerkt moet worden denk ik.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wist je dat...

Bericht door Bezorgd »

Bij mist niet uitvaren.
Piet Puk
Berichten: 5412
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wist je dat...

Bericht door Piet Puk »

Job schreef:Waarom zo stekelig? Het mag onze aandacht zeker hebben. In spanning zal er uitgekeken worden naar een beslissing in Nieuwerkerk. En we weten het niet (ik althans), maar het ligt voor de hand dat er in het hart en gezin van ds. Brugge heel wat afgestreden wordt: hoe gaat onze toekomst eruit zien? Komen er nog meer beroepen? Je zult menselijk gesproken maar afhankelijk zijn van een beroep voor je toekomst. En dan een beroep krijgen maar blijkbaar niet díe duidelijkheid hebben dat je in de eerste weken al een beslissing kunt nemen. Daarnaast is er het nodige wat verwerkt moet worden denk ik.
Je zegt het precies: het is een zaak voor Nieuwerkerk en ds. Brugge.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wist je dat...

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:Bij mist niet uitvaren.
Inderdaad. Weet je trouwens welke predikant dit zei?

Overigens komen er ongetwijfeld nog meer beroepen in september, als ds. Brugge zou bedanken voor Nieuwerkerk.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Wist je dat...

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef:
Bezorgd schreef:Bij mist niet uitvaren.
Inderdaad. Weet je trouwens welke predikant dit zei?

.
Die uitspraak is/wordt door velen gebruikt.
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Wist je dat...

Bericht door Als gast hier »

:quoi
Bourdon16 schreef:
Als gast hier schreef:...er nog steeds niets bekend is over her beroepingswerk rond ds.Brugge?
Dan zal het je wel niks aangaan wellicht?
KDD
Berichten: 1498
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Wist je dat...

Bericht door KDD »

Bezorgd schreef:Bij mist niet uitvaren.
Hij is al uitgevaren. Hij zoekt een haven. ;)
CvdW
Berichten: 2920
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Wist je dat...

Bericht door CvdW »

GerefGemeente-lid schreef:
Bezorgd schreef:Bij mist niet uitvaren.
Inderdaad. Weet je trouwens welke predikant dit zei?

Overigens komen er ongetwijfeld nog meer beroepen in september, als ds. Brugge zou bedanken voor Nieuwerkerk.
Ik denk het niet. Hier op RF is gezegd dat kerkenraden eerst moeten informeren. Dat kost veel tijd. Ik hoop wel dat ze bij twee partijen informeren.
CvdW
Berichten: 2920
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Wist je dat...

Bericht door CvdW »

Was het niet ds. Reinders die dit heeft gezegd?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wist je dat...

Bericht door GerefGemeente-lid »

CvdW schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Bezorgd schreef:Bij mist niet uitvaren.
Inderdaad. Weet je trouwens welke predikant dit zei?

Overigens komen er ongetwijfeld nog meer beroepen in september, als ds. Brugge zou bedanken voor Nieuwerkerk.
Ik denk het niet. Hier op RF is gezegd dat kerkenraden eerst moeten informeren. Dat kost veel tijd. Ik hoop wel dat ze bij twee partijen informeren.
In elk geval wilden ze indertijd ds. De Waard alhier ook beroepen. Hij nam toen voor de ledenvergadering al een beroep aan naar Utrecht, dus toen werd er iemand anders beroepen, ik meen van ds. Terlouw. Ik kan me niet herinneren dat je toen ook moest informeren bij de classis. En ik zou ook niet weten waarom. Want over de reden van zijn losmaking is maar algemeen iets over gezegd.

Bovendien kiest ieder kerkenraadslid afzonderlijk iemand van de groslijst en als ds. Brugge er dan uitkomt, dan gebeurt dat.
Plaats reactie