Wist je dat...

Piet Puk
Berichten: 5412
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wist je dat...

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:
Ditbenik schreef:
Maanenschijn schreef:Het heeft Twitter ook niet onberoerd gelaten. Helaas, wil ik er bij zeggen. Het was daar meestal niet verheffend.
En het mailadres via Refoforum ook niet. Dan word je ter verantwoording geroepen met een mailadres 'SGP Tiel'. Je komt hier steeds weer voor nieuwe verrassingen te staan.
Laten we dit nou gewoon niet doen, ondanks dat het erg onhandig is van betreffende persoon.
Klopt. Tenzij ik mail ga krijgen van Fijnebol@Keteldorp.net. Dat meld ik direct.
Dat zou ik zeker doen :D
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat...

Bericht door Tiberius »

... ik blij ben met de zondagssluiting van Refoforum.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wist je dat...

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:... ik blij ben met de zondagssluiting van Refoforum.
Dat begrijp ik.

Al heb jij ook de middelen voor een :lock.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17210
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wist je dat...

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:... ik blij ben met de zondagssluiting van Refoforum.
Kan het vandaag niet een uurtje eerder?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4011
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wist je dat...

Bericht door Maanenschijn »

…er soms zomaar een pareltje tussen alle schrijfsels verschijnt? Net de bijdrage van @Valcke gelezen waarin hij Ralph Erskine laat spreken. Een mooie opmaat naar de zondag. Aanbevolen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wist je dat...

Bericht door Ad Anker »

Maanenschijn schreef:…er soms zomaar een pareltje tussen alle schrijfsels verschijnt? Net de bijdrage van @Valcke gelezen waarin hij Ralph Erskine laat spreken. Een mooie opmaat naar de zondag. Aanbevolen.
Juist!!
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wist je dat...

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:
Maanenschijn schreef:…er soms zomaar een pareltje tussen alle schrijfsels verschijnt? Net de bijdrage van @Valcke gelezen waarin hij Ralph Erskine laat spreken. Een mooie opmaat naar de zondag. Aanbevolen.
Juist!!
Inderdaad.

En nu uitzien naar morgen. De liturgie kan soms al het verlangen geven naar het gepredikte Woord.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Wist je dat...

Bericht door Roos2018 »

huisman schreef:
Tiberius schreef:... ik blij ben met de zondagssluiting van Refoforum.
Kan het vandaag niet een uurtje eerder?
Nou inderdaad, mag van mij ook.
Heb me expres niet met de discussie willen bemoeien.
Wel een "mooie", leerzame en tere lezing van ds J de Kok beluisterd - gevonden op YT - die ik heilzamer vind dan al dat gediscussieer:
https://www.youtube.com/watch?v=uAA9Q9CxYDU

aanbevolen!
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Wist je dat...

Bericht door Thea »

Refoforum steeds populairder wordt. Op 30 juli 376 gasten aanwezig :)
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Wist je dat...

Bericht door Thea »

Oh sorry , ik had de bovenstaande berichten gemist :hum
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wist je dat...

Bericht door Ditbenik »

Piet Puk schreef:
Ditbenik schreef:
Maanenschijn schreef:Het heeft Twitter ook niet onberoerd gelaten. Helaas, wil ik er bij zeggen. Het was daar meestal niet verheffend.
En het mailadres via Refoforum ook niet. Dan word je ter verantwoording geroepen met een mailadres 'SGP Tiel'. Je komt hier steeds weer voor nieuwe verrassingen te staan.
Laten we dit nou gewoon niet doen, ondanks dat het erg onhandig is van betreffende persoon.
Ik had ook de hoop dat het zou stoppen. Dat bleek niet het geval. Heb nu het adres maar geblokkeerd. Ik ben 41 jaar geleden lid geworden van die partij maar had nu toch even de neiging om te bedanken :)
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Wist je dat...

Bericht door Als gast hier »

Er opnieuw een ongeluk heeft plaatsgevonden in Kootwijkerbroek.Wat een heftigheid daar in dat dorp! Weet iemand hoe het nu met het slachtoffer is?

Denk zomaar dat gebed voor de gemeenschap wel op z'n plaats is...
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1452
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Wist je dat...

Bericht door Delftenaar »

De ernst van dat ongeluk wil ik niet wegnemen.

Maar eigenlijk vind ik het, ook richting slachtoffers en familie/bekenden, triest dat er altijd maar op het nieuws komt dat er een ongeluk in Kootwijkerbroek, Delft, Zwolle of waar dan ook heeft plaatsgevonden.
Overigens is die 19-jarige jongen die in Umbrie is omgekomen hier kennelijk vergeten (geen familie in bevindelijke kring?)...

Laat het maar. Het is al erg genoeg.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Wist je dat...

Bericht door Job »

Delftenaar schreef:De ernst van dat ongeluk wil ik niet wegnemen.

Maar eigenlijk vind ik het, ook richting slachtoffers en familie/bekenden, triest dat er altijd maar op het nieuws komt dat er een ongeluk in Kootwijkerbroek, Delft, Zwolle of waar dan ook heeft plaatsgevonden.
Overigens is die 19-jarige jongen die in Umbrie is omgekomen hier kennelijk vergeten (geen familie in bevindelijke kring?)...

Laat het maar. Het is al erg genoeg.
Hey, hoe bedoel je het eerste deel van je post? Ik lees en herlees maar krijg er niet helemaal de vinger achter. Vind je het koud overkomen dat alleen de plaatsnaam wordt genoemd? Of iets anders?

Ook de persoon uit Umbrie (inderdaad niets van gehoord, de plaatsnaam zegt me ook niets) had een ziel en zijn sterven verdient daarom ook onze aandacht. Alleen, en dat is een nuchtere constatering die ik niet hard bedoel, maar het is nu één keer zo dat ieder sterfgeval vooral aandacht krijgt in de kring waarin diegene verkeerde. Als deze jongen of man een sociaal netwerk had zal daar aandacht zijn geweest voor zijn sterven, en daar misschien weer minder voor iemand uit Staphorst of Kootwijkerbroek.

Eenzame uitvaarten raken me in dat verband best wel. Als er echt níemand om je treurt en als je soms niet eens gemist werd en weken, maanden of jaren eenzaam dood in huis lag...verschrikkelijke eenzaamheid.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11933
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wist je dat...

Bericht door Herman »

Het meest ontluisterende is dat ook christenen geen verweer meer kennen tegen de macht van de dood.

En daarom gaan we zonder commentaar mee in het wereldse gedachtegoed die vakantie als ultiem geluk naast vakantieongevallen plaatst als het hoogste ongeluk.

Een waar christen vindt zijn geluk in God en leeft bij het perspectief van een eeuwig leven.
Plaats reactie