Wist je dat...

Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wist je dat...

Bericht door Bourdon16 »

Bezorgd schreef:
Bourdon16 schreef:
Bezorgd schreef:Het is wel een biblebeltfeestje die etappe van de Vuelta vandaag:



https://www.touretappe.nl/vuelta-2022-p ... oute-2022/
Gelukkig niet op zondag.. het hele gebeuren kwam ook langs ons lieftallige dorpje.
Zou er misschien rekening gehouden zijn om deze etappe, door deze regio, niet op zondag te rijden?
Kan me er wel wat bij voorstellen.
Ik ook maar toch denk ik dat daar geen enkele rekening mee wordt gehouden. Helaas.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat...

Bericht door Tiberius »

De renners schijnen gelovige katholieken te zijn, las ik gisteren in de krant.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Wist je dat...

Bericht door Herman »

Tiberius schreef:De renners schijnen gelovige katholieken te zijn, las ik gisteren in de krant.
De Tour de France kwam dit jaar in Lourdes. Het was dit jaar voor het eerst dat geen enkele renner naar de grot kwam voor een zegen. In vroeger jaren waren dat er tientallen voornamelijk Italianen, Spanjaarden en Fransen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RE: Re: Wist je dat...

Bericht door refo »

Herman schreef:
Tiberius schreef:De renners schijnen gelovige katholieken te zijn, las ik gisteren in de krant.
De Tour de France kwam dit jaar in Lourdes. Het was dit jaar voor het eerst dat geen enkele renner naar de grot kwam voor een zegen. In vroeger jaren waren dat er tientallen voornamelijk Italianen, Spanjaarden en Fransen.
Corona...
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: RE: Re: Wist je dat...

Bericht door Als gast hier »

refo schreef:
Herman schreef:
Tiberius schreef:De renners schijnen gelovige katholieken te zijn, las ik gisteren in de krant.
De Tour de France kwam dit jaar in Lourdes. Het was dit jaar voor het eerst dat geen enkele renner naar de grot kwam voor een zegen. In vroeger jaren waren dat er tientallen voornamelijk Italianen, Spanjaarden en Fransen.
Corona...
Ja? Als je echt van de zegen afhankelijk bent staat dat toch niet in de weg?
En...Corona is een heel eind afgezwakt (sommigen zeggen zelfs dat het weg is en er gewoon bij gaat horen)...dus welke belemmeringen zijn er dan om in de grot te gaan? Is deze afgesloten voor publiek ofzo?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RE: Re: Wist je dat...

Bericht door refo »

Als gast hier schreef:
refo schreef:
Herman schreef:
Tiberius schreef:De renners schijnen gelovige katholieken te zijn, las ik gisteren in de krant.
De Tour de France kwam dit jaar in Lourdes. Het was dit jaar voor het eerst dat geen enkele renner naar de grot kwam voor een zegen. In vroeger jaren waren dat er tientallen voornamelijk Italianen, Spanjaarden en Fransen.
Corona...
Ja? Als je echt van de zegen afhankelijk bent staat dat toch niet in de weg?
En...Corona is een heel eind afgezwakt (sommigen zeggen zelfs dat het weg is en er gewoon bij gaat horen)...dus welke belemmeringen zijn er dan om in de grot te gaan? Is deze afgesloten voor publiek ofzo?
De renners moesten zoveel mogelijk in hun bubbel blijven en zich niet tussen andere mensen begeven.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wist je dat...

Bericht door HersteldHervormd »

Wist je dat ik dit een erg leuk filmpje vind:

https://www.youtube.com/watch?v=m4pYJ-YCQm0

Ik hoor ook niets over de rijkdom die vergaderd is door slavernij, wat niet betekent dat slavernij niet geweest is in Nederland, alleen van sommige hoor je wel eens dat Nederland rijk is geworden door de slavernij, dat lijkt dat meer op een ideologische kreet dan een feit. Ik heb dit zelf ook niet geleerd gekregen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat...

Bericht door Tiberius »

Het is niet toegestaan om te vissen naar de identiteit van (oud-)forummers.
Daarom heb ik hier wat berichten weggehaald.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wist je dat...

Bericht door Piet Puk »

Wist je dat ik bij het lezen van predikaties van wijlen ds. D.L. Aangeenbrug veel aan DIA moet denken. Zijn stijl van preken zie ik veel in DIA's bijdragen terug. @DIA, heb jij in de Rijssense periode vaak onder zijn gehoor gezeten?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

Piet Puk schreef:Wist je dat ik bij het lezen van predikaties van wijlen ds. D.L. Aangeenbrug veel aan DIA moet denken. Zijn stijl van preken zie ik veel in DIA's bijdragen terug. @DIA, heb jij in de Rijssense periode vaak onder zijn gehoor gezeten?
Ik dacht dat ik hier ooit een (deel van) zijn afscheidspreek had gepost? Is dat niet het geval dan is de preek zeker de moeite waard.
In de tijd van ds. Aangeenbrug was een een innerlijke hechte geestelijke eenheid tussen hem en de toenmalige prdikanten die in onze gemeente stonden. Denk aan de gemeenschap der heiligen die werd beoefend. Toen ds. M. Blok stierf in het ziekenhuis, maakte de Heere aan ds. Aangeenbrug bekend dat zijn medebroeder Boven was. Ook de band met ds. van Haaren was innig. Het waren geheel andere tijden toen. Men kon nog de tere kinderlijke vreze Gods vinden. Men kon nog der vromen tent horen weergalmen. Ik weet het, de bloeitijd was toen wel voorbij, maar als we het vergelijken met deze tijd dan is deze tijd zo vreselijk arm. We zien nu de kermis in de stad, de winkels in Holten (ook gem. Rijssen-Holten) zijn nu op zondag open. En hoe lang duurt het nog, dat ook in Rijssen zelf de winkels open mogen op de dag des Heeren.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RE: Re: Wist je dat...

Bericht door Tiberius »

windorgel schreef:Tiberius geeft aan dat ds Aangeenbrug in Rijssen staat. Dat is echter een andere ds Aangeenbrug dan die jij bedoelt en waar DIA over schrijft. Vandaar dat ik aangaf richting Tiberius dat ds DL Aangeenbrug niet meer leeft.
Meer niet.
Ik heb hier even wat berichten weggehaald, die voor verwarring richting jou zorgden.
Gisteren stuurde Piet Puk mij een mail, die ik op mijn mobiel wel kon lezen, maar niet beantwoorden. Vandaar deze verwarring.
Ter toelichting: ik gaf niet aan dat ds. A. 'hier' staat, maar het bericht van PP.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Wist je dat...

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
windorgel schreef:Tiberius geeft aan dat ds Aangeenbrug in Rijssen staat. Dat is echter een andere ds Aangeenbrug dan die jij bedoelt en waar DIA over schrijft. Vandaar dat ik aangaf richting Tiberius dat ds DL Aangeenbrug niet meer leeft.
Meer niet.
Ik heb hier even wat berichten weggehaald, die voor verwarring richting jou zorgden.
Gisteren stuurde Piet Puk mij een mail, die ik op mijn mobiel wel kon lezen, maar niet beantwoorden. Vandaar deze verwarring.
Ter toelichting: ik gaf niet aan dat ds. A. 'hier' staat, maar het bericht van PP.
Er is overigens nog een andere ds. Aangeenbrug, en die is ouderenpastor in de PKN (Hervormd) te Rijssen. Volgens mijn een kleinkind (als het anders is mag het gerectificeerd worden) van ds. D.L. Aangeenbrug die hier de GGiN mocht dienen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: RE: Re: Wist je dat...

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:
windorgel schreef:Tiberius geeft aan dat ds Aangeenbrug in Rijssen staat. Dat is echter een andere ds Aangeenbrug dan die jij bedoelt en waar DIA over schrijft. Vandaar dat ik aangaf richting Tiberius dat ds DL Aangeenbrug niet meer leeft.
Meer niet.
Ik heb hier even wat berichten weggehaald, die voor verwarring richting jou zorgden.
Gisteren stuurde Piet Puk mij een mail, die ik op mijn mobiel wel kon lezen, maar niet beantwoorden. Vandaar deze verwarring.
Ter toelichting: ik gaf niet aan dat ds. A. 'hier' staat, maar het bericht van PP.
Er is overigens nog een andere ds. Aangeenbrug, en die is ouderenpastor in de PKN (Hervormd) te Rijssen. Volgens mijn een kleinkind (als het anders is mag het gerectificeerd worden) van ds. D.L. Aangeenbrug die hier de GGiN mocht dienen.
En die heeft weer een zoon die predikant is in Hellendoorn ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Wist je dat...

Bericht door Bonny »

...in een van oudsher orthodox-gereformeerde plaats de werknemers van een katholieke heilige verdedigd werden. Het "Deus vult" klonk nog nét niet, maar men deed niet onder voor een twaalfde-eeuwse kruisvaarder.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wist je dat...

Bericht door parsifal »

https://www.trouw.nl/buitenland/indones ... ~b2d8451a/
President Jokowi van Indonesie erkent nu ernstige misdaden door de regering van Indonesie in het verleden. Goed dat dit gebeurt. Enkele jaren terug was het in veel plaatsen nog vrijwel onmogelijk de indringende documentaire "The act of killing" te tonen.

De massamoorden van midden jaren zestig werden trouwens ondersteund door westerse landen en wordt door sommigen nog gezien als de ernstigste misdaden die actief door CIA zijn ondersteund (erger dan de bemoeienissen in Latijns Amerika). Wel ernstig dat generaal Prabowo nog steeds een ministerspost heeft, al begrijp ik waarom dat is, gezien de verdeeldheid in de Indonesische politiek en samenleving.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie