Smartphone / E-mobiel

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door refo »

Piet Puk schreef:@eilander Gelukkig. Maar ik vond met name die afronding van data niet juist. Ik heb het voorbeeld gebruikt dat boodschappen van 46 euro ook niet naar 100 euro werden afgerond in de supermarkt o.i.d. Uiteindelijk kreeg ik een behoorlijk chagrijnige mail van de directeur dat ze het niet gingen veranderen. Toen was het bij mij vrij snel daarna klaar.
8 à 10 Mb kon je niet gebruiken. Een hele schadepost! 7 cent?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Ik ben dan ook een avondmens. Ik ga zelden voor 23.30 uur naar bed.
Soms lijken we toch op elkaar Janneman ;)
Ik ben ook echt een avondmens, ook als ik er vroeg uit moet.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Ik ben dan ook een avondmens. Ik ga zelden voor 23.30 uur naar bed.
Soms lijken we toch op elkaar Janneman ;)
Ik ben ook echt een avondmens, ook als ik er vroeg uit moet.
:super
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Forummer »

Ik heb met enige regelmaat het gevoel dat de smartfoon mij beheerst, in plaats van ik de smartfoon. Heb op m'n vorige smartfoon kliksafe mobi gehad, dat beviel wel goed. Maar sinds een half jaar heb ik een nieuwe, redelijk eenvoudig, die draait op Android Go. Daar kan de kliksafe mobi app niet op, omdat het toestel dan te traag wordt.
Digitaal welzijn is veel te makkelijk aan te passen. Voor onze kinderen hebben wij Family Link, maar daar sta ik al als ouder geregistreerd, dus daar kan ik geen instellingen voor mezelf doen.

Weet iemand nog een goede app, of goede tips?
Voor de duidelijkheid: Android Go is een soort basis Android waar dus niet alles mee compatibel is. Verkeerde koop (en achteraf verkeerde zuinigheid) maar ja, hij moet nog een poos mee. Ik wil er bewust niet (te)veel geld aan kwijt.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door refo »

Kan hij niet uit?
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door DDD »

Dat is geen serieus antwoord. Het probleem is nu juist de verslavende werking van het apparaat. Sigaretten zijn ook tamelijk onschuldig zolang je ze niet aansteekt, maar daar wordt niemand wijzer van.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Ambtenaar »

Forummer schreef:Ik heb met enige regelmaat het gevoel dat de smartfoon mij beheerst, in plaats van ik de smartfoon. Heb op m'n vorige smartfoon kliksafe mobi gehad, dat beviel wel goed. Maar sinds een half jaar heb ik een nieuwe, redelijk eenvoudig, die draait op Android Go. Daar kan de kliksafe mobi app niet op, omdat het toestel dan te traag wordt.
Digitaal welzijn is veel te makkelijk aan te passen. Voor onze kinderen hebben wij Family Link, maar daar sta ik al als ouder geregistreerd, dus daar kan ik geen instellingen voor mezelf doen.

Weet iemand nog een goede app, of goede tips?
Voor de duidelijkheid: Android Go is een soort basis Android waar dus niet alles mee compatibel is. Verkeerde koop (en achteraf verkeerde zuinigheid) maar ja, hij moet nog een poos mee. Ik wil er bewust niet (te)veel geld aan kwijt.
Volgens mij is er maar één oplossing: zelfdiscipline.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Zita »

Op de laptop heb ik de (niet-gebruikte) app Cold Turkey Blocker. Die bestaat vast ook wel voor de phone.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Forummer »

Orchidee schreef:https://yona.nu/yona-app/
Dankjewel. Die Yona app ga ik proberen.

Zelfbeheersing heb ik veel te weinig, dat is iets waar aan gewerkt word.

Cold Turkey is praktisch niet haalbaar, maar lijkt me heerlijk. Heb serieus nagedacht om het oude vertrouwde mobieltje weer op te laden en de smartfoon aan de kant te leggen. En dan terug naar de iets rustiger versie van het leven toen marktplaats en telebankieren nog via de laptop ging en je 1 of 2 keer in de week die zaken regelde.

Inmiddels regelen we veel dingen via Whatsapp, regelen we de schermtijd voor de kinderen via family link, enz.

Eens kijken of Yona mij kan helpen om het zo in te stellen dat het lukt.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Geytenbeekje »

Forummer schreef:
Orchidee schreef:https://yona.nu/yona-app/
Dankjewel. Die Yona app ga ik proberen.

Zelfbeheersing heb ik veel te weinig, dat is iets waar aan gewerkt word.

Cold Turkey is praktisch niet haalbaar, maar lijkt me heerlijk. Heb serieus nagedacht om het oude vertrouwde mobieltje weer op te laden en de smartfoon aan de kant te leggen. En dan terug naar de iets rustiger versie van het leven toen marktplaats en telebankieren nog via de laptop ging en je 1 of 2 keer in de week die zaken regelde.

Inmiddels regelen we veel dingen via Whatsapp, regelen we de schermtijd voor de kinderen via family link, enz.

Eens kijken of Yona mij kan helpen om het zo in te stellen dat het lukt.
Of tijdblocker. Heb ik, ik kan op mijn computer niet na 2230 op internet.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Bruna »

Jammer dat Yona niet voor IPhone werkt.

Wij hebben hier allemaal IPhone/iPad.
Heb overal schermtijd maar dat is ook weer te omzeilen.
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Geytenbeekje »

Bruna schreef:Jammer dat Yona niet voor IPhone werkt.

Wij hebben hier allemaal IPhone/iPad.
Heb overal schermtijd maar dat is ook weer te omzeilen.
Ja dan moet ik inloggen op Kliksafe maar ik ben wachtwoorden vergeten en kan dat niet veranderen
Heb geen zin om kliksafe te bellen, misschien maar goed ook :langue
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Charles »

Ik ben me aan het verdiepen in Family Link, i.v.m. smartphone van de pubers. Maar ik lees her en der dat het is voor kinderen onder de 13 jaar. Klopt dat? Zo ja dan heeft het weinig zin om in te voeren want het gaat juist om de puberleeftijd. Adviezen meer dan welkom.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Smartphone / E-mobiel

Bericht door Mannetje »

Family link loopt door tot hun 18e.

Bij ons staat het er ook op. Ik kan via Family Link kijken hoeveel tijd ze welke apps gebruiken. Ik zou ook apps kunnen blokkeren of er een tijdslimiet op zetten.
Ook krijg ik een melding als er een nieuwe app geïnstalleerd wordt. Eerder stond het (onbedoeld) andersom, dan moest ik expliciet toestemming geven om iets te installeren.

Wat kan nog meer (zonder uitputtend te zijn):
Je kunt Youtube omzetten naar youtube-Kids, je kunt instellen wat ze op YT mogen zien (leeftijd tot 9, tot 13 of grootste gedeelte)
Je kunt een filter aanzetten in Chrome, drie standen: alle sites toestaan, sites met expliciete content zo mogelijk blokkeren en alleen goedgekeurde sites toestaan.
Google play kun je ook op PEGI leeftijd laten filteren.
Je kunt daglimieten en time-outs voor de mobiel instellen
Je kunt de locatie van je kinderen volgen
-
Plaats reactie