De SGP - een open partij

DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Ik zie verschillende oud-politici van de ChristenUnie op deze lijst staan. Ik hoop niet dat dat in heel Nederland gaat gebeuren.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Ik zie verschillende oud-politici van de ChristenUnie op deze lijst staan. Ik hoop niet dat dat in heel Nederland gaat gebeuren.
Ik zie zelfs ds Heres van de afgescheiden-GKV staan.
Om dan te bedenken dat in vroegere tijden alleen de GPV goed was.
Laatst gewijzigd door Geytenbeekje op 04 feb 2023, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Herman »

Hans van de Breevaart is naar de FVD overgestapt meldt het Rd.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef:Hans van de Breevaart is naar de FVD overgestapt meldt het Rd.
Die hoef je dus ook niet meer serieus te nemen.
Henk J
Berichten: 2538
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Henk J »

Ambtenaar schreef:
Herman schreef:Hans van de Breevaart is naar de FVD overgestapt meldt het Rd.
Die hoef je dus ook niet meer serieus te nemen.
Is dat niet te snel geredeneerd? Je kunt bepaalde zorgen van de fvd toch serieus nemen zonder hun standpunten inzake Rusland etc te steunen?
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

Geytenbeekje schreef:
Zeeuw schreef:
Geytenbeekje schreef:
MGG schreef:https://www.rd.nl/artikel/1007783-vrouw ... -groningen

Ik had verwacht dat deze stap nog 4 jaar zou duren. Denken jullie dat er bij de volgende 2e kamerverkiezingen ook vrouwen op de lijst staan?
Als ik Lilian Janse op de lijst zie staan, stem ik op haar :huhu
Ik niet.
Ik kan begrijpen dat je op iemand uit Goes stemt ;)
Nee, dat is het punt niet.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Bezorgd »

Henk J schreef:
Ambtenaar schreef:
Herman schreef:Hans van de Breevaart is naar de FVD overgestapt meldt het Rd.
Die hoef je dus ook niet meer serieus te nemen.
Is dat niet te snel geredeneerd? Je kunt bepaalde zorgen van de fvd toch serieus nemen zonder hun standpunten inzake Rusland etc te steunen?
Welnee, als je bij SGP vertrekt en bij FVD begint is dat zeer discutabel.
Maar goed, ik ben wel blij dat hij weg is, weer een extreem rechtse onrust stoker minder binnen de SGP gelederen.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Job »

Bezorgd schreef:
Henk J schreef:
Ambtenaar schreef:
Herman schreef:Hans van de Breevaart is naar de FVD overgestapt meldt het Rd.
Die hoef je dus ook niet meer serieus te nemen.
Is dat niet te snel geredeneerd? Je kunt bepaalde zorgen van de fvd toch serieus nemen zonder hun standpunten inzake Rusland etc te steunen?
Welnee, als je bij SGP vertrekt en bij FVD begint is dat zeer discutabel.
Maar goed, ik ben wel blij dat hij weg is, weer een extreem rechtse onrust stoker minder binnen de SGP gelederen.
Juist, want voor die bizarre ontwikkeling mogen we ons hart wel vasthouden.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ditbenik »

Henk J schreef:
Ambtenaar schreef:
Herman schreef:Hans van de Breevaart is naar de FVD overgestapt meldt het Rd.
Die hoef je dus ook niet meer serieus te nemen.
Is dat niet te snel geredeneerd? Je kunt bepaalde zorgen van de fvd toch serieus nemen zonder hun standpunten inzake Rusland etc te steunen?
Nee, dat kun je niet. Als je van de week zag dat FvD weer een uitzending had waarin ze gewoon beweren dat Oekraïne zelf die steden heeft gebombardeerd om Rusland de schuld te kunnen geven dat het gaat niet meer om standpunten maar om keiharde leugens.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:
Herman schreef:Hans van de Breevaart is naar de FVD overgestapt meldt het Rd.
Die hoef je dus ook niet meer serieus te nemen.
Ik hou niet zo van het creëren van tegenstellingen. Je ziet dat de normaalste zaken politiek niet opgelost kunnen worden, omdat er een soort van antipathie is tussen regeringsbeleid en oppositie (denk aan de opstelling van PvdA en GL bij het afschaffen van de salderingsregeling). Die is nog een paar stapjes groter tussen progressief regeringsbeleid en conservatisme. Aangezien ik aartsconservatief ben, zie ik al dat woke gebeuren niet echt zitten. Het constructieve debat lijkt echter niet plaats te vinden, of tegenargumenten liggen dusdanig diep onder een taboe dat ze alleen maar weggehoond worden.
Ik zie niet in waarom ik deze tegenstellingen ook nog eens persoonlijk richting deze mijnheer Van de Breevaart zou moeten framen.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ambtenaar »

Henk J schreef: Is dat niet te snel geredeneerd? Je kunt bepaalde zorgen van de fvd toch serieus nemen zonder hun standpunten inzake Rusland etc te steunen?
Laat ik het anders verwoorden, iemand die zich nu nog aansluit bij de FvD neem ik niet meer serieus.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De SGP - een open partij

Bericht door J.C. Philpot »

Ditbenik schreef:Nee, dat kun je niet. Als je van de week zag dat FvD weer een uitzending had waarin ze gewoon beweren dat Oekraïne zelf die steden heeft gebombardeerd om Rusland de schuld te kunnen geven dat het gaat niet meer om standpunten maar om keiharde leugens.
Heb je toevallig een link naar die uitzending van de FVD?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ditbenik »

J.C. Philpot schreef:
Ditbenik schreef:Nee, dat kun je niet. Als je van de week zag dat FvD weer een uitzending had waarin ze gewoon beweren dat Oekraïne zelf die steden heeft gebombardeerd om Rusland de schuld te kunnen geven dat het gaat niet meer om standpunten maar om keiharde leugens.
Heb je toevallig een link naar die uitzending van de FVD?
Nee, niet toevallig. https://bit.ly/40u7COH Het gezwets over Rusland begint al eerder maar deze opmerking vanaf minuut 59 ongeveer.
Janique_
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 mei 2022, 19:11

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Janique_ »

https://www.rd.nl/artikel/1007884-waaro ... t-voor-fvd
Dit lijkt me toch genoeg reden om hem inderdaad niet meer serieus te nemen. "Niks gemerkt van antisemitisme in de partij", kom op zeg.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Die stellingen over Rusland zijn nog niet eens allemaal onjuist, maar zo'n halve waarheid, dat het verbazend is. Alsof Rusland ten tijde van de koude oorlog een betrouwbare samenwerkingspartner was. En voor een deel klopt het ook niet, want Poetin heeft wel degelijk in het openbaar uitspraken gedaan over een uitgebreider Russisch Rijk.
Plaats reactie