De SGP - een open partij

Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11933
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Herman »

Maanenschijn schreef:
Herman schreef:….
Het is dan weer jammer om te lezen dat een door de SGP gesteunde motie in de lokale politiek om de lastenverhoging van burgers te maximeren op 3% is verworpen.
De motie van de lokale SGP (...)

Het amendement (...)
Toen ik het dinsdagavond of veel te laat of woensdagochtend veel te vroeg las, heb ik het niet meer precies onthouden. :D
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Bezorgd »

MGG schreef:De SGP heeft haar tweede zetel in de 1e kamer aan FvD te danken. Nu is dat geen reden om jezelf anders op te stellen, maar met een genuanceerde houding tov van FvD zijn ze de SGP mogelijk ook in de toekomst goed gezind.
Dit kan nooit een argument zijn voor een genuanceerde houding als men daarna helemaal aan het ontsporen is.
Overigens verwacht ik dat de FVD bij de volgende verkiezingen geminimaliseerd wordt. Er zijn op rechts serieuzere en redelijkere alternatieven.
HersteldHervormd
Berichten: 5938
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

Bezorgd schreef:
MGG schreef:De SGP heeft haar tweede zetel in de 1e kamer aan FvD te danken. Nu is dat geen reden om jezelf anders op te stellen, maar met een genuanceerde houding tov van FvD zijn ze de SGP mogelijk ook in de toekomst goed gezind.
Dit kan nooit een argument zijn voor een genuanceerde houding als men daarna helemaal aan het ontsporen is.
Overigens verwacht ik dat de FVD bij de volgende verkiezingen geminimaliseerd wordt. Er zijn op rechts serieuzere en redelijkere alternatieven.
Dat denk ik inderdaad ook. En een hoop PVV’ers keren ook weer terug.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1422
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Marck »

Zag vandaag van der Staaij als tijdelijk voorzitter een goede vergadering leiden over de kwestie Arib. Drukte zelfs de mike van zijn PVV buurman uit toen die zich beledigend uitliet over Bergkamp en daar in bleef hangen.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11933
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Herman »

Maanenschijn schreef:'t Kan verkeren. Ik kom net van een interessante SGP avond met mr. dr. Cees Zweistra (als hervormde mag ik Cees zeggen ;) )
En de emeritus pastor loci zeker Anne?

Maar, hoe was het? Ik was verhinderd, maar uiteindelijk thuis met een fikse verkoudheid.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4011
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Maanenschijn »

Herman schreef:
Maanenschijn schreef:'t Kan verkeren. Ik kom net van een interessante SGP avond met mr. dr. Cees Zweistra (als hervormde mag ik Cees zeggen ;) )
En de emeritus pastor loci zeker Anne?

Maar, hoe was het? Ik was verhinderd, maar uiteindelijk thuis met een fikse verkoudheid.
Nee, zijn zoon. De filosoof Cees. Hij was samen met Ds. Rijken. Een mooie combinatie.

De analyse van de hedendaagse complotdenker was mooi, maar vergde ook enig niveau om hem te kunnen blijven volgen.

Korte samenvatting:
- er zijn complotten/plannen (Zweistra)
- complotdenkers zijn vooral ‘ergens tegen’ en zoeken ondersteuning in bij hen passende complotten. (Zweistra)
- Complotdenkers zoeken zekerheden in complotten (die geven hen gelijk), vooral als er geen andere zekerheden meer zijn. (Zweistra)
- Door het wegvallen van het verstandelijk, maar ook inwendig geloof en zekerheid in God vinden complotten makkelijk ingang, ook onder kerkvolk. (Rijken)
- Een mens is erg gevoelig voor leugens/ halve waarheden (Rijken)
- Openbaringen is geen puzzelboek, maar een profetie die in zijn geheel moet worden genomen. (Rijken)
- Complotdenkers zijn vaak kritisch. Kritisch en kritiek is goed, maar dat behoort thuis in een debat, complotdenkers mijden dit debat, overtuigd van het eigen gelijk (Zweistra en Rijken)

En nog wat meer, maar dit is denk ik wel de grote lijn.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11933
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Herman »

Maanenschijn schreef:Korte samenvatting:
- er zijn complotten/plannen (Zweistra)
- complotdenkers zijn vooral ‘ergens tegen’ en zoeken ondersteuning in bij hen passende complotten. (Zweistra)
- Complotdenkers zoeken zekerheden in complotten (die geven hen gelijk), vooral als er geen andere zekerheden meer zijn. (Zweistra)
- Door het wegvallen van het verstandelijk, maar ook inwendig geloof en zekerheid in God vinden complotten makkelijk ingang, ook onder kerkvolk. (Rijken)
- Een mens is erg gevoelig voor leugens/ halve waarheden (Rijken)
- Openbaringen is geen puzzelboek, maar een profetie die in zijn geheel moet worden genomen. (Rijken)
- Complotdenkers zijn vaak kritisch. Kritisch en kritiek is goed, maar dat behoort thuis in een debat, complotdenkers mijden dit debat, overtuigd van het eigen gelijk (Zweistra en Rijken)
Erg interessant. Vooral het vierde aandachtsstreepje. Dergelijke conclusies dorsten de Biblebeltnetwork bobo's niet te trekken.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1237
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Klavart »

Medewerker Van de Breevaart verlaat WI SGP
https://www.rd.nl/artikel/1001677-medew ... aat-wi-sgp
DDD
Berichten: 28406
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Ik geloof niet dat je kunt zeggen dat complotdenkers vaak kritisch zijn. Ze zijn over het algemeen helemaal niet zelfkritisch, bijvoorbeeld.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Geytenbeekje »

Het schijnt dat morgen gestemd wordt over LHBT in de grondwet.
Wat er gaat er zoal veranderen als de voorstanderskamp groter is dan de tegenstanderskamp?
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De SGP - een open partij

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:Het schijnt dat morgen gestemd wordt over LHBT in de grondwet.
Wat er gaat er zoal veranderen als de voorstanderskamp groter is dan de tegenstanderskamp?
Als we dit wat gevolgd hebben behoeft het ons niet zo te verwonderen dat het zover is gekomen.
Dit moet er echt doorgedrukt worden. Hoe dan ook, en onder de schijn van recht en democratie.
Maar waarom moest dat? Zeg het maar.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Chrisje72 »

Wat houdt de wijziging in?
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De SGP - een open partij

Bericht door -DIA- »

Chrisje72 schreef:Wat houdt de wijziging in?
Het expliciet benoemen. Dat zegt wel wat.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
MGG
Berichten: 3428
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: De SGP - een open partij

Bericht door MGG »

https://www.rd.nl/artikel/1007783-vrouw ... -groningen

Ik had verwacht dat deze stap nog 4 jaar zou duren. Denken jullie dat er bij de volgende 2e kamerverkiezingen ook vrouwen op de lijst staan?
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

MGG schreef:https://www.rd.nl/artikel/1007783-vrouw ... -groningen

Ik had verwacht dat deze stap nog 4 jaar zou duren. Denken jullie dat er bij de volgende 2e kamerverkiezingen ook vrouwen op de lijst staan?
Nee, nog niet.
Plaats reactie