Syrië

Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Syrië

Bericht door Reiziger »

alexv schreef:
Forummer schreef:
alexv schreef: Beste forummer deze zg bewijzen kunnen erg makkelijk worden gefabriceerd. Die gifgassen worden geleverd door het Westen. Die zg bewijzen zijn nog geen bewijzen. Daarbij komt wie geeft die bemoeizieke en moordenaarsbenden van de USA het recht om hier in te grijpen? De Amerikanen hebben honderd duizenden doden op hun geweten alleen al in Irak. Weet je dat ze munutie hebben gebruikt met verarmd uranium? Weet je hoeveel duizenden misvormde kinderen dat heeft opgeleverd? Weet je dat soldaten naar huis gingen zo vol straling dat ze hun eigen familie besmetten?

Je bent zeer, zeer slecht geinformeerd. En klets nou niet over Turkije die zijn alleen maar uit op het herstellen van het Ottomaanse rijk.
Waarom zou het westen gifgassen leveren en vervolgens ingrijpen? Noem is een rede. Wat schieten ze daarmee op? En als je de oorlog door laat gaan vallen er nog meer doden, nog meer gewonden, raken nog meer ONSCHULDIGE mensen dakloos. De oorlog moet gestopt! Assad heeft teveel bloed vergoten om aan te blijven. (ik zeg niet dat de rebellen lieverdjes zijn)
En nu ze meer en meer gaan werken met drones is het eind zoek... ...en hun president een moslim
Met drones worden voornamelijk al-Queda (sorry als ik het verkeerd spel) leden gedood.

En dat Obama een moslim is, is een complottheorie, een legende die iemand verzonnen heeft.

Maar, je gaat niet inhoudelijk op mij in. Ik zeg: Als er niet wordt ingegrepen, kan het nog wel is veel erger worden dan het nu is, ingrijpen brengt mogelijk rust.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Syrië

Bericht door alexv »

Forummer schreef:
alexv schreef:
Forummer schreef:
alexv schreef: Beste forummer deze zg bewijzen kunnen erg makkelijk worden gefabriceerd. Die gifgassen worden geleverd door het Westen. Die zg bewijzen zijn nog geen bewijzen. Daarbij komt wie geeft die bemoeizieke en moordenaarsbenden van de USA het recht om hier in te grijpen? De Amerikanen hebben honderd duizenden doden op hun geweten alleen al in Irak. Weet je dat ze munutie hebben gebruikt met verarmd uranium? Weet je hoeveel duizenden misvormde kinderen dat heeft opgeleverd? Weet je dat soldaten naar huis gingen zo vol straling dat ze hun eigen familie besmetten?

Je bent zeer, zeer slecht geinformeerd. En klets nou niet over Turkije die zijn alleen maar uit op het herstellen van het Ottomaanse rijk.
Waarom zou het westen gifgassen leveren en vervolgens ingrijpen? Noem is een rede. Wat schieten ze daarmee op? En als je de oorlog door laat gaan vallen er nog meer doden, nog meer gewonden, raken nog meer ONSCHULDIGE mensen dakloos. De oorlog moet gestopt! Assad heeft teveel bloed vergoten om aan te blijven. (ik zeg niet dat de rebellen lieverdjes zijn)
En nu ze meer en meer gaan werken met drones is het eind zoek... ...en hun president een moslim
Met drones worden voornamelijk al-Queda (sorry als ik het verkeerd spel) leden gedood.

En dat Obama een moslim is, is een complottheorie, een legende die iemand verzonnen heeft.

Maar, je gaat niet inhoudelijk op mij in. Ik zeg: Als er niet wordt ingegrepen, kan het nog wel is veel erger worden dan het nu is, ingrijpen brengt mogelijk rust.
Niet inhoudenlijk op je in? Wie heeft dat in je oor gefluisterd dat aanvallen het beste is? Waar is het beter geworden na geallieerde aanvallen? In Yugoslavie, of in Irak misschien in Libie?
En vertel me eens wie de USA het recht geeft aan te vallen?
Obama geen moslim? Lees je wel eens wat behalve het RD? Als je nu je huiswerk eens doet dan zul je om te beginnen ontdekken dat Obama's studie is betaald door een oilieboer uit Saudi Arabie. En als je dan eens oplet hoeveel besluiten hij heeft genomen in het voordeel van de moslims en tegen z'n eigen land dan zakt de komplot theorie wel uit je hoofd.
En als je dan nog verder zoekt dan vind je nog meer dat je de haren ten berge doen rijzen.
http://www.youtube.com/watch?v=tCAffMSWSzY

Ik heb je al eerder gezegt dat je zeer slecht bent geinformeerd. Je praat gewoon de main stream media na.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Syrië

Bericht door parsifal »

Ik ben behoorlijk blij dat Alexv aanhaalt dat Obama een Moslim is. Dat geeft een beetje de kwaliteit van zijn standpunten aan (Alsof het Moslim zijn in dit geval echt een negatief punt is, en Christenen er geen zooitje van maken als ze aan de macht zijn). Ik ben het er wel mee eens dat de VS niet een te grote mond moet hebben en ik zou het liefst zien dat Assad stopt met moorden en aan de macht blijft (en goed gaat regeren).

BTW in voormalig Yugoslavie is het nu wel wat rustiger, en daar hadden de oude leiders echt wel een hoop bloed aan de handen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Syrië

Bericht door alexv »

Parsifal, deze reaktie van jou is nou niet het beste wat ik van je heb gelezen. Als jou dat niets zegt dat hij moslim is dan mis je het begrijpen van zijn strategie. Het is in dit geval echt negatief. Moslims zijn vijanden van het Westen en vooral van de Christenen, maar dat is niet nieuw voor je.

En omdat "Christenen" er ook een zooitje van maken is wat hij doet minder erg of misschien wel goed, ja,ja.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Syrië

Bericht door Reiziger »

alexv schreef:
Niet inhoudenlijk op je in? Wie heeft dat in je oor gefluisterd dat aanvallen het beste is? Waar is het beter geworden na geallieerde aanvallen? In Yugoslavie, of in Irak misschien in Libie?
En vertel me eens wie de USA het recht geeft aan te vallen?
Obama geen moslim? Lees je wel eens wat behalve het RD? Als je nu je huiswerk eens doet dan zul je om te beginnen ontdekken dat Obama's studie is betaald door een oilieboer uit Saudi Arabie. En als je dan eens oplet hoeveel besluiten hij heeft genomen in het voordeel van de moslims en tegen z'n eigen land dan zakt de komplot theorie wel uit je hoofd.
En als je dan nog verder zoekt dan vind je nog meer dat je de haren ten berge doen rijzen.
http://www.youtube.com/watch?v=tCAffMSWSzY

Ik heb je al eerder gezegt dat je zeer slecht bent geinformeerd. Je praat gewoon de main stream media na.
Alex, ik ben niet gek en ook niet dom. Ik durf m`n geld eronder te verwedden dat Obama geen moslim is.

Inderdaad, niet inhoudenlijk op in. Je hebt nog steeds geen antwoord op mijn vraag gegeven. WIL JE DAN DE AANVALLEN IN SYRIE DOOR LATEN GAAN EN ALS GEVOLG DAT ER DUIZENDEN ONSCHULDIGE MENSEN WORDEN GEDOOD?

Dat Obama een moslim is, is een gerucht. Iemand/een groep brengt het de wereld in en de eerste de beste dommerik gelooft erin. Jij bent de gene met een complottheorie hier.

Verder versta ik geen bal van dat filmpje, want zo goed kan ik nog geen Engels, ik ga naar de tweede en dan kan ik geen hele Engelse toespraken verstaan.

Jij bent degene die de media napraat. De media zegt immers dat Obama moslim is?

Zoals Parsifal zegt: In Joegoslavie is het nu rustig
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Syrië

Bericht door Bonny »

Maar Joegoslavië is het Midden-Oosten niet. Het MO is een wespennest van facties, groeperingen en volkeren.Afbeelding


Dit is een zeer duidelijke omschrijving. Daar moet je je eignelijk niet eens mee bemoeien.
Want wat komt er na Assad? Natuurlijk komt er geen democratie. Net als in Egypte, Libië en Tunesië ontstaan er islamistische republieken die een bijltjesdag organiseren tegen de alavieten en vervolgens de christenen - onze broeders en zusters - zullen vervolgen.
The Groom's still waiting at the altar
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Syrië

Bericht door Reiziger »

Bonny schreef:Maar Joegoslavië is het Midden-Oosten niet. Het MO is een wespennest van facties, groeperingen en volkeren.Afbeelding


Dit is een zeer duidelijke omschrijving. Daar moet je je eignelijk niet eens mee bemoeien.
Want wat komt er na Assad? Natuurlijk komt er geen democratie. Net als in Egypte, Libië en Tunesië ontstaan er islamistische republieken die een bijltjesdag organiseren tegen de alavieten en vervolgens de christenen - onze broeders en zusters - zullen vervolgen.
Tunesie is tot nu toe het enige land dat na de AL vooruit erop vooruit is gegaan.

Verder trek ik me terug uit deze discussie. Als ze elkaar in het Midden-Oosten willen vermoorden, heb ik daar totaal niks mee te maken. Wat het westen doet moet ze zelf weten. Ik zal wel met enige nieuwsgierigheid het nieuws in die regio blijven volgen.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Syrië

Bericht door Rijssen »

Forummer schreef:
alexv schreef:
Niet inhoudenlijk op je in? Wie heeft dat in je oor gefluisterd dat aanvallen het beste is? Waar is het beter geworden na geallieerde aanvallen? In Yugoslavie, of in Irak misschien in Libie?
En vertel me eens wie de USA het recht geeft aan te vallen?
Obama geen moslim? Lees je wel eens wat behalve het RD? Als je nu je huiswerk eens doet dan zul je om te beginnen ontdekken dat Obama's studie is betaald door een oilieboer uit Saudi Arabie. En als je dan eens oplet hoeveel besluiten hij heeft genomen in het voordeel van de moslims en tegen z'n eigen land dan zakt de komplot theorie wel uit je hoofd.
En als je dan nog verder zoekt dan vind je nog meer dat je de haren ten berge doen rijzen.
http://www.youtube.com/watch?v=tCAffMSWSzY

Ik heb je al eerder gezegt dat je zeer slecht bent geinformeerd. Je praat gewoon de main stream media na.
Alex, ik ben niet gek en ook niet dom. Ik durf m`n geld eronder te verwedden dat Obama geen moslim is.

Inderdaad, niet inhoudenlijk op in. Je hebt nog steeds geen antwoord op mijn vraag gegeven. WIL JE DAN DE AANVALLEN IN SYRIE DOOR LATEN GAAN EN ALS GEVOLG DAT ER DUIZENDEN ONSCHULDIGE MENSEN WORDEN GEDOOD?

Dat Obama een moslim is, is een gerucht. Iemand/een groep brengt het de wereld in en de eerste de beste dommerik gelooft erin. Jij bent de gene met een complottheorie hier.

Verder versta ik geen bal van dat filmpje, want zo goed kan ik nog geen Engels, ik ga naar de tweede en dan kan ik geen hele Engelse toespraken verstaan.

Jij bent degene die de media napraat. De media zegt immers dat Obama moslim is?

Zoals Parsifal zegt: In Joegoslavie is het nu rustig

En Noord Korea dan of Uganda, daar sterven ook duizenden mensen, moet je daar dan ook maar eventjes ingrijpen.
Laten ze het zelf maar eens oplossen, Irak en Afghanistan zijn naar ingrijpen ook alleen maar geweldadiger geworden.
Het zit in de aard van die mensen om oorlog te voeren, stammen en verschillende stromingen binnen de islam, genoeg voedingsbodem om nog jaren oorlog te voeren.
En maar afgeven op Israel, terwijl dat de enige fatsoenlijke democratie in het midden oosten is.
Een groot hek eromheen, laat ze het zelf maar uitzoeken.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Syrië

Bericht door Jongere »

alexv schreef:Wie heeft dat in je oor gefluisterd dat aanvallen het beste is? Waar is het beter geworden na geallieerde aanvallen? In Yugoslavie, of in Irak misschien in Libie?
In Europa.

Er kunnen inderdaad gevallen zijn dat ingrijpen het best is, als er op dergelijke schaal genocide plaats vindt. En dan te bedenken dat men destijds bij de invasie in Europa nog niet eens besefte hoe ver het eigenlijk ging.
Ook toen had Amerika of Canada geen rechten om Europa binnen te vallen. Maar misschien schept het zijn van een wereldmacht wel een plicht?
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Syrië

Bericht door alexv »

Forummer schreef:
alexv schreef:
Niet inhoudenlijk op je in? Wie heeft dat in je oor gefluisterd dat aanvallen het beste is? Waar is het beter geworden na geallieerde aanvallen? In Yugoslavie, of in Irak misschien in Libie?
En vertel me eens wie de USA het recht geeft aan te vallen?
Obama geen moslim? Lees je wel eens wat behalve het RD? Als je nu je huiswerk eens doet dan zul je om te beginnen ontdekken dat Obama's studie is betaald door een oilieboer uit Saudi Arabie. En als je dan eens oplet hoeveel besluiten hij heeft genomen in het voordeel van de moslims en tegen z'n eigen land dan zakt de komplot theorie wel uit je hoofd.
En als je dan nog verder zoekt dan vind je nog meer dat je de haren ten berge doen rijzen.
http://www.youtube.com/watch?v=tCAffMSWSzY

Ik heb je al eerder gezegt dat je zeer slecht bent geinformeerd. Je praat gewoon de main stream media na.
Alex, ik ben niet gek en ook niet dom. Ik durf m`n geld eronder te verwedden dat Obama geen moslim is.

Inderdaad, niet inhoudenlijk op in. Je hebt nog steeds geen antwoord op mijn vraag gegeven. WIL JE DAN DE AANVALLEN IN SYRIE DOOR LATEN GAAN EN ALS GEVOLG DAT ER DUIZENDEN ONSCHULDIGE MENSEN WORDEN GEDOOD?

Dat Obama een moslim is, is een gerucht. Iemand/een groep brengt het de wereld in en de eerste de beste dommerik gelooft erin. Jij bent de gene met een complottheorie hier.

Verder versta ik geen bal van dat filmpje, want zo goed kan ik nog geen Engels, ik ga naar de tweede en dan kan ik geen hele Engelse toespraken verstaan.

Jij bent degene die de media napraat. De media zegt immers dat Obama moslim is?

Zoals Parsifal zegt: In Joegoslavie is het nu rustig
Sorry Forummer, ik wist niet dat je nog een hele jonge puber bent. Als je nu goed je best doet met Engels en dit filmpje bewaart dan praten we later wel verder. Dan kan ik gelijk m'n bankrekening geven zodat je je geld kunt overmaken :huhu
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Syrië

Bericht door alexv »

Jongere schreef:
alexv schreef:Wie heeft dat in je oor gefluisterd dat aanvallen het beste is? Waar is het beter geworden na geallieerde aanvallen? In Yugoslavie, of in Irak misschien in Libie?
In Europa.

Er kunnen inderdaad gevallen zijn dat ingrijpen het best is, als er op dergelijke schaal genocide plaats vindt. En dan te bedenken dat men destijds bij de invasie in Europa nog niet eens besefte hoe ver het eigenlijk ging.
Ook toen had Amerika of Canada geen rechten om Europa binnen te vallen. Maar misschien schept het zijn van een wereldmacht wel een plicht?
Er is denk ik dit verschil dat de bevrijding van Europa op verzoek van de wettige regeringen was. Mij bezwaar is dat Amerika een verborgen agenda heeft en zeker niet ingrijpt uit een soort rechtvaardigheids gevoel. Nu we er achter staan weten we dat Irak is binnengevallen op basis van leugen en bedrog. En datzelfde gebeurt hier nu weer.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Syrië

Bericht door huisman »

Als beroepsmilitair denk ik ook een mening te mogen hebben.

1. geen aanvallen voor een zeker bewijs dat Assad een gifgasaanval heeft gedaan.
2. doordenken wat een eventuele aanval voor effecten kan hebben.
3. wie zijn de opvolgers van het Assad-regime ? Erger of beter ?

Ik denk dat helaas binnen enkele dagen er een aanval komt met kruisraketten. Veel verwoesting weinig resultaat.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Syrië

Bericht door Bert Mulder »

alexv schreef:
Jongere schreef:
alexv schreef:Wie heeft dat in je oor gefluisterd dat aanvallen het beste is? Waar is het beter geworden na geallieerde aanvallen? In Yugoslavie, of in Irak misschien in Libie?
In Europa.

Er kunnen inderdaad gevallen zijn dat ingrijpen het best is, als er op dergelijke schaal genocide plaats vindt. En dan te bedenken dat men destijds bij de invasie in Europa nog niet eens besefte hoe ver het eigenlijk ging.
Ook toen had Amerika of Canada geen rechten om Europa binnen te vallen. Maar misschien schept het zijn van een wereldmacht wel een plicht?
Er is denk ik dit verschil dat de bevrijding van Europa op verzoek van de wettige regeringen was. Mij bezwaar is dat Amerika een verborgen agenda heeft en zeker niet ingrijpt uit een soort rechtvaardigheids gevoel. Nu we er achter staan weten we dat Irak is binnengevallen op basis van leugen en bedrog. En datzelfde gebeurt hier nu weer.
Het verschil is ook, dat Syrie een burgeroorlog is... Andere landen hebben geen recht zich daar in te mengen...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Syrië

Bericht door parsifal »

Als er massaal mensenrechten worden geschonden en mensen worden vermoord dan hebben andere landen misschien wel de morele plicht om in te grijpen. Misschien had dat eerder moeten gebeuren in Rwanda of in Cambodja. De afwegingen zijn gewoon heel moeilijk. Als je bij de buren ziet dat de vrouw door de man zwaar wordt mishandeld dan bel je ook de politie of grijp je misschien zelf in, ondanks dat je weinig recht hebt om je met hun huwelijk te bemoeien.

Ik ben het wel met Huisman eens en ik voorzie zeker geen betere toestand met de rebellen aan de macht.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Syrië

Bericht door alexv »

Kijk eens hoe bewogen de USA is met mensen die lijden onder gifgas
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... Iran.dhtml
Plaats reactie