Maand van het spannende boek.

dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Maand van het spannende boek.

Bericht door dennis »

Mara schreef:
dennis schreef:
Ik hanteer als regel dat meer dan 50 procent van wat ik lees theologie moet zijn. De rest van de leestijd verdeel ik over studieboeken, historische romans, levenschrijvingen enz.
Goed voornemen dennis!
Ik bekijk het meer per leesmoment. Op het strand of in de tuin vind ik het niet zo gepast om een theologisch boek te gaan lezen.
Dus dan wordt het een lichtvoetig iets en savonds laat, als ik nog niet kan slapen en op de zondagen, pak ik een "leerboek".
Ik vind dit een wijze opmerking. Het schijnt dus zo te zijn dat het heel slim is om steeds meerdere boeken tegelijk te lezen. Dan lees je namelijk meer en je hebt er ook meer plezier/nut van. Je behoefte aan wat je leest verschilt namelijk nogal eens per dagdeel.

Bij mij gaat het op dit moment zo: 's morgens. Klein stukje uit de bijbel, en daarna twee of meer pagina's Luther (commentaar Galatenbrief) Op zondag daarnaast kerkbladen, andere chr. bladen en theologie. 's avonds indien mogelijk de rest...
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Maand van het spannende boek.

Bericht door dennis »

Heeft een van jullie misschien nog een goede tip voor een spannend 'tussendoortje.'?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maand van het spannende boek.

Bericht door Mara »

dennis schreef:Heeft een van jullie misschien nog een goede tip voor een spannend 'tussendoortje.'?
Tje niet, wel 2 dikke pillen. ;)
Zoon heeft net uit:
De Tweede Messias van Glenn Meade

Iedereen is op zoek naar de boekrol - velen zijn bereid ervoor te moorden. In de woestijn bij Jeruzalem ontdekt een archeoloog een Dode Zeerol. Voordat hij de tweeduizend jaar oude tekst kan ontcijferen, wordt hij vermoord. De boekrol, die lijkt te spreken over niet één, maar twee messiassen, wordt gestolen. Archeoloog Jack Crane en politie-inspecteur Lela Raul gaan op zoek naar de waarheid. Kunnen ze de boodschap achterhalen voordat hun het zwijgen wordt opgelegd en de boekrol voorgoed vernietigd wordt.

En net vers uit de bieb gehaald: De Twaalfde Imam van Joel C. Rosenberg

Wanneer de leiders van Iran oproepen tot de vernietiging van Israël en de VS, wordt CIA-agent David Shirazi naar Teheran gestuurd met maar één opdracht: verstoor het Iraanse nucleaire wapenprogramma.

Terwijl David infiltreert in de Iraanse regering, verspreidt zich in Teheran het bericht over een obscure geestelijke, bejubeld als de islamitische messias en bekend als de Twaalfde Imam. Nieuws over zijn wonderen, genezingen en tekenen gaat als een lopend vuurtje door de stad, net als de geruchten over een gruwelijke oorlog.

Nu de profetie over de Twaalfde Imam vervuld lijkt, bereidt het Iraanse leger zich erop voor Israël aan te vallen en het Einde der Dagen in gang te zetten. David moet actie ondernemen om zijn land en wereld te redden. Maar de tijd dringt…

Het is best lastig om verantwoorde spannende boeken te vinden in de bieb. Ik heb meestal een briefje met namen van auteurs bij me.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Maand van het spannende boek.

Bericht door helma »

ik heb van de week als tussendoortje gelezen:
The boy in the striped pyjamas
Afbeelding
Lines may divide us, but hope will unite us..

Nine-year-old Bruno knows nothing of the Final Solution and the Holocaust. He is oblivious to the appalling cruelties being inflicted on the people of Europe by his country. All he knows is that he has been moved from a comfortable home in Berlin to a house in a desolate area where there is nothing to do and no one to play with. Until he meets Shmuel, a boy who lives a strange parallel existence on the other side of the adjoining wire fence and who, like the other people there, wears a uniform of striped pyjamas.

Bruno's friendship with Shmuel will take him from innocence to revelation. And in exploring what he is unwittingly a part of, he will inevitably become subsumed by the terrible process.


Erg indrukwekkend boek; het is ook in het Nederlands verkrijgbaar (en verfilmd)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maand van het spannende boek.

Bericht door Mara »

Film al 3 keer gezien, met tussenpoos van ruim een jaar. :ouin
Hij blijft ontroeren, ook al weet je wat er komt.
Boek heb ik nog steeds niet gelezen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Maand van het spannende boek.

Bericht door claus »

Hoe luidt de titel van de Nederlandstalige versie en bij wie is dat boek uitgekomen? Ik bedoel bij welke uitgeverij??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maand van het spannende boek.

Bericht door Mara »

claus schreef:Hoe luidt de titel van de Nederlandstalige versie en bij wie is dat boek uitgekomen? Ik bedoel bij welke uitgeverij??
Afbeelding

Uitg. Amsterdam Arena
Bij bol uitverkocht momenteel!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Maand van het spannende boek.

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef:
claus schreef:Hoe luidt de titel van de Nederlandstalige versie en bij wie is dat boek uitgekomen? Ik bedoel bij welke uitgeverij??
Afbeelding

Uitg. Amsterdam Arena
Bij bol uitverkocht momenteel!
Hoeveel wil je er hebben?

http://www.boekwinkeltjes.nl/uitgebreid ... =1&nieuw=1
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Maand van het spannende boek.

Bericht door freek »

helma schreef:ik heb van de week als tussendoortje gelezen:
The boy in the striped pyjamas
Afbeelding
Lines may divide us, but hope will unite us..

Nine-year-old Bruno knows nothing of the Final Solution and the Holocaust. He is oblivious to the appalling cruelties being inflicted on the people of Europe by his country. All he knows is that he has been moved from a comfortable home in Berlin to a house in a desolate area where there is nothing to do and no one to play with. Until he meets Shmuel, a boy who lives a strange parallel existence on the other side of the adjoining wire fence and who, like the other people there, wears a uniform of striped pyjamas.

Bruno's friendship with Shmuel will take him from innocence to revelation. And in exploring what he is unwittingly a part of, he will inevitably become subsumed by the terrible process.


Erg indrukwekkend boek; het is ook in het Nederlands verkrijgbaar (en verfilmd)
Zijn andere boeken zijn ook indrukwekkend. Heb onlangs 'De witte veer' gelezen. Dat boek grijpt je bij de keel.
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Maand van het spannende boek.

Bericht door claus »

Heel hartelijk bedankt Mara en Freek! Ik heb het boek besteld!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maand van het spannende boek.

Bericht door Mara »

claus schreef:Heel hartelijk bedankt Mara en Freek! Ik heb het boek besteld!
Okay, laat het even weten wat je er van vond.
En probeer na een tijdje de DVD te pakken te krijgen. Er wordt zo naturel in gespeeld, alsof je naar een docu zit te kijken.
Ik heb eerst de DVD gekeken en daarna het boek gelezen.
Het is me net zo bij gebleven als "Nacht und Nebel", van Eli Wiesel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Maand van het spannende boek.

Bericht door MoesTuin »

Mara schreef:
claus schreef:Heel hartelijk bedankt Mara en Freek! Ik heb het boek besteld!
Okay, laat het even weten wat je er van vond.
En probeer na een tijdje de DVD te pakken te krijgen. Er wordt zo naturel in gespeeld, alsof je naar een docu zit te kijken.
Ik heb eerst de DVD gekeken en daarna het boek gelezen.
Het is me net zo bij gebleven als "Nacht und Nebel", van Eli Wiesel.
Klopt, de film komt ook vrijwel elk jaar rond begin Mei op de Televisie, op 1 van de zenders....
Ontroerende film om te zien.
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Maand van het spannende boek.

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
claus schreef:Heel hartelijk bedankt Mara en Freek! Ik heb het boek besteld!
Okay, laat het even weten wat je er van vond.
En probeer na een tijdje de DVD te pakken te krijgen. Er wordt zo naturel in gespeeld, alsof je naar een docu zit te kijken.
Ik heb eerst de DVD gekeken en daarna het boek gelezen.
Het is me net zo bij gebleven als "Nacht und Nebel", van Eli Wiesel.
"Nacht und Nebel" is van Floris Bakels.
Maar inderdaad heel indrukwekkend. Hij is me altijd bijgebleven omdat hij dicht bij God leefde maar dat volkomen buiten de kerk om deed.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Maand van het spannende boek.

Bericht door helma »

claus schreef:Heel hartelijk bedankt Mara en Freek! Ik heb het boek besteld!
Graag gedaan hoor :langue
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Maand van het spannende boek.

Bericht door vlinder »

Ik hou niet meer van spannende boeken. Slapen doe ik sowieso slechtn weinig, en doordat ik me met de hoofdpersoon vereenelvig ga ik daar in mijn slapeloze nacht mee aan de haal. De boeken van Rivers over de tijd van Nero liggen op mijn nachtkastje, maar elke keer voel ik bij mezelf weerstand om het te lezen. Het covfronteerd me ook met onze houding als christenen in het westen die het lijden in de wereld om het geloof voor kennisgeving aannemen...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie