In memoriam

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: In memoriam

Bericht door helma »

Hij was echt een Oudtestamenticus. Dan miste je soms wel eens in een prekenserie de link naar Christus. Dan kreeg je verder wel onderwijs, maar ik vond dat best wel eens moeilijk in zijn series.
Maar jong en oud kon hem goed volgen. Een vriend van een onze kinderen vond het net een opa, die ging zitten "zo kinderen, luister nu eens naar wat de Heere tot jullie te zeggen heeft"
Hij diepte een geschiedenis goed uit, dat was erg leerzaam.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: In memoriam

Bericht door pierre27 »

helma schreef: 04 okt 2023, 10:04 Hij was echt een Oudtestamenticus. Dan miste je soms wel eens in een prekenserie de link naar Christus. Dan kreeg je verder wel onderwijs, maar ik vond dat best wel eens moeilijk in zijn series.
Maar jong en oud kon hem goed volgen. Een vriend van een onze kinderen vond het net een opa, die ging zitten "zo kinderen, luister nu eens naar wat de Heere tot jullie te zeggen heeft"
Hij diepte een geschiedenis goed uit, dat was erg leerzaam.
Van harte eens Helma, ik heb veel preken van hem bij jullie in Overberg en later in Renswoude mogen beluisteren. Een indrukwekkende prediker.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4089
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

In memoriam

Bericht door Maanenschijn »

Op dit moment denk ik aan Jozef, de kluizenaar in het naburige dorp. Wonend al dertig jaar zonder voorzieningen in een hutje van 3 bij 3 meter, zonder geld, levend wat God en de mensen hem gaf.

Jozef, die ik veel tegen kwam, net als vele dorpsgenoten en anderen in de omgeving. Witte baard, zwarte pij. Als een Grieks Orthodox monnik. Denkend over het leven, sprekend over de Heere God, vrijwillig verstoken van al het luxe van deze wereld. Een bijzonder man is heen gegaan, die ook zo onmiskenbaar bij onze omgeving hoorde.

https://www.gelderlander.nl/home/jozef- ... ~a8920b26/

https://youtu.be/MTQ6B0lJB70
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8975
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

Maanenschijn schreef: 13 okt 2023, 19:16Op dit moment denk ik aan Jozef, de kluizenaar in het naburige dorp. Wonend al dertig jaar zonder voorzieningen in een hutje van 3 bij 3 meter, zonder geld, levend wat God en de mensen hem gaf.
Ach... ik heb ooit nog eens een gesprek met hem gehad bij zijn onderkomen. Dat moet wel 20 jaar geleden geweest zijn.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Bertiel »

Ik had al vaker wat over hem gelezen.
Had hem graag een keer gesproken
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Online
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: In memoriam

Bericht door DDD »

Terwijl het 'niet waardig zijn' een uitdrukkelijk onderdeel is van de RK-misliturgie. Nog wel uitdrukkelijker dan in het klassiek-gereformeerde avondmaalsformulier, hoewel daar ook over het mishagen wordt gesproken.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: 13 okt 2023, 21:00 Terwijl het 'niet waardig zijn' een uitdrukkelijk onderdeel is van de RK-misliturgie. Nog wel uitdrukkelijker dan in het klassiek-gereformeerde avondmaalsformulier, hoewel daar ook over het mishagen wordt gesproken.
Dank u voor de zeer verhelderende informatie. Maar wat mij betreft was dit niet nodig geweest.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: In memoriam

Bericht door DDD »

Dat komt omdat Philpot zijn bijdrage heeft ingekort.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: 13 okt 2023, 23:17 Dat komt omdat Philpot zijn bijdrage heeft ingekort.
Ik hoor altijd dat een ander de schuld heeft, en ik heb nooit de schuld. Dat zei het kleine kind al, maar dat werkt door in de mens tot hij oud is... Er zijn mensen die nooit eens ongelijk of schuld kunnen hebben, en in dit geval geval bedoel ik u niet, maar ze zijn er, die als ze eenmaal hebben gezegd dat gras rood, daarbij blijven. We kennen het echt van dichtbij.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: In memoriam

Bericht door DDD »

-DIA- schreef: 14 okt 2023, 00:14
DDD schreef: 13 okt 2023, 23:17 Dat komt omdat Philpot zijn bijdrage heeft ingekort.
Ik hoor altijd dat een ander de schuld heeft, en ik heb nooit de schuld. Dat zei het kleine kind al, maar dat werkt door in de mens tot hij oud is... Er zijn mensen die nooit eens ongelijk of schuld kunnen hebben, en in dit geval geval bedoel ik u niet, maar ze zijn er, die als ze eenmaal hebben gezegd dat gras rood, daarbij blijven. We kennen het echt van dichtbij.


Philpot schreef dat hem een uitspraak van deze man over de waardigheid aan het deelnemen aan de communie was bijgebleven. Daar reageerde ik op.

Ik vind het zelden moeilijk om ongelijk te hebben, durf ik wel te zeggen. Maar los daarvan is dit een rare opmerking in dit gesprek.
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Bertiel »

https://www.rd.nl/artikel/1040756-ds-a- ... -overleden

Ds A. Vd Weerd overleden. Hij heeft zijn wens verkregen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: In memoriam

Bericht door Geytenbeekje »

Bertiel schreef: 06 nov 2023, 20:07 https://www.rd.nl/artikel/1040756-ds-a- ... -overleden

Ds A. Vd Weerd overleden. Hij heeft zijn wens verkregen
Vrij plotseling denk ik want volgens mij preekte hij nog elke zondag. Wel een gemis voor de BHP-familie denk ik.
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Bertiel »

hij preekte sinds juli niet meer, had een ernstige ziekte bij zich
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: In memoriam

Bericht door helma »

Ach...ontroerend bericht.

In Maart '23 heeft hij bij ons gepreekt (over de vrouw van Pilatus) Kort daarna werd ontdekt dat hij ernstig ziek was.
Emma de Jong
Berichten: 166
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: In memoriam

Bericht door Emma de Jong »

De laatste woorden van zijn laatste preek: die echt heimwee hebben, komen thuis.

https://www.youtube.com/watch?v=9p09JOyB8E4
Plaats reactie