Wat doen we vandaag?

DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Ik had ook graag gewild. Jammer dat ze niet vanaf het begin ruimere openingstijden hanteerden. Op 6 maart heb ik er helaas niet aan gedacht, toen was ik een lang weekeinde weg. Heel jammer wel.

Vandaag met een vriend het Roden Girls Chorister gehoord in een evensong in Wijk bij Duurstede en daar gegeten. En daar vanaf Culemborg heen gefietst. Het wordt echt voorjaar. Het was heel mooi, in allerlei opzichten. De kerk daar is heel geschikt voor evensongs. Gek genoeg zat het vorig jaar in Rhenen veel voller, terwijl het orgel in Wijk bij Duurstede toch veel beter past.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef: 18 mar 2023, 21:33 Ik had ook graag gewild. Jammer dat ze niet vanaf het begin ruimere openingstijden hanteerden. Op 6 maart heb ik er helaas niet aan gedacht, toen was ik een lang weekeinde weg. Heel jammer wel.

Vandaag met een vriend het Roden Girls Chorister gehoord in een evensong in Wijk bij Duurstede en daar gegeten. En daar vanaf Culemborg heen gefietst. Het wordt echt voorjaar. Het was heel mooi, in allerlei opzichten. De kerk daar is heel geschikt voor evensongs. Gek genoeg zat het vorig jaar in Rhenen veel voller, terwijl het orgel in Wijk bij Duurstede toch veel beter past.
Kwestie van PR misschien? Of is Rhenen toch wat makkelijker bereikbaar, en moet je wat meer moeite doen om in WbD te komen?
Hoe dan ook, sinds de komst van het Engelse koororgel in Wijk bij Duurstede is de Grote kerk aldaar een ideale plek voor het houden van evensongs en andere activiteiten waarin de samenwerking tussen koor en orgel essentieel is. Zoals ook deze: https://youtu.be/ISTpzNwr-Rs

Maar 't was mooi!
https://www.youtube.com/live/btirjj1BY4Y?feature=share
~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Wijk bij Duurstede is zelfs met OV heel goed bereikbaar. Met de auto ook. En met de fiets vanuit Veenendaal, Utrecht, Houten en Culemborg ook. Rhenen heeft een treinstation, dat lijkt iets eenvoudiger. Maar dat is net zo goed een kippenlijntje vanaf Utrecht. Je bent vanaf Utrecht sneller in Wijk bij Duurstede dan in Rhenen.

Het is denk ik inderdaad een kwestie van PR.

Maar het was inderdaad erg mooi.
Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Piet Puk »

Bruna schreef: 15 mar 2023, 15:37
Zeeuw schreef: 15 mar 2023, 15:21
Bruna schreef: 15 mar 2023, 14:19
Is er wat bijzonders aan nummer 21 en 22 op lijst waterschap SGP?
Zouden ze dat systeem niet beter af kunnen schaffen. Scheelt een heleboel papier.
Welk systeem?
Systeem waarop je op alle kandidaten afzonderlijk kan stemmen. Liever een systeem waarbij je op een partij stemt.
Hoe zie je dit praktisch voor je dan? Dat de partijen een lijst met personen hebben die pas na de verkiezingen openbaar komt?
Bruna
Berichten: 1733
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bruna »

Piet Puk schreef: 20 mar 2023, 13:07
Bruna schreef: 15 mar 2023, 15:37
Zeeuw schreef: 15 mar 2023, 15:21
Bruna schreef: 15 mar 2023, 14:19
Is er wat bijzonders aan nummer 21 en 22 op lijst waterschap SGP?
Zouden ze dat systeem niet beter af kunnen schaffen. Scheelt een heleboel papier.
Welk systeem?
Systeem waarop je op alle kandidaten afzonderlijk kan stemmen. Liever een systeem waarbij je op een partij stemt.
Hoe zie je dit praktisch voor je dan? Dat de partijen een lijst met personen hebben die pas na de verkiezingen openbaar komt?
Alleen de mogelijkheid om hokje van de partij aan te kruisen. De lijst kan toch van tevoren gepubliceerd worden?
Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Piet Puk »

MGG schreef: 15 mar 2023, 19:50 Vandaag stond in het RD een stukje over iemand die uit principe niet stemde. Zijn deze mensen ook aanwezig op dit forum? Zo ja, hoe reageert u/jouw omgeving op deze overtuiging?
Nou, ik overweeg elke keer of ik wel kan stemmen. Uit mijn nabije omgeving weet ik iemand die niet gaat stemmen vanwege compromissen die gesloten worden op ethische/principiële standpunten. Diegene is van mening dat dit niet kan. Dat God niet vraagt compromissen te sluiten. Dan maar buiten een college of niet meer meedoen. Ik respecteer deze mening. Wellicht dat ik in de toekomst ook tot dit besluit kom.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef: 21 mar 2023, 10:06
MGG schreef: 15 mar 2023, 19:50 Vandaag stond in het RD een stukje over iemand die uit principe niet stemde. Zijn deze mensen ook aanwezig op dit forum? Zo ja, hoe reageert u/jouw omgeving op deze overtuiging?
Nou, ik overweeg elke keer of ik wel kan stemmen. Uit mijn nabije omgeving weet ik iemand die niet gaat stemmen vanwege compromissen die gesloten worden op ethische/principiële standpunten. Diegene is van mening dat dit niet kan. Dat God niet vraagt compromissen te sluiten. Dan maar buiten een college of niet meer meedoen. Ik respecteer deze mening. Wellicht dat ik in de toekomst ook tot dit besluit kom.
Gaat het dan om stemmen op alle niveaus? Want bv in de provinciale staten, worden er niet zoveel besluiten genomen die echt dicht bij de principes komen m.i. In de gemeente al iets meer. Landelijk volgens mij ook weer niet. Als je tenminste SGP stemt.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door parsifal »

Vandaag dag in ziekenhuis bij vrouw. Nu is alles nog goed, maar snel kunnen we de bijwerken van chemo gaan verwachten.

Ook wel moeilijk voor onze jongste van 16 maanden . Hij is altijd thuis geweest en nu snel opbouwen naar voltijd kinderopvang voor de komende maanden. Onze vierjarige wil ook graag wat meer met moeder spelen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

parsifal schreef: 21 mar 2023, 11:06 Vandaag dag in ziekenhuis bij vrouw. Nu is alles nog goed, maar snel kunnen we de bijwerken van chemo gaan verwachten.

Ook wel moeilijk voor onze jongste van 16 maanden . Hij is altijd thuis geweest en nu snel opbouwen naar voltijd kinderopvang voor de komende maanden. Onze vierjarige wil ook graag wat meer met moeder spelen.
Ik vind het zo verdrietig voor jullie! Vooral ook voor jullie jongens! Nogmaals sterkte en ik zal voor jullie bidden.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door parsifal »

merel schreef: 21 mar 2023, 11:09
parsifal schreef: 21 mar 2023, 11:06 Vandaag dag in ziekenhuis bij vrouw. Nu is alles nog goed, maar snel kunnen we de bijwerken van chemo gaan verwachten.

Ook wel moeilijk voor onze jongste van 16 maanden . Hij is altijd thuis geweest en nu snel opbouwen naar voltijd kinderopvang voor de komende maanden. Onze vierjarige wil ook graag wat meer met moeder spelen.
Ik vind het zo verdrietig voor jullie! Vooral ook voor jullie jongens! Nogmaals sterkte en ik zal voor jullie bidden.
Dank je wel. Het gebed is het belangrijkste.

Ergens zijn we dankbaar dat het allemaal in Nederland is. Natuurlijk is het allemaal makkelijker met kinderen in Zweden. Maar als je eenmaal in het ziekenhuis bent is het in Nederland beter (in ieder geval in Groningen) en we hebben zoveel steun van buren en de kerk. In Zweden zaten we in een grote streekgemeente met weinig mensen die echt bij ons in de buurt wonen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Job »

parsifal schreef: 21 mar 2023, 11:21
merel schreef: 21 mar 2023, 11:09
parsifal schreef: 21 mar 2023, 11:06 Vandaag dag in ziekenhuis bij vrouw. Nu is alles nog goed, maar snel kunnen we de bijwerken van chemo gaan verwachten.

Ook wel moeilijk voor onze jongste van 16 maanden . Hij is altijd thuis geweest en nu snel opbouwen naar voltijd kinderopvang voor de komende maanden. Onze vierjarige wil ook graag wat meer met moeder spelen.
Ik vind het zo verdrietig voor jullie! Vooral ook voor jullie jongens! Nogmaals sterkte en ik zal voor jullie bidden.
Dank je wel. Het gebed is het belangrijkste.

Ergens zijn we dankbaar dat het allemaal in Nederland is. Natuurlijk is het allemaal makkelijker met kinderen in Zweden. Maar als je eenmaal in het ziekenhuis bent is het in Nederland beter (in ieder geval in Groningen) en we hebben zoveel steun van buren en de kerk. In Zweden zaten we in een grote streekgemeente met weinig mensen die echt bij ons in de buurt wonen.
Hopelijk mag dit stukje Voor-zienigheid jullie bemoedigen voor de toekomst. Veel sterkte.
Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef: 21 mar 2023, 10:08
Piet Puk schreef: 21 mar 2023, 10:06
MGG schreef: 15 mar 2023, 19:50 Vandaag stond in het RD een stukje over iemand die uit principe niet stemde. Zijn deze mensen ook aanwezig op dit forum? Zo ja, hoe reageert u/jouw omgeving op deze overtuiging?
Nou, ik overweeg elke keer of ik wel kan stemmen. Uit mijn nabije omgeving weet ik iemand die niet gaat stemmen vanwege compromissen die gesloten worden op ethische/principiële standpunten. Diegene is van mening dat dit niet kan. Dat God niet vraagt compromissen te sluiten. Dan maar buiten een college of niet meer meedoen. Ik respecteer deze mening. Wellicht dat ik in de toekomst ook tot dit besluit kom.
Gaat het dan om stemmen op alle niveaus? Want bv in de provinciale staten, worden er niet zoveel besluiten genomen die echt dicht bij de principes komen m.i. In de gemeente al iets meer. Landelijk volgens mij ook weer niet. Als je tenminste SGP stemt.
Op alle niveaus. Diegene kan namelijk ook niet begrijpen dat destijds de SGP wat betreft het vrouwenstandpunt gezwicht is voor de rechterlijke macht. Waarom de uitkomst niet aan de Heere overlaten, ook wanneer dit betekent dat de partij ophoud te bestaan? Zou er dan juist niet meer gebed zijn, wanneer we zien dat wetgeving indruist tegen Gods woord? Willen we nog lijden om principes die we voorstaan? Ik denk dat ik zo op een goede wijze verwoord heb, waarom die persoon geen stem meer kan geven aan de SGP.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Vandaag weer koortsvrij, maar nog wel heel slap... Voor het eerst zonder hulp van RST-verzorging, ik hoop mezelf weer wat te kunnen redden.
Dit na een week van ziekzijn. En niet een klein beetje. De koorts liep op tot tegen de 40 graden. Mijn broer kon geen hulp bieden, hij had hetzelfde.

Doordat mijn buurvrouw de RST-medewerker sprak bij een andere buurman kon ik dan ook weer 'in zorg' bij RST.
Ik wil hierbij, mochten medewerkers dit lezen, alle hulpvaardige RST'ers dan heel vriendelijk bedanken voor de hulp en bijstand in deze moeilijke week.
Veel gemak heb ik gehad van hun hulp in de afgelopen week.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef: 21 mar 2023, 13:04
Zeeuw schreef: 21 mar 2023, 10:08
Piet Puk schreef: 21 mar 2023, 10:06
MGG schreef: 15 mar 2023, 19:50 Vandaag stond in het RD een stukje over iemand die uit principe niet stemde. Zijn deze mensen ook aanwezig op dit forum? Zo ja, hoe reageert u/jouw omgeving op deze overtuiging?
Nou, ik overweeg elke keer of ik wel kan stemmen. Uit mijn nabije omgeving weet ik iemand die niet gaat stemmen vanwege compromissen die gesloten worden op ethische/principiële standpunten. Diegene is van mening dat dit niet kan. Dat God niet vraagt compromissen te sluiten. Dan maar buiten een college of niet meer meedoen. Ik respecteer deze mening. Wellicht dat ik in de toekomst ook tot dit besluit kom.
Gaat het dan om stemmen op alle niveaus? Want bv in de provinciale staten, worden er niet zoveel besluiten genomen die echt dicht bij de principes komen m.i. In de gemeente al iets meer. Landelijk volgens mij ook weer niet. Als je tenminste SGP stemt.
Op alle niveaus. Diegene kan namelijk ook niet begrijpen dat destijds de SGP wat betreft het vrouwenstandpunt gezwicht is voor de rechterlijke macht. Waarom de uitkomst niet aan de Heere overlaten, ook wanneer dit betekent dat de partij ophoud te bestaan? Zou er dan juist niet meer gebed zijn, wanneer we zien dat wetgeving indruist tegen Gods woord? Willen we nog lijden om principes die we voorstaan? Ik denk dat ik zo op een goede wijze verwoord heb, waarom die persoon geen stem meer kan geven aan de SGP.
Voor mij vooral waarom die persoon dat denkt. Ik ben benieuwd hoezeer dan echt geleden wordt verder om principes.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Niet gaan stemmen is toch geen lijden om Christus? Dat vind ik eerlijk gezegd te gemakkelijk. Verkondig dan als christen midden in de politieke arena jouw standpunt.
Plaats reactie