Wat doen we vandaag?

Ambtenaar

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

Even boodschappen doen is voor mij onthaasten. Ik ga twee keer in de week boodschappen doen, op woensdagen en zaterdagen. Even een half uur à drie kwartier voor mijzelf. Heerlijk.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 02 nov 2023, 11:21
Zeeuw schreef: 02 nov 2023, 10:59 Stress met boodschappen doen? Ik maak een lijstje, ga lekker naar de Jumbo en de Lidl. Kom nog eens iemand tegen en voer een leuk gesprek en weer naar huis. Half uurtje, drie kwartier max.
Ik heb weer eens fysiek boodschappen gedaan, omdat voorheen de Lidl beduidend goedkoper was dan de AH. Dat is dus echt niet meer zo.

Hoe vaak ga jij in de week? Ik meestal maar 1 keer. ik ben echt ruimschoots een uur in de winkel, 15-20 minuten reistijd ( heen en terug) en vervolgens de zooi opruimen. Ruim 2 uur verder. Ik ben het wel met @orchidee eens. Voorlopig laat ik weer alleen bezorgen en steek snel de weg over voor een vergeten boodschap. Volgende week woensdag komen ze het weer fijn voor een minimaal bedrag bezorgen.
1 of 2 keer per week. Ik vind het leuk om te doen en woon ook vrij centraal. Andere keer doet mn vrouw het weer. Ik zie het niet als een opgave, maar vindt het wel leuk. Zeker bij de Jumbo Foodmarkt.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef: 02 nov 2023, 11:28 Even boodschappen doen is voor mij onthaasten. Ik ga twee keer in de week boodschappen doen, op woensdagen en zaterdagen. Even een half uur à drie kwartier voor mijzelf. Heerlijk.
Ja, dat vind ik ook wel. Ik ga op zaterdag graag naar de markt. Praatje maken, loempia'tje eten.
merel

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 02 nov 2023, 11:33
merel schreef: 02 nov 2023, 11:21
Zeeuw schreef: 02 nov 2023, 10:59 Stress met boodschappen doen? Ik maak een lijstje, ga lekker naar de Jumbo en de Lidl. Kom nog eens iemand tegen en voer een leuk gesprek en weer naar huis. Half uurtje, drie kwartier max.
Ik heb weer eens fysiek boodschappen gedaan, omdat voorheen de Lidl beduidend goedkoper was dan de AH. Dat is dus echt niet meer zo.

Hoe vaak ga jij in de week? Ik meestal maar 1 keer. ik ben echt ruimschoots een uur in de winkel, 15-20 minuten reistijd ( heen en terug) en vervolgens de zooi opruimen. Ruim 2 uur verder. Ik ben het wel met @orchidee eens. Voorlopig laat ik weer alleen bezorgen en steek snel de weg over voor een vergeten boodschap. Volgende week woensdag komen ze het weer fijn voor een minimaal bedrag bezorgen.
1 of 2 keer per week. Ik vind het leuk om te doen en woon ook vrij centraal. Andere keer doet mn vrouw het weer. Ik zie het niet als een opgave, maar vindt het wel leuk. Zeker bij de Jumbo Foodmarkt.
Ah, jullie doen 3 keer in de week boodschappen. Dat komt qua tijd ongeveer overeen met mijn ruimschoots een uur. Als je rustig de tijd hebt, kan een marktbezoek zeker ontspannen zijn, maar ik heb/maak daar geen tijd voor.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Merel, ik lees in best wel veel van je berichten over haast en een overvol leven. Dat lijkt me afbreuk doen aan je welbevinden. Maar dat kan ik verkeerd hebben. Er zijn ook mensen die opbloeien bij druk. Meestal komen haast en een overvol leven voort uit keuzes die mensen maken. Sta je in die zin achter de keuzes die je maakt?
Sorry, best wel persoonlijke vragen, dus negeer ze ook gerust.
merel

Bericht door merel »

.
Laatst gewijzigd door merel op 02 nov 2023, 16:32, 5 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Zeeuw schreef: 02 nov 2023, 11:35
Ambtenaar schreef: 02 nov 2023, 11:28 Even boodschappen doen is voor mij onthaasten. Ik ga twee keer in de week boodschappen doen, op woensdagen en zaterdagen. Even een half uur à drie kwartier voor mijzelf. Heerlijk.
Ja, dat vind ik ook wel. Ik ga op zaterdag graag naar de markt. Praatje maken, loempia'tje eten.
Zijn alle Zeeuwen zo praatgraag als jij? :haha
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
Ik vind het verschrikkelijk. Ik doe het zo min mogelijk. In de praktijk komt dat neer op de kraamtijd van mijn vrouw en tijdens vakanties in het buitenland.

Dat geschuum tussen die rekken, niks te vinden, allemaal dames met karren die in de weg lopen. Dan weer iets op, dan weer niet het goede merk. Brrrr.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Geytenbeekje schreef: 02 nov 2023, 12:08
Ik zit wel bij de bovenste 10%
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef: 02 nov 2023, 13:58
Zeeuw schreef:
Ik vind het verschrikkelijk. Ik doe het zo min mogelijk. In de praktijk komt dat neer op de kraamtijd van mijn vrouw en tijdens vakanties in het buitenland.

Dat geschuum tussen die rekken, niks te vinden, allemaal dames met karren die in de weg lopen. Dan weer iets op, dan weer niet het goede merk. Brrrr.
Op zaterdag staan er niet dat soort kramen mn jongen. En al helemaal geen karren. Op zaterdag alleen maar voedsel en waren :-)
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Zeeuw schreef: 02 nov 2023, 15:58
Geytenbeekje schreef: 02 nov 2023, 12:08
Ik zit wel bij de bovenste 10%
Daarover gesproken. Ik mis een andere Zeeuw die hier altijd wel praatgraag was.
merel

Bericht door merel »

Dat was mij ook opgevallen. Ik kon alleen het topic ' ik mis' nergens vinden
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 02 nov 2023, 17:34 Dat was mij ook opgevallen. Ik kon alleen het topic ' ik mis' nergens vinden
Tsja... :)
Inwoner

Bericht door Inwoner »

Zeeuw schreef: 02 nov 2023, 17:45
merel schreef: 02 nov 2023, 17:34 Dat was mij ook opgevallen. Ik kon alleen het topic ' ik mis' nergens vinden
Tsja... :)
Ik heb het vermoeden dat deze 'andere Zeeuw' een afscheidspost heeft geschreven die vervolgens is verwijderd. Ik meen me te herinneren dat dit soort afscheidsberichten niet wordt toegestaan. De reden daarvan is me niet helder, al zijn dat soort berichten niet altijd even verheffend. Maar ondertussen is niemand bekend wat er met - in dit geval - die 'andere Zeeuw' aan de hand is. Ik wil het moderatorteam zeker niet aanvallen, maar is hier niet iets voor te bedenken?
DDD

Bericht door DDD »

Het is mij zeker wel bekend. Alleen mag er op dit forum niet over worden gediscussieerd. Ik geloof niet dat hij een afscheidsbijdrage schreef.
Plaats reactie