Warm

Plaats reactie
Herman60
Berichten: 143
Lid geworden op: 12 jun 2012, 15:08

Warm

Bericht door Herman60 »

Hoe gaan jullie om met het warme weer?
Houden jullie dan ook een soort van rustpauze op het warmst van de dag als dat mogelijk is?
En kunnen jullie er goed tegen?
En gaat het slapen goed of slecht?
Ikzelf heb er niet veel moeite mee, maar doe dan ook niet veel..
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Warm

Bericht door Zita »

Herman60 schreef:Hoe gaan jullie om met het warme weer?
Houden jullie dan ook een soort van rustpauze op het warmst van de dag als dat mogelijk is?
En kunnen jullie er goed tegen?
En gaat het slapen goed of slecht?
Ikzelf heb er niet veel moeite mee, maar doe dan ook niet veel..
Ik pas zo mogelijk de werkzaamheden er wel op aan (op het werk heb ik een prima airco), al heb ik het brave plan om vanavond nog even de stofzuiger door het huis te jagen. Ik kan in het buitenland prima tegen de warmte, in Nederland wat minder. Dat zal wel iets met luchtvochtigheid te maken hebben (of met het dwaze idee dat 'warm' en 'vakantie' bij elkaar horen). Ik slaap bijna altijd wel lekker, dus nu ook. Zojuist kieperde ik per ongeluk bij het doen van een handwas een teil water over mezelf heen, dat friste wel lekker op.
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: Warm

Bericht door astroguy »

Herman60 schreef:Hoe gaan jullie om met het warme weer?
Houden jullie dan ook een soort van rustpauze op het warmst van de dag als dat mogelijk is?
En kunnen jullie er goed tegen?
En gaat het slapen goed of slecht?
Ikzelf heb er niet veel moeite mee, maar doe dan ook niet veel..
In Afrika is dat geen probleem...
Atze
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Warm

Bericht door Lourens »

Ik moet dit weekend werken. Dus in de auto, maar ook buiten in de zon.
Veel water, dat allereerst.
Vanmiddag werd ik echter flauw, je hebt dan gewoon wat nodig.
Dus een noodstop bij de viskraam en een lekkere zoute haring.
Iets zouts heb je ook gewoon nodig.
Morgen zal dat dus niet zo zijn maar ik heb wat zakjes rundvleessoep gehaald dus we komen de dag wel weer door.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Warm

Bericht door Simon »

astroguy schreef:
Herman60 schreef:Hoe gaan jullie om met het warme weer?
Houden jullie dan ook een soort van rustpauze op het warmst van de dag als dat mogelijk is?
En kunnen jullie er goed tegen?
En gaat het slapen goed of slecht?
Ikzelf heb er niet veel moeite mee, maar doe dan ook niet veel..
In Afrika is dat geen probleem...
Een graad of 2 boven nul, vannacht in Sutherland zie ik....voor de sterrekijkers :-)
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: Warm

Bericht door astroguy »

Simon schreef:
astroguy schreef:
Herman60 schreef:Hoe gaan jullie om met het warme weer?
Houden jullie dan ook een soort van rustpauze op het warmst van de dag als dat mogelijk is?
En kunnen jullie er goed tegen?
En gaat het slapen goed of slecht?
Ikzelf heb er niet veel moeite mee, maar doe dan ook niet veel..
In Afrika is dat geen probleem...
Een graad of 2 boven nul, vannacht in Sutherland zie ik....voor de sterrekijkers :-)
Absoluut waar, daarom dat de sterrenwacht daar ook staat. Ben er al een paar keer geweest. Typisch land/woestijn klimaat. Steenkoud in de winter (juli..) en bloedheet in de zomer, maar zomernachten redelijk koel. Om die telescopen voor te bereiden voor de nachtelijke waarnemingen worden de airco's vanaf 12:00 's middags aangezet om ze te koelen tot zo'n 14 graden terwijl het in dec/jan buiten dan 40+ graden is.
Atze
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Warm

Bericht door Mara »

Ik kan er ook heel slecht tegen, op kou kun je je kleden, op warmte niet.
Dus tempo ligt een stuk lager, ik slaap snachts heel slecht :fi
Ik ben geen strandmens, gedij het beste bij een matig, maar doortastend tempo, wat bij deze temp heel erg tegenvalt :sweat
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Warm

Bericht door Gian »

Overdags het water opzoeken, s'nachts onder de ventilator. Morgen na de dienst zsm richting de Lek.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Warm

Bericht door vlinder »

Ik doe mijn gewone dingen. Kan er goed tegen. Slapen gaat wat lastig, maar 4 uurtjes per nacht is vrij normaal voor mij. Op m'n werk hebben we als enige afdeling airco, dus daar is het heerlijk toeven. Het enige wat ik vandaag niet heb gedaan is hardlopen uit m'n werk. Ik had een half uur (hard door) gefietst en het leek me niet gezond daarna nog te gaan hardlopen.
En hoewel ik morgen om 5:55 weer op moet ga ik voorlopig nog niet slapen.
Ik weet al wel mensen die zijn overleden ten gevolge van de warmte.(en onderliggende gezondheidsproblemen).
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Warm

Bericht door -DIA- »

Er bestaat een kans dat het absolute warmterecord morgen wordt gebroken.

De hoogste temperatuut ooit, gemeten in een officieel KNMI weerstation,
is in Warnsveld gemeten: 38,6 graden op 23 juni 1944.
In Maastricht werd op 27 juni 1947 een vrijwel even hoge maximumtemperatuur van 38,4 ºC genoteerd. In de zomers van 1986 en 1990 zijn maximumtemperaturen van 37 ºC gemeten op weerstations in het zuiden van Nederland. In 1994 werd op 24 juli in Gilze-Rijen een temperatuur van 35,5 ºC gemeten en op 4 augustus noteerde Volkel de hoogste temperatuur: 36,3 ºC

Verder was het jaar 2003 uitzonderlijk warm: Even KNMI citeteren:

De zomer van 2003 was in Europa de warmste in vijfhonderd jaar.

De zomer van 2003 was in Europa de warmste in minstens vijfhonderd jaar. De gemiddelde zomertemperatuur op het Europees continent was bijna 2 graden hoger dan het langjarig gemiddelde van 17,5 graden over 1901-1995. Het centrale deel van Europa en vooral het Alpengebied waren het warmst met afwijkingen van meer dan 5 graden boven normaal. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Bern. Het tijdvak 1994-2003 was het warmste decennium in 500 jaar en de zomers waren gemiddeld over Europa 1,5 graad warmer dan die in het koudste tijdvak van 1907-1916. De laatste kwart eeuw zijn de zomertemperaturen in Europa bijna 3 graden gestegen.

Zwitserse onderzoekers vergelijken de zomer van 2003 met die van 1540, het grote Zonnejaar. De meeste meetinstrumenten moesten toen nog uitgevonden worden maar uit afgeleide gegevens (dagboeken, smelten van gletsjers en oogsten) kan een beeld worden geschetst van deze uitzonderlijke zomer enige tientallen jaren na de Middeleeuwen. Het was uitzonderlijk droog en heet: tussen maart en augustus viel nauwelijks regen en vooral van april tot en met juli was het extreem warm. In juli viel op verschillende plaatsen geen druppel. Ook daarna hield het zonnige, warme en droge weer aan. Zelfs in oktober 1540 keerden zon en warmte terug waarna het afgezien van enkele korte regenbuien tot de jaarwisseling droog en zonnig bleef.

De weinige regen kon niet voorkomen dat gewassen uitdroogden en oogsten mislukken. In ons land raakte het water zo verontreinigd dat het niet langer gedronken kon worden. De meeste molens stonden stil en er ontstond een groot tekort aan meel, met hongersnood als gevolg. Het midden en westen van Europa hadden in 1540 een Mediterraan klimaat. In Basel valt in tien maanden op slechts 10 dagen regen. Rivieren droogden uit en in Keulen stond ook de Rijn droog. In Parijs liepen mensen over de bedding van de Seine zonder natte voeten te krijgen. Bos- en heidebranden waren aan de orde van de dag, maar ook dorpskernen en zelfs enkele steden raakten in brand.

Uit een reconstructie van de weerkaart uit 1540 blijkt dat een blokkerend hogedrukgebied de depressies met regen en wind in elk geval in de drie zomermaanden op grote afstand hield van het zuiden en westen van Europa. Zo'n weerkaart doet sterk denken aan de zomer van 2003 toen de hogedrukgebieden op dezelfde plaats lagen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie