Laatst gekochte boeken

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef: 15 jan 2024, 15:36
J.C. Philpot schreef: 15 jan 2024, 15:20 Mission at Nuremberg - Tim Townsend

Mission at Nuremberg is Tim Townsend's gripping story of the American Army chaplain sent to save the souls of the Nazis incarcerated at Nuremberg, a compelling and thought-provoking tale that raises questions of faith, guilt, morality, vengeance, forgiveness, salvation, and the essence of humanity.
Ben je overtuigd over Keitel?
Als ik het gelezen heb, laat ik je weten wat ik er van denk!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ontboezemingen. 75 jaar Theologische school Gereformeerde Gemeenten.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door J.C. Philpot »

W. Phillip Keller
The Shepherd Trilogy: A Shepherd Looks at the 23rd Psalm / A Shepherd Looks at the Good Shepherd / A Shepherd Looks at the Lamb of God
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door huisman »

De verhoogde Christus (tweede deel) Samuel Rutherford. Is deel VI b van de serie uitgaven van de werken van deze Puritein.

Het eerste hoofdstuk van dit boek gaf al veel onderwijs. Gaat over Johannes 12:32. En Ik….zal hen allen tot Mij trekken.

In de heftige zogenaamde theologische gesprekken van deze tijd een verademing.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Hoopvol »

 De Statenbijbel en zijn voorgangers van dr C.C. de Bruin.
Online
Gebruikersavatar
Heidebloem
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 jan 2024, 13:22

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Heidebloem »

2e nieuwe stapeltje deze week. Bovenste op aanraden van onze dominee. Ben benieuwd Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door refo »

Heidebloem schreef: 23 feb 2024, 13:03 2e nieuwe stapeltje deze week. Bovenste op aanraden van onze dominee. Ben benieuwd Afbeelding
Pawson is niet bepaald HHK. Maar het boek is wel interessant. Het geeft je een ander beeld over de bijbelboeken.
Zo stelt hij dat de naam van God wel degelijk in het boek Esther voorkomt, maar verborgen in de Hebreeuwse tekst.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Jeremiah »

De podcast van Pawson is ook interessant!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door J.C. Philpot »

Heidebloem schreef: 23 feb 2024, 13:03 2e nieuwe stapeltje deze week. Bovenste op aanraden van onze dominee. Ben benieuwd Afbeelding
Het verbaasd me dat dit aangeraden werd door een HHK predikant. Pawson neemt uitdrukkelijk afstand van het de leer zoals wij die kennen uit de Dordtse Leerregels. Zijn onderwijs omtrent de "volharding der heiligen" is hier een voorbeeld van.

Overigens heb ik het boek ook. Maar ik heb er al vele jaren niet meer in gekeken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Herman »

Er is verschil tussen aanraden en stimuleren om dingen te onderzoeken. Ik heb ook wel de aanbeveling gekregen om een Barthiaanse dogmatiek door te nemen. Zo'n aanbeveling betekent niet dat je dat dus maar moet overnemen in je eigen opvattingen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef: 27 feb 2024, 09:44 Er is verschil tussen aanraden en stimuleren om dingen te onderzoeken. Ik heb ook wel de aanbeveling gekregen om een Barthiaanse dogmatiek door te nemen. Zo'n aanbeveling betekent niet dat je dat dus maar moet overnemen in je eigen opvattingen.
Dat ben ik met je eens. Ik lees en luister zelf ook breder. En aan jou zou ik gerust een wat minder Gereformeerd boek aanbevelen, omdat jij voldoende Calvinistische basis hebt.

Maar als het gemiddelde gemeentelid boeken aan zou bevelen, dan zou dat geen Pawson zijn.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door DDD »

We hebben het hier ook niet over een gemiddeld gemeentelid.
TSD
Berichten: 2117
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door TSD »

Wat is de definitie van een gemiddeld gemeentelid?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door huisman »

TSD schreef: 27 feb 2024, 11:20 Wat is de definitie van een gemiddeld gemeentelid?
1 meter 78 en 74 KG.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
Gebruikersavatar
Heidebloem
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 jan 2024, 13:22

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Heidebloem »

huisman schreef:
TSD schreef: 27 feb 2024, 11:20 Wat is de definitie van een gemiddeld gemeentelid?
1 meter 78 en 74 KG.
Dan ben ik geen gemiddeld gemeentelid nee Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk

Plaats reactie