Gefelie [2]

Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Gefelie [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

DDD schreef: 12 mei 2023, 12:03 DIA, van harte gefeliciteerd met uw 71e verjaardag!

De 71e psalm is wel in het bijzonder van toepassing op deze dag. Laat ik die als hartelijke wens eens geheel citeren. Lange citaten zijn u niet verdrietig, en bij de gelegenheid van zo'n gedenkdag ook wel passend.
Bede om behoudenis in ouderdom

1 Op U, o Heere! betrouw ik; laat mij niet beschaamd worden in eeuwigheid.
(...)
24 Ook zal mijn tong Uw gerechtigheid de ganse dag uitspreken, want zij zijn beschaamd, want zij zijn schaamrood geworden, die mijn kwaad zoeken.
Ik hoop dat je deze psalm vandaag mag met mij mag zingen en in alle omstandigheden met een opgeheven hoofd (een andere vertaling zegt iets duidelijker, met reikhalzend verlangen) mag uitzien naar de toekomst.
Mooie wens, waarbij ik aansluit.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32748
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gefelie [2]

Bericht door -DIA- »

Johann Gottfried Walther schreef: 12 mei 2023, 12:17
DDD schreef: 12 mei 2023, 12:03 DIA, van harte gefeliciteerd met uw 71e verjaardag!

De 71e psalm is wel in het bijzonder van toepassing op deze dag. Laat ik die als hartelijke wens eens geheel citeren. Lange citaten zijn u niet verdrietig, en bij de gelegenheid van zo'n gedenkdag ook wel passend.
Bede om behoudenis in ouderdom

1 Op U, o Heere! betrouw ik; laat mij niet beschaamd worden in eeuwigheid.
(...)
24 Ook zal mijn tong Uw gerechtigheid de ganse dag uitspreken, want zij zijn beschaamd, want zij zijn schaamrood geworden, die mijn kwaad zoeken.
Ik hoop dat je deze psalm vandaag mag met mij mag zingen en in alle omstandigheden met een opgeheven hoofd (een andere vertaling zegt iets duidelijker, met reikhalzend verlangen) mag uitzien naar de toekomst.
Mooie wens, waarbij ik aansluit.
Hartelijk dank voor de goede wensen! De Psalmen hebben een zeer rijke inhoud.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32748
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gefelie [2]

Bericht door -DIA- »

Ik zie dat er nog meer felicitaties zijn. Ik zag ze niet op de 'vorige bladzijde'. Iedereen heel hartelijk dank!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Gefelie [2]

Bericht door Orchidee »

Wat laat maar niet minder gemeend: @Dia van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Gods zegen in je levensjaar!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gefelie [2]

Bericht door DDD »

-DIA- schreef: 12 mei 2023, 12:29 Ik zie dat er nog meer felicitaties zijn. Ik zag ze niet op de 'vorige bladzijde'. Iedereen heel hartelijk dank!
Die moeten ook ergens anders vandaan komen, denk ik. Want toen ik mijn felicitatie plaatste, waren die er nog niet.

Of was ik nu zo kippig?

Ik heb heel ijverig gezocht naar het draadje gefeliciteerd, in ieder geval.
-DIA-
Berichten: 32748
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gefelie [2]

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: 12 mei 2023, 12:46
-DIA- schreef: 12 mei 2023, 12:29 Ik zie dat er nog meer felicitaties zijn. Ik zag ze niet op de 'vorige bladzijde'. Iedereen heel hartelijk dank!
Die moeten ook ergens anders vandaan komen, denk ik. Want toen ik mijn felicitatie plaatste, waren die er nog niet.

Of was ik nu zo kippig?

Ik heb heel ijverig gezocht naar het draadje gefeliciteerd, in ieder geval.
Nee, die waren van 2018. Maar ja, wie kijkt er nu op paar jaar... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gefelie [2]

Bericht door DDD »

Nee, ik bedoel die van Helma om half negen. Ik had die echt niet gezien. Dat is heel raar. Maar het moet haast wel aan mij liggen. Ik dacht echt dat Posthoorn de eerste was.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Gefelie [2]

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef: 12 mei 2023, 15:12 Nee, ik bedoel die van Helma om half negen. Ik had die echt niet gezien. Dat is heel raar. Maar het moet haast wel aan mij liggen. Ik dacht echt dat Posthoorn de eerste was.
Nee, die van Helma stond er toen al. ;)
Bruna
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Gefelie [2]

Bericht door Bruna »

Gefeliciteerd Dia. Je bin nog net van voa de Ramp!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gefelie [2]

Bericht door helma »

DDD schreef:Nee, ik bedoel die van Helma om half negen. Ik had die echt niet gezien. Dat is heel raar. Maar het moet haast wel aan mij liggen. Ik dacht echt dat Posthoorn de eerste was.
Ik vind het wel mooi dat we allebei hetzelfde dachten. Ik had er niet aan gedacht om de hele psalm te posten, maar vond het moeilijk een keus te maken. Dus dank dat jij wel de hele psalm poste!
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gefelie [2]

Bericht door DDD »

Als ik een kaart schrijf, dan maak ik ook een keuze hoor. Maar ik weet dat DIA hele citaten kan waarderen, en ik vond de hele psalm bijzonder geschikt bij het ouder worden. In mijn geval begint dat gevoel al vroeg. :)

Maar als ik jouw bericht had gezien, dan had ik een andere psalm uitgezocht, misschien. In ieder geval zet ik straks een Apfelstrudel in de oven ter gelegenheid van de verjaardag van DIA.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gefelie [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef: 12 mei 2023, 19:43 Als ik een kaart schrijf, dan maak ik ook een keuze hoor. Maar ik weet dat DIA hele citaten kan waarderen, en ik vond de hele psalm bijzonder geschikt bij het ouder worden. In mijn geval begint dat gevoel al vroeg. :)

Maar als ik jouw bericht had gezien, dan had ik een andere psalm uitgezocht, misschien. In ieder geval zet ik straks een Apfelstrudel in de oven ter gelegenheid van de verjaardag van DIA.
Het zou mooi zijn als je het dan ook naar @DIA toebracht. Anders heeft hij er niets aan.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gefelie [2]

Bericht door DDD »

Dat lijkt mij onzin.
-DIA-
Berichten: 32748
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gefelie [2]

Bericht door -DIA- »

Bruna schreef: 12 mei 2023, 18:16 Gefeliciteerd Dia. Je bin nog net van voa de Ramp!
Mijn broer is net na de ramp geboren. Hij lag toen in het ziekenhuis en mijn vader kon toen bijna niet in het ziekenhuis geraken. Het was zeer ongewoon weer, ook in Overijssel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32748
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gefelie [2]

Bericht door -DIA- »

Overigens.... ik kreeg vanmorgen ongedacht een uitnodiging van medewerker van Agathos... We zouden op haar kosten naar de Stadsboerderij gaan voor een lekkere kop thee met appelgebak! Daarna zorgde ook de medewerkster van RST voor een kleine verassing. Een leuk verpakt flesje met sap en een minipotje jam en nog wat snoepjes... dan denk je: Wie denkt er nog aan mij, maar de 'zorgsters' dachten nog aan mij.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie