Gefelie [2]

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gefelie [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

@helma, gefeliciteerd!
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Gefelie [2]

Bericht door Hoopvol »

Van harte gefeliciteerd Helma!
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gefelie [2]

Bericht door Mannetje »

Ja, van harte gefeliciteerd!
-
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gefelie [2]

Bericht door helma »

Hartelijk dank! Ik heb een fijne dag gehad. Vanmorgen met vriendinnen een goede ochtend. Vanavond de meesten van ons gezin geweest. En begin van de avond via zoom nog wat overzeese vriendinnen.
En de digitale felicitaties verheugden de feestvreugde ook.
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gefelie [2]

Bericht door Bertiel »

Van harte Helma en een gezegend nieuw levensjaar
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gefelie [2]

Bericht door Mara »

Helma, een dagje te laat, maar niet minder gemeend.
Mijn hartelijke gelukwensen.
De Zegen van de Heere in je nieuwe levensjaar. Dat je nog lang gespaard mag blijven voor je man, je kinderen en kleinkinderen.
:fleur
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Gefelie [2]

Bericht door helma »

Mara schreef:Helma, een dagje te laat, maar niet minder gemeend.
Mijn hartelijke gelukwensen.
De Zegen van de Heere in je nieuwe levensjaar. Dat je nog lang gespaard mag blijven voor je man, je kinderen en kleinkinderen.
:fleur
Dank je Mara! Dat doet me goed!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gefelie [2]

Bericht door helma »

Dia, van harte gefeliciteerd met je 71e verjaardag. Een mooie verjaardagspsalm!


3.Wees mij tot een Rotssteen, om daarin te wonen, om geduriglijk daarin te gaan; Gij hebt bevel gegeven, om mij te verlossen, want Gij zijt mijn Steenrots en mijn Burg.

15. Mijn mond zal Uw gerechtigheid vertellen, den gansen dag Uw heil.

Ik wens je de zegen toe van deze Psalm.
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gefelie [2]

Bericht door Henk J »

Dia van harte gefeliciteerd!
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gefelie [2]

Bericht door Bezorgd »

Van harte DIA!

En speciaal voor jou https://youtu.be/4sZmPHJPvZE !
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Gefelie [2]

Bericht door rian »

Van harte gefeliciteerd Dia!!
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Gefelie [2]

Bericht door Bourdon16 »

Van harte gefeliciteerd!

Want zo hoog de hemel is boven de aarde, is Zijn goedertierenheid geweldig over degenen, die Hem vrezen.
Zo ver het oosten is van het westen, zo ver doet Hij onze overtredingen van ons.
Gelijk zich een vader ontfermt over de kinderen, ontfermt Zich de HEERE over degenen, die Hem vrezen.
Want Hij weet, wat maaksel wij zijn, gedachtig zijnde, dat wij stof zijn.
De dagen des mensen zijn als het gras, gelijk een bloem des velds, alzo bloeit hij.
Als de wind daarover gegaan is, zo is zij niet meer, en haar plaats kent haar niet meer.
Maar de goedertierenheid des HEEREN is van eeuwigheid en tot eeuwigheid over degenen, die Hem vrezen, en Zijn gerechtigheid aan kindskinderen;
Aan degenen, die Zijn verbond houden, en die aan Zijn bevelen denken, om die te doen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gefelie [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Van harte gefeliciteerd!

Ik wens je Psalm 43 vers 5 (Datheen) toe:
Mijn ziel wat wilt gij u benauwen,
en in mij maken zulk misbaar?
Op uwen God wil toch betrouwen,
dien ik nog zal zonder verflauwen
prijzen; omdat Hij mij voorwaar
helpt als mijn God eerbaar.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Gefelie [2]

Bericht door Posthoorn »

-DIA-, gefeliciteerd. Tracteer jezelf op een gebakje op deze heuglijke dag! :super
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gefelie [2]

Bericht door DDD »

DIA, van harte gefeliciteerd met uw 71e verjaardag!

De 71e psalm is wel in het bijzonder van toepassing op deze dag. Laat ik die als hartelijke wens eens geheel citeren. Lange citaten zijn u niet verdrietig, en bij de gelegenheid van zo'n gedenkdag ook wel passend.
Bede om behoudenis in ouderdom

1 Op U, o Heere! betrouw ik; laat mij niet beschaamd worden in eeuwigheid.
2 Red mij door Uw gerechtigheid, en bevrijd mij; neig Uw oor tot mij, en verlos mij.
3 Wees mij tot een Rotssteen, om daarin te wonen, om gedurig daarin te gaan; Gij hebt bevel gegeven, om mij te verlossen, want Gij zijt mijn Steenrots en mijn Burcht.
4 Mijn God, bevrijd mij van de hand van de goddeloze, van de hand van hem, die verkeerd handelt, en van de opgeblazene.
5 Want Gij zijt mijn Verwachting, Heere, Heere! mijn Vertrouwen van mijn jeugd aan.
6 Op U heb ik gesteund van de buik aan; van het ingewand van mijn moeder aan zijt Gij mijn Uithelper; mijn lof is gedurig van U.
7 Ik ben velen als een wonder geweest; doch Gij zijt mijn sterke Toevlucht.
8 Laat mijn mond vervuld worden met Uw lof, de ganse dag met Uw heerlijkheid.
9 Verwerp mij niet in de tijd van de ouderdom; verlaat mij niet, terwijl mijn kracht vergaat.
10 Want mijn vijanden spreken van mij, en die op mijn ziel loeren, beraadslagen tezamen.
11 Zeggende: God heeft hem verlaten; jaagt na, en grijpt hem, want er is geen verlosser.
12 O God, wees niet verre van mij; mijn God! haast U tot mijn hulp.
13 Laat hen beschaamd worden, laat hen verteerd worden, die mijn ziel tegen zijn; laat hen met smaad en schande overdekt worden, die mijn kwaad zoeken.
14 Doch ik zal gedurig hopen, en zal al Uw lof nog groter maken.
15 Mijn mond zal Uw gerechtigheid vertellen, de ganse dag Uw heil; hoewel ik de getallen niet weet.
16 Ik zal heengaan in de mogendheden van de Heere Heere; ik zal Uw gerechtigheid vermelden, de Uwe alleen.
17 O God! Gij hebt mij geleerd van mijn jeugd aan, en tot nog toe verkondig ik Uw wonderen.
18 Daarom ook, terwijl de ouderdom en grijsheid daar is, verlaat mij niet, o God, totdat ik dit geslacht verkondige Uw arm, alle nakomelingen Uw macht.
19 Ook is Uw gerechtigheid, o God, tot in de hoogte; Gij, Die grote dingen gedaan hebt; o God! wie is U gelijk?
20 Gij, Die mij veel benauwdheden en kwaden hebt doen zien, zult mij weer levend maken, en zult mij weer ophalen uit de afgronden der aarde.
21 Gij zult mijn grootheid vermeerderen, en mij rondom vertroosten.
22 Ook zal ik U loven met het instrument der luit, Uw trouw, mijn God; ik zal U psalmzingen met de harp, o Heilige Israëls!
23 Mijn lippen zullen juichen, wanneer ik U zal psalmzingen, en mijn ziel, die Gij verlost hebt.
24 Ook zal mijn tong Uw gerechtigheid de ganse dag uitspreken, want zij zijn beschaamd, want zij zijn schaamrood geworden, die mijn kwaad zoeken.
Ik hoop dat je deze psalm vandaag mag met mij mag zingen en in alle omstandigheden met een opgeheven hoofd (een andere vertaling zegt iets duidelijker, met reikhalzend verlangen) mag uitzien naar de toekomst.
Plaats reactie