Chat

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Chat

Bericht door MarthaMartha »

Tiberius schreef:
TAF schreef:en wat is er gebeurd waardoor dat nu niet meer zo is?
Eens waren er twee jonge mensen, die een groep kennissen meebrachten om gezellig in de chat te babbelen, maar wie het in wezen slechts om elkaar te doen was.
Die twee zijn een jaartje (of zo) geleden getrouwd, dus heeft de chat geen functie meer.
:humhihi :humhihi :humhihi

Het was geweldig!!!
Maar die rode zin klopt niet helemaal (althans in het begin niet), want in de chat vielen de kwartjes eigenlijk pas, na enige aanmoediging van gertje :super
Maar een supertijd was het zeker!!!
(en slecht voor de nachtrust, dat ook ja)

Mmmm.... er komen nu allerlei herinneringen boven :oops

en dat jaartje is op 9 december al anderhalf jaar, wat vliegt de tijd....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Chat

Bericht door helma »

het leukste was de Chatsessie op de bruiloft :yahoo
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Chat

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:het leukste was de Chatsessie op de bruiloft :yahoo
:fuite
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Chat

Bericht door henriët »

helma schreef:het leukste was de Chatsessie op de bruiloft :yahoo
:haha :haha
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Chat

Bericht door TAF »

ik ben nog vrijgezel;) een herhaling van dat scenario, heb ik geen bezwaar tegen:P
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Chat

Bericht door henriët »

TAF schreef:ik ben nog vrijgezel;) een herhaling van dat scenario, heb ik geen bezwaar tegen:P
:haha
Sja,
we zijn natuurlijk een discussieforum, en geen datingsite.

Maar goed, je ziet wat er van kan komen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Chat

Bericht door TAF »

van KAN komen, gegeven dat de chat eerst weer op gang komt he:P

en ik heb mijn buik juist vol van datingsites.. werken toch niet;)
heel simpel : als iedereen gelukkig getrouwd is verdienen ze niks meer
als niemand nog vertrouwd dat ze iemand vinden verdienen ze niks meer

als iedereen NET genoeg blijft hopen, maar NET niemand vind.. blijven ze komen en betalen.
ergo sum : datingsites hebben er geen enkel belang bij dat hun leden succesvol zijn..

ze hebben alleen belang in een handjevol succesverhalen (zoals bij een loterij) waardoor de grote massa der arme drommels massaal zijn goede geld en tijd eraan blijft spenderen;)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Chat

Bericht door Mister »

TAF schreef:van KAN komen, gegeven dat de chat eerst weer op gang komt he:P

en ik heb mijn buik juist vol van datingsites.. werken toch niet;)
heel simpel : als iedereen gelukkig getrouwd is verdienen ze niks meer
als niemand nog vertrouwd dat ze iemand vinden verdienen ze niks meer

als iedereen NET genoeg blijft hopen, maar NET niemand vind.. blijven ze komen en betalen.
ergo sum : datingsites hebben er geen enkel belang bij dat hun leden succesvol zijn..

ze hebben alleen belang in een handjevol succesverhalen (zoals bij een loterij) waardoor de grote massa der arme drommels massaal zijn goede geld en tijd eraan blijft spenderen;)
Zo heb ik het nog nooit bekeken. Moet zeggen dat er wel wat inzit ja. Overigens zeggen datingsites zelf heel wat anders... ;)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Chat

Bericht door Zita »

Mister schreef:
TAF schreef:van KAN komen, gegeven dat de chat eerst weer op gang komt he:P

en ik heb mijn buik juist vol van datingsites.. werken toch niet;)
heel simpel : als iedereen gelukkig getrouwd is verdienen ze niks meer
als niemand nog vertrouwd dat ze iemand vinden verdienen ze niks meer

als iedereen NET genoeg blijft hopen, maar NET niemand vind.. blijven ze komen en betalen.
ergo sum : datingsites hebben er geen enkel belang bij dat hun leden succesvol zijn..

ze hebben alleen belang in een handjevol succesverhalen (zoals bij een loterij) waardoor de grote massa der arme drommels massaal zijn goede geld en tijd eraan blijft spenderen;)
Zo heb ik het nog nooit bekeken. Moet zeggen dat er wel wat inzit ja. Overigens zeggen datingsites zelf heel wat anders... ;)
Ik moet bekennen dat ik er totaal geen ervaring mee heb, maar weleens over een schouder heb mogen meekijken. Toen kreeg ik de indruk dat een datingsite net zoiets is als Marktplaats. Ze bieden een plekje om je foto en omschrijving te plaatsen, er zit een zoekfunctie en een pb-functie bij en de rest (tekst van je profiel, foto, berichtjes sturen, chatten) moet je zelf doen. Van alleen maar hopen en afwachten word je niet succesvol. Maar goed, dat roep ik van de zijlijn, misschien dat het in het echt wel anders werkt.
Overigens was die schouder waar ik overheen mocht kijken van een persoon die de datingsite niet aan veel geld geholpen heeft: zij kreeg in de gratis proefperiode verkering met iemand die ook in de gratis proefperiode zat.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Chat

Bericht door TAF »

natuurlijk zeggen datingsites zelf wat anders he:P

Meer kans, meer liefde in de datingsloterij;)

Wie voelen zich aangetrokken tot datingsites : over het algemeen personen die in het echte leven al weinig succesvol waren op datinggebied en/of er geen tijd of prioriteit aan geven. Kortom de mensen met de minste kansen op liefdesgeluk.
(net als loterijen juist de armsten aantrekken, en mensen die al miljoenen hebben, mensen die gewoon normaal leven zien er geen heil in)

Waar slaat dat in door : men word of wanhopig (wat enkel MEER afstoot).. of stort zich in de armen van de eerste de beste andere wanhopige, of erger.. misbruikmakende persoon. gevolg : datingsites hebben een hoop onbedoelde buitenechtelijke seks tot gevolg en een hele hoop verbroken relaties die maar kort geduurt hebben.

een tweede effect de vleeskeuring.. je ZIET elkaar niet op een datingsite... waar beoordeel je op?
primair op een foto.. als iemand dus de pech heeft geen knap koppie te hebben, of toevallig een slechte foto plaatst merk je dat meteen.

probeer maar eens een gespierde torso op je foto te zetten, of een net iets te laag decolete... versus een beetje mislukte foto je merkt meteen het verschil OOK op christenlijke sites... (hormonen kruipen waar ze niet gaan willen kennelijk)

vervolgens moet je in een paar woorden verwoorden waar je voor staat, leeftijd, kerk, wel/niet roken, zeer beperkte selectiecriteria.. waar anderen echter veel waarde aan hechten.. bedenk goed als je iemand anders in het echt ontmoet kijk je niet naar wat voor opleidingsniveau of kerk hij/zij heeft, of hij/zij uitgaand of rokend is.. en zelfs als je later naar die dingen vraagt.. ken je elkaar al beter en weet je ook in hoeverre iemand daarin te veranderen is, of hoe sterk principes daarin zijn. op datingsites kan een enkel verkeerd "antwoord" al zorgen dat iemand buiten jouw radar valt of hij buiten een anders radar...

vervolgens moet je in 130 woorden ofzo vertellen wat je geloof inhoud jijzelf wat je zoekt enzovoorts. hoe onnatuurlijk, zou je in het echte contact ooit zo''n dictee voeren? natuurlijk je zou gezellig een praatje voeren maar op die manier? dat zegt toch niets over hoe iemand echt is.. at best zegt het dat iemand goed is in een werkstuk maken..

Veel mensen op datingsites zoeken niet anders dan met de zoekengines, reageren niet anders dan op de leukste foto''s en bekijken dus maar een handjevol profielen... en dan op een stuk of 10 korte berichtjes heen en weer... moet je beslissen of je elkaar wilt ontmoeten of niet...

Dat is toch compleet gemaakt en geforceerd, geen worden dat het niet werkt!

de bijgevoegde chat bij veel datingsites zou dan nog een natuurlijkere methode zijn.. hoewel je daarin nonverbale lichaamstaal niet ziet, een babbeltje over eender welk onderwerp maakt al meer een echte indruk dan alle andere facetten tesamen.. echter in een chat zitten waar iedereen er zit met het zuivere doel een ander "te scoren" is heel anders dan zoals irl waar je bvb op school, werk, kerk, jeugdgroep enzovoort een leuk meisje leert kennen.. het contact bouwd dan op omdat je samen met iets bezig bent wat je leuk vind. Wat dat betreft.. chatten over bvb een theologisch thema bied een betere kans elkaar te leren kennen als dit in een neutrale niet datingssetting word gedaan.
maar ondanks dit.. binnen datingssites bezoekt nauwelijks iemand de chatboxen.. zelfs in datingsites met duizenden leden zie je zelden meer dan enkele tientalle mensen in de chat.

Tenslotte nog het massaalheidsprobleem : als mensen een wens hebben voor iets maar teveel keuze krijgen, kiezen ze niet. in die klas met 15 jongens en 15 meisjes.. zitten bvb 5 getrouwde/bezette meisjes.. en 2 van de resterende 10 spreken je aan.. je maakt een orienterend praatje met beide en met een van de twee is er een klik.. beperkt aanbod en je kiest de beste voor jou daarvan.. maar als je op een datingsite met 100000 leden zit valt dit weg.. wat als er even verderop een nog betere persoon zit.. je legt je minder snel vast.. en je laat je minder leiden door je natuurlijke bindingsdrang.. inplaats daarvan houd je wel 20 contacten aan.. wetende dat anderen daar datzelfde doen.. en door dit massaprobleem, weet je vaak gewoon niet meer wie te kiezen.. en als je kiest kun je niet echt kiezen.. het zal veel moeilijker zijn de levenslange binding aan te kunnen gaan zoals bij een natuurlijke relatieopbouw.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Chat

Bericht door MarthaMartha »

TAF schreef:natuurlijk zeggen datingsites zelf wat anders he:P

Meer kans, meer liefde in de datingsloterij;)

Wie voelen zich aangetrokken tot datingsites : over het algemeen personen die in het echte leven al weinig succesvol waren op datinggebied en/of er geen tijd of prioriteit aan geven. Kortom de mensen met de minste kansen op liefdesgeluk.
(net als loterijen juist de armsten aantrekken, en mensen die al miljoenen hebben, mensen die gewoon normaal leven zien er geen heil in)

Waar slaat dat in door : men word of wanhopig (wat enkel MEER afstoot).. of stort zich in de armen van de eerste de beste andere wanhopige, of erger.. misbruikmakende persoon. gevolg : datingsites hebben een hoop onbedoelde buitenechtelijke seks tot gevolg en een hele hoop verbroken relaties die maar kort geduurt hebben.

een tweede effect de vleeskeuring.. je ZIET elkaar niet op een datingsite... waar beoordeel je op?
primair op een foto.. als iemand dus de pech heeft geen knap koppie te hebben, of toevallig een slechte foto plaatst merk je dat meteen.

probeer maar eens een gespierde torso op je foto te zetten, of een net iets te laag decolete... versus een beetje mislukte foto je merkt meteen het verschil OOK op christenlijke sites... (hormonen kruipen waar ze niet gaan willen kennelijk)

vervolgens moet je in een paar woorden verwoorden waar je voor staat, leeftijd, kerk, wel/niet roken, zeer beperkte selectiecriteria.. waar anderen echter veel waarde aan hechten.. bedenk goed als je iemand anders in het echt ontmoet kijk je niet naar wat voor opleidingsniveau of kerk hij/zij heeft, of hij/zij uitgaand of rokend is.. en zelfs als je later naar die dingen vraagt.. ken je elkaar al beter en weet je ook in hoeverre iemand daarin te veranderen is, of hoe sterk principes daarin zijn. op datingsites kan een enkel verkeerd "antwoord" al zorgen dat iemand buiten jouw radar valt of hij buiten een anders radar...

vervolgens moet je in 130 woorden ofzo vertellen wat je geloof inhoud jijzelf wat je zoekt enzovoorts. hoe onnatuurlijk, zou je in het echte contact ooit zo''n dictee voeren? natuurlijk je zou gezellig een praatje voeren maar op die manier? dat zegt toch niets over hoe iemand echt is.. at best zegt het dat iemand goed is in een werkstuk maken..

Veel mensen op datingsites zoeken niet anders dan met de zoekengines, reageren niet anders dan op de leukste foto''s en bekijken dus maar een handjevol profielen... en dan op een stuk of 10 korte berichtjes heen en weer... moet je beslissen of je elkaar wilt ontmoeten of niet...

Dat is toch compleet gemaakt en geforceerd, geen worden dat het niet werkt!

de bijgevoegde chat bij veel datingsites zou dan nog een natuurlijkere methode zijn.. hoewel je daarin nonverbale lichaamstaal niet ziet, een babbeltje over eender welk onderwerp maakt al meer een echte indruk dan alle andere facetten tesamen.. echter in een chat zitten waar iedereen er zit met het zuivere doel een ander "te scoren" is heel anders dan zoals irl waar je bvb op school, werk, kerk, jeugdgroep enzovoort een leuk meisje leert kennen.. het contact bouwd dan op omdat je samen met iets bezig bent wat je leuk vind. Wat dat betreft.. chatten over bvb een theologisch thema bied een betere kans elkaar te leren kennen als dit in een neutrale niet datingssetting word gedaan.
maar ondanks dit.. binnen datingssites bezoekt nauwelijks iemand de chatboxen.. zelfs in datingsites met duizenden leden zie je zelden meer dan enkele tientalle mensen in de chat.

Tenslotte nog het massaalheidsprobleem : als mensen een wens hebben voor iets maar teveel keuze krijgen, kiezen ze niet. in die klas met 15 jongens en 15 meisjes.. zitten bvb 5 getrouwde/bezette meisjes.. en 2 van de resterende 10 spreken je aan.. je maakt een orienterend praatje met beide en met een van de twee is er een klik.. beperkt aanbod en je kiest de beste voor jou daarvan.. maar als je op een datingsite met 100000 leden zit valt dit weg.. wat als er even verderop een nog betere persoon zit.. je legt je minder snel vast.. en je laat je minder leiden door je natuurlijke bindingsdrang.. inplaats daarvan houd je wel 20 contacten aan.. wetende dat anderen daar datzelfde doen.. en door dit massaprobleem, weet je vaak gewoon niet meer wie te kiezen.. en als je kiest kun je niet echt kiezen.. het zal veel moeilijker zijn de levenslange binding aan te kunnen gaan zoals bij een natuurlijke relatieopbouw.
Je bent er inderdaad tamelijk gefrustreerd van :huhu
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Chat

Bericht door Zita »

TAF schreef: Wat dat betreft.. chatten over bvb een theologisch thema bied een betere kans elkaar te leren kennen als dit in een neutrale niet datingssetting word gedaan.
Vandaar de RF-chat; ik begin het helemaal te begrijpen. :nananere
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Chat

Bericht door Tiberius »

Als ik je mag raden, TAF: vergeet die datingsites en chatsessies om tot verkering te komen.
Probeer real life in contact te komen met mensen in je eigen leeftijdscategorie; dat werkt altijd beter. Bijvoorbeeld door een jongerenavond, jongerenvakantie, kerkelijke vereniging, etc. Tegenwoordig heb je daarvoor tal van mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Chat

Bericht door Afgewezen »

Ik ken iemand die zijn vrouw via een datingsite heeft leren kennen. Crosspoint.nl geloof ik.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Chat

Bericht door TAF »

dat real life gebeuren prefereer ik idd;)

het onfortuinlijk feit wil echter dat ik al 29 ben;)

in mijn gemeente hebben we ik citeer :

een 21+ vereniging (ben ik lid, maar daar zijn helaas nog geen vrijgezelle vrouwen binnengewandeld, waarschijnlijk door het feit dat we ook een vrouwenvereniging EN een vrouwenkoor hebben.. en mensen niet graag NOG een avond in de week kwijt zijn;))

en ehh ja daarmee heb ik alles wel genoemd voor de leeftijd boven de 20;) tuurlijk is er ook nog een 18+ vereniging en tieners.. maar die zijn wel wat jong voor me en dan zou ik eerst belijdend lid moeten zijn en mezelf binnenpraten als leiding van de 18+ ofzo:P

verder heb ik mezelf vorig jaar al opgeworpen om te helpen de gemeentedag te organiseren... was idd prima methode om wat te netwerken.. bouwde wat contacten op.. niet met dames en vooral met mensen van de organisatie zelf.. (want een zo''n informele dag is net te kort om echt kennis te maken he;))

het is dus nog niet zo makkelijk jezelf irl in plaatsen te krijgen waar je met geschikte kandidates in aanraking kunt komen;) verenigingen en activiteiten (en indien van toepassing, studies) maarja dr zijn only so much activiteiten around to visit;)

iets van een kinderkamp gaan leiden volgende zomer wel aan zitten denken (lijkt me ook gewoon leuk hoor, ik deed destijds geen pastoraal werker opleiding omdat ik het niet leuk vond.. met name de cathageses geven.. vond ik erg leuk, heerlijk bijdehand die kids soms;)

en das ook hoe ik in activiteiten sta... maar zoals ik al zei.. er zijn er eigenlijk te weinig beschikbaar iig zover ik weet..;)

bovendien eigen leeftijdscathegorie... hmmzz... ben ik erg als ik zeg dat ik een dame ergens rond de 20-23 een mooie leeftijd vind (ben zelf 29), mag je raar vinden.. maar het voelt "fijner" als een dame gewoon een paar jaar jonger is..

maargoed ik ken gewoon geen goede christenlijke chatbox, en ik heb wel eens zin en tijd om een babbeltje te maken;) dus dames of niet.. dat maakt niet uit als er maar weer praaters in de chat komen.
Plaats reactie