Doe eens normaal man!

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Doe eens normaal man!

Bericht door Luther »

PVV-leider Wilders zei in de Tweede Kamer tegen premier Rutte: Doe eens normaal man!. Rutte reageerde door te zeggen dat Wilders zelf eens normaal moest doen.

In de Tweede Kamer ontstond grote commotie over dergelijke taalgebruik. Na het debat zei Wilders dat het “gewone woorden zijn die mensen thuis ook gebruiken.”

Wat vinden jullie hiervan?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Doe eens normaal man!

Bericht door Gian »

Ik vind er niks van

1Cor5 vs 12 Waarom zouden we over buitenstaanders oordelen? U hoeft toch alleen te oordelen over leden van de gemeente? 13 Over de buitenstaanders zal God oordelen.

Het verbaasd me ook niks. In Azië gaan ze op de vuist.
Niets zo hopeloos als politiek.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Johann
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2009, 20:37

Re: Doe eens normaal man!

Bericht door Johann »

Luther schreef:Wat vinden jullie hiervan?
Ontzettend zeker tegen degene die over hem gesteld is namelijk: de Minister President. Het is een verschrikkelijke taalverruwing. Helaas gebeurt het steeds vaker. Het zou met de tijd te maken kunnen hebben..
De beste plaats op aarde is geen plaats meer waard te zijn.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Doe eens normaal man!

Bericht door Auto »

Luther schreef:PVV-leider Wilders zei in de Tweede Kamer tegen premier Rutte: Doe eens normaal man!. Rutte reageerde door te zeggen dat Wilders zelf eens normaal moest doen.

In de Tweede Kamer ontstond grote commotie over dergelijke taalgebruik. Na het debat zei Wilders dat het “gewone woorden zijn die mensen thuis ook gebruiken.”

Wat vinden jullie hiervan?
Zoals Wilders tegen de MP sprak is fatsoen overschrijdend.

Echter Wilders heeft wel een punt dat een gemiddelde PVV'er overal voor uitgemaakt mag worden, maar op het moment dat hij iets zegt, iedereen er schande van spreekt. Cohen en Pechthold hebben daarbij kilo's boter op hun hoofd.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10469
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Doe eens normaal man!

Bericht door Zita »

Wilders is wel lekker bezig wat zijn taalgebruik betreft. Gisteren had hij ook al zulke fraaie termen om meneer Cohen te karakteriseren. :bobo
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10469
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Doe eens normaal man!

Bericht door Zita »

Het is ontzettend flauw en misplaatst en zielig en kinderachtig, maar ik moest hierbij toch wel even grijnzen.
TSD
Berichten: 2127
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Doe eens normaal man!

Bericht door TSD »

Kan me niet aan de indruk ontrekken dat die uitspraak behoorlijk poppenkast was. Rutte vatte het zelf (zo leek het) ook in het geheel niet zwaar op en volgens mij kunnen Wilders & Rutte prima door 1 deur maar moeten ze af en toe allebei hun statements maken om de achterban tevreden te houden...

Overigens staat dat los van het feit of het taalgebruik van Wilders (deze uitspraak, die van gisteren en in het algemeen) de fatsoensnormen toch een behoorlijk eindje overschrijd. Wilders heeft steeds grotere woorden nodig om in de picture te blijven en de aandacht van de media te houden. Zeker als de rest van de 2e kamer hem in zijn taalgebruik als makke lammetjes volgt, op een eenzame stem van enkelen na dan...
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Doe eens normaal man!

Bericht door eilander »

Het is het Nederlandse parlement onwaardig. Ik vind het ook jammer dat mevr. Verbeet als kamervoorzitter hier niet ingrijpt. Zij is nl. de enige die iets kan doen: als anderen er iets van zeggen, is dat alleen maar koren op de molen van Wilders. Ik vind dat mevr. Verbeet middelen zou moeten hebben en gebruiken om dit soort taalgebruik (puur op de persoon) aan te pakken.

Overigens is dit voor de heer Wilders niet nieuw; het past in het rijtje van een minister uitmaken voor "knettergek" etc. Toen Vd Staaij er destijds iets van zei, ging Wilders dit nog eens herhalen. Sommige mensen genieten daar enorm van. Ik vind dat onbegrijpelijk: de heer Cohen is politiek gezien absoluut heel zwak (in ieder geval voor de Tweede Kamer) en ik ben het met zijn ideëen lang niet eens, maar hij verdient het niet om door Wilders neergezet te worden als bedrijfspoedel.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Doe eens normaal man!

Bericht door Auto »

eilander schreef:Het is het Nederlandse parlement onwaardig. Ik vind het ook jammer dat mevr. Verbeet als kamervoorzitter hier niet ingrijpt. Zij is nl. de enige die iets kan doen: als anderen er iets van zeggen, is dat alleen maar koren op de molen van Wilders. Ik vind dat mevr. Verbeet middelen zou moeten hebben en gebruiken om dit soort taalgebruik (puur op de persoon) aan te pakken.

Overigens is dit voor de heer Wilders niet nieuw; het past in het rijtje van een minister uitmaken voor "knettergek" etc. Toen Vd Staaij er destijds iets van zei, ging Wilders dit nog eens herhalen. Sommige mensen genieten daar enorm van. Ik vind dat onbegrijpelijk: de heer Cohen is politiek gezien absoluut heel zwak (in ieder geval voor de Tweede Kamer) en ik ben het met zijn ideëen lang niet eens, maar hij verdient het niet om door Wilders neergezet te worden als bedrijfspoedel.
........ wim kok gebruikte het woord schoothondje en daar maakte niemand bezwaar tegen.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Doe eens normaal man!

Bericht door BJD »

een afgesproken een-tweetje.. Zo va.. "Geert, ik ga je nog ff aanpakken hoo.. wil de oppositie graag". "Oke.. maar dan zeg ik dat je ff normaal moet doen.."
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10469
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Doe eens normaal man!

Bericht door Zita »

Mevrouw Verbeet zegt dat zij niet kan ingrijpen. http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... e-orde.htm
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Doe eens normaal man!

Bericht door eilander »

Auto schreef:
eilander schreef:Het is het Nederlandse parlement onwaardig. Ik vind het ook jammer dat mevr. Verbeet als kamervoorzitter hier niet ingrijpt. Zij is nl. de enige die iets kan doen: als anderen er iets van zeggen, is dat alleen maar koren op de molen van Wilders. Ik vind dat mevr. Verbeet middelen zou moeten hebben en gebruiken om dit soort taalgebruik (puur op de persoon) aan te pakken.

Overigens is dit voor de heer Wilders niet nieuw; het past in het rijtje van een minister uitmaken voor "knettergek" etc. Toen Vd Staaij er destijds iets van zei, ging Wilders dit nog eens herhalen. Sommige mensen genieten daar enorm van. Ik vind dat onbegrijpelijk: de heer Cohen is politiek gezien absoluut heel zwak (in ieder geval voor de Tweede Kamer) en ik ben het met zijn ideëen lang niet eens, maar hij verdient het niet om door Wilders neergezet te worden als bedrijfspoedel.
........ wim kok gebruikte het woord schoothondje en daar maakte niemand bezwaar tegen.
Knap dat je dit nog hebt onthouden, maar dat is toch echt even iets heel anders?
Ook in het woordenboek staat de bedoelde betekenis van schoothondje: (fig.) overdreven aanhankelijk, volgzaam of bangelijk iemand.

Het gaat ook om het hele beeld dat de heer Wilders neerzet: steeds op de persoon spelen, maar waar gaat hij nu inhoudelijk in op de gestelde vragen?
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Doe eens normaal man!

Bericht door Auto »

eilander schreef:
Auto schreef:
eilander schreef:Het is het Nederlandse parlement onwaardig. Ik vind het ook jammer dat mevr. Verbeet als kamervoorzitter hier niet ingrijpt. Zij is nl. de enige die iets kan doen: als anderen er iets van zeggen, is dat alleen maar koren op de molen van Wilders. Ik vind dat mevr. Verbeet middelen zou moeten hebben en gebruiken om dit soort taalgebruik (puur op de persoon) aan te pakken.

Overigens is dit voor de heer Wilders niet nieuw; het past in het rijtje van een minister uitmaken voor "knettergek" etc. Toen Vd Staaij er destijds iets van zei, ging Wilders dit nog eens herhalen. Sommige mensen genieten daar enorm van. Ik vind dat onbegrijpelijk: de heer Cohen is politiek gezien absoluut heel zwak (in ieder geval voor de Tweede Kamer) en ik ben het met zijn ideëen lang niet eens, maar hij verdient het niet om door Wilders neergezet te worden als bedrijfspoedel.
........ wim kok gebruikte het woord schoothondje en daar maakte niemand bezwaar tegen.
Knap dat je dit nog hebt onthouden, maar dat is toch echt even iets heel anders?
Ook in het woordenboek staat de bedoelde betekenis van schoothondje: (fig.) overdreven aanhankelijk, volgzaam of bangelijk iemand.

Het gaat ook om het hele beeld dat de heer Wilders neerzet: steeds op de persoon spelen, maar waar gaat hij nu inhoudelijk in op de gestelde vragen?
Daar heb je helemaal gelijk in! Het inhoudelijke verhaal ontbreekt helemaal. Alleen heeft hij wel 1 punt is dat het normaal wordt gevonden om PVV'ers negatief af te schilderen met woorden die ook niet deugen, en als hij bepaalde woorden gebruikt dan worden ze selectief boos.

(dat van dat schoothondje werd door Wilders zelf genoemd ;) )
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: Doe eens normaal man!

Bericht door Unionist »

Niets nieuws onder de zon. Zie http://tinyurl.com/3kgvqbg
Wat niet in dit artikel staat, maar wel in de biografie van Rost van Tonningen van David Barnauw, is dat de voorzitter ook ds. Kersten het woord ontnam vanwege diens verbale geweld.

Rutte noemde tijdens het vorige kabinet de toenmalige premier overigens "de vijand in het torentje". Arie Slob heeft hem wel eens aangesproken: Je hebt het wel tegen de minister-president.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Doe eens normaal man!

Bericht door Eppo Gremdaat »

Ik denk dat het allemaal gewoon `toneelspel` is.
Ik heb zelf ooit eens een vergadering bijgewoond zowel van parlement als van de gemeenteraad(en daar kunnen ze er ook wat van!!). En na afloop....gewoon met elkaar gezellig een borrel o.i.d.pakken. Ik was stomverbaasd, waarop mijn kennis (parlementarier) zei: `trek je er niks van aan. Zo gaat het nu eenmaal`.
Dus....valt het allemaal wel mee en heb je een leuke TV-avond :yahoo .
Plaats reactie